Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 22669
Veldig off-topic, men jeg bare lurer,
Hva faen er syretechno?
Sist endret av Bothrops; 2. desember 2010 kl. 23:51.
Bryr meg ikke noe særlig om det, trykker meg ned der det er ledig, er somregel ikke lange avstander det er snakk om
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Veldig off-topic, men jeg bare lurer,
Hva faen er syretechno?
Vis hele sitatet...


En fornorskning av ordet Psytrance vil jeg tro.

Eksempler på slik musikk er feks. Vibe Tribe:

http://www.youtube.com/watch?v=1yhOkOvbee8
Sist endret av Knask; 2. desember 2010 kl. 23:52.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
I tillegg så har de også lagt merke til at det å sjekke opp folk på bussen er no-no i Norge. Folk tror man er gal hvis man setter seg ved siden av ei jente og prater hvis det er flere ledige dobbeltplasser igjen på bussen.
I spania f.eks er dette mer vanlig, såvidt jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Enda godt! Å bli innestengt av en tilfeldig fyr som legger an på deg som du overhodet ikke har noen interesse av når du er på vei et sted er særs ubehagelig. Ute i det fri kan man si takk for praten og gå vekk, på bussen må man bare sitte der og slite.
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
En annen ting som omhandler normer med ukjente, har folk glemt av ordet "unnskyld"? Tenker på for eksempel når folk står i veien og noen må forbi, så bruker folk bare å presse seg på og håper at de skjønner poenget. Jeg har funnet ut at et enkelt "unnskyld" eller "unnskyld meg" er mye mer effektivt og føles også mye høfligere...
Vis hele sitatet...
Ta deg et år i England, så blir du fort lei av den meningsløse "sorry" som begge parter skal si når man bumper borti noen. Helt unødvendig frase, med mindre den brukes til å få folk til å flytte seg før du presser deg fram.

Og til Luni: Kan du ikke bare helt vennlig fortelle noen at du ikke er interessert? ærlighet er ikke en synd, selv om det virker sånn til tider.
Sist endret av anamnesis; 3. desember 2010 kl. 00:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av luni Vis innlegg
Enda godt! Å bli innestengt av en tilfeldig fyr som legger an på deg som du overhodet ikke har noen interesse av når du er på vei et sted er særs ubehagelig. Ute i det fri kan man si takk for praten og gå vekk, på bussen må man bare sitte der og slite.
Vis hele sitatet...
La gutten snakke i noen sekunder før du sier:

''see this''? og peker ned på støvlettene dine.

''Ja?'' svarer gutten..

''Om du ikke holder kjeft veldig snart, så vil enden av den særdeles spisse støvletten være trykt opp i ræva di innen 5 sekunder.''

*putt på høretelefoner og kikk ut av vinduet.*



Burde funke fjell på selv de sleikeste av damejegerene det.
Sist endret av Bombasa; 14. desember 2010 kl. 06:19.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sitte ved siden av ukjente folk på bussen? tja med 57cm fra skulder til skulder så er det ikke så behagelig å ha folk ved siden av seg i lang tid, men er heldigvis få som setter seg ved siden av meg:P..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lukt er avgjørende for at folk ikke skal sitter siden av deg. La være dusje, og ronk mye i 3 dager, så lukter det jævlig. Skjønner ikke hvorfor folk er så redd å sitte ved fremmede?
Når noen setter seg ned ved siden av meg tenker jeg alltid: "H*n må synes jeg er FUCKINGS awesome " og når de flytter seg vekk til et ledig 2-sete så blir det litt sånn som dette

Sitat av Tokis Vis innlegg
Lukt er avgjørende for at folk ikke skal sitter siden av deg. La være dusje, og ronk mye i 3 dager, så lukter det jævlig. Skjønner ikke hvorfor folk er så redd å sitte ved fremmede?
Vis hele sitatet...
Du er allerede oppført på "ikke sette seg ned med på bussen" lista mi
Sist endret av KevinNice; 15. juli 2011 kl. 01:45.
Jeg misliker buss på det sterkeste.

Hvorfor?
Jeg er knappe 178 og veier 107 kilo, og har et skulderparti som strekker seg langt utenfor ''mitt'' sete på bussen, som oftest når jeg tar buss er det også i forbindelse med reise til venner, kvinnfolk eller trening, så lukter gjerne litt uglebur med et hint av ballesvette.Det er en kombinasjon som du kan opparbeide mange stygge blikk på fra andre reisende.

Må komme med en litt klein busshistorie når jeg først taster.
Med min kropp satt jeg på bussen ganske illeluktende etter å ha vært på det lokale treningssenteret, lukten var vel ikke på topp og jeg lå som en potetsekk i bussete etter en lang økt. Jeg hører på Enya og siger bare mer ned i setet og begynner regelrett og kose meg med den behagelige stemningen, så stopper bussen for å slippe på passasjerer. Avslappet som jeg var giddet jeg ikke å løfte blikket, men fortsatte bare min ''stille-stund'' med musikk og dagdrømming.
Så kjenner jeg et realt knuff i siden og jeg blir knuffet mot sideruta på bussen, retter straks opp blikket og stirrer rett inni en halfeit gubbe med Hells Angels vest og tatoverte armer.Litt frykt blandet med paranoia gjorde til at jeg prøvde å gjøre meg liten som en ball og begynte å romstere fælt for å prøve og gjøre plass til denne personen, det fungerte særs dårlig med min ''treningskropp'' og hans ''øltønne'' kropp. Vedkommende snur seg og jeg blir satans så stresset, så sier han: ''Bættre dårlig plass på herre bussen!'' og gliser bredt.
Følte meg både teit og lettet etterpå og satt dønn stille til han gikk av.

Dette var vel min busshistorie jeg husker best, men skjer nesten noe hver gang jeg tar buss, er du ikke en liten pjokk er du dømt til å bli dultet borti å stirret rart på virker det som...
Det er også morro å ta bussen, i det norske barns oppdragelse viser seg på det sterkeste og beste, nemlig "bruk begge albuer og kom først frem av alle til godteriskålen". Som man kan se i klasserom på diverse skoler og sosiale settinger, kan man også observere denne oppdragelsen på bussen når alle de skal hjem fra skolen. Da er det bare å stå pent stille og vente til alle de 60 barna (eller ungdommer rundt 14 -18 også) har satt seg på sine favorittplasser og så kan de andre som ikke er så frempå først da etter 5 minutter med løping og dytting sette seg ned på gulvet eller i trappen foran ved sjåføren. Fin norsk ungdom, bra kollektivtilbud, lite andre muligheter, jeg elsker å stå opp om morgenen.. HVer dag.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Er du ikke en liten pjokk er du dømt til å bli dultet borti å stirret rart på virker det som...
Vis hele sitatet...
Føler med deg. Er selv 195cm høy og har da problemer med å sitte vanlig på bussen, blir nødt til å sitte på skrå om jeg ikke vil knekke ryggen på setet foran meg. Kan vel ha noe med signaler man sender ut, jeg foretrekker og sitte alene, grunnet plassmangel, så da er det om å gjøre setet ved siden av meg så lite innbydende som mulig, okkupere det med treningsbag eller hva det nå er.
sitter nå å "gleder" meg til en 7 timers busstur til tr.heim i morra, og håper at det er lite folk...
ikke kos å hvile hodet på knærne :S
Selv tar jeg heldigvis bare buss til og fra skolen, men fortsatt to timer daglig. Jeg har opplevd en gang i mine ti år som passasjer att noen spør om sitteplass, den ene gangen var det ei dritfin jente i bikini som spurte (). Dette var den eneste gangen i mitt liv jeg har tatt buss utenom skolerute. På skolebussen er det ti-femten stykker fra skolen min så plass er aldri noe problem, det er derimot verre når vi ankommer barneskolen. Førti skrikende aper med null respekt. Disse har så lite respekt så en gang jeg småsov kastet en idiot sekken min med pcutstyr til 20 000 rett på gulvet, og dette hørte jeg selvfølgelig og valgte å sende ham etter for så å plukke opp utstyret mitt som lå spredd utover. Etter denne hendelsen ble jeg lei og begynte å sitte for meg selv, lille meg på 1.83 trenger selvfølgelig to seter. Derfor sitter jeg alltid med ryggen mot vinduet, bena over setene og sekken på gulvet. De eneste som får sitte ved meg er venner og fine jenter. Med andre ord sitter jeg alltid ved samme jenta, eller med headset hvis eksen min er pratsom

EDIT: den fine jenta er IKKE eksen min, men selv den fine jenta viker for musikken når eksen blir pratsom
Beklager mulige skriveleifer, ikke lett å lese over med iPhone
Sist endret av vangsfreaken; 15. juli 2011 kl. 04:27. Grunn: Dårlig formulering
Vangsfreaken, jeg banka op en som knuste en pc ti 15k, og fikk han til å erstatte

Normally, pleier jeg å ta lang avsrand fra normale mennesker og bare være voldelig som faen. Fikk bråk med 4 stk, begynte bare å slå rundt meg, og vant hele saken
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Føler med deg. Er selv 195cm høy og har da problemer med å sitte vanlig på bussen, blir nødt til å sitte på skrå om jeg ikke vil knekke ryggen på setet foran meg. Kan vel ha noe med signaler man sender ut, jeg foretrekker og sitte alene, grunnet plassmangel, så da er det om å gjøre setet ved siden av meg så lite innbydende som mulig, okkupere det med treningsbag eller hva det nå er.
Vis hele sitatet...
Er 195 selv og ender alltid opp med og sitte i midtsete bakerst i bussen med beina strekt langt ut menst jeg ser ut som en eller annen fjortis wannabe
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Er 195 selv og ender alltid opp med og sitte i midtsete bakerst i bussen med beina strekt langt ut menst jeg ser ut som en eller annen fjortis wannabe
Vis hele sitatet...
Jeg prøver alltid å sitte på det lille setet ved barnevogn plassen, det står alene, så jeg slipper å sitte med noen. Får aldri sitte der lenge da, alltid en barnevogn som kommer akkurat når jeg begynner å bli komfortabel med å sitte der...
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Men kort spørsmål,

Vist du får 2 seter for deg selv, hva gjør du da ?

A) du setter deg lengst inn på vindusplassen
B) setter deg ved midtgangen

og fortell hvorfor du har valgt enten A eller B
Vis hele sitatet...
Både A og B samtidig. Ligger med ryggen mot ruten. Setter meg opp på A først når absolutt alle seter er opptatt.(med mindre personen som vil sitte er feit eller lukter ille.)

Setter jeg meg ved siden av noen andre bruker jeg som regel å presse den andre litt lenger inn slik at jeg får skreve slik jeg vil
Skal jeg ta bussen er det samme hvor jeg sitter. Selvfølgelig ubehagelig å sitte ved siden av et fjell med kjøtt som lukter sure reker, men er det skralt med plasser blir det sånn.

Drar på med en busshistorie som blåtann. Var en dag jeg hadde vært å trent og skulle ta bussen hjem. Hadde glemt ren bokser så jeg gikk komando i en pysjbukse (sånn som har en stor åpning i skrittet med kun ett knappfeste.) Jeg ligger som slakt utover setet bak den bakerste døra og ser at en jente på sete ved barnevognplassen, det setet som er plassert andre veien, ser så merkelig på meg.

Først trodde jeg hun muligens fant meg veldig frastøtende eller attraktiv, da hun ikke sluttet å stirre med denne grimasen over fjeset. Det var to stopp senere det gikk opp for meg at lillemann hadde sneket seg ut av pysjbuksa. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Var heldigvis neste stopp hjem. Kleine greier :/
Sist endret av pannekake2k; 15. juli 2011 kl. 17:36. Grunn: skriveleif
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Først trodde jeg hun muligens fant meg veldig frastøtende eller attraktiv, da hun ikke sluttet å stirre med denne grimasen over fjeset. Det var to stopp senere det gikk opp for meg at lillemann hadde sneket seg ut av pysjbuksa. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Var heldigvis neste stopp hjem. Kleine greier :/
Vis hele sitatet...
Frastøtende eller attraktiv er to motsetninger og du ser lett på ansiktsuttrykket hva det var. Mest sannsynelig tror jeg du kunne bare tatt jenta i hånda og dratt hun av bussen for å leke.
Jeg syns det er koslig med buss, og setter meg gjerne sammen med noen. Er dog av den frekke typen som gjerne overhører samtaler og fanger opp det som er interessant for meg. Jeg har full forståelse for dere som er høyere enn fjell og gjerne har vært på treningssenter, for det er ikke mye plass i kollektiv trafikk i dag. Ikke det at jeg tror det har vært så mye bedre tidligere, men man ser jo hvordan det har gått når NSB presenterte den fantastiske Agendaen. Elendighet!
Jeg tar kollektivtransport ganske sjeldent, og når jeg gjør sitter jeg som regel og håper at en søt jente skal sette seg ned ved siden av meg. Har aldri skjedd, rart med det der!
Generellt liker jeg å kjøre buss, er enda ikke så høy at det gjør noe, men begynner desverre å nærme meg... :P
Jeg kan godt sitte ved siden av noen, men setter meg selvfølgelig på eget dobbelsete hvis det er mulig... Liker ikke å trenge meg på...:P
Synes kollektivtransport-kulturen her i kongeriket er rar, på en morsom måte. _Alle_ ser helt glassmanet-aktige ut, og som regel er det bare jeg som går og smiler på bussen, og som svar får jeg rare blikk tilbake. Rar verden...
Har hatt mange stygge bussopplevelser, Den siste opplevelsen var når jeg sovna en tidlig morgen på bussen, og lå med beina på det andre sete, Og plutselig får jeg en ørefik og vokner og ser att bussjoføren kaster sekken i ansikte på meg. Så jeg exploderte med en gang og røyste meg opp og dyttet han bortover og nedover utgangen og låste døra, med den Nødknappen så di fleste gamle volvo bussene har. Og så gikk jeg fort fram og tok den stilige bussjofør hatten, Og gikk ut. tok helder en litt senere buss, Og dagen etter så spurte bussjoføren peent om han kunne få tilbake lua, og han beklaget dypt.

Så fant jeg på noe shit om att Min skolepc vart ødlagt når han kastet sekken på meg, og det var uaktuelt og gi tilbake noe, såfremt han ikke kjøpte meg ny datamaskin. Og mumlet surt til ham att folkeskikk var noe som skulle læres man er ung.

Og på skolen, kom det mye rykter blandt elever att bussjoføren misshandlet andre folk, og diverse, så det var mye styr med lærere og bussentralen, Og etter det har egentlig alle bussjofører oppført seg fint
noe som ikke mange har gjort før.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Når noen setter seg ned ved siden av meg tenker jeg alltid: "H*n må synes jeg er FUCKINGS awesome " og når de flytter seg vekk til et ledig 2-sete så blir det litt sånn som dette



Du er allerede oppført på "ikke sette seg ned med på bussen" lista mi *Ironi*
Vis hele sitatet...
Haha... Du kan likegodt slette meg på lista di Sier bare at hvis du er redd å sitte ved fremmede og helst sitte alene på en fullsatt buss så man nesten lukte som en uteligger. Ellers er det alltid som folk vil sitte ved siden av deg selv om det er masse ledige plasser. Det hater jeg, men har ingenting mot en søt jente vil sitte med meg. Men hvis en mann på 60 år må sitte ved siden av meg da tenker jeg: Hvorfor skjer det med meg? Fordi jeg ser ut som en sympatisk fyr med englefjes. De skulle bare ha visst hvem egentlig jeg er
Sitat av Diox Vis innlegg
Heisann,
Hva mener folk om dette? Flytter du deg vekk fra din ukjente sittekompis om du ser det blir en ledig plass? Hvorfor, hvorfor ikke?
Skjer dette bare i asosiale Norge?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg flytter meg ikke med mindre det er en som lukter gjær fordi han har vært full, eller lignende. Det var faktisk en gang, da jeg var på bussen hjem fra stedet, der jeg kjørte truck for å få truck fører beviset. Han som satt ved siden av meg stinket gjær!

Jeg er usikker på om det bare skjer i Norge. Og hvis noen har lyst til å sitte sammen med en venn eller en kjent kan jeg gjærne flytte meg fra det ledige 2 setet hvis det er andre ledige.
Hehe, artig tråd. Tror det er typisk norsk å være asosial på det feltet. Når jeg tok toget i Danmark nå i sommer la jeg og kompisen min merke til at det var masse folk som pratet med hverandre. Det var skikkelig god stemning, i forhold til kalde Norge
Prøvde å slå av en prat med noen mørkhuda personer på bussen i Trondheim en gang. Skjønte ikke hva de svarte meg, heldigvis skulle jeg av på neste holdeplass.

Liker å ta buss, men vil helst sitte alene om det er mulig, eneste unntaket er kjenninger og søte chicks.
Jeg lærte bikkja til å sitte på setene, så jeg tok opp 4 plasser glatt ^^


Hater å sitte ved siden av folk. Spurte folk "kan du fjerne bikkja di" etc, så nekta jeg plent. Okey, jeg var ganske rasshøl, førstemann til mølla!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg lærte bikkja til å sitte på setene, så jeg tok opp 4 plasser glatt ^^


Hater å sitte ved siden av folk. Spurte folk "kan du fjerne bikkja di" etc, så nekta jeg plent. Okey, jeg var ganske rasshøl, førstemann til mølla!
Vis hele sitatet...
Du virker som en veldig usympatisk fyr.


Når jeg sitter på bussen sitter jeg gladelig sammen med noen. Jeg ser på dette som en mulighet til å bli kjent med nye folk. 60% av tiden møter jeg folk som er snakkesalige. Selv er jeg 16 år, og en gang snakket jeg med en snill dame fra Bodø i 1 time før jeg skulle av bussen. Jeg skjønner meg ikke på mange på min alder som har problemer å snakke med voksne, det har aldri vært et problem for meg.

Når det kommer til hovedpunktet i tråden, så mener jeg at det ikke er så veldig frekt å flytte seg når det blir en ledig plass, de fleste tror jeg forstår dette valget, kanskje et mindretall som tar dette som en fornærmelse.

Vil helst sitte aleine. Hvorfor skal man prate med folk man ikke kjenner? Folk har sine gjøremål, trenger ikke å bry meg med andre. Kjenner nok folk, trenger ikke å bli kjent med flere.

Sitter kun med andre hvis det ikke er ledig plass.
vell noen idioter som skule ha hele baksetet en gang

jeg var på busstur med skolen og jeg sto før alle de andre og jeg gikk helt bakk i bussen og satt meg ned så hører jeg "gi faen da pell deg vekk" to idioter som skule ha hele plassen for seg selv da han kom til meg så sa han "flytt deg" jeg sa "hvorfor" så etterpå så slo ha meg og fy faen for en idiot da klikka jeg. Hater sånne fuckings idioter som skal ta hele fuckings plassen og jage bort andre.
Det har nok veldig mye med kultur og gjøre. Vi i Norge liker en stor personlig plass rundt oss, og vi har ikke så lett og komme intil hverandre, mens i andre land er de ofte litt nærmere.

Husker en gang på en flyplass i USA, så kom det en Arabisk fyr og satt seg tett og klamt inntil låret. Der satt han noen minutter, jeg temmelig ukomfortabel, mens han virket helt normal. Merkelig det der alså, MEN helt klare kulturforskjeller
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vil helst sitte aleine. Hvorfor skal man prate med folk man ikke kjenner? Folk har sine gjøremål, trenger ikke å bry meg med andre. Kjenner nok folk, trenger ikke å bli kjent med flere.
Vis hele sitatet...
Få tiden til å gå, lære noe nytt, komme i bedre humør, få noen andre i bedre humør, lufte idéer man har, stifte et nytt vennskap.

«Trenger ikke bli kjent med flere»? Vel, ikke for å holde deg i live nei..
Sitat av Jonta Vis innlegg
Få tiden til å gå, lære noe nytt, komme i bedre humør, få noen andre i bedre humør, lufte idéer man har, stifte et nytt vennskap.

«Trenger ikke bli kjent med flere»? Vel, ikke for å holde deg i live nei..
Vis hele sitatet...
Random folk som snakker med meg på bussen er på topp 10 lista over ting jeg avskyr, når jeg er på bussen, skal jeg et sted. Jeg kommer sannsynligvis aldri til å se tyen igjen, og jeg vil helt ærlig bare høre på musikk og gå av på stoppet mitt uten å måtte gi en klein avskjed.
Hvis jeg vil snakke med noen setter jeg meg på en kafé alene og fisker.
[quote=Kruppy;2178074]Prøvde å slå av en prat med noen mørkhuda personer på bussen i Trondheim en gang. Skjønte ikke hva de svarte meg, heldigvis skulle jeg av på neste holdeplass.
/QUOTE]

Ah, beklager! Trodde du kunne Akan.

Anbefaler denne kronikken angående norsk busskultur!
Sitat av Tokis Vis innlegg
Men hvis en mann på 60 år må sitte ved siden av meg da tenker jeg: Hvorfor skjer det med meg? Fordi jeg ser ut som en sympatisk fyr med englefjes. De skulle bare ha visst hvem egentlig jeg er
Vis hele sitatet...
Minner om da jeg satt på butikken og drakk cola idag, og en gammel dame kom bort og satt seg ned og spurte meg så hyggelig og pent om jeg skulle med samme buss og hvilket klokkeslett den gikk
Fikk med en gang tanken "Ser jeg virkelig så "søt", snill og ukul ut at hun må spørre akkurat meg? "
MEG i svarte klær bandklær og hardcore punk musikk på øret?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
MEG i svarte klær bandklær og hardcore punk musikk på øret?
Vis hele sitatet...
Er puberteten hard med deg, kompis?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Få tiden til å gå
Vis hele sitatet...
Slapper av mer på buss enn nesten noe annet sted. Så det har lite å si ^^

Sitat av Jonta Vis innlegg
lære noe nytt
Vis hele sitatet...
Har nok av ting i huet som opptar meg, søker opp selv det jeg vil lære mer om.

Sitat av Jonta Vis innlegg
komme i bedre humør
Vis hele sitatet...
Er alltid i sprudlende godt humør =)

Sitat av Jonta Vis innlegg
få noen andre i bedre humør
Vis hele sitatet...
Heh, det får bli deres problem ^^ Å ha et godt humør burde være den enkleste sak i verden.

Sitat av Jonta Vis innlegg
lufte idéer man har
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje litt dumt, spørs hvilke "idèer" du tenker på da. F.eks. hvordan ville jeg tatt selvmord.

Sitat av Jonta Vis innlegg
stifte et nytt vennskap
Vis hele sitatet...
Kvalitet over kvantitet.

«Trenger ikke bli kjent med flere»? Vel, ikke for å holde deg i live nei..[/quote]

Nei nettopp.. og det er det livet handler om, ikke sant? ^^
Sist endret av Taurean; 21. juli 2011 kl. 23:58.
Sitat av Stinson Vis innlegg
Er puberteten hard med deg, kompis?
Vis hele sitatet...
Ja *titegn*
Vet ingenting
Grunnen til at jeg heller står på bussen enn å sitte sammen med noen er at jeg sovner _bestandig_ av på bussen, og det resulterer i at jeg blir liggende med hodet mot skuldra til personen ved siden av. Har sågar våknet ved at jeg liker med kinnet mot skuldra til personen og sikla. Det var kleint.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av margido Vis innlegg
Grunnen til at jeg heller står på bussen enn å sitte sammen med noen er at jeg sovner _bestandig_ av på bussen, og det resulterer i at jeg blir liggende med hodet mot skuldra til personen ved siden av. Har sågar våknet ved at jeg liker med kinnet mot skuldra til personen og sikla. Det var kleint.
Vis hele sitatet...
hahahaha, jeg hadde gitt deg en slapp hvis du hadde sikla på skuldra mi!
Vet at dette er litt off topic, men det føyer seg inn i kollektivtrafikkens mange dilemmaer.

På T-banen; er det greit å ha beina på motsatt sete om ingen andre sitter der?
Vet at dette kan virke frekt for andre, men jeg (og egentlig alle venner etc) har gjort dette siden vi var kids. Beina går selvfølgelig rett ned ved hver holdeplass, med mindre ingen kommer på.


Sånn on topic, så er jeg heldigvis/uheldigvis av utseende som kan virke skremmende. Folk flest virker å unngå å sitte ved siden av meg, både på buss og t-bane, selv om jeg nærmest byr opp til dans. Har et veldig synlig arr over venstre øyelokk og tett mørkt skjegg, så jeg kan forstå at visse har fremmedfrykt (da jeg helt sikkert ser ut som en albaner). Så snapp opp info alle dere som ikke ønsker busspartner.
Sitat av hestogkjerre Vis innlegg
Vet at dette er litt off topic, men det føyer seg inn i kollektivtrafikkens mange dilemmaer.

På T-banen; er det greit å ha beina på motsatt sete om ingen andre sitter der?
Vet at dette kan virke frekt for andre, men jeg (og egentlig alle venner etc) har gjort dette siden vi var kids. Beina går selvfølgelig rett ned ved hver holdeplass, med mindre ingen kommer på.
Vis hele sitatet...
Tar du av deg skoene og har fothygienen i orden så har jeg ingen problemer med det. Å skitne til seter andre skal sitte på er bare frekt.
Skulle ta nattbuss til Oslo en gang sammen med en venninne. Der var ingen ledige seter vedsiden av hverandre, så vi spurte en gutt og ei jente i 20-åra om de kunne sette seg sammen så vi fikk sitte ilag. Gutten ga ikke noe særlig uttrykk, mens jenta rulla med øynene. Kjente jeg ble litt irritert, for begge måtte i begge tilfeller sitte med en ukjent person.

Har også gått på skole i en annen kommune i to år, der jeg måtte ta buss i 15 minutter hver vei, hver dag. Når jeg noen dager tok en tidligere buss hjem, prøvde jeg alltid å sette meg sammen med honnører om bussen var full. De er alltid så utadvente og begynner å snakke med deg med engang du setter deg ned. Synes det er utrolig koslig!
er litt kleint hvis den diggeste dama stirrer på deg når du går inn på bussen og går fort og setter deg ved siden av hun? gjør dette hver morgen, ser jeg på en fin jente en gang og jeg sitter bak setter hun seg helt foran, ser jeg ikke på hun setter hun seg ved siden av meg

lol
For meg er det helt ok å sitte ved siden av ukjente. Jeg hører mer eller mindre alltid på musikk, så da er det ikke spesielt kleint. For meg!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
For meg er det helt ok å sitte ved siden av ukjente. Jeg hører mer eller mindre alltid på musikk, så da er det ikke spesielt kleint. For meg!
Vis hele sitatet...
Det som ihvertfall er kleint er jo å ha musikken på fullt volum så alle hører det og stirrer på deg, lols
Sist endret av Spirituell; 9. november 2011 kl. 13:41.
Når jeg gikk inn på bussen for noen dager siden fikk jeg meg en aha-oplevelse.. Bussen var STAPP full av gamlinger. Altså, alle setene var tatt av 100% gamlinger, og noen sto i midtgangen og. Jeg snur meg for å gå ut igjen nettop fordi jeg trodde at jeg var havnet på en turistbuss til verdens største bingo. I det jeg legger merke til èn jente i min egen generasjon stående i helt andre enden av bussen å ser på meg med lættis, forsto jeg fort at jeg faktisk var på riktig buss. Det hele var så komisk at jeg faktisk lo høyt. Det må vel være den bussturen i livet mitt der muligheten for sitteplass har vært nærmest null!
Det verste er folka som blokkerer ledige plasser. Skjer hele tia. Jævla drittstøvler.