Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4856
Har seg slik at jeg er godt inne i russetia og har nettop vært i sverige og hamstra opp på vodka, men lurer da på, hva er det beste og mikse vodkaen med? (jaja, gidder ikke drikke vodkaen ren)
Det kommer jo helt ann på hva du liker da, men kan nevne noe av det jeg bruker å mikse med.

1 Battery og is
2 Cola eller annen brus
3 Juice

Om det er rein vodka du har kjøpt så kan du omtrent blande det med alt.
Jeg bruker å mikse burn, Tranebærjuice og vodka.
Beste drinken jeg har funnet så langt.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Å drikke vodka bært, og så skylle ned med Farris er faktisk helt sinnsykt godt om du vil prøve deg på det.
Finnmarking
Når jeg er på farten, synes jeg det letteste og beste er og blande med Red Bull, Burn, Battery etc. Når jeg er på hjemmefest bruker jeg og blande med te
Sist endret av lihku; 10. mai 2012 kl. 16:11.
Anbefaler "San Fransisco": 1/4 vodka, 2/4 appelsinjuice med fruktkjøtt, 1/4 med Tom Collins jordbær drink mix(fåes kjøpt på alle dagligvare butikker).

Anbefaler også å blande med varm te eller is-te. Sweppes eller hva det kalles med sitron smak er også veldig godt, særlig med isbiter.

Ett tips er å ikke blande med en brus du liker å drikke ellers, for da ødelegger du den leskedrikken for alltid etter noen drinker. Ellers er de fleste brus bra med vodka, liker best forskjellige fanta. Men ikke cola.
Kaffe selvfølgelig. Billig og godt!
The lucky one
PairADice's Avatar
Schweppes! Sitron eller lime.
Mener det har vært en del tråder om dette før, men jeg vil som vanlig anbefale, Black Russian: 2 del vodka, en del Kahluá, med is go Bloddy Mary
Asosial introvert
Duckie's Avatar
ALDRI bland med Coca-Cola. Kan anbefale hjemmelaget tyrker på det sterkeste.

Ting du trenger:
4-5 poser Tyrkisk Peber (anbefaler Fazers)
1 kasserolle
1 visp
1 tom flaske/dunk (helst 1,5l eller mer)
Vann
Varme
Tålmodighet (hvis du ikke har gjort det før kan det virke som det går ganske sakte og at man griser en del etter veggen om man er utålmodig)
Tilførsel av 230V-spenning fra respektive kraftleverandør
Komfyr med kokeplater.

1. Slå en komfyrplate på middels varme (har du gjort dette et par ganger før kan du også sette effekten på full fetting.)
2. Ha oppi noen poser Tyrkisk Peber i en kasserolle. (4-5 holder til ca litt over 1l ferdig tyrker.)
3. Fyll vann til over dropsene.
4. Rør til dette har blitt en jevn konsistens.

5. Skru av platen, sett inn kasserollen med tyrkeren i i kjøleskap og vent til det har blitt avkjølt.
6. Fyll flasken halvfull med tyrker, og halvfull med vodka.
7. Rist godt og you're ready to go!

PS. Ikke køll ned tyrker i et sett, det er EEEGENTLIG en drikk som skal shottes, men mindreårige pleier ikke å drikke det fordi dem spyr så lett.
PSS. Ikke ta snarveier som å knuse dropsene i forveien, mye av smaken blir da borte.

Og sist, men absolutt ikke minst; Vask opp så fort du kan etter deg, tyrker setter seg. Godt.
Her er et godt utvalg av flasker du bare kan fylle helt opp sammen med det som ligger der for å få forskjellige smaker. Bestill det du liker, og kanskje noe du ikke har smakt før og. Leveringstiden er på 1-2 dager om du bor i Oslo.

Anbefaler å se gjennom kategoriene og bestille flere ting sammen.

EDIT: Og for guds skyld, ikke bland vodka og cola. Vodka kan mikses med det aller meste, men ikke cola, og ikke lettbrus. Forferdelig smak blir det.
Sist endret av Paradigm; 10. mai 2012 kl. 16:43.
Sitat av kmt94 Vis innlegg
ALDRI bland med Coca-Cola. Kan anbefale hjemmelaget tyrker på det sterkeste.

Ting du trenger:
4-5 poser Tyrkisk Peber (anbefaler Fazers)
1 kasserolle
1 visp
1 tom flaske/dunk (helst 1,5l eller mer)
Vann
Varme
Tålmodighet (hvis du ikke har gjort det før kan det virke som det går ganske sakte og at man griser en del etter veggen om man er utålmodig)
Tilførsel av 230V-spenning fra respektive kraftleverandør
Komfyr med kokeplater.

1. Slå en komfyrplate på middels varme (har du gjort dette et par ganger før kan du også sette effekten på full fetting.)
2. Ha oppi noen poser Tyrkisk Peber i en kasserolle. (4-5 holder til ca litt over 1l ferdig tyrker.)
3. Fyll vann til over dropsene.
4. Rør til dette har blitt en jevn konsistens.

5. Skru av platen, sett inn kasserollen med tyrkeren i i kjøleskap og vent til det har blitt avkjølt.
6. Fyll flasken halvfull med tyrker, og halvfull med vodka.
7. Rist godt og you're ready to go!

PS. Ikke køll ned tyrker i et sett, det er EEEGENTLIG en drikk som skal shottes, men mindreårige pleier ikke å drikke det fordi dem spyr så lett.
PSS. Ikke ta snarveier som å knuse dropsene i forveien, mye av smaken blir da borte.

Og sist, men absolutt ikke minst; Vask opp så fort du kan etter deg, tyrker setter seg. Godt.
Vis hele sitatet...
Du kan fint bare ha dropsa rett nedi vodkan også greit å shotte, men bør være iskaldt!

Ellers er det som sagt over her.
Energidrikk og vodka er en god klassiker å bli full på.
Kaffe kan også blandes med, men jeg drikker som regel bare 1-2 kopper av det på en kveld.
En eller annen drinkmix med sprite funker også bra.
Alt du trenger er:

- Sprite
- Sitroner
- Annen ferskpresset fruktjuice

Det er godt med vodka!
Sist endret av Taurean; 10. mai 2012 kl. 16:48.
Jeg har blanda det med champagnebrus et par ganger, 50/50
Og som de andre sier.. Vodka og Cola går ikke sammen.
Bøs tøs
Xaviuz's Avatar
Fanta exotic går veldig bra sammen med all type vodka etter egen erfaring, anbefales.
Mix vodkaen med mer vodka!
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Her er et godt utvalg av flasker du bare kan fylle helt opp sammen med det som ligger der for å få forskjellige smaker. Bestill det du liker, og kanskje noe du ikke har smakt før og. Leveringstiden er på 1-2 dager om du bor i Oslo.

Anbefaler å se gjennom kategoriene og bestille flere ting sammen.

EDIT: Og for guds skyld, ikke bland vodka og cola. Vodka kan mikses med det aller meste, men ikke cola, og ikke lettbrus. Forferdelig smak blir det.
Vis hele sitatet...
Det var noe veldig billige priser der... eller lurer jeg meg selv når jeg leser? Er det essenser alt sammen som må blandes ut med sprit? Syns fremdeles det ikke var så gæærne priser jeg men
Apelsinjuice! Går farlig lett ned...
Kan ikke fatte og begripe at ikke Skittles Vodka har blitt nevnt ennå.

http://mixthatdrink.com/wp-content/uploads/2009/01/chilled.jpg

Sitat av Taurean Vis innlegg
Det var noe veldig billige priser der... eller lurer jeg meg selv når jeg leser? Er det essenser alt sammen som må blandes ut med sprit? Syns fremdeles det ikke var så gæærne priser jeg men
Vis hele sitatet...
Du leser riktige priser, men det blir litt i fraktkostnader og avgifter, så det anbefales å bestille flere ting om gangen, og man må regne med å betale rundt 25% mer - for meg er det egentlig ganske rimelig.
Sist endret av Paradigm; 10. mai 2012 kl. 17:01.
Bland med sprite og Burn, ganske mye sprit.
Prøv deg fram, veldig godt!
Roses lime og sprite er ganske diff med vodka. Er og mange drinker med bær og lignende, men kan se for meg at å drasse irundt på fult av ingredienser for drinker i russetida ikke er helt aktuelt. Som andre har sagt fungerer og energi drikker bra med vodka, foretrekker redbull over battery. Støtter og forslaget om tyrker, men jeg går ofte fort lei av tyrker.
2bokser vanlig burn, 4 Solrik, fyll på med sprit etter eget ønske. Rist godt og topp med en liten dæsj sprite. KNALLGODT.
Vis jeg får lov til å "låne" tråden litt og snur spørsmålet litt: Hva er det beste å blande med Whiskey(Jack Daniels)? Pleier som regel å drikke det rent, men synes det blir litt dyrt å kun drikke det rent mens man er ute og feirer russetiden.

Har foreløpig dog Jack'n i en lommelerke når jeg er ute og farter, men skulle gjerne funnet det ultimate blande-vannet slik at jeg kunne ha tatt med drikke i et litt større volum
Du kan jo lage deg white russian. Bare å blande vodkaen med kaffelikør, melk eller fløte og isbiter. Bland alt sammen i en shaker og rist til isbitene er borte å hell det i ett glass.
Sist endret av bushdoctor; 10. mai 2012 kl. 18:17.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
BLANDE whisky? Hvis du først skal sløse med dyre dråper kan jeg anbefale vanlig Amundsen. Er pure vodka. Tilsett gjerne litt whiskyessens ellers blir det ofte en merkelig smak. Men det blir det uansett når man BLANDER whisky. Enten begynner jeg å bli "gammel" og kjedelig eller så har jeg fortsatt fornuften i behold (og jeg tviler på at det er det siste...)
noe som er digg å blande med er Fishermansfriend er litt usikker på hvordan dette lages, men er bare å søke opp på internet.
Drakk et par fishermanfriendshots i köben, var som å ta 10 fishermanfriends i munnen samtidig
Sitat av kmt94 Vis innlegg
BLANDE whisky? Hvis du først skal sløse med dyre dråper kan jeg anbefale vanlig Amundsen. Er pure vodka. Tilsett gjerne litt whiskyessens ellers blir det ofte en merkelig smak. Men det blir det uansett når man BLANDER whisky. Enten begynner jeg å bli "gammel" og kjedelig eller så har jeg fortsatt fornuften i behold (og jeg tviler på at det er det siste...)
Vis hele sitatet...
Synes ikke Irish coffee er noe nytt?
MED HARIBO GODTERI FOR FAEN!

Du trenger: Haribo godteribjørner, eller lignende.
Glass / skål, whatever du kan fylle sprit og haribo i.
Så fyller du litt under halvparten av kopp etc med haribo, og heller vodka oppi så det blir like mye vodka som haribo + litt mer.
Legg det i kjøleskapet og la stå 2-3 dager.

sånn da er de ferdige, og klar til å bli servert, de er forresten megastore, og du blir grisefull av dem

Sitat av GoreLord Vis innlegg
Vis jeg får lov til å "låne" tråden litt og snur spørsmålet litt: Hva er det beste å blande med Whiskey(Jack Daniels)? Pleier som regel å drikke det rent, men synes det blir litt dyrt å kun drikke det rent mens man er ute og feirer russetiden.

Har foreløpig dog Jack'n i en lommelerke når jeg er ute og farter, men skulle gjerne funnet det ultimate blande-vannet slik at jeg kunne ha tatt med drikke i et litt større volum
Vis hele sitatet...
Coca-cola!
Sitat av GoreLord Vis innlegg
Vis jeg får lov til å "låne" tråden litt og snur spørsmålet litt: Hva er det beste å blande med Whiskey(Jack Daniels)? Pleier som regel å drikke det rent, men synes det blir litt dyrt å kun drikke det rent mens man er ute og feirer russetiden.

Har foreløpig dog Jack'n i en lommelerke når jeg er ute og farter, men skulle gjerne funnet det ultimate blande-vannet slik at jeg kunne ha tatt med drikke i et litt større volum
Vis hele sitatet...
Mest vanlige å blande jack med er vell nikki sixx (jack med sprite) eller jack og cola. Blander ikke whiskey tho, med mindre det er jack daniels. : p
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
Bland med sprite og Burn, ganske mye sprit.
Prøv deg fram, veldig godt!
Vis hele sitatet...
Vodka first, så burn også en dash med sprite. Ta også oppi 1-2 teskjeer med sukker, så rører du alt sammen. Om du har isbiter så er det +. Dette blir bare nyydelig!
En del vodka, en del blå curacao og smak til med sprite etter hvor stram du vil ha den.
Bland ut spriten med cider
Mozell funker fint. Blir som litt sterkere cider
Club soda og limebåt,mer trengs ikke.
Sitat av GoreLord Vis innlegg
Vis jeg får lov til å "låne" tråden litt og snur spørsmålet litt: Hva er det beste å blande med Whiskey(Jack Daniels)? Pleier som regel å drikke det rent, men synes det blir litt dyrt å kun drikke det rent mens man er ute og feirer russetiden.

Har foreløpig dog Jack'n i en lommelerke når jeg er ute og farter, men skulle gjerne funnet det ultimate blande-vannet slik at jeg kunne ha tatt med drikke i et litt større volum
Vis hele sitatet...
Ingefær er konge IMO. Prøv det.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
gøysaft/fun light med fruktfest smaken og sprite+2-3 isbiter = epic win.

blandinga der gjør stt du kan ha ganske stor andel sprit før det begynner og smakes som sprit...
Sitat av GoreLord Vis innlegg
Vis jeg får lov til å "låne" tråden litt og snur spørsmålet litt: Hva er det beste å blande med Whiskey(Jack Daniels)? Pleier som regel å drikke det rent, men synes det blir litt dyrt å kun drikke det rent mens man er ute og feirer russetiden.

Har foreløpig dog Jack'n i en lommelerke når jeg er ute og farter, men skulle gjerne funnet det ultimate blande-vannet slik at jeg kunne ha tatt med drikke i et litt større volum
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt en flaske JD selv så hadde jeg nok funnet no blandevann selv.
Her er det ikke akuratt snakk om fin single malt.
Hva med en Rusty Nail, ganske enkelt blandet med Drambuie