Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 17583
Her er det en side som skal være opprettet av en lege som hevder at vaksinen er et masse ødleggelses våpen.
Her er en side full av advarsler mot vaksinen.
Her er enda en side smekk full av advarsler og linker.
Er virkelig alt bare hysteri?
Sitat av Provo Vis innlegg
Så så. Du påsto at media var totalt ensidig i sin dekning, helt konsekvent, og skrev kun fra den ene siden "hver jævla gang". Da går det over fra å være en overdrivelse til å være direkte feil. Da må du regne med at du blir sagt i mot, og det har ingenting med kverulering å gjøre.

Og spør du meg, så var det mange flere artikler som spredde frykt rundt vaksinebivirkninger enn som avfeide de. Jeg tror et søk på de store nettavisene vil bekrefte det.
Vis hele sitatet...
Så så tror egentlig vi er på bølgelengde, mener du fikk 'pes' for generalisering i et par andre tråder her (valentin? husker ikke). 'Hver jævla gang' var kanskje litt over kanten det skal jeg innrømme glatt, men det stod jo om en kæll i aftenposten/dagbladet som mente det samme som meg; at media hadde vært altfor vridd mot en retning i akkurat denne saken. Sånt skjer. Nyhetsspeilet osv som påstår at vi får sprøytet inn mikrochiper, vel, er ikke helt med på de heller, mildt sagt (snakk om å vanne sine paranoide tanker). Akkurat nå gir jeg litt f... mest fordi det er over og jeg slipper å se alt skitet hver gang jeg vil lese litt nytt fra hjemlandet. Det er ikke verre enn det OL derimot, hehe. Spør til revolver, det er det faktisk moro å lese om.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av methewall Vis innlegg
Her er det en side som skal være opprettet av en lege som hevder at vaksinen er et masse ødleggelses våpen.
Her er en side full av advarsler mot vaksinen.
Her er enda en side smekk full av advarsler og linker.
Er virkelig alt bare hysteri?
Vis hele sitatet...
Ja.[COLOR="White"]*ti tegn*[/COLOR]
Methewall: Hvem som helst kan lage slike sider. Internett er fullt av søppel, og det gjelder å vite hva som kan stoles på å ikke. Ingenting tyder på at vaksinen har noen andre og mer alvorlige bivirkninger enn en "vanlig" influensavaksine.

Sitat av Weili Vis innlegg
Så så tror egentlig vi er på bølgelengde, mener du fikk 'pes' for generalisering i et par andre tråder her (valentin? husker ikke). 'Hver jævla gang' var kanskje litt over kanten det skal jeg innrømme glatt, men det stod jo om en kæll i aftenposten/dagbladet som mente det samme som meg; at media hadde vært altfor vridd mot en retning i akkurat denne saken.
Vis hele sitatet...
Joda, og ikke at jeg orker en slik diskusjon til om samme tema, men det har litt med gjennomskuelighet å gjøre. Det er relativt naturlig og rimelig å anta at du faktisk mener at de største mediene utelukkende har skrevet artikler der vaksinen beskrives som ufarlig, og påståtte bivirkninger konsekvent avfeies, fra dette utsagnet:
Sitat av Weili
Det som irriterer er når media KUN kjører en side, hver jævla gang, i hvert eneste tilfelle. Synes det ble litt vel mye mas og oppstyr på grunn av denne influensaen og vaksinen i media uansett, men måten de alltid avfeide tilfellene der folk kanskje hadde fått alvorlige bivirkninger av vaksinen og måten de slo opp dødsfall etter dødsfall på...
Vis hele sitatet...
Og faktisk vil jeg påstå at dette er langt fra tilfelle, og at media faktisk har skrevet altfor mange artikler om hvor potensielt livsfarlig denne "utestede" vaksinen var i følge enkeltpersoner.

Sitat av Weili
Nyhetsspeilet osv som påstår at vi får sprøytet inn mikrochiper, vel, er ikke helt med på de heller, mildt sagt (snakk om å vanne sine paranoide tanker).
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, Nyhetsspeilet vet å tolke det mest absurde ut av enhver situasjon og backe det opp med usammenhengende pseudovitenskap. Favoritten min er da en kvinnelig "journalist" skrev at James C. Maxwell gjorde masse utregninger og fant ut at elektromagnetisk stråling har samme hastighet som lys! For en gjeng..
Provo: jeg ser den, litt uklart og lett å misforstå (burde vel generelt ikke skrive noe i hissig humør, hehe). Det er mye underholdning på nyhetsspeilet i hvertfall, det skal dem ha. Kjenner faktisk noen fra det virkelig liv som skriver der inne og det er litt absurd i grunn (liten sammenheng mellom hva hun skriver der og hva/hvordan hun sier/oppfører seg utenfor nettet).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja, hva har dere godtroende tulling for kommentarer nå? ... Blei visst stille her.

45%! tok vaksina i Norge. Er det mulig? Ingen tok den i Polen. Likevel var det mange flere som ble infisert i Norge. Får håpe ola normann snart lærer da... http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...g-3708979.html

Grunnen til at jeg poster er fordi jeg klikka på denne videoen på facebook som bør sores kraftig. mtp pga den høye andelen blåøyde her i Norge.

Jane Burgermeister - pandemic update 25 June 2012
https://www.youtube.com/watch?v=ebcG...layer_embedded

Se, lær, del. takk
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Ja, hva har dere godtroende tulling for kommentarer nå? ... Blei visst stille her.
Vis hele sitatet...
Det ble vel nøyaktig like stille fra "dere".

Sitat av psilonaut Vis innlegg
45%! tok vaksina i Norge. Er det mulig? Ingen tok den i Polen. Likevel var det mange flere som ble infisert i Norge. Får håpe ola normann snart lærer da...
Vis hele sitatet...
For ordens skyld, det står ikke hvor mange som ble smittet, men hvor mange som døde. Og ja, flere døde i Norge enn i Polen per innbygger på tross av høyere vaksinering. Samtidig døde færre i Sverige enn i Norge og de vaksinerte også flere. Dette alene viser at det er flere faktorer inne i bildet her. Det er også cherry picking av datasettet, for man kan like gjerne trekke frem for eksempel Hellas som kun vaksinerte 3% av befolkningen og hadde 7,3 ganger flere dødsfall per innbygger enn Sverige, som vaksinerte 60%.

Videre blir det tåpelig å bedømme handlingene på bakgrunn av utfallet av usikkerheten man handlet for å sikre seg mot i utgangspunktet. Man så at svineinfluensaen smittet ekstremt raskt, og at den tok livet av mennesker man ikke fant noen felles faktor hos. Dette er en risikabel situasjon som kunne eskalert, og etter å ha veid sannsynlighetene for forskjellige utfall valgte man å anbefale vaksinasjon. Man vet ikke hvordan det hadde gått i Norge uten vaksineringen, men selv om man hadde visst helt sikkert nå at det ville gått helt fint, gir det fortsatt ikke grunnlag for å si at beslutningen var dårlig, fordi man ikke hadde den kunnskapen på tidspunktet hvor beslutningen ble tatt – dette er grunnlaget for det som kalles historikerens feilslutning.

Hadde du hatt saklige argumenter for konkrete feiltråkk i risikovurderingene til Folkehelseinstituttet som de burde sett på forhånd, så kunne du blitt tatt seriøst. Men når du i stedet velger å kalle alle andre for "blåøyde" og linker til en YouTube-video av en delirisk konspirasjonsteoretiker, så fremstår du dessverre bare som enda en tullebukk.
Sist endret av Provo; 26. juni 2012 kl. 22:36.