Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  195 29052
Sitat av nikita
120 kroner timen for å verve folk til Amnesty.
Vis hele sitatet...
Hva? Er dette fast, eller tjener du litt hver gang du verver noen?
Trodde ikke Amnesty-ververe tjente så mye
150 i timen som deskjournalist i en motorredaksjon. Tilsvarer mellom 24 og 26.000 i måneden før skatt, og ca. 18.000 etter.

Er 20 og har ingen annen utdanning enn media på VGS. Jobbet deltid i bilblad i to år, dog. Lønna er godt under gjennomsnittet, men jeg regner med å gå opp en del hvis jeg blir fast ansatt til høsten. (Mest sannsynlig rundt 350k i året.)
I sommer jobber jeg som teknisk tegner for en bedrift som designer supply båter osv. 125 kr timen og 50% etter 7,5 t. Arbeidsdag 0700-1510

(sommerjobb, har utdanning som Teknisk Tegner though) men skal ikke gå ut i full jobb ennå.

Andre diverse jobber:

jobb på sjark (fiskebåt) alt fra 300 kr til sikkert 8000 på en dag, alt etter fangsten og % andel (men gratis magerens og skylling hver dag barf.... 16 år

Altmuligmann på mekanisk verksted:sommerjobb (slipe, skru, montere) 104,50 kr som 17 åring etter tariff.

Fiskepakkefabrikk: 270 kr timen på ettermiddagstid i helgene. 12-15 t arbeidsdag 18 år. jobber der 4 ganger

Hjelpearbeider på elektro monterings dritt i sommerferie: 100,50 kr etter tariff 18 år.

Snekker: 140 kr timen, ofte 10 timers dager. 19 år
112kr som portør ved sykehus + kvelds og helgetillegg på noen kroner. Sommerjobb.
Har sommerjobb på museum, tjener 120 kr /t. Består av maling og støvsuging osv
7:00-14:30. Bra betalt for en ufaglært synes jeg.
Startet som resepsjonist i dag. Får 87 kr timen pluss feriepenger på 10,2 %. Det er bonus for helgejobbing og nattjobbing da.

Jeg er 16 år btw.
Sist endret av disaster master; 26. juni 2008 kl. 21:15.
Sitat av Lebowski
Militæret - 200kr dagen uansett øvelse/dag/natt/helligdag
Vis hele sitatet...
Jeg som trodde jeg hadde mest i forsen som vernepliktig. Får 183kr dagen og da er jeg i tillegg på 5 min beredskap 24/7.
er jammen ikke sikker på hva jeg har i timen nå.
men overtid er 388,- på hverdager, 300,- på kveld og 678,- i helgene.
85kr timen (startlønna, 3 1/2 lærling, uten byggfag som bakgrunn såklart. Feil skolevalg ftw!), lærling som maskinfører. Og så har vi militæret da.
Sommerjobb (16 år)

Jobber på et lager, pakker og sender ut utstyr.. blir endel sløving...

Tjener 110kroner i timen
Jeg har 212kr timen laster lastebiler på nattestid.
Jeg har 119kr timen og jobber som "butikkmedarbeider" på en ICA Nær. Veldig grei lønn spesielt med tillegg på 21kr etter 18.00 og 42kr etter 21.00 på hverdager og etter 13.00 på lørdager er det tillegg på 42kr og 84 etter 16.00 og da blir det en del kroner siden jeg jobber sent.

Blir nesten 19000 på en måned (og jeg jobber bare deltid, altså fast to-tre dager og ellers når de trenger hjelp).. spesielt digg med 5min gangavstand til jobben også !
jobber i en park bø sommarland
har 76 kr på ukedager og 96 kr i helgene
er under 18 så har minstelønn;(
men gjør ikke annet enn å daffe rundt i parken hehe
har 30 vakter så tjener rundt 16000.- i sommer
kassa på kiwi

118,5,- før 18.00 hverdag
137,5,- etter kl 18.00 hverdag
195 etter kl. 16.00 på lørdager

Jobber bare vakter fra 15.00-23.30
I helgene er det 14.00 - 21.30

3-4ganger i uka. 10-12.000,- i måneden etter 20% skatt
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jobber i prosessindustrien, nærmere bestemt i et aluminiumsverk på Vestlandet. Jobber 5-skift her.

Grunnlønn: 153,43kr/timen
Skifttilleg: 4 000kr/mnd

Ved helligdager: 100%

Hvilket vil si at når jeg jobbet natt i pinsen hadde jeg 100% + skiftilleg = nærmere 500kr/timen. Dette var i tilleg en helg, så jeg jobbet 12-timers.
100kr/timen. Er et elektro innstallsjonsfirma som gjør jobber hos bedrifter og private. Jeg er hjelpegutt :P Sommerjobb.

I fjor hadde jeg 105kr/timen hos et tavleverksted hvor jeg også var hjelpe gutt. Der fikk jeg 50% tillegg etter 1700, 100% på lørdager og søndager mellom 0700-1700. 150% etter 17 på lørdager og søndager
Har ikke lest alle postene, men generelt sagt: skaff deg et fagbrev eller en utdanning. Mange 'kortvarige' gleder som forsvinner etterhvert (jeg ser på deg telefonselgerbonus)

Tjente selv 108 før jeg krevde 137 mens jeg tok utdanning. Etter 3 vel investerte år har jeg bedre nybegynnerlønn enn de fleste relativte godt betalte fagarbeiderne jeg kjenner. (dvs. jeg har timelønn 220+ mens fagarbeiderne har 160->206->220)

Edit: Som jeg sa, jeg tjente 108, men krevde altså bedre lønn for å fortsette. Du har ingenting å tape på å spørre etter bedre lønn. Min situasjon var at noen tilbød meg 160+/time, men siden jeg trivdes på min arbeidsplass sa jeg heller at jeg ville gå opp 30kr/time
Sist endret av sputch; 28. juni 2008 kl. 14:07.
Vaktmesterassisten - 94 kr timen på hverdager. 17 år.

Jobb via Aetat / NAV - 265 kr dagen. 18 år.

Montering av arkiv - 150 kr timen, 18 år.

Helgeviker på fiskeoppdrett - 270 kr timen, +50% etter 1500, +100 etter 1800. 19 år.
sputch; hva jobber du som ? Hvilken utdanning tok du ?
17 år, 105kr/t, jobber med å kartlegge nettverket i ett kommunalt bygg
Jeg har 250 kr timen ca. Vasker helikopter. Vasker 6-7 ganger i uka. Får 250 for hver gang jeg vasker og jeg bruker ca 1 time på et helikopter. Ikke så verst når man er 16 år
hehe, jeg jobber ikke så lenge det er bare meg og min far som bor her. har ikke flyttet ut enda. og med hans løn, 1,4 mil perr år. så klarer jeg meg.
Vaktmesterassistent på skole (15 år). Jobber fra 8-4 og tjener 95 kroner timen.
Jeg er assistent i et fag på NTNU. Har 50% stilling som tilsvarer ca 12000kr i mnd, jobber 2 dager i uka + svarer på litt mail utenom. Det skulle vel tilsi en timelønn på ca 200kr/t. Når jeg er på jobb sitter jeg på et kontor og hjelper studenter hvis det kommer noen innom. Stort sett er det ganske få som kommer innom. Trur dette kommer til å bli stående som den fineste jobben i min karriere .
Vis hele sitatet...
Hm, tror det går nedover med regnekunnskapene på NTNU... 12000 for en 50% stilling tilsvarer såvidt jeg kan skjønne 24000 for 100%... så har vi vel gjennomsnittlig 22 arbeidsdager i mnd eller noe sånt, det vil si litt over en tusenlapp om dagen, som igjen skal deles på 7,5 eller noe deromkring... dvs at du ender på rundt 145 i timen, ikke 200, med mindre du har så korte arbeidsdager som 5 timer da.

For min del er det litt varierende, fra 175/t til ca 600/t, utdannet AD og jobber med design og reklame, litt fast og litt freelance.
Sist endret av atomet; 30. juni 2008 kl. 00:04.
162 kr/t, og så mye overtid jeg orker (50/100% tillegg).
Skal bare jobbe 2 måneder til, så blir det å bygge på utdannelsen.

Edit: Jobber som fagarbeider på fabrikk (trevareindustri).
Sist endret av Grimdoc; 30. juni 2008 kl. 00:23.
128,30 kr timen. Jobber med litt av hvert. Resepsjon, frokostvakt etc. på et hotell. Nattillegget er jeg usikker på, tror det er 35 kr timen fra 00 til 06 (jobber endel nattevakt).
Sitat av atomet
Hm, tror det går nedover med regnekunnskapene på NTNU... 12000 for en 50% stilling tilsvarer såvidt jeg kan skjønne 24000 for 100%... så har vi vel gjennomsnittlig 22 arbeidsdager i mnd eller noe sånt, det vil si litt over en tusenlapp om dagen, som igjen skal deles på 7,5 eller noe deromkring... dvs at du ender på rundt 145 i timen, ikke 200, med mindre du har så korte arbeidsdager som 5 timer da.
Vis hele sitatet...
Hadde 50% stilling, men jobbet bare 2 dager i uka a7,5t. For enkelhets skyld tok jeg utgangspunkt i at en mnd=4uker. 12000/(2*7,5*4)=200kr/t

At jeg tok utgangspunkt i at en mnd er 4uker passer ganske bra siden jeg ble ansatt etter jul og hadde jobben fram til sommeren. Altså ikke noen store ferier å ta hensyn til utenom påske. Var kanskje litt teit av meg å skrive at jeg hadde 50% stilling når jeg bare jobbet 2 dager i uka.

Regnekunnskapene går nok nedover på NTNU (og alle andre plasser) ja, men jeg er vel ikke helt vekke?
Som frelance lydtekniker har jeg fast lønn på minimum 2500 kroner på de første 10 pluss 250 kroner per time fra 11-15 timer.

Som lærer jobber jeg ca 38 timer per uke og da er lønna 24000 i måneden. Det blir da snaue 160 kroner timen...
233kr dagen! (Ja, sivilarbeider.)
Ellers har jeg mulighet til å jobbe ekstra, utenom siviltjenesten, og da har jeg 150kr timen... Grei lønn, og det er veldig behagelig og avslappende arbeid. Resepsjon/informasjons-kasse samt gjøre smått vaktmesterarbeid rundt i huset jeg arbeider...
ordremottaker

tar tlf, ekspederer div kunder på pukkverk

154,- timen 50% overtid e/ 7.5 timers dag

INGEN UTDANNELSE, CHILL!
Jeg er lærling i kjemiprossess, jobber for tiden på laben på et renseanlegg. Når jeg er ferdig utdannet og har fått fagbrevet har jeg en årslønn på ca 243000 ekskl vakter hver 8. uke med en uke avspasering etter vakta.
Ja, det er ræva betalt, men noen må gjøre drittjobbene også...
Sitat av LazySunday
Heisann

Jeg har som mange andre studenter en deltidsjobb. Er nysgjerrig på hvor mye folk tjener, og hvor jeg ligger i skalaen.
Er også klar for å få bedre betalt, og vil ha noe å slå i bordet med.

Ser potensiale til å bli en listetråd, MEN, jeg tror dette kan være en interessant listetråd som folk kan ha bruk for i jobbsammenheng.

JEG:
Er kundebehandler, dvs, tar telefoner, ringer ut, osv, sitter å gaper foran en datamaskin.
Får betalt 120 pr. time, og 140 fredager etter 16 og lørdager.
40% overtid etter 9 timer arbeid.

Hva TJENER du, og hva GJØR du?
Vis hele sitatet...
Jeg jobber 7.5 timer til dagen og har en timelønn på 118 kr. Jeg får 50% i helger og 50% etter klokken 9. Jeg er bitchen til en IT avdeling, gjør det de sier jeg skal gjør. Instalerer prog. leverer ut nye skjermer, samler inn de gamle og rydder litt på lageret.

En helt grei jobb, jeg tjener 885 kr dagen tror jeg
jobber som gartner, div. anlegg og div. småtterier til en eldre herre som finner det for godt å sitte å se på godt plassert i en stol mens han kommenterer og observerer.

150 kr timen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Sanne87
Jeg er lærling i kjemiprossess, jobber for tiden på laben på et renseanlegg. Når jeg er ferdig utdannet og har fått fagbrevet har jeg en årslønn på ca 243000 ekskl vakter hver 8. uke med en uke avspasering etter vakta.
Ja, det er ræva betalt, men noen må gjøre drittjobbene også...
Vis hele sitatet...
Så ille er det ikke, grunnlønn i Tromsø kommune er 245.000 (det inkluderer både vaskere \ IT-medarbeidere \ Konsulenter).
jeg er nettopp ferdig med mine 2 år som butikklærling.
har planer om og fortsette i den butikken jeg har vært lærling i til nå, men jeg fant kontrakten som min sjef har laget ferdig som bare trenger min underskrift og han har skrevet en timelønn på 108kr/t.
etter 2 år i samme butikken og fagbrev i butikkfag hadde jeg foventet meg mer en 108kr/t!
Hvis han ikke går med på og øke den ser jeg meg nødt til og bytte jobb.
Er 19 år og jobber som altmuligmann på byggeplass. 150kr timen.
2000 kr timen.

- Prostituert.

EDIT: Eller 110 kr timen, 7,5 timer hver dag. (Jobber i kommunen)
Sist endret av Knowledge; 1. juli 2008 kl. 17:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av aerox88
jeg er nettopp ferdig med mine 2 år som butikklærling.
har planer om og fortsette i den butikken jeg har vært lærling i til nå, men jeg fant kontrakten som min sjef har laget ferdig som bare trenger min underskrift og han har skrevet en timelønn på 108kr/t.
etter 2 år i samme butikken og fagbrev i butikkfag hadde jeg foventet meg mer en 108kr/t!
Hvis han ikke går med på og øke den ser jeg meg nødt til og bytte jobb.
Vis hele sitatet...
108 faktisk ?

Jeg tror jeg hadde 105 når jeg jobbet på Rimi i 2002 som 18åring, med ingen relevant utdannelse.
Sitat av aerox88
jeg er nettopp ferdig med mine 2 år som butikklærling.
har planer om og fortsette i den butikken jeg har vært lærling i til nå, men jeg fant kontrakten som min sjef har laget ferdig som bare trenger min underskrift og han har skrevet en timelønn på 108kr/t.
etter 2 år i samme butikken og fagbrev i butikkfag hadde jeg foventet meg mer en 108kr/t!
Hvis han ikke går med på og øke den ser jeg meg nødt til og bytte jobb.
Vis hele sitatet...
Har du 108 kr timen? med fagbrev?!
Jeg er 16, bare gått ungdomskole, og tjener 110(sommerjobb)
ja, det stemmer. 17500 før skatt pr mnd.
det blir 108kr timen!

kan bare ikke fortsette hvis det er lønna jeg kommer til og få.
Har du ikke en fagforening da?
Er 16 år, jobber i databutikk. Har vell 120 kr timen. Har ikke noe utdanning innom faget isåfall.
Sitat av Sanne87
Jeg er lærling i kjemiprossess, jobber for tiden på laben på et renseanlegg. Når jeg er ferdig utdannet og har fått fagbrevet har jeg en årslønn på ca 243000 ekskl vakter hver 8. uke med en uke avspasering etter vakta.
Ja, det er ræva betalt, men noen må gjøre drittjobbene også...
Vis hele sitatet...
Du kan vel tjene betydelig mer i oljeindustrien hvis du er villig å flytte på deg. Kanskje ikke så masse i grunnlønn, men overtid og skiftordninger er veldig bra betalt.
Sitat av aerox88
ja, det stemmer. 17500 før skatt pr mnd.
det blir 108kr timen!
kan bare ikke fortsette hvis det er lønna jeg kommer til og få.
Vis hele sitatet...
Hvis det er en ting som er allmenn kunskap, så er det at butikkarbeidere tjener heftig dårlig. Nå vet jeg selvsagt ikke hvilke stilling du har, men på Kiwi, og de aller fleste andre butikker - tjener man 112,- kr/t dersom man er over 18.

Uansett hvordan man vrir og vender på det tjener man dårlig innen butikkbransjen, med mindre du er butikksjef - da kan du tjene greit.
Sist endret av Restyle; 1. juli 2008 kl. 18:53.
Sitat av Dinithion
Har du ikke en fagforening da?
Vis hele sitatet...
nei, jeg er nok ikke medlem av noen fagforening/organisasjon.

edit:
jeg skal også få tittlen som assisterende butikksjef.
Sist endret av aerox88; 1. juli 2008 kl. 18:58.
Jobber på kiwi, der har jeg 119,5kr i timen, men er fra 15-23, så blir masse tillegg.

Jobber også på oppgjørsavdelingen på et aksjemeglerhus. Tjener 135 kr timen der. Blir 19 senere i år