Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3745
hei, sitter nå og ser på prison break. han michel er genial flink til og tegne og har tattoeringer med hemmelige budskap.

har et par tattoeringer fra før. og har tenkt til og ha flere.
og da har jeg lyst på noe med et hemmelig budskap.
sitter og tenker og tenker på hva det kan være men kommer ikke fram til noe.

har lyst på strek kode på håndleddet men hva kan man hjemme inne i den ?

og en som michel hadde som jeg syns var genial var skrift på armen men når du så den oppned i speilet ble det til tall. åssen fikk han til det?
QR code? titegn
Liten QR-kode gjemt inni tatooen.

Darn: ninja'd av en annen nørd.
Sist endret av krJo; 18. mai 2012 kl. 22:27.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Hvis du skal ha noe strekkode opplegg så gjør som krJo sier og gjem den inn i en større tattoo feks, det hadde vært mye fetere
DingoXo's Avatar
Trådstarter
hva er den qr koden til enklig ? hva betyr den og hvordan lesa av den vist den er inne i en tatto ?
Jeg var blant dem som trodde at kaffebarer og vann på flaske kom til å bli en fiasko så jeg er ikke spesielt flink til å spå om framtida, men jeg er 100% sikker på at QR-koder om bare en par-tre år kommer til å bli sett på som latterlig bakstreversk.

Hva med tatoveringer som lyser i mørket?
http://creativefan.com/glow-in-the-dark-tattoos/
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
QR kode kan man lage til alle formål. lag feks. 10 stk, hvor alle leder deg til forskjellige sider, og en leder deg til facebooken din elns.

Ville dog heller råde deg til å ha en med binærkode elns.
DingoXo's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg var blant dem som trodde at kaffebarer og vann på flaske kom til å bli en fiasko så jeg er ikke spesielt flink til å spå om framtida, men jeg er 100% sikker på at QR-koder om bare en par-tre år kommer til å bli sett på som latterlig bakstreversk.

Hva med tatoveringer som lyser i mørket?
http://creativefan.com/glow-in-the-dark-tattoos/
Vis hele sitatet...
hva er QR koder for ? ser de på cola flasker osv.. ?

hvordan funker tatoeringer som lyser i mørket?
syns de i lyset?
må de ''lades'' opp av lys for og lyse i mørket?
er de lette og ta i norge ?
Sitat av DingoXo Vis innlegg
hva er QR koder for ? ser de på cola flasker osv.. ?
Vis hele sitatet...
Du trenger en QR-leser på telefonen din for å lese kodene, og så blir du viderekobla til ei nettside. QR er for dem som synes det er vanskelig å huske en nettadresse.
PS: Tviler på at QR-koder brukes om 40 år, husk at du skal ha tattisen hele livet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg var blant dem som trodde at kaffebarer og vann på flaske kom til å bli en fiasko så jeg er ikke spesielt flink til å spå om framtida, men jeg er 100% sikker på at QR-koder om bare en par-tre år kommer til å bli sett på som latterlig bakstreversk.

Hva med tatoveringer som lyser i mørket?
http://creativefan.com/glow-in-the-dark-tattoos/
Vis hele sitatet...
Lysende tattoveringer tas ikke i studio i norge, da det ikk er godt nok testet med mer. rykter om kreftfremkallende med mer.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
PS: Tviler på at QR-koder brukes om 40 år, husk at du skal ha tattisen hele livet.
Vis hele sitatet...
Om man ikke har 20k i baklomma man kan bruke for å fjerne det
DingoXo's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du trenger en QR-leser på telefonen din for å lese kodene, og så blir du viderekobla til ei nettside. QR er for dem som synes det er vanskelig å huske en nettadresse.
Vis hele sitatet...
ok. altså noe jeg ikke kommer til og tatoere da

men åssen funker de som lyser i mørket da?
Skriv f.eks Jeg har en kul hund. Men det folk ikke vet er at du ikke har en hund. Kan bli din lille hemmelighet.

Hvorfor vil du ha en hemmelig mening med tattoveringa? QR koder blir jævlig kjedelig etter noen år. Plutselig legger siden seg ned, eller så bruker ikke telefoner QR-lesere lengre. Ikke kan du bytte side heller, når dritten er ingravert i huden din.

Sitat av DingoXo Vis innlegg
ok. altså noe jeg ikke kommer til og tatoere da

men åssen funker de som lyser i mørket da?
Vis hele sitatet...
De lyser. I mørket.
DingoXo's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Skriv f.eks Jeg har en kul hund. Men det folk ikke vet er at du ikke har en hund. Kan bli din lille hemmelighet.

Hvorfor vil du ha en hemmelig mening med tattoveringa? QR koder blir jævlig kjedelig etter noen år. Plutselig legger siden seg ned, eller så bruker ikke telefoner QR-lesere lengre. Ikke kan du bytte side heller, når dritten er ingravert i huden din.



De lyser. I mørket.
Vis hele sitatet...
jeg har en hund
hvorfår jeg vil ha en tattoering med hemmelig mening ? jeg liker tanken på det og det kan være litt kult.

en strek kode tattoering som bare syns i mørket det tallene under koden reprenseterer bokstaver.

a= 1 b =2 osv for og så skrive noe som skal være hemmelig/ingen skal finne ut av. bare gjøre koden enda mere invikla
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
De lyser. I mørket.
Vis hele sitatet...
Meget bra formulert.
Et ambigram er vel noe du kan vurdere. Har sett et par fete tattooveringer som også er ambiagrammer.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Meget bra formulert.
Vis hele sitatet...
Merker jeg sarkasme her i gården? Får vell prøve på nytt da.

Tattoo'er som lyser i mørket, blir lagd med en spesiell form for blekk. Blekken er lagd av en spesiell løsning som inneholder fosfor, som produserer effekten av lys. I mørket. Man kan også legge til denne formen for blekk på en eksisterende tatovering, for å få en kul effekt, eventuelt en blanding av disse, om man vil at tatoveringen skal vises i lyset også.
DingoXo's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Ohhhhgggg.. Wikipedia:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ambigram

Om du velger asymetrisk så blir det jo også "skjult".
Vis hele sitatet...
kult og lese om.
kanskje jeg kunne tenkt meg det, et ord den ene veien ser du det i spilet blir det et halt annet ord.
hvordan lager man dette?

kan man lage det med alle ord eller bare noen spesielle fks
''agnes i senga'' baklengs blir det det samme. kan man få til dette med vilket ord man vil ?

at det står ''Høyere'' og leser du der speil vent eller baklengs så står det ''Venstere''
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Gjør sånn at det er en tekst ikke man kan se medmindre man drar øyne til siden, så kan du ha en eller annen tekst som betyr mye for deg!
Jeg ville gått for det ultimate innen hemmelig mening:
http://tytempletonart.files.wordpress.com/2011/03/nixon-fold-in.jpg

Det er ekstra win hvis du har litt løs hud.
Sist endret av Tsunami; 18. mai 2012 kl. 23:22.
DingoXo's Avatar
Trådstarter
nei, det er jo bare stykt og ha på kroppen...
Sitat av DingoXo Vis innlegg
hvordan lager man dette?
Vis hele sitatet...
En god dose kunstnerisk sans og en klype typografi-kunnskap.
De fleste som lager slikt har veldg lang erfaring. Men, det finnes da en generator på nett om ikke annet: http://www.flipscript.com/ambigram-generator.aspx
Du kan jo ta tattovering av en illusjon, noe ala dette?

http://2.bp.blogspot.com/_yT2f-iu93kg/SXiYiKwXJ0I/AAAAAAAAAYk/WsS-6Wv3omY/s400/optical-illusions-24.jpg
Sist endret av Steeler; 19. mai 2012 kl. 01:04.
"0011010000110010" har ihvertfall jeg planer om å få tatovert en gang!
Sist endret av isbilen10; 19. mai 2012 kl. 01:29.
har tenkt på dette selv! hva med å ta en med störrelse på eller adde til noe på de du har (om du har)
du bare putter f.eks et ord/en bokstav som i en melding, et ord. også når du finner alt så har du den fulle meningen

håper denne ideen var til nytte =)
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av isbilen10 Vis innlegg
"0011010000110010" har ihvertfall jeg planer om å få tatovert en gang!
Vis hele sitatet...
42?
*TITEGN*
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Merker jeg sarkasme her i gården? Får vell prøve på nytt da.

Tattoo'er som lyser i mørket, blir lagd med en spesiell form for blekk. Blekken er lagd av en spesiell løsning som inneholder fosfor, som produserer effekten av lys. I mørket. Man kan også legge til denne formen for blekk på en eksisterende tatovering, for å få en kul effekt, eventuelt en blanding av disse, om man vil at tatoveringen skal vises i lyset også.
Vis hele sitatet...
Var faktisk ikke ment som sarkasme!
Har bare litt sær humor og holdt på og le meg ihjel av svaret ditt siden det var så obvious!
Lek med symboler og arketyper kan være gøy.

Følgende (logoen til et finsk plateselskap fra 70-tallet)
har kanskje ikke noen skjult mening men er tvert imot
noe enhver vil forstå:

http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=9846&stc=1&d=1337422343
QR CODE

WIkipedia

Edit: så ikke at dere hadde linka
Sitat av sam500 Vis innlegg
Gjør sånn at det er en tekst ikke man kan se medmindre man drar øyne til siden, så kan du ha en eller annen tekst som betyr mye for deg!
Vis hele sitatet...
Funker ikke når alle kinesere kan lese den daaae.
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Sitat av isbilen10 Vis innlegg
"0011010000110010" har ihvertfall jeg planer om å få tatovert en gang!
Vis hele sitatet...
13362 er jo veldig spesielt å ha på kroppen.
Sitat av flexd Vis innlegg
13362 er jo veldig spesielt å ha på kroppen.
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hva det står for?
Sitat av First Vis innlegg
Tør jeg spørre hva det står for?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper han har regnet ut/oversatt binærkoden, satt det sammen og funnet noe meningsløst.
Akk, sarkasmen man finner online.
Sitat av flexd Vis innlegg
13362 er jo veldig spesielt å ha på kroppen.
Vis hele sitatet...
[COLOR="Blue"]SYS 64738 [/COLOR]
▼ ... over en uke senere ... ▼
DingoXo's Avatar
Trådstarter
kom gjerne med flere :P
http://images.google.com/imgres?q=tu...1&tx=60&ty=101

Kan få inn mange hemmelege beskedar i mønsteret i bakgrunnen, desverre hugsar eg ikkje kva denne kunstformen heiter, Veit berre at det vart brukt kraftig svart dusj, og mange mønster som dekka over ting som namnet på ein person eller noko liknande.