Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 25655
Kjøp hvetemel, gjær, litt fullkorn og bak brød, finnes ikke bedre mat (smaksmessig).
Bruk så resten av de 150 kronene på pålegg og melk eller hva enn det er du har til brødskivene.
Jeg handler en del på rema 1000, jeg prøver å få det så billig som mulog ettersom matbudsjettet er heller labert her i gården også. Da ender jeg som regel opp med egg, karbonader, potetstappe, spagetti med posesaus og billig kjøttdeig, ris, poteter, kottelter, strimlet svinekjøtt, masse glass med saus fra uncle bens, billigbrød/knekkebrød, "bulk" pakker med pålegg (unngår kjøttpålegg og ost pga pris) og gjene en amerikansk grønnsaksblanding til under en 10'er. Da har du dekt veldig mange dager!

Er ikke noe problem å lage gode å varierte måltider med denne maten ettersom alt stort sett har tre basisvarer. Lever godt på dette jeg ihvertfall
Sitat av lordstian Vis innlegg
artig forslag, men om han bor i byen da? eller ikke har våpen? han kan ikke gå ned til sentrum og prøve å skyte noen duer da? :P
Vis hele sitatet...
Jakta kan bli litt problematisk, mye forutsetninger der.
Men en bussbillet ut til utkanten med et fiskevann/elv kan ikke koste allverdens. Har du ikke fiskeutstyr?
Ta en kniv med, pass på å invistere en 30 kr i litt senn (snøre) og ångel (krok for å ha mark på), finn et sted å grave mark, fest det hele til en fiskestang du skjærer av et tre og fisk.

Enda enklere om du kan komme deg på en brygge/ved havet, regner t.o.m at du kan leie en fiskestang en dag for en billig penge.
Etter et par timer i strandkanten har du torsk/sei for 2 - 3 uker med fiskemiddag.

Ps: sløying av fisk er mye lettere en slakting av hjortevilt, ingen overhengende fare for å ødelegge fisken.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Kjøp bønner for 250,- da har du massevis.
Vis hele sitatet...
Haha, trodde det stod "bønne" som er slengnavn for hasj!

skjønte ikke helt det xPPP
Tunfisk? Stek på panna, ha i masse digg krydder og bland med noe billig pasta. Er forresten meget mye proteiner i det
kjøp 25 cheesburgere på mc donalds

Spis 2 hver dag 1 til frokost og en til middag så drikker du mye vann

joda masse næring i cheesburger! ^^
Sist endret av SRB; 29. april 2011 kl. 15:19.
Sitat av Srbija Vis innlegg
kjøp 25 cheesburgere på mc donalds

Spis 2 hver dag 1 til frokost og en til middag så drikker du mye vann
Vis hele sitatet...
Er vel ikke så mye næring i "junk-food"?

Btw: Tunfisk innholder bra fett og vitaminer
Sist endret av Madxoc; 29. april 2011 kl. 15:18.
Kjøp en firstprice loff vær dag, den koster 7,90 tror jeg.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Kjøp en firstprice loff vær dag, den koster 7,90 tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, også kombinerer du det med First Price jordbærsyltetøy. Eneste ulempen er at du kan bli litt hard i magen. Prøv å snik inn litt fiber også
Sist endret av OberstApfel; 29. april 2011 kl. 16:13.
Har ikke lest hele tråden, så det kan hende at dette forslaget har kommet før.

- Kjøp Firstprice egg! Disse koster 24kr, og det er 18 egg. Da har du frokost i 2 uker. Jeg lager omelett hver eneste morgen. Digg som faen, blir god og mett osv.

Jeg har ikke dårlig råd da, så jeg kjører på med ett tonn med bacon også! Kanskje derfor jeg blir god og mett? :P
Jeg ville ha dratt til den nærmeste innvandrersjappa som selger grønnsaker, ofte veldig mye billigere der enn i andre butikker. Bruk disse sammens med nudler og du har en fin-fin wok du kan spise dag inn og ut og den er næringsrik også. For proteinenes skyld så kan du peise på med bønner og linser. Krydder har du jo også, så da kan du lage litt variasjon på den måten.
Begynne å fiske? Masse sund mat og god mat lenge visst du er heldig og får noe bra ! så kjøper du 5kg potet i tillegg så har du middag leeenge!
Sist endret av CookieY; 29. april 2011 kl. 22:34.
hvorfor gjøre det så vanskelig, er jo bare å regne pris per kalorier da!! (til andre som har samme "problem")
Du kan jo dra på kiwi og se etter mat som er gått ut på dato. si ifra til en i kassa og få en helt ny vare av samme ting..

Sitat av CookieY Vis innlegg
Begynne å fiske? Masse sund mat og god mat lenge visst du er heldig og får noe bra ! så kjøper du 5kg potet i tillegg så har du middag leeenge!
Vis hele sitatet...
Hva om han ikke får noe da? Og han sitter og gomler potet :S
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden, så det kan hende at dette forslaget har kommet før.

- Kjøp Firstprice egg! Disse koster 24kr, og det er 18 egg. Da har du frokost i 2 uker. Jeg lager omelett hver eneste morgen. Digg som faen, blir god og mett osv.

Jeg har ikke dårlig råd da, så jeg kjører på med ett tonn med bacon også! Kanskje derfor jeg blir god og mett? :P
Vis hele sitatet...
Bytt ut bacon med firstprice ost, blir rimelig mett av egg og ost blanda
Enten så suger han til å fiske eller så må han gå bort fra sølepytten og bort til sjøen.. Utrolig forskjell
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det klarer du LETT!
Det er vann i doen, og du lever på makaroni og first price nudler!
NULL stress!
Frokost: Havregryn
Lunsj: Banan
Middag: 50% pytt i panne og 50% lappskaus blanding (First Price eller lignende)
Kveldsmat: 1 stk liten yoghurt

Burde klare deg fint på 20kr dagen med dette Frisk og rask blir du også!
[COLOR="Red"]NUDLER!!!!!!!![/COLOR]

Eventuelt noe som er billig og som har mye energi. Grøt, spesielt havregryn.De har også bacon til 30,- pakka på Rema 1000 (hinthint).
Skjekk datoen a! 2. april 2010
Sitat av causa Vis innlegg
Frokost: Havregryn
Lunsj: Banan
Middag: 50% pytt i panne og 50% lappskaus blanding (First Price eller lignende)
Kveldsmat: 1 stk liten yoghurt

Burde klare deg fint på 20kr dagen med dette Frisk og rask blir du også!
Vis hele sitatet...
Bare en yougurt alene koster oppmot 20kr da..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Skjekk datoen a! 2. april 2010
Vis hele sitatet...
Prosjektet er over, men traden lever som hjelp og tips til andre fattige studenter der ute.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Bare en yougurt alene koster oppmot 20kr da..
Vis hele sitatet...
Koster vel litt over 20 kr for en pakke 4x125g av den typen jeg tenkte på. (Yoplait 0.1%?).
Tunfisk på boks... billig og sunt.. godt også
Passer fint med ris og salat...
Men skal du spise nudler, spis eggnudler,, og vis du skal ha ris, så ikke kjøp hurtig-ris
Ah, ser at tråden er utdatert, skulle jeg gitt deg mine fem øre ville det vært å investert i en fiskestag.
Blir trist når jeg ser folk som anbefaler 20pack nudler osv osv, hvorfor har ingen nevnt salat? Kjøp et salathode, to bokser tunfisk i olje, boks mais etc Da har du mat for to dager til en pris av 30-40kr. Sykt sunt og mange variasjonsmuligheter.

Lurer på hvordan man blir seende ut etter å ha spist nudler, pizza og cheeseburgere hver dag i noen år..
nå var det da tross alt snakk om i 12 dager da!

skulle jeg levd billigst mulig i 12 dager, er ikke salaten det første jeg hadde handlet!
Sist endret av sRe; 7. juni 2011 kl. 02:55.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sopp i skogen: Kantarell og piggsopp er 2 sikre og meget gode.Start med dem,kan ikke bli feil. Fisk er nevnt,godt og sunt.

Tunfisksalat er billig og godt;2 bokser tunfisk i vann blandes med 1 finhakket løk,1 pose lettmajones og salt og pepper.Husk å få vekk mesteparten av vannet.Dette er digg på brødskiva med tomatskiver på! Tomat kan du dyrke selv.
Jeg kan opplyse at 250,- for 12 dager slettes ikke burde være noe problem. Regnskapet mitt forteller meg at jeg forrige måned brukte 1000,- på mat.
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Jeg kan opplyse at 250,- for 12 dager slettes ikke burde være noe problem. Regnskapet mitt forteller meg at jeg forrige måned brukte 1000,- på mat.
Vis hele sitatet...
Det er vel omternt det doble av 250kr på 12 dagar
Eg trur rett og slett ikkje eg hadde klart å leve på så lite mat. Ikkje utan å gå svolten mesteparten av tida. For dei med mindre magesekk skulle det vel gå fint.
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Det er vel omternt det doble av 250kr på 12 dagar
Eg trur rett og slett ikkje eg hadde klart å leve på så lite mat. Ikkje utan å gå svolten mesteparten av tida. For dei med mindre magesekk skulle det vel gå fint.
Vis hele sitatet...
Skulle likt å sett deg spise 100kg poteter på en mnd
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Det er vel omternt det doble av 250kr på 12 dagar
Eg trur rett og slett ikkje eg hadde klart å leve på så lite mat. Ikkje utan å gå svolten mesteparten av tida. For dei med mindre magesekk skulle det vel gå fint.
Vis hele sitatet...
Hm, ser jeg må ha slurvet bort resten av innlegget mitt. Flaut for meg.

399,- på 12 dager med et vanlig kosthold. Et kjøttmåltid til dagen og kun ferske grønnsaker. Da lever man ganske godt. Å bytte ut kjøttet og de ferske grønnsakene med egg og wok-miks eller lignende i 12 dager burde ikke være noe som helst problem for de med et snev av selvkontroll.
Pølse og pølsebrød!
Sist endret av KRS93; 23. september 2011 kl. 15:12.
Gå etter tilbudene som hver enkelt kjede har.

-Feks får du kjøttdeig på bunnpris til 19 kr på fredager.

-16 landlord baguetter koster 20 kr på rema. 1 l eplejuice 8 kr. Tomatbønner 4 kr pr boks. 12 egg 20 kr. Rema har masse gode billige produkter.

-Kiwi sin helgedeal. 18 kr?

-Prix kjører ofte gode kampanjer. Kjøp en vare, få med en annen.