Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 5401
Hei. Tok ut 1000 kr i butikken i stad når jeg var å handlet. Når jeg kom hjem merket jeg at begge 500 lappene hadde samme stempel på akuratt samme sted.( veldig lite blått stempel sto; "lsm" eller "ism" tror jeg, utrolig lite stempel.
Så holdt jeg de opp mot lyset og da så jeg 4 Nøyaktig plasserte hull akuratt på de samme stedene på begge sedlene. Som om en slags "hullemaskin" hadde lagd de. (bitte bitte små hull)

Noen som vet hva dette kan være? tør ikke bruke pengene i tilfelle de har kommet fra noe som jeg ikke har lyst til å bli innblandet i.
Slike ting kan du nok sjekke i en bank. Mistenker du at det er noe muffens er det en mulighet til å gå til politiet...
Ølglad nordlænning
er de vannmerket slik som de skal være? altså den blå/svarte streken som er synlig når du holder sedlen mot lyset
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Hei. Tok ut 1000 kr i butikken i stad når jeg var å handlet. Når jeg kom hjem merket jeg at begge 500 lappene hadde samme stempel på akuratt samme sted.( veldig lite blått stempel sto; "lsm" eller "ism" tror jeg, utrolig lite stempel.
Så holdt jeg de opp mot lyset og da så jeg 4 Nøyaktig plasserte hull akuratt på de samme stedene på begge sedlene. Som om en slags "hullemaskin" hadde lagd de. (bitte bitte små hull)

Noen som vet hva dette kan være? tør ikke bruke pengene i tilfelle de har kommet fra noe som jeg ikke har lyst til å bli innblandet i.
Vis hele sitatet...
Ta vare på kviteringen på uttaket og bruk den. Ingen Problem da du kan fremvise kvitteringen på uttaket til politiet om du skulle være uheldig.
Sitat av Sp3cies Vis innlegg
er de vannmerket slik som de skal være? altså den blå/svarte streken som er synlig når du holder sedlen mot lyset
Vis hele sitatet...
De er ekte! Rimelig sikker ihvertfall. Vannmerket, tråden i midte og det glinsende "belegget" på kanten ser 100% legit ut.

Tok ikke vare på kvitteringen heller. Tror dere det er trygt å bruke dem eller burde jeg gå til politiet evt. brenne dem.
Sist endret av A-tillah; 1. februar 2012 kl. 23:21.
Uttaket ligger vel lagret hos banken din uansett, burde gå helt fint
Bruk de, iallefall ikke brenn de vist du ikke føler at det er ok å brenne 1000,- eller send de til meg.

Men er du i tvil gå i banken med de å forklar saken.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Uttaket ligger vel lagret hos banken din uansett, burde gå helt fint
Vis hele sitatet...
Joa, men hvordan kan jeg bevise at jeg fikk de sedlene fra akuratt det uttaket?

De tar jo ikke akuratt bilde av sedlene de gir ut ved hvert uttak!
Ølglad nordlænning
Du er uskyldig uansett. du har bare motatt vanlige penger som var vannmerket. bruk de og kjøp deg noe fint
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Joa, men hvordan kan jeg bevise at jeg fikk de sedlene fra akuratt det uttaket?

De tar jo ikke akuratt bilde av sedlene de gir ut ved hvert uttak!
Vis hele sitatet...
Slapp av. Dersom det er noe bogus med sedlene så vil de jo ikke forsøke å ta deg for det. Det er jo tross alt du som syntes dette ser mistenkelig ut og derfor kontakter banken/politiet...
Hva tror du egentlig skulle skje?
1: du bruker pengene på et kontant kjøp, hvordan skal de spore det til deg?
2: du har ingen ting med sakene og gjøre, vist det skulle vært merket penger fra noe undercover politi jobb sak så ser de vel fort at historien din stemmer.

Jeg klarer virkelig ikke å sette meg inn i hva det er du egentlig er redd for, at seddlene er "ulovlig", stort sett 90% av pengene i omløp har spor av kokain på seg, betyr ikke at du er narkobaron for det.

Mitt råd til deg er: slapp av!
Hullene kommer fra asiatisk bryllupstradisjon, de fester penger til brudens klesdrakt med nåler. Indiske penger er fulle av hull etter dette. Jeg ser ofte slike hull på norske penger for tiden.

Altså, ingen fare, pengene har bare vært bryllupsgave.
Jeg drar ned til banken i morgen tidlig å sier hva som har skjedd. Er nok det lureste ettersom jeg har rulle-blad. Gidder ikke å ta sjansen ved å bruke dem. Sikkert ikke noe farlig, men er nok heller ikke noe asiatiske bryllups greier for hullene og stemplet er plassert på NØYAKTIG samme sted. Ser ut som en slags maskin har lagd merkene.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Jeg drar ned til banken i morgen tidlig å sier hva som har skjedd. Er nok det lureste ettersom jeg har rulle-blad. Gidder ikke å ta sjansen ved å bruke dem. Sikkert ikke noe farlig, men er nok heller ikke noe asiatiske bryllups greier for hullene og stemplet er plassert på NØYAKTIG samme sted. Ser ut som en slags maskin har lagd merkene.
Vis hele sitatet...
Stiftemaskin?
Haha, herregud. Hvorfor tar du deg bryet?
"Vil gjerne bytte disse pengene, er nemlig et hull her"
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Stiftemaskin?
Vis hele sitatet...
nei hullene er "diagonale" og alt for langt i fra hverandre til å være en stifte maskin. Pluss at de er veldig små (typ; tuppen av en knappe-nål.)

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Haha, herregud. Hvorfor tar du deg bryet?
"Vil gjerne bytte disse pengene, er nemlig et hull her"
Vis hele sitatet...
Les litt nøyere a! Det er 4 identiske hull i hver seddel som er plassert på NØYAKTIG samme sted(2stk. 500-lapper) Pluss at de har et identisk stempel plassert på NØYAKTIG samme sted!

Jeg pleier aldri å sjekke sedlene mine , men det så ut som noen hadde tegnet en bitte-liten "krusse-dull" nederst i hjørnet. Og når jeg sjekket nærmere så jeg at den andre 500 lappen hadde akuratt samme merke på seg.
Sist endret av A-tillah; 1. februar 2012 kl. 23:56.
Du kommer fortsatt ikke til å bli tatt for en dritt ved å bruke de. Jævla noia
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Haha, herregud. Hvorfor tar du deg bryet?
"Vil gjerne bytte disse pengene, er nemlig et hull her"
Vis hele sitatet...
Har du penger som er ødelagte, skal du bytte de. Det er ikke for ingenting at bankene faktisk tar imot "slitne" sedler.

Det er også tryggere for betaler at h*n har rene sedler, da selger/mottaker kan nekte å ta imot sedler med farge/trykk på.


Jeg ser virkelig ikke noe negativt med en tur til banken..
Sitat av Zepur Vis innlegg
Har du penger som er ødelagte, skal du bytte de. Det er ikke for ingenting at bankene faktisk tar imot "slitne" sedler.

Det er også tryggere for betaler at h*n har rene sedler, da selger/mottaker kan nekte å ta imot sedler med farge/trykk på.


Jeg ser virkelig ikke noe negativt med en tur til banken..
Vis hele sitatet...
Du skal leite meget godt før du finner en som ikke tar imot pengene dine
Har flere ganger betalt med sedler som er delt i to og tapet sammen
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du kommer fortsatt ikke til å bli tatt for en dritt ved å bruke de. Jævla noia
Vis hele sitatet...
Det heter å være forsiktig, det kan være lurt en gang i blandt.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du kommer fortsatt ikke til å bli tatt for en dritt ved å bruke de. Jævla noia
Vis hele sitatet...
Ånei! Så hvis de er blitt brukt til noe under-cover shit, eller penger fra et ran så sier du at det ikke får konsekvenser! Natt på glatt-celle eller varetekt er ikke noe særlig selv om man er uskyldig?? Eller hva?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det heter å være forsiktig, det kan være lurt en gang i blandt.
Vis hele sitatet...
Sant, men i dette tilfellet så er det på grensen til paranoia.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Sant, men i dette tilfellet så er det på grensen til paranoia.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke paranoid. Jeg har sittet på glatt-celle 10-15 ganger og varetekt i 2 uke før. Sistnevnte var jeg uskyldig og 50% av besøkene på "Glættisen"! Som sagt; Jeg har et omfattende rulle-blad og det siste jeg trenger nå er å bli mistenkt for noe kriminelt. Jeg har betinget dom. Jeg har endelig begynt å få styr på livet mitt. Tar nett-studier; Artium/studiekompetanse.
Sist endret av A-tillah; 2. februar 2012 kl. 00:26.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det heter å være forsiktig, det kan være lurt en gang i blandt.
Vis hele sitatet...
Greit å være forsiktig. Bruke bilbelte, sjekke to ganger at man skrudde av kokeplata osv.
Dette blir litt som å gå måtte ha hjelm for å gå på badet.
Bruk pengene. Hvordan i alle dager skulle det kunne få konsekvenser? Ser for deg at dama i kassa kjenner igjen de hemmelige merkene, og ringer politiet? Tror du virkelig du får en natt på glattcelle fordi du bruker penger fra banken?
Om du ønsker å ble ledd av, for all del, ta deg en tur i banken.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det heter å være forsiktig, det kan være lurt en gang i blandt.
Vis hele sitatet...
Er en forskjell på å være paranoid som å ha landa fra en 3 dagers på speed og det å være forsiktig.. om det absolut er så veldig skummelt så bær rundt på kvitteringen for uttaket, er ikke værre enn det. Veksl de på 7 Eleven, hva skal de gjøre? Ringe politiet på deg?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Jeg er ikke paranoid. Jeg har sittet på glatt-celle 10-15 ganger og varetekt i 2 uke før. Sistnevnte var jeg uskyldig og 50% av besøkene på "Glættisen"! Som sagt; Jeg har et omfattende rulle-blad og det siste jeg trenger nå er å bli mistenkt for noe kriminelt. Jeg har betinget dom. Jeg har endelig begynt å få styr på livet mitt. Tar nett-studier; Artium/studiekompetanse.
Vis hele sitatet...
Flott at du begynner å få orden på livet ditt etter mye rot, men her har du ingenting å frykte. Men for all del; reis til banken!
Sitat av hustlern Vis innlegg
Er en forskjell på å være paranoid som å ha landa fra en 3 dagers på speed og det å være forsiktig.. om det absolut er så veldig skummelt så bær rundt på kvitteringen for uttaket, er ikke værre enn det. Veksl de på 7 Eleven, hva skal de gjøre? Ringe politiet på deg?
Vis hele sitatet...
Har du noen gang blitt arrestert før? Hvis ikke. Hold Kjeften din. Det er ikke noe hyggelig, i hvetfall ikke når man bor hjemme hos foreldrene sine."Razzia i kåken til faren din. " Prøv å se det for deg!

Og forresten, jeg tar ikke slike dritt stoffer som amfetamin , så der har nok du bedre peiling enn meg!
Sist endret av A-tillah; 2. februar 2012 kl. 00:37.
Hvis ikke du vil bruke dem kjøper jeg gjerne sedlene for halv pris
hvor er hulla? om de er på sida eller i et hjørne kan du jo bare riva av den delen og bruke delen utn hull. ^^
Utrolig at jeg er den første som nevner dette - legg ut bilde:P
Sitat av qeinar Vis innlegg
hvor er hulla? om de er på sida eller i et hjørne kan du jo bare riva av den delen og bruke delen utn hull. ^^
Vis hele sitatet...

De er fra midten av seddelen og helt ut til kanten. Umulig å kappe/skjære de i to.

Sitat av Jennymas Vis innlegg
Utrolig at jeg er den første som nevner dette - legg ut bilde:P
Vis hele sitatet...
ja, jeg kan jo egentlig legge ut bilde, har til og med et digitalt-usb microscope. Men hvor kan jeg legge de ut? Filene er jo alt for store til å legge ut her.

Btw, får kun lagt ut bilde av stempelet, siden hullene er så langt i fra hverandre så har jeg ikke no kamera som klarer å vise de
Sist endret av A-tillah; 2. februar 2012 kl. 00:55.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
De er fra midten av seddelen og helt ut til kanten. Umulig å kappe/skjære de i to.



ja, jeg kan jo egentlig legge ut bilde, har til og med et digitalt-usb microscope. Men hvor kan jeg legge de ut? Filene er jo alt for store til å legge ut her.
Vis hele sitatet...
Last opp her
TS... tenk deg om 2 ganger ...

Hvis det skulle være politi/påtalemakt som skal holde øye med penger trenger di kun serie nr...
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Utrolig at jeg er den første som nevner dette - legg ut bilde:P
Vis hele sitatet...
Sånn jeg har forstått det, så er det så lite at man ikke får det med på bilde.
Aldri i livet om noen legger merke til det.

Og slutt å gå til angrep på folk fordi de sier at du overreagerer noe jævlig. Javel, du har vært på kjøret, og er på vei til lysere tider nå - det er fortsatt harmløst for deg å bruke en seddel som du ikke har gjort noe med!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Sånn jeg har forstått det, så er det så lite at man ikke får det med på bilde.
Aldri i livet om noen legger merke til det.

Og slutt å gå til angrep på folk fordi de sier at du overreagerer noe jævlig. Javel, du har vært på kjøret, og er på vei til lysere tider nå - det er fortsatt harmløst for deg å bruke en seddel som du ikke har gjort noe med!
Vis hele sitatet...
Beklager hvis hvis jeg har fremstått som litt kvass, men jeg har aldri vært på "kjøret"(jo jeg drikker litt mye til tider, men er ingen "junkie". Jeg har slitt med Angst og Sosiale avik siden jeg begynte på ungdom skolen hvor jeg ble mobbet hardt! i 3 år.

Dessuten heter det ; Å slutt, ikke; Og slutt

Jeg tror jeg dropper å dra til politiet/myndighetene. Jeg drar til banken i morgen Å!!!! får fikset dette før det skjer noe.

(verb) (Gå ferdig barne-skolen du.)
Sist endret av A-tillah; 2. februar 2012 kl. 01:06.
Helt fullstendig feil, desverre. Og slutt - å slutte.
Forøvrig heter det også: og får - å få. Men det her blir alt for off topic.

Håper faktisk du blir veldig flau over det her, for jeg synes du opptrer veldig merkelig og provoserende.

EDIT: "avvik", "ungdomskolen", du kan ikke sette et utropstegn midt i en setning uten parenteser, du har feil bruk av semikolon, "barneskolen"
Hvordan gikk det i banken? Sa de noe om årsaken til hull/stempel?