Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6879
Hei Freaks !
Jeg sitter her og tenker på å kjøpe meg ny mobil, men henger ikke med på utviklingen i det hele tatt lengre.
Tidligere var det enkelt å velge riktig, sidene jeg jobbet med salg av telefoner o.l. men nå sliter jeg mere.

Derfor lurer jeg på hvilke telefoner dere anbefaler?
Eneste kravene fra min side er:
Touch
BT
Godt kamera
OS er ikke så viktig, gjerne det dere synes fungerer best
mulighet for å sette opp trådløstnett
god og bruksvennlig

Pris har egentlig ingen betydning, siden jeg nettopp har hatt bursdag, og har en del cash !
I følge anmeldelser og personlig mening, så er Samsung Galaxy S2 kjempebra.
Det glemte jeg og nevne, liker ikke Iphone.
Personlig synes jeg det er oppskrytt som faen og en merkevare som langt ifra er noe bedre enn f.eks Htc , samsung osv.
Xiaomi MI-one skal visst vere ganske bra. Kostar berre 2000 og.
Sitat av sens Vis innlegg
I følge anmeldelser og personlig mening, så er Samsung Galaxy S2 kjempebra.
Vis hele sitatet...
ja, den har jeg sett litt på og den ser jo egentlig veldig bra.
men har også hørt noe rykter om ulike små feil og mangler.
noen som kan utdype dette?
Dersom du skal kjøpe iPhone kan det være lurt å vente litt, ettersom iOS5 visst nok bruker VELDIG mye strøm på kort tid. Mener det var fordi den søker etter WiFi og 3G forbinnelse HELE tiden.

Ønsker meg en iPhone selv (har en iPod touch allerede, så er vant med OS-et)

Antenne.. Strøm.. Hva blir det neste? :P

EDIT: Begynte å skrive før du postet at du ikke liker iPhone, sorry
Sist endret av Nouish; 7. november 2011 kl. 10:38.
Jeg skal kjøpe meg HTC Sensation over jul, du burde søke den opp og sjekke litt ut.
Grunnen til at jeg velger den er fordi den har stor skjerm som ikke er for stor, den har et bra kamera, det er en kraftig telefon med Android, det er ikke Apple så.. du kan faktisk endre litt på ting! Det første jeg skal gjøre er å sette min venn sin latter som meldingstone.

Hvis du vil ha noe enkelt; kjøp iPhone.
Ikke kjøp den nyeste iPhonen, kjøp 4G eller 3GS, de er 1/3 prisen og 99% den samme mobilen.
Sist endret av PerPerPerPer; 7. november 2011 kl. 10:40. Grunn: mods asleep
Siterer noe som jeg skrev ved en anmeldelse av en telefon, som kan være hjelpende. Et under ingen har nevnt WP7.5 (MANGO) ! :

Android hadde ikke.. wait for it... BANG!! - masse applikasjoner i starten det heller. De er i en startfase, og trenger litt tid. Som alle andre plattformer. Jeg mener nå at WP7 er det os'et som har vært best i startfasen. Android så jo så skralt ut at man kunne bæsje på seg av å navigere i menyene. Er ikke før Gingerbread kom ut, at ting begynnte å komme på plass. Selv førstegenerasjons Galaxy S, som forøvrig ikke er veldig gammel var så laggete og lite forseggjort at folk rootet og overclocka i hytt og pine. Selv i Gingerbread, mangler det et gjennomgående stilig uttrykk. Boksene som dukker opp når du får en varsel er klumpete, grå og ekle, sammen med instillingsmenyene og stock launcher.
Får håpe noe av dette bedrer seg i ICS, en oppgradering jeg faktisk har trua på. For akkurat nå syns jeg hele android ser ut som et OS i prototyp, eller betafasen. Man skal heller ikke glemme at det er først NÅ, med GS2 og nyere toppmoddeller at android begynner å bli noenlunde raskt og pålitlig. Det med apps, er kjipt, men en pris man må betale for å få litt konkurranse på markedet. Du skriver selv at dett KOMMER, så ikke bli for bortskjemt nå og forvent at alt er på markedet når første offisielle mobil med OS'et blir sluppet i Norge.
Allerede nå får du de viktigste appsa for meg til WP7, Trafikken, Postensporing, Whatsapp, et god innebygget dokumentbehandler (savner dette på android. Rart da dette er en av de mest elementære grunnene til å skaffe seg en mobil med så mye kraft og plass), og ikkeminst en FUNGERENDE FACEBOOK-KLIENT (i motsetning til andre). Viktigst av alt så er de gjennomførte, og tydelig lagt arbeid i, med ett gjennomgående metro ui. Det er så mye ubrukelig på Android Market at de gode forsvinner i doskåla. Jeg er en ivrig androidbruker, og det er mye jeg elsker med OS'et, men må si at Wp7.5 sitt minimalistiske utseende, hurtighet og flyt frister veldig, veldig mye. Jeg har trua på Nokia. Godt hardware og et underdog OS som hittil virker svært smidig kan bli et godt produkt.

Ser mange som foreslår Iphone. Iphone er et meget godt alternativ det altså, men vill nok ventet litt på LUMIA. Evt bestille den fra utlandet. WP7 vokser og er mye stiligere enn Ios synes nå jeg. Men hell to the yes, med iphone, får du det du betaler for. Et godt hardware, (utenom skjermen som er en skam) og et logisk ensformig utseende.

Syns folk nåtildags glemmer de helt elementære aspektene ved kjøp av en ny tlf. De ser som oftest på populæritet og hva som ser kult ut. Hvordan sitter mobilen i hånden? Liker du en tykkere men solid telefon, eller en syltynn 7 tommers bukserevner? Er mange spill egentlig viktig? Microsoft har endel penger, så dette er ikke noe sideprosjekt som går i glemmeboken vil jeg tro. VIlle hvertfall tittet litt på det.
Samsung Galaxy s2 og Samsung Galaxy R er gode telefoner.
Enkle å bruke, godt kamera, full HD filming.
Om en uke kommer Nexus Prime ut. Les deg opp på den
Sitat av stehal Vis innlegg
Men hell to the yes, med iphone, får du det du betaler for. Et godt hardware, (utenom skjermen som er en skam) og et logisk ensformig utseende.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med skjermen til iPhone, bortsett fra størrelse, som jeg som mange andre mener er en smakssak.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hva er galt med skjermen til iPhone, bortsett fra størrelse, som jeg som mange andre mener er en smakssak.
Vis hele sitatet...
Skjermen til iPhone er perfekt.
Behagelig å ta på og bruke, også når den er lenge i bruk.
Veldig ripesikker også.
Galaxy S2 eller HTC Sensation X1
For å svare på spm ditt TS; Per dags dato er SGSII den beste telefonen på markedet, men jeg ville gitt den nye Google telefonen en sjanse
Lg optimus x2 optimus, har den selv
Vanskelig å si, men min stemme går til Samsung Galaxy S2 SKYROCKET. Den kom ut igår i USA.

Muligens HTC Vivid eller Galaxy Nexus.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Skjermen til iPhone er perfekt.
Behagelig å ta på og bruke, også når den er lenge i bruk.
Veldig ripesikker også.
Vis hele sitatet...
Den knuser for lett og tåler for lite.
http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw
Ville også sagt at SG2 er den beste per dags dato. Har hatt den en liten stund nå og ikke lagt merke til noe særlig problemer annet enn at batteriet kanskje går litt fort - men igjen, hva kan man forvente slik jeg bruker den hele tiden til surfing, spill og musikk.
Sitat av noerandom Vis innlegg
Den knuser for lett og tåler for lite.
http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw
Vis hele sitatet...
Det er jo faen meg ikke en sprettball heller.
Hvis du behandler den som en mobil så blir den ikke ødelagt, det er nemlig det jeg har gjort, og min er helt lik som den var for over tre år siden (eller to, kan ikke huske).
Iphone er best uten tvil.
Ikke for kapre tråden eller noe, men kan noen anbefale meg en tlf som er android basert for maks 3000kr uten abonnoment? Og da helst den beste tlfen iforhold til den prisen, Godt kamera er vel det jeg ser etter + mulighet for wifi tilkobling + en del minne.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Iphone er best uten tvil.
Vis hele sitatet...
Ikke best, men mest brukervennlig.
Hvis du ønsker å kunne mer så burde du skaffe en Android telefon, eller noe annet som kjører et bra OS samt har fine spesifikasjoner og føles bra å bruke.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Iphone er best uten tvil.
Vis hele sitatet...
Looooooool... er så drittlei dere fanboys.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er jo faen meg ikke en sprettball heller.
Hvis du behandler den som en mobil så blir den ikke ødelagt, det er nemlig det jeg har gjort, og min er helt lik som den var for over tre år siden (eller to, kan ikke huske).
Vis hele sitatet...
Det er fort gjort å miste den i bakken, og det er vel ingen som uenige i at Iphoneskjermen knuser lett i forhold til f.ek.s SGSII?

Iphone er best uten tvil.
Vis hele sitatet...
Jasså?

Samsung N7000 Galaxy Note

AMOLED touchscreen
800 x 1280 pixler
1,4 GHz
1GB RAM
16 GB Internminne MED støtte for minnekort opp til 32 GB
178 gram
8 megapixler primærkamera
2 megapixler sekundærkamera
Batteri 2500 mAh


Apple Iphone 4S

Retina display
640 x 940 pixler
1 GHz
512 MB RAM
8/16/32 osv GB Interminne UTEN støtte for minnekort
140 gram
8 megapixler primærkamera
VGA sekundærkamera
Batteri 1420 mAh

Jaja, Iphone veier i hvert fall mindre da.
Sist endret av noerandom; 7. november 2011 kl. 15:37.
Sitat av Nouish Vis innlegg
Dersom du skal kjøpe iPhone kan det være lurt å vente litt, ettersom iOS5 visst nok bruker VELDIG mye strøm på kort tid. Mener det var fordi den søker etter WiFi og 3G forbinnelse HELE tiden.

Ønsker meg en iPhone selv (har en iPod touch allerede, så er vant med OS-et)

Antenne.. Strøm.. Hva blir det neste? :P

EDIT: Begynte å skrive før du postet at du ikke liker iPhone, sorry
Vis hele sitatet...
Det at den bruker så mye strøm på det er ikke noe problem. :P Skru det av når du ikke skal bruke det, og på igjen når du trenger det. Er ikke noe poeng i å lage et problem av en så liten ting.

Jeg kommer til å kjøpe meg iPhone 4S snart, pga. super skjerm, OS'et, Siri, og super kompabilitet med mac og resten av Appleutstyret jeg har installert i hjemmet.
Har akkurat bestilt meg en iPhone 4S, har vært utrolig skeptisk til apple siden starten og har faktisk ikke kjøpt den fordi jeg vet iPhones har vært, dårlige, overpriset, og generell merkevare fram til nå. Nå virker det som de har tatt seg sammen og jeg fikk en iPhone 4S til 4800 kr. Denne har jo kraftig grafikkløsning, 8MP kamera, dual core a5 cpu osv osv.

Den er faktisk en bra og kraftig mobil! Så nå føler jeg endelig at den er verdt pengene, iPhone har ikke vært på tale før.
Den er vel like bra som Samsung Galaxy S II og HTC Sensation ville jeg tro.
iPhone 4s eller htc sensation
Sitat av Xernox Vis innlegg
For å svare på spm ditt TS; Per dags dato er SGSII den beste telefonen på markedet, men jeg ville gitt den nye Google telefonen en sjanse
Vis hele sitatet...
Kom med dine argument for at dinna e betre en iPhone?

Sitat av noerandom Vis innlegg
Det er fort gjort å miste den i bakken, og det er vel ingen som uenige i at Iphoneskjermen knuser lett i forhold til f.ek.s SGSII?



Jasså?

Samsung N7000 Galaxy Note

AMOLED touchscreen
800 x 1280 pixler
1,4 GHz
1GB RAM
16 GB Internminne MED støtte for minnekort opp til 32 GB
178 gram
8 megapixler primærkamera
2 megapixler sekundærkamera
Batteri 2500 mAh


Apple Iphone 4S

Retina display
640 x 940 pixler
1 GHz
512 MB RAM
8/16/32 osv GB Interminne UTEN støtte for minnekort
140 gram
8 megapixler primærkamera
VGA sekundærkamera
Batteri 1420 mAh

Jaja, Iphone veier i hvert fall mindre da.
Vis hele sitatet...
Alle med litt vet mellom øyrene veit at spesifikasjoner er ikkje alt, men også kordan du utnyttar dei.
Sitat av stehal Vis innlegg
Siterer noe som jeg skrev ved en anmeldelse av en telefon, som kan være hjelpende. Et under ingen har nevnt WP7.5 (MANGO) ! :

Android hadde ikke.. wait for it... BANG!! - masse applikasjoner i starten det heller. De er i en startfase, og trenger litt tid. Som alle andre plattformer. Jeg mener nå at WP7 er det os'et som har vært best i startfasen. Android så jo så skralt ut at man kunne bæsje på seg av å navigere i menyene. Er ikke før Gingerbread kom ut, at ting begynnte å komme på plass. Selv førstegenerasjons Galaxy S, som forøvrig ikke er veldig gammel var så laggete og lite forseggjort at folk rootet og overclocka i hytt og pine. Selv i Gingerbread, mangler det et gjennomgående stilig uttrykk. Boksene som dukker opp når du får en varsel er klumpete, grå og ekle, sammen med instillingsmenyene og stock launcher.
Får håpe noe av dette bedrer seg i ICS, en oppgradering jeg faktisk har trua på. For akkurat nå syns jeg hele android ser ut som et OS i prototyp, eller betafasen. Man skal heller ikke glemme at det er først NÅ, med GS2 og nyere toppmoddeller at android begynner å bli noenlunde raskt og pålitlig. Det med apps, er kjipt, men en pris man må betale for å få litt konkurranse på markedet. Du skriver selv at dett KOMMER, så ikke bli for bortskjemt nå og forvent at alt er på markedet når første offisielle mobil med OS'et blir sluppet i Norge.
Allerede nå får du de viktigste appsa for meg til WP7, Trafikken, Postensporing, Whatsapp, et god innebygget dokumentbehandler (savner dette på android. Rart da dette er en av de mest elementære grunnene til å skaffe seg en mobil med så mye kraft og plass), og ikkeminst en FUNGERENDE FACEBOOK-KLIENT (i motsetning til andre). Viktigst av alt så er de gjennomførte, og tydelig lagt arbeid i, med ett gjennomgående metro ui. Det er så mye ubrukelig på Android Market at de gode forsvinner i doskåla. Jeg er en ivrig androidbruker, og det er mye jeg elsker med OS'et, men må si at Wp7.5 sitt minimalistiske utseende, hurtighet og flyt frister veldig, veldig mye. Jeg har trua på Nokia. Godt hardware og et underdog OS som hittil virker svært smidig kan bli et godt produkt.

Ser mange som foreslår Iphone. Iphone er et meget godt alternativ det altså, men vill nok ventet litt på LUMIA. Evt bestille den fra utlandet. WP7 vokser og er mye stiligere enn Ios synes nå jeg. Men hell to the yes, med iphone, får du det du betaler for. Et godt hardware, (utenom skjermen som er en skam) og et logisk ensformig utseende.

Syns folk nåtildags glemmer de helt elementære aspektene ved kjøp av en ny tlf. De ser som oftest på populæritet og hva som ser kult ut. Hvordan sitter mobilen i hånden? Liker du en tykkere men solid telefon, eller en syltynn 7 tommers bukserevner? Er mange spill egentlig viktig? Microsoft har endel penger, så dette er ikke noe sideprosjekt som går i glemmeboken vil jeg tro. VIlle hvertfall tittet litt på det.
Vis hele sitatet...
Enig på WP7, har hatt HTC HD7 nesten siden WP7 ble lansert. Veldig godt fornøyd med OS'et. Android mobiler sliter med å kjøre smooth på en 1Ghz, WP7 telefoner kjører veldig smooth på 1Ghz. Sikler selv etter Nokia Lumia 800 som har bra design, bra skjerm, kjapp og bra kamera.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Lg optimus x2 optimus, har den selv
Vis hele sitatet...
Av de 6 jeg vet om som har LG Optimus 2X, så har alle 6 måtte sendt inn telefonen pga feil... 2X er en stor fiasko, ingenting mer å diskutere.
Har selv Samsung Google Nexus S, og det er helt klart den beste telefonen eg har vært borte i. Den er rett og slett utrolig.
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Kom med dine argument for at dinna e betre en iPhone?



Alle med litt vet mellom øyrene veit at spesifikasjoner er ikkje alt, men også kordan du utnyttar dei.
Vis hele sitatet...
Da må øya dine sitte nærme hverandre
Sitat av noerandom Vis innlegg
Det er fort gjort å miste den i bakken, og det er vel ingen som uenige i at Iphoneskjermen knuser lett i forhold til f.ek.s SGSII?
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig enig i det du sier, MEN man mister ikke mobilen i bakken hvis man passer godt på den.
Har mistet en iPod i bakken, det er alt jeg har droppet. Har ting i lommene og er litt obs på at man skal være forsiktig med dyre ting. Folk er bare utrolig uforsiktige med mobilene sine, spesielt jenter med iPhone.. Har 4 av dem i klassen, de knuser glasset en måned etter de får mobilen, så mister de den i bakken konstant, er som om de har en iPhonen jojo som de kaste ri bakken, helt utrolig hvor lite folk bryr seg om penger.

Men igjen, det er bare å være forsiktig, så er iPhoneskjermen en meget bra skjerm. Perfekt for meg ihvertfall, siden jeg er tydeligvis over gjennomsnittet forsiktig med mine verdigjenstander.

(Sorry for at jeg kanskje virker litt irritert, er ikke det egentlig).
Hold deg unna htc sensation sier nå jeg.. Måte til kronglete og vanskelig telefon har jeg aldri vært borte i. Samt dekningen forsvinner så fort du er 500 meter utenfor en by. Batteritiden er OK, men dårligere enn på en iphone. Systemet for sms er helt på trynet, inndelingen i fotoalbum er på trynet og det å få lagt inn musikk på den er et evig mas. Kan legge til at dersom du spiller / prater / generelt bruker telefonen i mer enn 10 min i strekk blir den veldig varm.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Da må øya dine sitte nærme hverandre
Vis hele sitatet...
Du har tydleg vis ikkje noko ettugt å koma med her i tråden, så ikkje post.
Nå tror jeg endelig Google har fått fart i Motorola... Epic Motorola Droid RAZR.

Fikk lyst å kjøpe den med en gang. Serr, den var på høyde met Google Nexus Prime... Tror det er de beste telefonene atm... Særlig Android 4.0 er SEXY.. <3
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Kom med dine argument for at dinna e betre en iPhone?
Vis hele sitatet...
Den er kjappere (altså bedre specca)
Større
Finere (smak og behag men)

Gidder ikke ta med OS da det er smak og behag det også. Noen liker Android, andre liker iOS.
Sist endret av Xernox; 7. november 2011 kl. 17:11.
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Du har tydleg vis ikkje noko ettugt å koma med her i tråden, så ikkje post.
Vis hele sitatet...
Var jo ett vettug svar til deg! iphone suger, bare at den har intrigert batteri som har en levetid på 2år sier jo litt. når det er 5års reklamasjons tid på. mobil tlf i norge
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er jo faen meg ikke en sprettball heller.
Hvis du behandler den som en mobil så blir den ikke ødelagt, det er nemlig det jeg har gjort, og min er helt lik som den var for over tre år siden (eller to, kan ikke huske).
Vis hele sitatet...
Fy fele så latterlig... Typisk. Jeg forventer hvertfall at en mobiltelefon tåler et kakk fra sidelommen i en dørkant. *Ett* mist i gulvet i det du tar den ut av lomma, en sykkelkrasj eller en fisketur uten å være redd. Overdriver litt, men til PRISEN burde de ha skaffet om ikke gorillaglass, donkey kong jr-glass i det minste. Har to venner med iphone, BEGGE med knust skjerm. Vi var nettopp på fisketur, og mobilen ble mistet fra beltehøyde, og DET, DET skal den tåle mener nå jeg.

Men for all del så lenge du er fornøyd, er jeg fornøyd.. Det er ikke død og ende, men et jævlig godt argument for ikke å gå kjøpe Iphone om du har barn eller er noenlunde aktiv. Som jeg sa, man glemmer ofte helt enkle ting, som holdbarhet. Jeg er ingen sprettballentusiast, men dette er faktisk tro det eller ei en dealbreaker for meg, og veldig mange andre.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Enig på WP7, har hatt HTC HD7 nesten siden WP7 ble lansert. Veldig godt fornøyd med OS'et. Android mobiler sliter med å kjøre smooth på en 1Ghz, WP7 telefoner kjører veldig smooth på 1Ghz. Sikler selv etter Nokia Lumia 800 som har bra design, bra skjerm, kjapp og bra kamera.



Av de 6 jeg vet om som har LG Optimus 2X, så har alle 6 måtte sendt inn telefonen pga feil... 2X er en stor fiasko, ingenting mer å diskutere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor måtte dem sende den inn tik rep?
Sitat av noerandom Vis innlegg
Det er fort gjort å miste den i bakken, og det er vel ingen som uenige i at Iphoneskjermen knuser lett i forhold til f.ek.s SGSII?



Jasså?

Samsung N7000 Galaxy Note

AMOLED touchscreen
800 x 1280 pixler
1,4 GHz
1GB RAM
16 GB Internminne MED støtte for minnekort opp til 32 GB
178 gram
8 megapixler primærkamera
2 megapixler sekundærkamera
Batteri 2500 mAh


Apple Iphone 4S

Retina display
640 x 940 pixler
1 GHz
512 MB RAM
8/16/32 osv GB Interminne UTEN støtte for minnekort
140 gram
8 megapixler primærkamera
VGA sekundærkamera
Batteri 1420 mAh

Jaja, Iphone veier i hvert fall mindre da.
Vis hele sitatet...
Jau men i helvete da, alt handler ikke om hardware.
For meg var valget slik:

Vil du ha smoothness, beauty and design. Men samtidig være ganske "fanget" kjør på med en Iphone


Vil du ha frihet, men tåler lagging, treghet og glitcher her og der. Kjør Android.

Jeg valgte Android, men det var mest på grunn av hardwaren. Hadde Apple kommet opp med en telefon med qwerty tastatur hadde jeg tatt den.
Sitat av stehal Vis innlegg
Fy fele så latterlig... Typisk. Jeg forventer hvertfall at en mobiltelefon tåler et kakk fra sidelommen i en dørkant. *Ett* mist i gulvet i det du tar den ut av lomma, en sykkelkrasj eller en fisketur uten å være redd. Overdriver litt, men til PRISEN burde de ha skaffet om ikke gorillaglass, donkey kong jr-glass i det minste. Har to venner med iphone, BEGGE med knust skjerm. Vi var nettopp på fisketur, og mobilen ble mistet fra beltehøyde, og DET, DET skal den tåle mener nå jeg.

Men for all del så lenge du er fornøyd, er jeg fornøyd.. Det er ikke død og ende, men et jævlig godt argument for ikke å gå kjøpe Iphone om du har barn eller er noenlunde aktiv. Som jeg sa, man glemmer ofte helt enkle ting, som holdbarhet. Jeg er ingen sprettballentusiast, men dette er faktisk tro det eller ei en dealbreaker for meg, og veldig mange andre.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det du sier.
iPhone er overpriset, og ikke bare litt, den er kanskje verdt 1/2 av hva de selger dem for sammenlignet med andre telefoner.
Nå vet ikke jeg hvor mye en HTC tåler heller, men jeg kan tenke meg at de heller ikke er polstret og klare for å kjøre løst med Petter Solberg for å si det sånn.
Sitat av traktor94 Vis innlegg
Alle med litt vet mellom øyrene veit at spesifikasjoner er ikkje alt, men også kordan du utnyttar dei.
Vis hele sitatet...
Når ts spør hvilken mobil som er "best" nå om dagen, så regner jeg med at han er ute etter spesifikasjonene på mobilene. Hvis han kan å utnytte spesifikasjonene til f.eks. Samsung N7000 Galaxy Note, så er det en bedre mobil.


Men igjen, det er bare å være forsiktig, så er iPhoneskjermen en meget bra skjerm. Perfekt for meg ihvertfall, siden jeg er tydeligvis over gjennomsnittet forsiktig med mine verdigjenstander.

(Sorry for at jeg kanskje virker litt irritert, er ikke det egentlig).
Vis hele sitatet...
Ja, klarer man å være forsiktig så er helt sikkert Iphones skjerm fin den. Og ja, hvis du kun har mistet Ipoden din én gang og det er det eneste, så er du over gjennomsnittet forsiktig. Du virker ikke irritert, dette er en vanlig diskusjon fra min og tydeligvis din side også.


Jau men i helvete da, alt handler ikke om hardware.
Vis hele sitatet...
Når det blir spurt om den beste mobilen nå om dagen, så må man vel se på hardware? Videre hva som er "best" utover dette blir vel mer smak og behag?
For kun å skryte så er min mobil den beste på markedet.....(egen design og produsert i Kina). Prismessig så er den også bra, men det eneste som er F... med den er at det er en smart telefon....men ellers så har den alt du trenger.....(du kan tilogmed ringe med den)...Og om du skulle til og si at "Hong Kong telefoner er noe dritt" så bare ta en titt rundt deg og se etter ting som ikke er produsert i Hong Kong eller andre Asiatiske land så kan du se selv.....

Ha en fortsatt fin dag...
Sitat av noerandom Vis innlegg
Når ts spør hvilken mobil som er "best" nå om dagen, så regner jeg med at han er ute etter spesifikasjonene på mobilene. Hvis han kan å utnytte spesifikasjonene til f.eks. Samsung N7000 Galaxy Note, så er det en bedre mobil.




Ja, klarer man å være forsiktig så er helt sikkert Iphones skjerm fin den. Og ja, hvis du kun har mistet Ipoden din én gang og det er det eneste, så er du over gjennomsnittet forsiktig. Du virker ikke irritert, dette er en vanlig diskusjon fra min og tydeligvis din side også.




Når det blir spurt om den beste mobilen nå om dagen, så må man vel se på hardware? Videre hva som er "best" utover dette blir vel mer smak og behag?
Vis hele sitatet...
Joa, Men er litt små irriterende når folk kommer å sier ``nei den mobilen er dårlig fordi denne har mer RAM``

Blir mer smak og behag når det kommer til software og utvalg av applikasjoner ja.
Sitat av noerandom Vis innlegg


Når det blir spurt om den beste mobilen nå om dagen, så må man vel se på hardware? Videre hva som er "best" utover dette blir vel mer smak og behag?
Vis hele sitatet...

Det eneste man kan objektivt sammenligne er jo specs/hardware....


Alternativt blir jo diskusjonen på om hvit iphone er bedre enn sort. Om batterilokket på samsung er fnere enn htc osv..
Har hatt både Galaxy S og S2. Eneste minuset jeg kan tenkte på sistnevnte er egentlig at skjermen ikke er så ripesikker som de skal ha det til. Lett å løse, men vær obs. Bra batteri!
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Joa, Men er litt små irriterende når folk kommer å sier ``nei den mobilen er dårlig fordi denne har mer RAM``

Blir mer smak og behag når det kommer til software og utvalg av applikasjoner ja.
Vis hele sitatet...
Hos Samsung N7000 Galaxy Note var så og si alle spesifikasjonene bedre enn Iphone, så da vil jeg tørre og påstå at det faktisk er en bedre mobil.


Det eneste man kan objektivt sammenligne er jo specs/hardware....

Alternativt blir jo diskusjonen på om hvit iphone er bedre enn sort. Om batterilokket på samsung er fnere enn htc osv..
Vis hele sitatet...
Fint du er enig.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hvorfor måtte dem sende den inn tik rep?
Vis hele sitatet...
Forskjellige feil, den klikker, får ikke ladet, og de andre vet jeg ikke. Men det er helt klart ikke brukerfeil, for jeg vet at de behandler mobilen på en skikkelig måte. Har selv hatt Android siden det først kom til Norge, og det er et kronglete og tregt OS. WinPhone7 og iOS er mye bedre optimalisert etter min mening. Jeg hadde veldig troa på Android i starten, men når jeg er utviklingen og hvordan de hiver ut oppdateringer hele tiden, mens produsentene ikke gidder å oppdatere det. Har rett og slett gitt opp Android. WinPhone7 er mye bedre, da de slipper å være avhengige av at produsentene skal optimalisere OS'et for sin telefon. Der er det Microsoft som sender ut oppdateringer, og slik jeg har hørt og sett så fungerer det mye bedre.

Sitat av noerandom Vis innlegg
Hos Samsung N7000 Galaxy Note var så og si alle spesifikasjonene bedre enn Iphone, så da vil jeg tørre og påstå at det faktisk er en bedre mobil.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg tørre og påstå at du er en idiot? Du kan ikke bare gå etter spesifikasjoner, da Android kunne hatt en fire-kjerne CPU på 2Ghz uten at det ville kjørt smooth, Android er rett og slett ikke skikkelig optimalisert. WinPhone7 og iOS kjører MYE bedre på lavere spesifikasjoner enn det Android gjør. Det er null vits i å diskutere på den saken, for jeg har hatt flere Android mobiler siden det først kom til Norge...
Sist endret av SemiColon; 7. november 2011 kl. 19:38.
Annbefaler Samsung Galaxy S2, ikke så dårlig batteri som alle skal ha det til. Sykt kamera, veldig rask og rå skjerm.