Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4811
Lifeklubb/Life Capital AS er et firma som jeg i morges etter å ha googlet meg fram fant ut at det var noen ganske stygge saker ved.
Desverre er det også sånn at jeg snart skal intervjues for evt jobb der..

Shit... Burde gjort researchinga for lang stund siden, og så da takket nei til et intervju. Skuffet og litt nervøs nå

Faen kan jeg gjøre nå, tenker jeg!?
Jobb bør jeg jo ha meg snarest.
Er det et nummer (offentlig nummer) eller lignende jeg kan ringe for å forhøre meg om det er noe illegal dritt rundt dette firmaet lenger (dritten henger igjen ifra 2005-2008), og de ansattes erfaringer!?

Glad for respons av dere her!
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Dersom du ikke vil jobbe der, ikke gå på intervjuet... Det er vel ikke noe problem!
Du er ikke pålagt å møte opp til intervjuet. Er du usikker, så la heller være.

Er sikkert mye research du kan gjøre, aldri undervurder internettet.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Jo ChS, men problemet er nå å få seg jobb overhodet... Tar lang tid før de "ordentlige" bamanningsfirmaene kontakter tilbake igjen.. Så; hvor/hvordan da kan jeg med sikkerhet spørre om ulovligheter og annen dritt jeg kan gardere meg mot før en eventuell ansettelse??

Gjerne google sjøl og se!
Om dette er noe MLM-greier synes jeg du bare skal vise dem fingern og ikke gi dem et minutt mer av din tid.

Om du likevel går på intervjuet - si ALDRI ja til å kjøpe en prøvepakke/salgspakke med produkter. Du skal ikke betale for å jobbe.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Tillegg; denne lederen av firmaet er hovedproblemet, er han som har mye humbug.
Pluss da selvfølgelig ansettelsesforholdene....
Men kan sånt være forandret 3-4 år etterpå?

Søk opp gjerne, navnet står i førsteinnlegg!

Edit; hva er MLM-greier???

ja skjønner, pyramidedritt
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jeg vet ikke om noe slik nummer du etterlyser. Det enkleste er å søke opp bedriftsnavn eller registreringsnummer i brønnøysundregisteret.


Dersom dette er et selskap det har vært tull med. Og jeg ble ikke veldig overbevist etter å ha lest om dem på sine egne nettsider. Ville jeg latt være å gå. Selskaper som driver med slikt salg (sånn som jeg oppfatter det) har veldig ofte provisjonsbasert lønn. Og da trenger du plutselig et veldig stort (og lettlurt?) nettverk. Eller så må du jobbe hard som F for pengene.

Ta deg heller en runde til butikker/kiosker/pizzasjapper etc med CV og jobbsøknad, så skal du nok se t du får deg en jobb der du jobber under ordna forhold, og til skikkelig lønn.

Eventuellt gå på intervjuet. Se hva de har å tilby. Men for gudsskyld, som ymgve sier, aldri gå med på å kjøpe en "startpakke".

Selv om du går på intervjuet trenger du ikke å takke ja til jobben, dersom du får den. I et jobbintervju er det like mye bedriften som skal selge arbeidsplassen, som det er du som skal selge deg selv!
Sist endret av ChS; 8. november 2011 kl. 09:58.
Etter det jeg har funnet ut driver de og selger vaskemiddelkonsentrat, ekstremt overpriset.

Deres prisliste: http://www.lifeklubb.no/produkter.html (merk 1360kr for en 5-liter, som er "medlemspris")

Noe jeg fant etter 5 minutter søking: http://nettbutikk.pbt.no/product/399...s-5-liter.html - 280kr for 5 liter.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Ja dæven for noe dritt! Evt kan jeg da ta og ringe brønnøysundreg hvis det er mulig og så høre...

Men denne lederen/sjefen/kontaktpersonen (går ikke ut med navn, den finner dere) er den som har laga dritten!
Om du velger å gå, si i fra til minst en venn eller familiemedlem at du går dit, hvem du skal snakke med og når du regner med å være tilbake. Just to be safe.
dude det er ikke snakk om seriemordere men sleipe selgere..
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Hvordan, hvorfor det Nomore? Altså seriøst? ingenting de egentlig kan gjøre mot meg.

Er forsåvidt 184 høy så jeg er ikke redd

Og forsåvidt Annonsen: Selger deltid med 170kr timen; way to urealistisk og kun b_u_l_l_shit eller, dere som har erfaring??
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Lifeklubb/Life Capital AS er et firma som jeg i morges etter å ha googlet meg fram fant ut at det var noen ganske stygge saker ved.
Desverre er det også sånn at jeg snart skal intervjues for evt jobb der..

Shit... Burde gjort researchinga for lang stund siden, og så da takket nei til et intervju. Skuffet og litt nervøs nå

Faen kan jeg gjøre nå, tenker jeg!?
Jobb bør jeg jo ha meg snarest.
Er det et nummer (offentlig nummer) eller lignende jeg kan ringe for å forhøre meg om det er noe illegal dritt rundt dette firmaet lenger (dritten henger igjen ifra 2005-2008), og de ansattes erfaringer!?

Glad for respons av dere her!
Vis hele sitatet...
Hva med å ta med deg skjult kamera og selge saken til media etterpå?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Neinei Petterpan2.

*JEG* har null interesse av det der sånn. Prøver bare å beskytte meg mot halvkriminelle/kriminelle
fant dette når jeg søkte på styrelederen, http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/27/496231.html , http://www.forbrukerombudet.no/id/11039175.0 , han har også blitt siktet for insidehandel
han har vært innblandet i flereselskaper som har vært klaget inn til forbrukerrådet. Du kan jo ringe de og høre om de har noe på dette firmaet.
Det var en spøk. "Skummelt firma". Tok dere den?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Derfor jeg poster jo. Og nFF; almighty thnx!!!
Tror ærlig talt jeg hadde stått over hele arbeidsintervjuet,

Det kommer opp på daglig leder

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/27/496231.html

http://www.na24.no/propaganda/arkiv/article2002106.ece


Usikker på om det er samme mann som ble tatt for innside saken i acta men er en med samme navn ivertfall, i tillegg gikk firmaet med dundrende underskudd ifjor.

Ved henvendelse fra TV2-journalisten svarte Bondestad: "Jeg skal flå deg levende. Hører du det. Er det greit? Jeg vet hvem du er, jeg vet hvor du jobber, jeg har telefonnummeret dit".
Vis hele sitatet...
Frisk sjef du muligens får deg
Sist endret av danseku; 8. november 2011 kl. 10:16.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Ex-adrin; Ja, jeg har sett disse..

Men; uansett kan det der være over iom at tre år er gått, og ting og tang kan ha forandret seg??

Konklusjon; jeg researcher og sjekker mer i løpet av dagen og mest sannsynlig ringer og avviser!!


Spørsmål; kan det hende at denne daglige lederen muligens kan ringe og mase jævli tilbake?? Iom at jeg skal takke nei..
Og da at jeg kan få eventuelle problemer senere??

*johnny bondestad er navnet. virker helt ok under tlfsamtale forrige fredag.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
på tide at du manner deg litt opp gutt.
"sjefen din" er samme fyren som har kommet med drapstrusler til en journalist og som har vært i medias søkelys flere ganger pga. dårlig forretningsdrift.

si at i lys av dette ikke er interessert i noe jobbintervju likevel.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hva kan han gjør eom du ikke går på et intervju? Har ikke noe lovlig grunnlag til å lage noen problemer for deg. Er ikke sånn at du er tvunget til å ta en jobb, eller gå på intervju for den saks skyld.
Bare drit i å dukk opp, den gjengen der fortjener ikke engang beskjed om at du ikke akter å møte
Acta-folk. Hadde seriøst holdt meg unna her.

also mad creds til nomore, fikk latteranfall.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Det jeg tenkte da på var om han da eventuelt kunne ringe hos andre potensielle arbeidsgivere som han "kjenner", og be de om å aldri ta inn meg.. Eller eventell "svartelisting" i arbeidsgivermiljøet på annen måte, f.eks database.

Spør kun såpass forsiktig fordi jeg ikke ønsker noensomhelst negativ dritt med denne dritten med stor D
Om du er så redd for det, bare ring og si at du fikk jobb et annet sted?
Du har gått litt vel langt i å identifisere deg her, og så slenger du dritt om sjefen i ett firma du skal på intervju hos imorgen. Det kan jo tenkes at noen av de har lest dette.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Ymgve: ikke det at jeg er *så* *scary shit redd*-redd for dem, poenget er at jeg håper at jeg ikke for noen dritt på meg fra dem, som kan gi framtidig negative konsekvenser

Fordi det de/han er siktet for er alvorlig, og jeg vil ikke ha noensomhelst sånt rundt meg!

Saape; nei lite sannsynlig, og nei, jeg har ikke identisfisert meg for mye nei
Sist endret av aeon_illuminate; 8. november 2011 kl. 11:20.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ymgve: ikke det at jeg er *så* *scary shit redd*-redd for dem, poenget er at jeg håper at jeg ikke for noen dritt på meg fra dem, som kan gi framtidig negative konsekvenser

Fordi det de/han er siktet for er alvorlig, og jeg vil ikke ha noensomhelst sånt rundt meg!
Vis hele sitatet...
Slapp av!
Du er bare et navn på en liste over X-antall mennesker han/de skal intervjue. Det aller verste som kan skje deg, enten du møter på intervju eller ikke, er at du blir strøket fra den lista!

Selv om en person driver med dårlig drift av selskap(er) betyr ikke det at vedkommende vil ødelegge livet til alle de møter på!
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det jeg tenkte da på var om han da eventuelt kunne ringe hos andre potensielle arbeidsgivere som han "kjenner", og be de om å aldri ta inn meg.. Eller eventell "svartelisting" i arbeidsgivermiljøet på annen måte, f.eks database.

Spør kun såpass forsiktig fordi jeg ikke ønsker noensomhelst negativ dritt med denne dritten med stor D
Vis hele sitatet...
Folk denne fyren kjenner tror jeg uansett ikke du har lyst til å jobbe hos
Tror jeg hadde skippa hele intervjuet ja, mye snusk på han karen.

Litt mer info om selve selskapet hvis noen er interesserte finner du her.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Men så er det på en helt annen side av alt det negative - at jobben som lyses ut, har jeg god sjangs til få, tror jeg.
Og de sier, gjentar sier, at det er godt arbeidsmiljø og greier. FIn lø
Vet det ifra forrige kontakt med dem.

Men vil dere her si "nei", eller et "absolutt nei aeon, IKKE gå dit/ta jobben".
Noen som har erfaring som telefonselger i sånne firmaer??

Edit=*Fin lønn
TV 2 s forbrukermagasin " TV 2 hjelper deg " hadde 14. september 2000 (reprise 16. september) et innslag om firmaet JOHA Consult, som angivelig driver "aggressivt" telefonsalg av vaskeprodukter. Det framgikk av introen at "TV 2 hjelper deg" også tidligere hadde satt søkelys på firmaet, etter en "klagestrøm" til Forbrukerrådet.
I det nye innslaget sto kunder i Tromsø fram og fortalte om sine erfaringer med firmaet - om mottak av varer de ikke hadde bestilt og om miljøklubb-medlemskap de ikke hadde bedt om. En representant for Forbrukerkontoret i Tromsø opplyste at man har hatt rundt 150 henvendelser angående firmaet. "- Og folk er rasende fordi de har sagt ja takk til å motta en gratis prøve, men så viser det seg at de er meldt inn i en klubb."
Et stykke ute i innslaget om JOHA Consult sier programlederen:
" - Da vi tok kontakt med daglig leder Johnny Bondestad for å få til en avtale, fikk vår reporter følgende klare melding?" (opptak av telefonsamtale med Bondestad):
" - ? og jeg skal flå deg levende, vet du det?? Er det i orden, er det greit? Hørte du hva jeg sa? Jeg har telefonnummeret ditt. Jeg vet hvor du jobber. "

Etter dette klarte reporteren likevel å få en avtale med JOHA Consult om besøk i firmaets kontorlokaler. I en sekvens vises reporterens og en misfornøyd kundes møte med Johnny Bondestad. Innledningsvis sier Bondestad: "- Hvis jeg skal stille opp på for eksempel TV, så koster det penger". Intervjusamtalen fortsetter imidlertid, inntil firmaets styreformann, Trine Aas, plutselig dukker opp og forsøker å stanse opptaket.
Samtalen med Bondestad kommer imidlertid i gang igjen, og etter en stund konfronteres han med den tidligere telefonreaksjonen overfor reporteren. Reporteren spør Bondestad:
"- Er dette noe du ler av?". Og han svarer: "- Altså, du skjønner det at ytringsfriheten er så sterk i Norge at det er såpass greit". Kort etter griper styreformann Aas igjen inn, og Bondestad avbryter intervjuet med: "- Kjære seere, nå har jeg dessverre ikke tid til mer."
Og programlederen avslutter innslaget slik:
" - Jeg skjønner ikke at det går an å opptre sånn overfor folk som nærmest har blitt lurt til å bli kunder. Rådet vårt er klart. Får du noe fra JOHA Consult og miljøklubben Green and Clean som du ikke har bestilt: Ikke bry deg med å betale. Og husk at det er selskapet selv som må hente varene hos deg dersom de vil ha de i retur. "
Vis hele sitatet...
http://www.pfu.no/case.php?id=1020

... vet ikke helt jeg. Slik arbeidsgiver vil ihvertfall ikke jeg ha
Sist endret av Morgul; 8. november 2011 kl. 12:27.
Herregud, av det jeg har lest hittil så virker det om et utrolig useriøst firma. Vil du virkelig utsette deg for dette??

Vi importerer svensker og polakker i hopetall for å bære plank eller stå bak kassa på 7-11. Hvorfor tar du bare ikke en sånn jobb, jobber hardt og kommer deg en vei derfra?

Slike firmaer er det stort sett bare trøbbel med, manglende lønn og trakkasering fra ledelsen.
I tillegg til at dette firmaet er ekstremt suspekt, er det en selgerjobb der lønnen er basert på antall salg. Inntrykket jeg har fått er ikke akkurat at du er selger-typen som ville trives i en slik jobb.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Sitat av ymgve Vis innlegg
I tillegg til at dette firmaet er ekstremt suspekt, er det en selgerjobb der lønnen er basert på antall salg. Inntrykket jeg har fått er ikke akkurat at du er selger-typen som ville trives i en slik jobb.
Vis hele sitatet...
Nei. Så sant, gikk da rimelig fem på.

Selvfølgelig skal jeg drite i noe mer kontakt med firmaet.

Men hva mente du at jeg ikke var selgertypen, om jeg får spørre
En selgertype ville ikke gått på et internettforum og spurt og nølt og vurdert fram og tilbake og vært redd for hva den potensielle arbeidsgiveren ville finne på å gjøre om man ikke ville intervjues likevel. De ville enten vært ansatt allerede eller kjeftet sjefen huden full personlig på grunn av suspektheten.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Ja, er vel igrunn enig med deg. Første gangen jeg søker som selger også da. Men, husk, det gikk litt kaldt nedover ryggen på meg klokka ni når det stod rett fram på google hva faen J.B har gjort, virka fin når jeg prata med jævelen i forrige uke..

Sitat av ymgve Vis innlegg
En selgertype ville ikke gått på et internettforum og spurt og nølt og vurdert fram og tilbake og vært redd for hva den potensielle arbeidsgiveren ville finne på å gjøre om man ikke ville intervjues likevel. De ville enten vært ansatt allerede eller kjeftet sjefen huden full personlig på grunn av suspektheten.
Vis hele sitatet...
Men samtidig høres det litt ut som du har dårlig erfaring med selgersjefer/sint på en selgersjef
Jeg kan jo ikke bare brase på og kjefte duden opp. Ikke min metode i en arbeidstakersituasjon, selv om jeg kan være meget på mitt også.
Hvem veit hva han kan tenke etter en utskjelling, har jo drapstrua en stakkars rapporter..

**kp'en jeg ga var en trykkfeil!