Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 5018
Overnaturlige vesen, spøkelser, aliens.. Finnes de/det eller ikke?
Mange ting som kan tyde på at det gjør det, selv om det går i mot i hvert fall min sunne fornuft.. Har sittet og tittet her en stund nå, og lest litt rundt omkring.. Og det gir meg the creeps!
Er faen meg dritredd her jeg sitter!

Noen som har noen bilder og/eller historier og fortelle?
Innvendinger?

Andre skumle ting er jo f.eks ansiktet i røyken fra WTC.. Synes det er skummelt alt sammen jeg

*grøsse*
Alt er bare overtro
Noen av de bildene kan jo være redigerte.
Men jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg husker jævlig tydelig at jeg fant en film på en webside engang tatt fra overvåkningskamera i et privat hus.. Fytti helvete, har aldri vært så redd av en amatør-film før..
Enten var det _jævlig_ bra laga, eller så var det noe rart som skjedde der..
Dessuten har jo media slengt litt ut i det siste at det spøker på teateret, og hun dama som sier at det skjer ting der hele tida..
Man vet aldri, og jeg er usikker.
Jeg tror ikke at det finnes "spøkelser" som er såkalte oppståtte legninger og personer, men det kan være andre fenomener.
Var det ikke en film også?

Fant den!
http://www.dagbladet.no/kunnskap/2003/12/23/386864.html



Sist endret av Morjas; 21. januar 2004 kl. 23:03.
Ja,de finnes.
Den her var rett og slett litt ekkel: http://www.ghostresearch.org/ghostpics/figure.html


Jeg må si jeg har lett for å tro på overnatulige ting, men jeg tviler egentlig på det meste jeg ser... Men ingen vet helt sikkert liksom, det er derfor jeg er åpen for at dette ikke har naturlige forklaringer
Jeg husker at jeg så en dokumentarfilm om spøkelser for lenge siden, Ghostbusters tror jeg den het. Ble faen meg dritredd! Spøkelsene holdt på å ta over hele New York, men det var en lokal geriljagruppe som heldigvis fikk stoppa dem.
Hvis det finnes spøkelser, og de gjør noe galt, tipper jeg alt er USA's skyld. Eller hva, DonTomaso?
Jepp. Det er amerikas imperialistiske politikk som har manet dem frem..
Bilder event filmer man finner på web har ikke allverdens troverdighet (glory til photoshop), så det å sitte på web å lese om spøkelser er omtrent som å tro på at man trenger produktene man får presentert på tv-shop. Om de finnes skal ikke jeg gi meg inn på, for det kan godt hende, at det finnes litt mere mellom himmel og jord enn vitenskapen kan forklare.

... problemet oppstår når skeptikerne ikke klarer å se noe fordi de ikke tror, og et svakt vindpust får gardinene til å bevege seg, slik at optimistene grøsser.

mm
For å si det sånn:
Hadde jeg tatt et bilde av to venner av meg, og hadde sett dette på bildet, hadde jeg blitt jævlig redd. Hvis jeg virkelig hadde fulgt med på motivet hele tida, og om kameraet ble holdt helt stille.

Tenk deg at du er alene hjemme også, du skal ta bilde av hvor rotete det er der du sitter vanligvis på rommet, og du ser det der i refleksjonen av skjermen.. Og at det ligna på noen du kjente.
Hehe, sikkert bare jeg som er litt rar på dette, men hadde altså de tingene skjedd meg, hadde jeg blitt pissredd, og trodd på det, garantert.
Men som dere sier, er jo litt annerledes å se på bildene nå, som kan være redigerte, enn å faktisk være der selv å se ting med egne øyne.
Jeg tror det bare er Bullshit samme med Ufoer og grønne menn :P
Grønne menn har vel faktisk aldri i løpet av mitt liv vært et aktuelt tros-tema ;p
Ikke så mye UFO-er heller, men overnaturlige ånder har aldri vært helt fremmed i mine tanker.
Min personlige mening om overnaturlige hendelser er at det som oftest er svigermor.
Men det er jo bevist at det finnes mere rart mellom himmel og jord enn det finnes de fleste andre steder. At slike bilder kan skremme selv meg er ikke noe rart. *fryser på ryggen når jeg nå skal opp å legge meg*
*Klarer ikke la vær å le av DonTomaso's post *
Ja, det er sikkert mer mellom himmel og jord, men hvorfor i ville forpulte helvete skulle de skade oss, eller drepe og slikt? Det er jo mennesker som har dødd, ikke monstre. Jaja, får nesten si det samme som DonTomaso.
Den Ghostresearch-sida er jo bare piss, eller, de fleste bildene der ser ikke særlig troverdige ut. Men at det finnes fenomener der ute som tilsynelatende bryter med vårt fysiske univers, det kan jeg ikke motbevise, snarere tvert i mot.

Jeg tror egentlig det er vanskelig for noen å tro på slikt uten å ha opplevd det selv (wow, det høres nesten religiøst ut), derfor skal jeg ikke tråkke i salaten ved å for n'te gang fortelle spøkelseshistorier.

Men for all del, kall det spøkelser, ånder, irrasjonell energi eller entropi for min del, ikke vet jeg hva det er, men ikke kan jeg forklare alt heller.
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Ja, det er sikkert mer mellom himmel og jord, men hvorfor i ville forpulte helvete skulle de skade oss, eller drepe og slikt? Det er jo mennesker som har dødd, ikke monstre. Jaja, får nesten si det samme som DonTomaso.
Vis hele sitatet...
Vet om mange menesker som har dødd men som fortsatt mest antagelig har den samme intensjonen om å skade/drepe mennesker. Hvor vidt de eksisterer er en annen ting.

Btw:
I Trondheim har vi et gammelt politihus som før var fengsel. Der sier alle at det spøker. Det ble vist satt opp kamera der engang også og de som så filmen kunne ikke forklare hva som skjedde.
Vi har jo også den berømte munken i Domkirka.

Hvis du er tvilende anbefaler jeg en tur til Trondheim
Tja. Jeg tror jeg så hva som kalles et spøkelse engang... Jeg var 10 år eller no (ca 8 år sia), og hver natt i 4 dager på rad så jeg et hue av en sjeggete fyr i hatt borte ved skrivebordet mitt. Siste kvelden jeg så det, våkna jeg av at det hadde en gammeldags gruvelampe ved siden av seg.
Desverre kan jeg ikke bekrefte dette ved hjelp av vitner eller fotografi, heller ei kan jeg si om det var en hallusinasjon eller virkelig, men en drøm var det garantert ikke, da det dukket opp ca 10 min etter at lyset ble slått av, og jeg sovnet aldri så raskt.
Men jeg det er mer vi mennesker ikke har oppdaget....

PS: Romvesener tror jeg på, det jeg tviler på er at de har vært på jorda.
Jeg tviler på at det finnes spøkelser i og med at jeg ikke tror på "sjel", noe som jeg mener må finnes hvis det skal være mulig at noen lever etter å være død dvs. hjerne og puls aktivitet på null og kroppen har begynt å brytes ned. Tror nok de fleste av de bildene er faktoriserte eller lys og lignende har fått det til å se ut som skikkelser ved en tilfeldighet.
Jeg bor over garasjen vår som ligger vegg i vegg med en slags gammel låve som fungerte som bakeri for flere år siden, og var et verksted før det.

Denne eiendommen har vært i familien til en kamerat i mange år før vi tok over, og både kameraten min og faren har sett og hørt rare ting. De har bla. sett en skygge stående med ryggen bøyd, mens den hamrer med noe på veggen.
Man kan jo spørre seg selv hva det er som lager bankelydene inne på låven som jeg hører omtrent hver natt.

For noen uker siden satt jeg i sofaen og katten lå vedsiden av meg. Plutselig så blaffrer det skikkelig i ett av gardinene (det vinduet som er nærmest meg), og av ren refleks så snur jeg meg uten å se noe som helst, da jeg snur meg tilbake sitter katta (som jeg trodde sov) og niglaner bortover mot gardinet.

Jeg gikk rundt etterpå bare for å sjekke, INGEN vinduer eller dører var oppe, så hvorfor kunne det da blutselig blafre slik som det gjorde i gardinene?

Kan jo også nevne at en kamerat kom innom og ville søke etter energi her inne, han brukte da 2 bøyde strikkepinner og hold disse i hendene med bøyen oppover. Disse pinnene begynte å svive rundt og rundt i hendene hans hver gang han kom nærme en person. Jeg fikk forklart at dette var menneskelig energi.
Så bar turen inn på "låven", og når han kom ganske langt inn, begynte pinnene og svive noe jævlig rundt.

Jeg må innrømme at jeg ikke stoler så mye på noen strikkepinner, men da jeg prøvde denne metoden selv klarte jeg det ikke, og jeg merket at det ikke var så lett å selv få pinnene til å svive, det fikk jeg ikke til, så jeg tror ikke dette bare var noe kameraten min fant på. Hendene hans var helt stille, han klemte hardt rundt strikkepinnene og de begynte altså å svive rundt. Det eneste jeg fikk til var å få dem til å gå fra side til side da jeg prøvde.

Har forøvrig sett 2 skikkelser i et vindu til et hus som ikke hadde blitt brukt på flerfoldige år. Så skikkelsene ganske godt, og de var iført gammeldags tøy. Dette er nå flere år siden.
Sist endret av Thysanoptera; 22. januar 2004 kl. 11:38.
Jeg for min del tror på spøkelser, men at de er av den onde sorten har jeg ikke mye tro på...

Bor trossalt i Finnmark ett fylke som er veldi... ehh "spøkete"
Jeg tror det ikke før jeg ser det.
Den gangen jeg ser noe slikt uten å være i en eller annen rus så kan det hende jeg tror på noe slikt
Spøkelser er mennesker som har hatt en veldig dramatisk død, og var ikke klar til å dø. De klenger til denne verdenen istedenfor å gå videre.
Det var jo en slags sky over Sandnes for ca. en uke siden, og ingen kunne jo forklare hva det var. Den var ganske rødaktig. Dette var altså på nyhetene. De påsto at det kunne være flykondens, men det tviler jeg på. Scary....

Woohoo!! Post nr. 200!!
Pah.. 90% av de bildene på Ghostresearch.com er enten eksponeringsfeil eller photoshop-redigering. Klarer ikke å bli skremt av sånne bilder, med mindre jeg har tatt dem selv.

Det skumleste jeg har opplevd selv var på en "hjemme alene"-fest for ett par år sida. Vi - fjortiser som vi var - satt og drakk øl og andre ulumskheter. Alle tilstedeværende satt i sofaen og ingen gjorde noen bråe bevegelser el., men plutselig fløy en lysestake ned fra TV-en og traff gulvet én meter unna med en høy lyd, som om den ble kastet hardt i bakken. Det var som sagt ingen i nærheten av den og jeg hadde selv sett på lysestaken en stund før, og den sto trygt plassert oppå TV-en. En halvtime senere fyker en vase på kjøkkenet ned på samme måte. Ingen var på kjøkkenet når det hendte, men alle så det siden kjøkkenet og stua var i ett.
tilfeldigheter? kanskje det..?
Jeg har ingen tvil om at det finnes spøkelser... Men jeg har heller ingen tvil om at det ikke finnes spøkelser.. Jeg må se det med egne øyne...

Men jeg er overbevist om at det finnes UFO'er.. Ihvertfall at vi ikke er det eneste "intelligente" livet i hele vår galakse, for ikke å nevne hele universet.
De bildene på den siden var jo patetiske... Jeg kunne feika ca. ... ... alle selv i GIMP :P
Opprinnelig postet av DonTomaso
Jeg husker at jeg så en dokumentarfilm om spøkelser for lenge siden, Ghostbusters tror jeg den het. Ble faen meg dritredd! Spøkelsene holdt på å ta over hele New York, men det var en lokal geriljagruppe som heldigvis fikk stoppa dem.
Vis hele sitatet...
dokumentar?
Tror det var et snev av ironi i den posten
Herregud.. Det er mulig det var et snev av ironi ja

joo stoopid mama!
Jeg trodde før at det fantes UFOer og Spøkelser, men etterhvert som jeg har blitt klokere så oppdager man at Spøkelser og i sær UFOer ikke passer inn i vår fysiske og logiske verden.
Såklart finnes det mer mellom himmel og jord enn det man tror, men omtrent alle tilfeller af UFO og spøkelsesobservasjoner har vist seg å være 100% tull og bare løgn for oppmerksomhet i en ellers så kjedelig hverdag.
Ingentling logisk mening har kommet ut om hvorfor det skulle være spøkelser, hvorfor skulle blant annet menneske, være det eneste pattedyret som får gjenferd?
Og hvorfor, ja hvorfor, er det så få eksemplarer av ekte, ordentlig dokumentasjon ekt. bilder og filmer av nettopp dette?
Når det gjelder UFOer så passer dette aldri i livet inn i fysikken og bla. kjemiske logiske forklaringer om universet.
Les en bok av bla. Hawking, og dere fostår litt om hva jeg mener.

Men man vet jo aldri?
Spøkelser er bare bullshit, men jeg tror det finnes inteligent liv i universet et sted, tror ikke vi er helt alene hvis universet er så sinnsykt stort.
Se på færre filmer er mitt råd til deg.
Må si jeg også tror litt på "spøkelser" og sånn energi greier... har sett endel på TVNorge, den serie saken med synske folk og slikt...er temmelig skummelt..
Husker for 6 år siden eller no da gikk jeg og noen venner opp til et gammelt hus som hadde stått øde i mange år, en kamerat av meg prøvde å se inn i kikkehullet utenfra, plutselig kom det en intens banking i døra i 10 sek. elns og vi løp som faen, scary shit ass

Mange tilfeller der hunder knurrer mot luften.

Men har dere noen gang hørt om noen som har blitt skadet av et spøkelse ? Hvorfor er vi redde for de ?

/offtopic: Jeg tror det finnes liv et eller anet sted i universet, det er jo uendelig ? hvorfor skulle vi på den lile jord være de eneste vesenene, mennesket har vel aldri vært utenfor vår galakse (correct me if im wrong)
Sist endret av Equi; 23. januar 2004 kl. 15:29.
da9L: Mennesket har jo ikke vært på en annen planet engang, kun på månen. En eller annen plass må det vel finnes en planet ganske lik jorden, som det er mulighet for liv på.
da9L, universet er ikke unedelig, eller, det er ikke uendelig med galaxer osv. Jeg har ikke nummeret på galaksehoper, men tror det var noen over tusen, er ikke sikker.
Ja, det kan godt være inteliggent liv der ute, men det strider mot all astrofysikk at dem skal ha beøkt jorden.
Men Det er UTROLIG små sjanser for at det er inteliggent liv der ute : \
novastrum; litt for mye booze kanskje?
hehe tok en liten titt på bildene som er på www.ghostresearch.org . Det meste var jo bare helt på tryne. asså hvis man har tatt litt bilder så kan man se med en gang at de fleste av dem enten er tuklet med ellers så er det feil i fremkallelsen. sikkert flere av dere som har fått bilder som har flere 2 eller flere bilder som er krysset. da får man sånn spookey effekt.

dette er et typisk sånnet bilde. http://www.ghostresearch.org/ghostpics/ghost5.html

btw. 99% av alle ting som ikke kan forklares har en enkel forklaring men folk nekter bare å godta forklaringen pga. at den ikke kan bevises. eks: trigger; Det var jo en slags sky over Sandnes for ca. en uke siden, og ingen kunne jo forklare hva det var. Den var ganske rødaktig. Dette var altså på nyhetene. De påsto at det kunne være flykondens, men det tviler jeg på. Scary..
Opprinnelig postet av skaarj
da9L, universet er ikke unedelig, eller, det er ikke uendelig med galaxer osv. Jeg har ikke nummeret på galaksehoper, men tror det var noen over tusen, er ikke sikker.
Ja, det kan godt være inteliggent liv der ute, men det strider mot all astrofysikk at dem skal ha beøkt jorden.
Men Det er UTROLIG små sjanser for at det er inteliggent liv der ute : \
Vis hele sitatet...
hmm dette kan jeg ikke forstå. asså det er ganske mange tusen galakser. å i hver galakse så er det mange millioner solsystemer å igjenn mange millioner planeter. ekspertene er enige i at vi nesten helt sikkere på at jorden ikke er den eneste planeten som det er liv på i universet. ( bare her i vårt solsystem så er det faktisk to planeter som det er muligheter for at det har vært/er liv på. mars å europa ) så STORE mulighetene for at det finnes liv utenfor vår planet. men jeg ser hvertfall på verden helt annderledes enn deg. jeg tror det er UTROLIG små sjanser for at det ikke finnes inteligent liv i universet. om de kommer på besøk er en helt annen sak. men du kal jo få lov til å tro hva du vil
Psyc0re, det er en ting du må forstå. Intelligent liv og "vanlige" livsformer som bakterie og lignende.
Den vanlige livsformen kan leve på plasser du om ikke kan tenke deg. Intelligente livsformer, oboy, her er det mye mye mer komplisert, krever en god evolusjon, god atmosfære, bra gjennomsnittempratur, opphav til livsform i det hele tatt, og lignende.
La oss si det slikt, jorda bittebittebittelitt nærmere solen, og vannet her hadde vært fordampet, litt lengere fra, det hadde blitt is. OG, uasnett, så sier de fleste av de kjente forskerne (hawkings og andre) at dem tror det er livsformer på andre planeter, men ikke intelligent liv. Og om du hadde lest det jeg hadde skrevet, så skrev jeg at jeg tror det er liv der ute, men ikke intelligent liv, og i hvertfall ikke slike som beøker oss i form av UFOer og lignende.
Opprinnelig postet av Psyc0re
( bare her i vårt solsystem så er det faktisk to planeter som det er muligheter for at det har vært/er liv på. mars å europa )
Vis hele sitatet...
Tror du skal "refreshe" kunnskapen din litt, europa er ingen planet, en måne. Stor Stor forskjell.
For det tredje, det er tre steder hvor det kan være liv, Mars, europa, og i skyene på Uranus.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
samme hvor mye jeg prøver å overbevise meg om at jeg er et rasjonelt og logisk tenkende menneske, så blir jeg nervebunt når det kommer til gjenferd og slikt noe. har ekstremt dårlige skrekkfilm-nerver og.......
Du er min venn
niigu's Avatar
Nå skal jeg ikke uttale meg.. men:

Jeg tror det er en uendelig diskusjon ang. (intelligent) livsformer på andre planeter.
Jeg leste en plass (tror Illustrert Vitenskap) at vårt solsystem og at melkeveien er bare et av utrolig mange andre i rommet.
Vi er altså "bare en klinkekule i sekken" på en måte!

Jeg tror folk som sier ut ifra fakta de har lest at det ikke finnes andre intelligente former for liv der ute er litt naive eller for "høy i hatten"!

Hvor har man liksom fått den faktaen ifra?

Jo, videre utdannede, høytlærte filosofer og vitenskapsmenn og damer. Hvor har de fått faktaen sin ifra? Jo, sin egen og hverandres hjerner. Vitenskap er oppdagelse. Og det er ved oppdagelser at man samler fakta. Ikke via teorier og egen tankegang..
Det skal i så fall være overbevisende!

Ang spøkelser så kan jeg for all del tro på det også.
"Tror det ikke før jeg får se det!"

niigu
Aliens er ikke overnaturlige vesner, hvis de finnes er de i så fall like naturlige som oss. Spøkelser derimot, er overnaturlige.
Må inrømme at noen av bildene så veldig photoshoppa ut :/
det er vel ca. 999999 galakser med ca 9999999999999 solsystem mem (vårt er middels stort!?) 10 planeter = jah stort tall..

Hvis liv på en planet er en tilfeldighet (ja...) så er det jo iallefall litt god ods!
var jo en fyr som satt opp en lang lingning på akkurat det der. Akkurat idag var den ganske unøyaktig, men etterhvert som man har fått mer kunnskap og sett mer av galaksen (slik at man vet et ca hvor mange solsystemer det er pr Xkm^3 ) Den ifølge den skal liv være relativt vanlig i universet. Vet ikke helt hvor mye man skal stole på den, men hvis det er noen som finner en side hvor den står på ( discovery elns. ) Så er det vert en titt.
kan vel nevne den gangen jeg sadd på pcen en fredag kveld for lenge siden.. plutselig gjikk den ene skapdøra opp.. og deretter smalt døra til rommet opp.. da ble jeg skikkeli skremt.. aka kjempe redd!