Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 20691
Superlurker
merulz's Avatar
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
ABB er funnet skyldig, han har jo faen innrømt og skal ha ære for det han gjorde...
Vis hele sitatet...
Hvis han er funnet skyldig, hvorfor holder de en rettssak i disse dager?

Han er innrømmet at han drepte noen ungdommer, men at motivet var for å beskytte norge / selvforsvar. Så på papiret er han faktisk ikke skyldig i drap enda.
Sitat av merulz Vis innlegg
Ikke for å høre veldig rasistisk ut, men det første jeg tenkte når jeg leste om sko-kastingen var midtøsten.

Selvfølgelig burde kasteren bli straffet, blir for dumt hvis hvem som helst kan straffe andre etter personlige meninger. Til og med når personen ikke er funnet skyldig enda.
Vis hele sitatet...
Var noen som kastet en sko på Bush i Irak for noen år siden, sikkert derfor du tenkte på midtøsten
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
En som har kommentert rettsaker fra flere store land i verden har sagt at han har ventet en reaksjon sånn som dette.

Jeg tenker nordmenn er for forbasket naive. Se bare på hvordan vi bli "whipped" av regjeringen som sitter nå, vi tier stille og gir faen i om de skatter oss 70-100% av lønna så lenge vi kan leve i den illusjonen at vi lever i et velferdssamfunn som fungerer...
Vis hele sitatet...
Et øyeblikk trodde jeg vi var i "lei av norge" tråden, så feil kan man ta når man hører det samme hjernedøde sytet om hvor mye Norge suger.
Sist endret av AtXbYeA; 11. mai 2012 kl. 18:03.
Dette er reint gull for Breivik-sympatisører som nå får underbygget sin tro på at folk fra Midt-Østen er mindre siviliserte enn nordmenn, og at deres kulturelle påvirkning vil redusere oss til idioter som kaster sko på folk vi ikke liker.
Heldigvis er det voksne folk med perspektiv og gangsyn som avgjør hvorvidt han blir straffa eller ikke.

En folkets helt. At det kastes en sko og ikke andre ting har med å gjøre at skokasting/etc symboliserer en slags stor fornærmelse i noen kulturer. Har desverre ikke kilder på det. Synd han ikke traff og hadde på seg arbeidssko med jerntupp.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Å ha lyst til å mørbanke han for sine handlinger, er en ting. Men å ønske at han var død, slik at Hayder hadde blitt en morder, ville vært en annen ting.

Fortest mulig skal han inn i fengsel for livet etter avsagt dom. Håper lagmannsretten forkaster anken han kommer til å begjære.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 18:10.
Sitat av downing Vis innlegg
Heldigvis er det voksne folk med perspektiv og gangsyn som avgjør hvorvidt han blir straffa eller ikke.

En folkets helt. At det kastes en sko og ikke andre ting har med å gjøre at skokasting/etc symboliserer en slags stor fornærmelse i noen kulturer. Har desverre ikke kilder på det. Synd han ikke traff og hadde på seg arbeidssko med jerntupp.
Vis hele sitatet...
Skulle heller kasta en kniv på han. Siden han er så slem, er det jo helt ok at vi blir slemme sammen.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Dette er reint gull for Breivik-sympatisører som nå får underbygget sin tro på at folk fra Midt-Østen er mindre siviliserte enn nordmenn, og at deres kulturelle påvirkning vil redusere oss til idioter som kaster sko på folk vi ikke liker.
Vis hele sitatet...
Denne typen folk vil aldri snu i det synet uansett, det forkynnes så fort ølkranene åpner på formiddagen i alle landets brune puber.
Etisk sett syns jeg en privatperson fint kunne torturert breivik i et par dager før han putter en kule i panna hans. Men det blir en annen sak om staten skulle begynne å gjøre det.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Etisk sett syns jeg en privatperson fint kunne torturert breivik i et par dager før han putter en kule i panna hans. Men det blir en annen sak om staten skulle begynne å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Hvordan får du det til å bli etisk? Kun på grunn av at han har gjort noe ille, får du også lovt? Du har til og med lyst å drepe? Er så sykt lei av den hykleriske attituden.
Sitat av downing Vis innlegg
Denne typen folk vil aldri snu i det synet uansett, det forkynnes så fort ølkranene åpner på formiddagen i alle landets brune puber.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke dere lengre nord eller på vestkanten skjønner problemet. Nesten halvparten av Oslo-elever går på skoler med et flertall av minoretsspråklige. Og disse snakker ikke svensk
Hvorfor kunne det ikke bare være en nordmann som kastet denne skoen? Fordi vi har visse grader med respekt og hemninger.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hvordan får du det til å bli etisk? Kun på grunn av at han har gjort noe ille, får du også lovt? Du har til og med lyst å drepe? Er så sykt lei av den hykleriske attituden.
Vis hele sitatet...
At man skal få straff for sine handlinger er et prinsipp alle følger, bare til forskjellig grad. Om en ond morder av en eller annen grunn kunne bevise at han aldri ville skade noen igjen ville du vel fortsatt ønsket fengselsstraff for han? Når Breivik har tatt så mange liv, og ødelagt så mange familier syns jeg det er helt rettferdig at han skal få smake på værtfall noe av smerten han har påført hundrevis av mennesker.
Sitat av Hackett Vis innlegg
Hvorfor kunne det ikke bare være en nordmann som kastet denne skoen? Fordi vi har visse grader med respekt og hemninger.
Vis hele sitatet...
En fantastisk uttalelse. At en utlending kaster en sko på nordmannen som har drept 77 mennesker, viser at det er utlendinger som ikke har hemninger. Gratulerer.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hvordan får du det til å bli etisk? Kun på grunn av at han har gjort noe ille, får du også lovt? Du har til og med lyst å drepe? Er så sykt lei av den hykleriske attituden.
Vis hele sitatet...
Bør det være likestilt å utøve vold mot en som allerede har utøvd overlagt vold mot uskyldige, med vold mot uskyldige? Bør rettssystemet fungere som et frikort for å beskyttes mot å bli rammet av det man selv med overlegg velger å påføre andre? Spør rent prinsipielt. Jeg vet godt hvordan systemet vårt fungerer, men det er fortsatt et interessant spørsmål for diskusjon.
Veldig enkelt å sitte på freak og väre så jovial og lydig det bare går når man ikke har personer i när familie (/personer man elsker) innblandet.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg tror ikke dere lengre nord eller på vestkanten skjønner problemet. Nesten halvparten av Oslo-elever går på skoler med et flertall av minoretsspråklige. Og disse snakker ikke svensk
Vis hele sitatet...
Her bommer du svært grovt om du peker på meg. Hint: studieadresse =/= hjemby.
Sitat av downing Vis innlegg
Her bommer du svært grovt om du peker på meg. Hint: studieadresse =/= hjemby.
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på Trondheim og Oslo
Sitat av downing Vis innlegg
Denne typen folk vil aldri snu i det synet uansett, det forkynnes så fort ølkranene åpner på formiddagen i alle landets brune puber.
Vis hele sitatet...
Men desto mer grunnlag de får for sitt syn, desto lettere vil det bli å vinne over flere, som de ensomme, lettpåvirkelige sjelene som stikker innom på kveldstid.
Sist endret av Stratops; 11. mai 2012 kl. 18:38.
Sitat av downing Vis innlegg
Bør det være likestilt å utøve vold mot en som allerede har utøvd overlagt vold mot uskyldige, med vold mot uskyldige? Bør rettssystemet fungere som et frikort for å beskyttes mot å bli rammet av det man selv med overlegg velger å påføre andre? Spør rent prinsipielt. Jeg vet godt hvordan systemet vårt fungerer, men det er fortsatt et interessant spørsmål for diskusjon.
Vis hele sitatet...
Nei, det burde det ikke. Bare for at en annen har drept noen, betyr ikke det at du også har et frikort til å drepe han igjen. Om han hadde truet deg, hadde det vært en annen sak. Da er det en kamp om å overleve. Mens det her er kun aggresjon.

Jeg ser på Breivik som en fyr som mangler noen sentrale psykiske faktorer, akkurat hva vet jeg ikke. Empati kanskje. Men for han var det her helt rett og gjøre. Mens du forstår faktisk at det å drepe gjør man ikke, helt til noen andre gjør det. Da er det liksom greit å drepe dem.
Skjønner godt hvorfor skoen ble kastet. Men det er vel allmenn aksept at sorg og hat best får sitt utløp med "barn av regnbuen" og rosetog.

Men igjen ser vi det merkelige med hvordan staten Norge behandler ubehagelige situasjoner. Skokasteren burde ha blitt
omhendertatt av politiet for en reaksjon, men hva skjer?

Joda, skokasteren blir puttet i en ambulanse, får medisinsk behandling for "hyperventilering" og tatt med til legevakta.

ABB er en voldelig massemorder, en politisk dissident og terrorist. Men andre bedrevitere har bestemt at Breivik er syk og trenger medisinsk behandling akkurat som skokasteren.

Norge, det utopiske paradis der vi har avskaffet ondskap, der menneskelige følelser undertrykkes, der vi med roser og sang skal løse alle våre problemer.
Blir flau av å bo i dette landet.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Joda, skokasteren blir puttet i en ambulanse, får medisinsk behandling for "hyperventilering" og tatt med til legevakta.
Vis hele sitatet...
Hyperventilering er en reell tilstand, ingen grunn til å "" det. Politiet tok hånd om han umiddelbart etter kastingen. De overleverte han så til medisinsk personell. Hvorvidt han straffefølges gjenstår å se. Om Breivik hadde fått panikkanfall og trengt medisinsk tilsyn på utøya hadde til og med han fått det.
Katy Perry <3
Helt uakseptabel oppførsel i en rettsal, og håper han straffes for det.
Sist endret av saxoni; 11. mai 2012 kl. 19:07.
Er det grunnlag i loven for å ikke anmelde skokasteren? Er "spesiell situasjon" et juridisk godkjent grunnlag?
Loven er lik for alle. Enten vi liker det eller ikke.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Hackett Vis innlegg
Hvorfor kunne det ikke bare være en nordmann som kastet denne skoen? Fordi vi har visse grader med respekt og hemninger.
Vis hele sitatet...
Skjønner du den fantastiske ironien i det du nettop skrev? Jeg lo faktisk. Fantastisk.
Nordmenns reaksjon på 22 juli var visstnok så spesiell at det kommer utenlandske forskere for å studere oss.
Synes ikke skokastingen har noe å gjøre i en rettsal. Samtidig må jeg bare si a jeg fult ut støtter han som kastet skoen. Ikke handlingen, men jeg skjønner at han har det tøft, sammen med mange andre selvsagt. At det så langt bare er kastet en sko finner jeg faktisk mer merkelig.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Serpentor Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Akkurat... "Mere åpenhet og demokrati" var det ikke det jensemann sa?
Nå skal ikke jeg være all butthurt her, men jeg skjønner han veldig godt. Jeg mistet 2 venninner på utøya, og kan bare tenke meg hvordan han har det som mistet broren sin. Er enig i at sånt ikke hører til i en rettsal, men igjen, jeg har FULL forståelse for at han gjorde det.
Og rasisme hører ikke hjemme i den saken her, det kunne like godt vært en nordmann som kastet skoen.
Katy Perry <3
Selvfølgelig har han det tøft, men det er overhodet ingen unnskyldning. Nå er jeg ikke sikker på hvor mange det er som sitter i rettsalen, men jeg vil anta et det er flere titalls personer, og alle de har det ekstremt tøft. Kun en av de forsto at det å kaste sko i en rettsal er noe man bare ikke gjør.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Oi, unntak?
De tragikomiske eksemplene du kommer med er ikke til å tåle en gang, du begynner å bli irritert nå, framfor å ha en fattet og rolig diskusjon. Hva om jeg mener noe annet enn deg?
Vis hele sitatet...
Eksemplene er bare "tragikomiske" fordi de er surrealistiske i dine øyne. Noe de også er i Norge i dag. Men det setter hele saken om prinsipper og unntak på spissen. Vi har ikke spillerom til å gjøre "unntak", da ville det vært veldig mye mer urettferdighet enn når vi holder fast ved prinsippene. For å være helt ærlig er jeg ganske smilende og fornøyd akkurat nå, ikke minst fordi en kvasiallviter tror han klarer å tolke følelsene mine over nett.

Det er i orden at du mener noe annet enn meg. Men på et diskusjonsforum bruker man argumenter for å prøve å vise at en selv har mer rett enn andre. Jeg har fremdeles til gode å se et argument for hvorfor det bør være akseptabelt å vike fra prinsippene våre og drive anarki i norske rettssaler. Forståelig, ja, men akseptabelt? Nei.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Har jeg kjørt for fort, mister jeg lappen. Hvorfor skal du komme med eksempler om forlenget straff når vi i utgangspunktet diskuterer noe helt annet? Vi diskuterer hvorvidt det som har skjedd er, ikke hvor stor straff han eller Breivik skal få for sine handlinger.
Vis hele sitatet...
Du mister lappen hvis man følger norske rettsprinsipper ja. Men dersom man gjør unntak, så kan man velge å straffe deg veldig mye strengere. Hvordan kan du påstå at det IKKE er dette diskusjonen dreier seg om? Den siste setningen skjønte jeg ikke helt. Mener du at diskusjonen går ut på om han kastet en sko eller ikke? For det tror jeg vi alle kan være enige om at han definitivt gjorde, ja. Så går diskusjonen om dette er greit eller ikke?

Og jeg sier ikke at det er uakseptabelt fordi det er ABB som sitter i stolen og fordi jeg er så kjempekjempeglad i han. For min del spiller det veldig liten rolle om ABB lever i lykkerus eller om han pines resten av sitt liv. Det jeg prøver å fortelle deg, er at jeg ikke vil ha anarki i steder som norske rettssaler hvor staten Norge er i regi. Uavhengig av hvem som kaster, eller blir truffet. Man prøver å føre en sak ordentlig og redelig, og da vil man unngå bajaser som driter i alt som heter folkeskikk og rettsprinsipper og ødelegger for saken.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du er bare irritert fordi jeg ikke har det samme synet som deg. Forventer du at alle er like som deg? En realist? Du har vel opplevd alt du, så du kan sitte der og på overlegent vis heve deg over alle andre.
Vis hele sitatet...
Nå er du bare usaklig.

Forøvrig er det tragikomisk å se hvordan du overbruker ordet "tragikomisk".
Sitat av saxoni Vis innlegg
Selvfølgelig har han det tøft, men det er overhodet ingen unnskyldning. Nå er jeg ikke sikker på hvor mange det er som sitter i rettsalen, men jeg vil anta et det er flere titalls personer, og alle de har det ekstremt tøft. Kun en av de forsto at det å kaste sko i en rettsal er noe man bare ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Helt seriøst, mannen som drepte broren sitter noem meter fra deg, klart det er en unnskyldning. Det er ikke akseptabelt, men fult mulig å unnskylde. Folk reagerer forskjellig, og mannen sier jo selv at han hadde tenkt å følge hele rettsaken. Når han sier det tolker jeg det som at det rett og slett var en overreaksjon.
Sitat av murloc Vis innlegg
Helt seriøst, mannen som drepte broren sitter noem meter fra deg, klart det er en unnskyldning. Det er ikke akseptabelt, men fult mulig å unnskylde. Folk reagerer forskjellig, og mannen sier jo selv at han hadde tenkt å følge hele rettsaken. Når han sier det tolker jeg det som at det rett og slett var en overreaksjon.
Vis hele sitatet...
Nja, i mitt hode er det en forklaring heller enn en unnskyldning.
Vi bor ikke i et land med sharialover hvor rettssystemet tillater at ting kastes på andre.
ABB eller ikke. Sånt skal ikke skje i en rettsal. Samme hvem tiltalte er, har h*n krav på en trygg og rettferdig rettsgang.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nja, i mitt hode er det en forklaring heller enn en unnskyldning.
Vis hele sitatet...
Er tilbøyelig til å være enig i den. Men jeg mener forsatt han kan unskyldes for å kaste en sko. Det er tross alt ikke akkurat drapsforsøk det er snakk om her.

Sitat av Pope Vis innlegg
Vi bor ikke i et land med sharialover hvor rettssystemet tillater at ting kastes på andre.
ABB eller ikke. Sånt skal ikke skje i en rettsal. Samme hvem tiltalte er, har h*n krav på en trygg og rettferdig rettsgang.
Vis hele sitatet...
Hva har sharia med dette å gjøre? Tror ikke det tillates å kaste sko i en shariarett heller, just saying. Eller mente du bare at disse fæle barbariske muslimene ikke må slippe inn i våre moderne rettsaler? Syke tilstander med sko flyvende over alt!
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Veldig enkelt å sitte på freak og väre så jovial og lydig det bare går når man ikke har personer i när familie (/personer man elsker) innblandet.
Vis hele sitatet...
For det første: Hvis du hadde lest tråden ville du sett at personer som i stor grad er pårørende, faktisk fremmer det å være "så jovial og lydig det bare går".

I tillegg til denne fundamentale faktiske feilen i argumentet ditt, tar du også i bruk logiske tankefeil:

Appeal To Emotion

Stråmann

Det er ikke slik at vi ikke forstår vedkommendes handling. Vi kan fullt ut forstå hans situasjon, hvordan det føles, og hvor stor trangen til å utføre handlingen var. Jeg har full forståelse for at mennesket har en naturlig tilbøyelse og trang til hevn, fordi det sannsynligvis har hatt en evolusjonær fordel.

Når det som egentlig ikke burde vært nødvendig å forklare deg er forklart, kan vi komme til sakens kjerne: Selv om hevn er naturlig og emosjonelt forståelig, vet vi at det ikke fører noe godt med seg, tvert imot. Det er svært hyklerisk å være mot vold, men å samtidig mene at det da er greit å utføre vold mot den opprinnelige voldsutøveren, men begrunnelsen "jamen han hadde jo utført vold". Hevn - både i tanker og handlinger - er svært destruktivt for både individet og samfunnet som en helhet. Vi er nødt til å vise at vi ikke aksepterer noen form for angripende vold.

Det betyr jo selvfølgelig ikke at skokasteren bør automatisk bør andmeldes, det er opp til de potensielt fornærmende i saken: Alle som ble eller kunne ha blitt truffet, samt politiet. I tillegg vil det være mange formildende omstendigheter.
Katy Perry <3
Det spiller jo ingen rolle hvem den tiltalte er, eller hvilke personlige forhold du har til ham. Man skal ikke kaste sko i en rettsal, dermed basta!
Jeg forstår fyren og syns det er greit. Den dømte fortjener mer straff enn som så. For min del så hadde jeg garantert mistet besinnelsen og hoppet fram og prøvd å angripe han, det har jeg tenkt igjennom. En sånn mann fortjener en runde.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg forstår fyren og syns det er greit. Den dømte fortjener mer straff enn som så. For min del så hadde jeg garantert mistet besinnelsen og hoppet fram og prøvd å angripe han, det har jeg tenkt igjennom. En sånn mann fortjener en runde.
Vis hele sitatet...
Det er din mening og den må du gjerne ha. Heldigvis sier Norges lover noe annet.

Kan ikke du prøve å få plass i rettssalen og se om du fortsatt er like tøff og går til angrep på ABB?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Nå synes jeg dere har klart å lage orkan i et vannglass, men ja, det er jo bare min mening.

Ang. skosaken så vil jeg bare si...

Mannen er frustrert på at vi kan sitte i en rettsal å høre på drap og obduksjon etter obduksjon bli lest opp uten at noen viser noen form for reaksjon. Det at han nå velger å hive en sko mot vedkommende, drapsmannen, har jeg full forståelse for. Vedkommende skal jo ikke trenge å bli straffeforfulgt for noe slikt.

Jeg skjønner virkelig ikke mange her på forumet, er jo som om han hadde prøvd å skyte breivik, som jeg ikke tror mange ville felt en tåre for. Vedkommende hev en sko, en sko som bommet, en sko som veier toppen 300 gram.

Alt dette dreier seg om en sko.

http://blogs.tribune.com.pk/wp-content/uploads/2010/08/flying-shoe.jpg
^Dette bildet illustrer en sko som blir kastet.
Sist endret av uaexed; 11. mai 2012 kl. 21:29.
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Mannen er frustrert på at vi kan sitte i en rettsal å høre på drap og obduksjon etter obduksjon bli lest opp uten at noen viser noen form for reaksjon.
Vis hele sitatet...
Det er fordi følelsesutbrudd ikke hører hjemme av tilskuere i en rettssak, da de ikke har noe for seg. Det er en grunn til at vi ikke har offentlige gapestokker lenger, hvor folk kunne kaste hva de ønsket på tiltalte.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Det at han nå velger å hive en sko mot vedkommende, drapsmannen, har jeg full forståelse for.
Vis hele sitatet...
Jeg har også forståelse for at Qasim er i en fryktelig situasjon, men det er - som påpekt over - en forklaring, ikke en unnskyldning.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Vedkommende hev en sko, en sko som bommet, en sko som veier toppen 300 gram.
Vis hele sitatet...
En sko som bommet Breivik, ja, men traff en av forsvarerne.
Han bør få en straff for brudd på loven, loven er lik for alle. 50 øre i forelegg, som etter nye avrundingsregler blir 1 krone.
Det at han heiv en sko var ikke bare for å skade han fysisk. Dette var hans måte å fortelle at han var lite verdt. I hans kultur er dette en måte å si at "du betyr mindre enn dritten jeg trakker i" eller noe i den duren. Klart han overreagerer når det er broren det er snakk om. Mange hadde vel venta på at noe slikt kunne hende. Tross alt tunge greier. Mener selv dette burde godtas, men det er fryktelig dumt gjort. Man skal tross alt holde ting innenfor grensene når det er i en rettssal.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå synes jeg dere har klart å lage orkan i et vannglass, men ja, det er jo bare min mening.
Vis hele sitatet...
Det handler om prinsipper i en rettsstat og et sivilisert samfunn.

Sitat av uaexed Vis innlegg

Ang. skosaken så vil jeg bare si...

Mannen er frustrert på at vi kan sitte i en rettsal å høre på drap og obduksjon etter obduksjon bli lest opp uten at noen viser noen form for reaksjon. Det at han nå velger å hive en sko mot vedkommende, drapsmannen, har jeg full forståelse for. Vedkommende skal jo ikke trenge å bli straffeforfulgt for noe slikt.
Vis hele sitatet...
Les mitt forrige innlegg, som var addressert til Odonkor.

Sitat av uaexed Vis innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke mange her på forumet, er jo som om han hadde prøvd å skyte breivik,
Vis hele sitatet...
Det var et alvorlig voldsforsøk, som kunne endt med alvorlig hode/nakke/syns-skader på Breivik eller en av de andre utilsiktede ofrene i rettssalen. Det er ikke greit at tilfeldige ofre risikerer å bli utsatt for svært alvorlige, permanente skader.


Sitat av uaexed Vis innlegg

som jeg ikke tror mange ville felt en tåre for.
Vis hele sitatet...
Det er uvesentlig. Alle individer har like universelle menneskerettigheter, uanvhengig av handlinger de har utført. Det er hele poenget med menneskerettighetene. Heldigvis er vårt rettssystem bygget opp etter liknende prinsipper, og det er ikke siktedes allmenne popularitet som bestemmer hvordan h*n kan bli behandlet og hvilke rettigheter h*n skal ha.

Sitat av uaexed Vis innlegg

Vedkommende hev en sko,
Vis hele sitatet...
Hensikt: våpen. Sko som prosjektil har definitivt skadepotensiale, og dette var også hensikten.

Sitat av uaexed Vis innlegg

en sko som bommet,
Vis hele sitatet...
Voldsforsøk.

Sitat av uaexed Vis innlegg

en sko som veier toppen 300 gram.
Vis hele sitatet...
Uvesentlig. Hvor mye veier prosjektilet i en patron som brukes i vanlige håndvåpen? Som nevnt har skoen uten tvil skadepotensiale.

Sitat av uaexed Vis innlegg

Alt dette dreier seg om en sko.
Vis hele sitatet...
Nei.
Sist endret av Vargas; 11. mai 2012 kl. 21:47.
Begge sidene av debatten her kommer med argumenter satt på spissen, la oss bare si at han følte frustrasjon og gjorde noe dumt.

De to siste innleggene er litt ekstreme syntes nå jeg, vi snakker om en frustrert mann som plutselig kaster en sko på en massemorder. uaxed mener det er en bagatell, vargas mener skoen er et våpen, sammenlikner vekten med en kule i et håndvåpen, voldsforsøk og snakker om svært alvorlige og permanente hode/nakke/syns-skader.

Alle her har fått en sko eller ball på 300g i hodet før, det har ihvertfall jeg. La oss holde oss litt realistiske...
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Det er din mening og den må du gjerne ha. Heldigvis sier Norges lover noe annet.

Kan ikke du prøve å få plass i rettssalen og se om du fortsatt er like tøff og går til angrep på ABB?
Vis hele sitatet...
Når jeg ser rødt, ser jeg bare rødt.
Denne rettsaken er bare ett teater for folket.

Vargas: Å sammenlighe en kule med en sko er bare tull, har du hørt om 1/2mV^2?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Noen tanker:

Prinsipper, rettstat, sivilisert verden/sivilisert land, rettens seriøsitet, tiltaltes rett til å være fysisk vernet, rett til ditt, rett til datt, rett til meg midt opp i r***.....

I andre såkalte siviliserte land hadde sånne blitt drept umiddelbart. Til eksempel, denne militant-islamistiske dusten som skjøt 7-8 unger i Frankrike ble drept av spesialpoliti like etterpå.

Brynjar Meling på vgnett, påpekte at det må tas en stopper for den smilingen Breivik får lov til å holde på med.

En annen ting jeg har lyst til å si; kun sjelden i hele verdenshistorien har én enkeltperson gjort såpass mye drap og terror. Denne personen kom ifra det selvproklamerte fredslandet Norge. I mitt hode betyr det som jeg skrev på forrige setning, at denne saken er såpass mørkt alvorlig at det er et direkte hån mot alle som er direkte og indirekte ofre - at denne personen behandles (fysisk sett) med silkehansker. Mentale tilstand tør jeg ikke å gå inn på, men jeg nekter å tro at han blir psykisk presset i noen særlig grad - mtp de fine norske lovene når det gjelder det der.

Beklager å måtte si det; men det må være komfortabelt å være terrorist i kongeriket Norge. Eller hur?

Sitat av Clayton Vis innlegg
Blir for dumt, hvis du ikke klarer og oppføre deg i en rettsal så har du ingen ting der og gjøre. Virker som folk syntes det er "Greit" siden det er ABB!!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det jo greit! Det er jo selveste ABB jo!!

Skyter inn noe til; noe liknende burde blitt gjort med mullahen når han hadde sin rettsak. Men til gjengjeld, Krekar er flink til å kuke rundt på nettet og true med den lange pekefingeren sin, men han har ikke drept 70 ungdommer ennå...
Sist endret av aeon_illuminate; 11. mai 2012 kl. 22:28.
Loner Deluxe
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Veldig enkelt å sitte på freak og väre så jovial og lydig det bare går når man ikke har personer i när familie (/personer man elsker) innblandet.
Vis hele sitatet...
Jeg mista to av mine nærmeste venner 22. juli, mener fortsatt at det er uakseptabelt å kaste ting på tiltalte når rettsaken pågår, uansett hva personen har gjort.
Sitat av Cheesecake Vis innlegg
Fy faen det må være kjipt å være en av dere kalde folk som mener dette ikke hører hjemme i en rettsatt. Bank litt sunn fornuft inn i hodet da. Men joda hvis du absolutt vil fremmheve at du er annerledes, kanskje prøve å virke litt smartere enn andre, kjør på! Veit vertfall at hvis jeg hadde hatt muligheten. Så hadde jeg utøvd vold mot brevik, uansett om det er i en jævla gudstjeneste
Vis hele sitatet...
Er det plutselig sunn fornuft å ikke være en "kald jævel" nå? Hvem har bestemt det, du?

Jeg sier det jeg mener, på et anonymt forum. Jeg har ingen grunn til å lyge. Du virker ganske kald selv, som ville slått ned en fyr i en jævla gudstjeneste.

Edit: Bare for at du tenker motsatt av det jeg og andre gjør, betyr ikke at det er du som sitter på fornuften, Dunning-Kruger.
Sist endret av TheGloryHole; 11. mai 2012 kl. 23:05.