Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 3390
Uhhhh....er det bare meg, eller har dere glemt å nevne Ringenes Herre ??? Fydda! Ikke glem den!

edit: Men siden du ikke liker eventyr, så... Boka er ihvertfall konge!
acidized: nei... men siden han sa at han ikke liker bøker med alver og trollmenn og snakkende trær og sånt...? Nå er det riktignok noen uker siden sist jeg leste ringenes herre (har lest den sikkert 20 ganger siden jeg begynte på barneskolen, dvs mer enn en gang i året i snitt), men jeg mener å huske at sånt er en ganske vesentlig del av den boka...?

rofle: hehe, vel... det kommer vel an på om det er de vernepliktige eller befalet som sjekker... menmen, her har du et par linker til morsomme bøker om fremveksten av parties, acidhouse, klubbkultur, dop osv...:

Altered State: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=books

Anbefaler den der sterkt hvis man er "mer enn normalt" interessert i housekulturen!

Last night a dj saved my life: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=books

rett og slett historien om framveksten av dj'ing som vi kjenner det i dag.

Kan finne mye spennende hvis man klikker litt rundt på de der, ser på ting som andre som har kjøpt dem også har kjøpt, osv.

200 beats per minute: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=books

En mer eller mindre sann historie om en vennegjeng i florida...
Sist endret av atomet; 25. februar 2003 kl. 12:30.
tja, tom Clancy skriver masse bra, går du for norsk har også Arild Rypdal mange bra bøker,

treng vel ikkje nemn Douglas Adams haikerens guide til galaksen eller Dirk Gently bøkene has. hadde du likt fantasy hadde eg foreslått wheel of time, ingen alvar, snakkande tre, eller trollmenn dar, men forstatt fantasy
Better than thou.
Det Kommunistiske Manifest / Karl Marx & Friedrich Engels
Animal Farm / George Orwell
animal farm ja, den er ganske spes!

men liker han ikke alver, trollmenn, snakkende trær osv, så liker han nok ikke WoT heller (synd, for det er en fet serie), og han hadde nok hatt lesestoff for ganske mange kjipe nattevakter...
Skal du ha sprø syre bok kan du prøve Pihkal og Tihkal av Ann & Alexander Shulgin.
Roald Dahl - boy

Hobbitten
American Psycho (les den før du ser filmen, mye bedre..)
Pondus boken
WoT nykker rompehår!
Intensity - Dean Koontz

Cryptonomicon - Neal Stephenson

Bag of Bones - Stephen King
The Hot Zone - Richard Preston
(Den finnes på både Norsk og Engelsk)

Boka handler om ebola-viruset....
ganske detaljerte beskrivelser av hva som skjer fysiskt med personer som blir utsatt for Ebola.
Fikk pustevansker da jeg leste boka.
her er en beskrivelse av handlingen fra bokkilden.no :

I januar dør en franskmann bosatt i Kenya av et virus. Et lignende virus drepte flere mennesker i Sudan og Zaire fire år tidligere. I 1989 smittes hundrevis av aper i karantene i Reston, USA. Forskere fra de to tidligere tilfellene, går sammen med hæren i en hemmelig aksjon for å bekjempe viruset. Forskjellen fra andre thrillere, er at denne er hentet fra virkeligheten.
skjønner ikke at folk fortsetter å nevne fantasy... (hobbiten)
alkemisten!!av Paulo Coelho
en fantastisk bok, som lerer deg mye om hvordan man lever livet..
Hmm... hva med:

Mein Kampf
Erotiske Folkeeventyr
Bobsey-Barna
Bibelen 2
Kama Sutra of Sexual Positions (The Tantric Art of Love)
The Terrorists Handbook



Du er jo bare teit uansett.. liker ikke trær som snakker.. pøh! dum er du!
For alle her som ikke har lest denne Sci-fi boka er det bare en ting å gjøre LES den.
Den er veldig gammel men OMG den er bra.
Skrevet på 70' tallet og beskriver mange ting vi har i dag.

Har lest alle oppfølgerene også og dette er bra saker.

Anbefaler sef. å lese på engelsk og garanterer at dette blir en bok du vil kjøpe og ha selv.
Microserfs er en god bok. Hvis du liker historier om kaotiske dataliv.

Ellers er "Psychotic Reactions and Carburetor Dung" av Lester Bangs den beste boka du kommer til å lese om musikk. Det er en samling av hans artikler om musikk.
Jeg begynte på en ny bok her om dagen, Prosessen av Franz Kafka. Har ikke lest den ferdig enda.. hehe ganske spesiell bok!
Noen her som har lest den og har noen meninger om den?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
The Bourne Identity av Ludlum er anbefalt ser jeg. Anbefaler den jeg også. Det er den første i en triologi. The Bourne Supremacy og The Bourne Ultimatum må også leses.
Opprinnelig postet av RoadKill
The Hitchhikers Guide to the galaxy - Douglas Adams. Ekstremt morsom bok om noen folk som driver og haiker rund i rommet. Får deg til å tenke på ting på en helt annen måte.
Vis hele sitatet...
ROTFLMAO!!!

hva med å lese hele innlegg?

Opprinnelig postet av ROFLe
Liker ikke: Alver som skyter med pil og bue, trær som prater, trollmenn etc.
Vis hele sitatet...
Jeg vil foreslå, Kant, kritikken av den sunne fornuft og kritikken av dømmekraft, ved å kave seg gjennom disse bøkene kan du bli litt av en trollmann og se mange alver både med og uten pil og pue uten å i det hele tatt lese om hverken alver eller trollmenn :-p, fåes som #?.PDF

Aldous Houxly er heller ikke helt på bærtur, fåes som #?.PDF/#?.TXT
Karl Marx, er en jævla kommunist(jfr. Sovjetunionens konkurs noen år tilbake), men det han har skrevet om fremmedgjøringen er fortsatt gull.

Hvis du vil lese om puling && faenskap kan vel kanskje <<O>> eller Maquis de Sade være av interesse?

Mein Kampf - selvbiografien til en sinssyk diktator, fåes som #?.PDF
Sist endret av fxxked; 27. februar 2003 kl. 21:05.
Eh... fxxked... kan vel ikke si at the hitchhikers guide to the galaxy går i kategorien "trollmenn, alver, trær som snakker osv"...
Opprinnelig postet av fxxked
ROTFLMAO!!!

hva med å lese hele innlegg?
Vis hele sitatet...
Den handler absolutt IKKJE om "Alver som skyter med pil og bue, trær som prater, trollmenn etc."

Hva med å lese hele boken?
eg må nesten få informere om at da faktisk er ein trollmann med i Haikerens Guide, men eg trur det han meinte at han ikkje likte var fantasy. haikerens guide er Science Fiction. tidenes mest populere science fiction faktisk.
Stephen King er en rockandes forfatter.
Frykt og Avsky er sikkert en morsom bok og, har bare sett filmen, og den er iallefall aaartig.
Nesten like artig som The hitchikers guide to the galaxy!