Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 19756
En i klassa mi heter Bugge til etternavn.
Duh, siden har til og med 763 stk av en gjenstand på lager som de ikke er ferdig med, og samtidig har de klart å fastslå prisen av dette.

"Vi holder for tiden på å utvikle et dataprogram som blokkerer sider og programmer som frarådes av NUf. Se liste over sider vi fraråder her. Programvaren er ikke ferdig utviklet, men kan forhåndsbestilles gjennom skjemaet under."

"Pris: 149.00 NOK

763 på lager Bestill produkt
"

Allerede med dette er det grunn til å stille seg tvilende til deres seriøsitet, mener nå jeg.
Skulle visst gjort nærmere undersøkelser der ja, av en eller annen grunn kommer ikke Bugge opp i resultatene ved et søk i Aftenpostens skattelister. Edit: Ser jeg driter meg ut her ja, for mange treff til å gi en liste. Jeg gir meg. Men jeg prøver iallfall ikke å ro meg unna.
Sist endret av xtapolapocetl; 5. april 2010 kl. 17:45.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
1. De er ikke registrert i brønnøysundregisterne. Ikke at det betyr noe særlig hvis de skal være en småhemlig organisasjon.

2. Er det bare jeg som synes rødfargen på disse masjettknappene http://umbralsk.org/files/mansjettknapper_0.jpg ser redigert ut. Det virker også som flagget som selges har blitt retusjert.

Alt i alt virker det ganske så suspekt.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Hva er det du finner humoristisk ved siden?
Vis hele sitatet...
Masse!

F.eks dette:
Følgelig er budskapet i Egners historie: Puss for all del ikke tennene dine, da tar du livet av terroristvennene dine!
Vis hele sitatet...
Og dette:
Begreper som ”brettkontroll”, florere i disse miljøene – men det er ikke mulig å styre en planke med fire hjul.
Vis hele sitatet...
Jeg blir faen meg sint.
Jeg håper det er kødd, men jeg tror desverre ikke det.
Det er dette jeg har blitt advart mot når det kommer til "frimurere", total kontroll på samfunnet og ingen fri vilje.
Trådstarter
Hva Google synes om saken:

http://img532.imageshack.us/img532/5247/umoralsk.jpg
Dette er ikke kødd!!

som jeg skrev tidligere i tråden bestillte jeg et flagg, bare for fuck egentlig. Trodde ikke det funka.

Fikk i dag et håndskrevet brev og et flagg i posten!

Brevet:

Herr Langfeldt,

Vister til bestilling av 1 stk. flagg, som ligger ved.
Vi anser dette for å være en uforpliktende gave, og oppforder dem til og melde dem inn i Norges Umbralske Forening.
Vi kan godt trenge noen yngre krefter i Agder-området.

Signert OB Civers Senator (ser det ut som det står)

Bilder av flagg og brev:

http://bildr.no/view/626408 - flagg
http://bildr.no/view/626412 - Brev
Vet tråden er litt død, men dette intervjuet med lederen var ganske gøyal lesning.

Lo spesielt godt av det ene spørsmålet:

Har du hørt om begrepet en ”sender”
- Nei, det har jeg aldri hørt om,
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Virker som de stavet 'civis' feil i det latinske uttrykket på slutten der i brevet til shiiit? "ob civis servatos" direkte oversatt her på nett blir "angående borger tilværelse bevart". Morsomt

Jeg tror fremdeles dette rett og slett er en særdeles dyptgående (og morsom) hoax av noen intelligente personer, sannsynligvis studenter. Bruken av pseudonymer, ingen kontaktform bortsett fra mail og skjult whois-informasjon er jo blant tingene som tyder på dette.

De klarer tydeligvis å provosere noe massivt, og det kan jo tenkes å være målet deres. Kudos til dem. Føler jeg småkoser meg litt når jeg søker på Google, og leser om folk som skriver at disse personene burde bures inne, bli drept eller det som verre er. Hvorfor i all verden? I det tilfelle dette skulle være ekte, og ikke tull, så vil jeg sitere det min foreleser sa her for ikke så lenge siden: Det er når de ekstreme meningene kommer frem at ytringsfriheten virkelig utfordres.
Sist endret av ticks; 17. april 2010 kl. 06:34.
Ærlig talt. Er det noen tvil om at dette er en dårlig spøk??? faen.
jeg tror det er ekte.. kan jo pr0ve og melde meg inn og se hva som skjer.
Trådstarter
Sitat av shiiit Vis innlegg
Dette er ikke kødd!!

som jeg skrev tidligere i tråden bestillte jeg et flagg, bare for fuck egentlig. Trodde ikke det funka.

Fikk i dag et håndskrevet brev og et flagg i posten!

Brevet:

Herr Langfeldt,

Vister til bestilling av 1 stk. flagg, som ligger ved.
Vi anser dette for å være en uforpliktende gave, og oppforder dem til og melde dem inn i Norges Umbralske Forening.
Vi kan godt trenge noen yngre krefter i Agder-området.

Signert OB Civers Senator (ser det ut som det står)

Bilder av flagg og brev:

http://bildr.no/view/626408 - flagg
http://bildr.no/view/626412 - Brev
Vis hele sitatet...

Haha, hva med å prøve å bestille det lommeuret til 1399,- da?
Eneste man trenger å oppgi er visst navn, epost, og adresse.
Sist endret av otium; 17. april 2010 kl. 14:53.
Det at de faktisk sender ut ting man bestiller beviser jo ikke at det er ekte!

De tenker sikkert sånn at de kan tjene litt spenn på hele greia.
Sitat av Glittertind Vis innlegg
Kan ha et poeng akkurat med det å skape nyheter. Tenker på at Romørens prøvehopp i Kollen var verdens viktigste nyhet (for nordmenn hvertfall) i 2 uker.
Ellers er det varierende vinklinger på show som Oprah og Tyra Banks Show hvor f.eks. en alenemor blir belønnet fordi hun valgte å gi opp studier og heller forsørge barnet blir premiert den ene uka, mens en kvinne i samme situasjonen blir premiert den andre for å saste på en karriere.

Ellers er alt helt tåpelig. Noen som har søkt om medlemsskap bare for fun?
Vis hele sitatet...
Haha, Oprah er så genialt. Stort sett hver gang kommer kjerringa med at vi er for materialistiske og bruker for mye av jordens ressurser. Og Oprah drar stadig vekk til fattige strøk for å uffe seg. Og stort sett deler hun ut hver gang en ny ting til alle i salen, gratis fordi det er reklame. Og produsentene vil jo at seerne skal konsumere mer. Drittmenneske.
Hvorfor minner disse folka meg om "Brotherhood Outcasts"
Her er litt info fra "bak" denne siden.. Virker ikke som det er en høgskole/uni som står bak, men en privat person. dersom noen er god på hacking er det vel bare å hacke seg inn på subsys.no eller den siden i toronto for mer info !

Domain Name:UMBRALSK.ORG
Created On:13-Jan-2010 14:00:05 UTC
Last Updated On:15-Mar-2010 03:48:45 UTC
Expiration Date:13-Jan-2011 14:00:05 UTC
Sponsoring Registrar:Tucows Inc. (R11-LROR)
Status:CLIENT TRANSFER PROHIBITED
Status:CLIENT UPDATE PROHIBITED
Registrant ID:tuNJ76x6vMCgRx3c
Registrant Name:contactprivacy.com
Registrant Organization:Contactprivacy.com
Registrant Street1:96 Mowat Ave
Registrant Street2:
Registrant Street3:
Registrant City:Toronto
Registrant State/Province:ON
Registrant Postal Code:M6K3M1
Registrant Country:CA
Registrant Phone:+1.4165385457
Registrant Phone Ext.:
Registrant FAX:
Registrant FAX Ext.:
Registrant Email:umbralsk.org@contactprivacy.com

umbralsk.org has address 85.19.71.172
umbralsk.org mail is handled by 10 server6.subsys.no.
Veit du hva fy faen altså det er den dummeste nettsida jeg har lest siden krigen
Dette er jo avansert trolling men fint om man kan komme til bunsn i saken, nff er vel den beste kandidaten til å gjøre det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Siden er en del av det nye ARG'et Redsting.
Da er det klart. Hele greia er oppspinn laget for å promotere den nye Urge Intese Red Sting, som Emanuel sier.
Meld dere på og se
Sitat av Emanuel Vis innlegg
Siden er en del av det nye ARG'et Redsting.
Vis hele sitatet...
It is? Fortell =)
Meld deg på. Det første oppdraget du får(etter å finne hele crewet) er å infiltrere Norges Umbralske Forbund.
har kommet så langt, hva gjør jeg nå haha?

forresten: http://www.tacky.no/skateboard/article/?id=107681

Forresten: på http://www.umbralsk.org/hva-er-nuf så er det en sånn bildelink greie til redsting.... jeg tror ALT dette her, (redsting og norges umbralske forening) bare er for å promovere urge intense.
Sist endret av Haagiboy; 4. mai 2010 kl. 17:01.
Kul markedsføring!

Define:umbra
umbra - a region of complete shadow resulting from total obstruction of light
wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn
Umbra - BIONICLE is a toy line by the LEGO Group marketed primarily at 6 to 16-year-olds. The toy line was launched in December 30, 1999 in Europe and ...
en.wikipedia.org/wiki/Umbra_(bionicle)
The Umbra is the spirit world, a shadow or reflection of the real world, in the old World of Darkness role-playing game setting. ...
en.wikipedia.org/wiki/Umbra_(World_of_Darkness)
Umbra is a sans-serif display typeface designed in 1935 by Robert Hunter Middleton. It is an adaptation of the uppercase set of his earlier typeface Tempo Light. ...
en.wikipedia.org/wiki/Umbra_(typeface)
The umbra, penumbra and antumbra are the names given to three distinct parts of a shadow, created by any light source. For a point source only the umbra is cast.
en.wikipedia.org/wiki/Umbra
Umbra - Shadow Lass is a fictional character, a comic book superheroine published by DC Comics. She first appeared in Adventure Comics vol. ...
en.wikipedia.org/wiki/Umbra_(comics)
umbra - A shadow; The central region of a sunspot
en.wiktionary.org/wiki/umbra
umbra - The area of total darkness in the shadow caused by an eclipse.
www.iceinspace.com.au/glossary.html
umbra - the darkest central portion of a shadow
http://www.landscapemodeling.org/htm...s/glossary.htm
umbra - In solar-terrestrial terms, the dark core or cores (umbrae) in a sunspot with penumbra, or a sunspot lacking penumbra.
www.nws.noaa.gov/glossary/index.php
umbra - a complete shadow (as of the Moon) within which the source of light (the Sun) is totally hidden from view.
www.earthview.com/resources/glossary.htm
umbra - The darker core of a shadow, usually cone shaped, and surrounded by a lighter penumbral shadow. Also refers to the darker center of sunspots. ...
home.hiwaay.net/~krcool/Astro/moon/moonpedia/
umbra - سایه sâyé (#) Fr.mbre Optics: A dark area, especially the blackest part of a shadow from which all light is cut off. → penumbra. ...
aramis2.obspm.fr/~heydari/dictionary/index.php
umbra - The area traced on a planet during an eclipse where the eclipsed light source is completely blocked. Observers in the umbral shadow of a solar ...
http://www.starrynighteducation.com/...ictionary.html
umbra - the darkest part of the shadow cast by a non-luminous body, where it completely obscures the light from a self-luminous body. ...
home.att.net/~tangents/tech/astroterm.htm
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er en "fornorsking" av umbra for å gjøre alt mystisk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Claudius

Sjekk mynten til høyre på siden, Ob Cives Servatos

Nå har noen i media snust seg opp på dette også hahaha: http://www.namdalsavisa.no/Magasin/o...cle5059421.ece
Hmm...på Red Sting siden kan man vinne skateboard og snowboard
Hehe ja dette virker jo nesten som en terrororganisasjon fra vesten som gir MTV skylda

Sitert fra Norges umbralske forening:

MTV En kanal dedikert til å forpeste de unges sinn med popkulturelle fenomener, realityprogrammer og musikk.
"Kardemommeloven bør forkastes. La heller Janteloven få fotfeste i samfunnet vårt. "

Latterlig.
Sitat av thebigt Vis innlegg

MTV En kanal dedikert til å forpeste de unges sinn med popkulturelle fenomener, realityprogrammer og musikk.
Vis hele sitatet...

For en latterlig organisasjon. De spiller ikke musikk på MTV!

Edit: Hei Leif!
Sist endret av Sjølvaste; 4. mai 2010 kl. 22:45.
Likte tacky intervjuet, fikk lyst å gi Sophus A. Bugge en sender
Som noen har vært inne på tidligere i denne tråden er nok hele siden bare en del av spillet som skal promotere Urge RedSting. Viral markedsføring viser nok en gang sin effektivitet. :-)

Forøvrig, hvis det var noen som spilte spillet som promoterte filmen Rottenetter, så er dette mye den samme greia, av de samme folkene.
Basejumper: En side som oppfordrer barn og unge til å kaste seg utfor fjellvegger.
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker: http://umbralsk.org/ : En side som beskytter barna fra moro, hindrer de i å ha det gøy, å ta egne valg og er et skjold mot popkultur og filmer som ikke er særiøse.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
har kommet så langt, hva gjør jeg nå haha?

forresten: http://www.tacky.no/skateboard/article/?id=107681

Forresten: på http://www.umbralsk.org/hva-er-nuf så er det en sånn bildelink greie til redsting.... jeg tror ALT dette her, (redsting og norges umbralske forening) bare er for å promovere urge intense.
Vis hele sitatet...
Du melder deg på NUf og så får du en mail etter noen timer, med en kode som gir en ledetråd...
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Du melder deg på NUf og så får du en mail etter noen timer, med en kode som gir en ledetråd...
Vis hele sitatet...
Meldte meg på før det ble avslørt som reklamekampanje, men fikk aldri svar.
Får vel prøve igjen.

Har noen funnet flere koder?
Ja, www.konspirasjoner.com. Han Egil Ruud driver det...

Og ja, Sophus A Bugge = Arvid Gunnerud evt gunnerød
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Ja, www.konspirasjoner.com. Han Egil Ruud driver det...

Og ja, Sophus A Bugge = Arvid Gunnerud evt gunnerød
Vis hele sitatet...
Jupp, fant det i dag, men har ikke funnet fire myggrelaterte konspirasjonsteorier.
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hehe lurer på hvorfor facebook ikke er i lista :P
trykk på linken til venstre på konspirasjoner.com som sier insekt. Sånn som folk har søkt etter på den siden. Så finner du de du trenger bare ta de 4, selvom bare den første har noe med insekter å gjøre. Fikk godkjent det jeg
Nei det er ikke serriøst, den siden hører til spillet red sting som er et spill som går ut på å gjøre oppdrag.
Haha, ja, er til Red Sting - spillet! Trenger hjelp til Svalbard-transport-oppdraget!
Tror dette startet som en aprilspøk om jeg ikke har misforstått helt.
Det er spillet til Red Sting.no (konspirasjoner og lignende) ala. Rottenetter.
Hele greia er laget for å promotere Urge intense red sting
Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Det er spillet til Red Sting.no (konspirasjoner og lignende) ala. Rottenetter.
Hele greia er laget for å promotere Urge intense red sting
Vis hele sitatet...
damn.

Du har helt rett!

Hvem står bak Stinged-epidemien?
Jeg var overbevist om at dette var legit helt til jeg kom over denne.

"Nasjonalbiblioteket Disse ønsker å dele landets kunnskap med hele verden."

errr...
Hvor langt er folk kommet i redsting?
Jeg sliter med å finne personen som skal frakte rs til anders som sitter stuck på svalbard!
Jeg får ikke anders til svalbard:P

Og, det med å finne ut mest mulig av NUF..

Any help ?
Sitat av fr334k Vis innlegg
hehe lurer på hvorfor facebook ikke er i lista :P
Vis hele sitatet...
De må vel ha fanside en plass? xD