Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 40770
Går en boks med HM Gelwax i uka her. Alle jeg kjenner bruker den og. Beste voksen whatsoever
Sitat av olebull
og problemet med at Dax inneholder dyrefett er?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker ikke å gå med rester av døde dyr i håret mitt.
At noen vil si det er ekkelt og forkastelig at et dyr måtte dø for at du skulle få håret ditt reist 2 centimeter.
Sist endret av Elemental; 8. august 2008 kl. 14:11.
gelwax fra h&m synet jeg er den beste med er pris på 35 kr. Jeg synest faktisk at Dax minner veldig på fasong og lukt som vaselin...:P
Sist endret av crucial91; 8. august 2008 kl. 14:41.
Er enig her, er ikke mye som slår GelWax. Selv er jeg over middels opptatt av håret, men jeg bruker allikevel GelWax og ingen shampoo. Jeg vil si GelWax slår alt jeg har prøvd av dyre merker som Fudge, Sexy Short Hair(?), d:fi etc. Dax Rød bruker jeg bare hvos jeg skal på stranda :P den går jo ikke ut før etter en uke :P
Gelwax er jævlig bra, Dax er bedre men det er så jævlig ekkelt at man ikke får vaska det av fingra etterpå.
Tenker jeg går for GelWax nå, trenger noe nytt etter 4 år på Renati. Er GelWax bra hvis man vil at håret skal stå "stå opp litt"?
Ja det er det, gelwax gjør håret ditt rufsete lookalike dax og sitter lenge i. Renati går fortere ut, og er MYE DYRERE!

Bruker selv Creative wax, og funker fett for det korte håret mitt..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg bruker selv dax, før brukte jeg gelwax men det går ut av håret så jævlig fort. Dax er i håret hele dagen, og du slipper å fikse håret hver halvtime. Er på utkikk etter noe som er i samme prisklasse og like god hold and stuff, men frem til da bruker jeg dax (red)
Husker jeg brukte dax wax i ungdomsskole tida. Gikk lei av den etter en tid siden det var nærmest umulig å få vaska den ut av håret. Men grunnen til at jeg sluttet med den var at en dag jeg var hos frisøren, så snakket vi litt om ulike vokser og geleer. Da Fortalte jeg at hadde brukt dax voksen en stund. Responsen jeg fikk fra frisørdama var ikke bra og hun sa at jeg måtte kutte den ut for gått, fordi at en av hoved -ingrediensene i dax'n er grisefett! Hun nevnte også noe om at dax er veldig skadelig for håret og at i noen enkelt tilfeller har folk mistet håret pga av hyppig bruk av dax.

Heldigvis så finnes det mange alternativer på voksmarkedet. Så jeg byttet over til renatien. Den var jeg utmerket fornøyd med, bortsett fra den skyhøye prisen man må ut med. Liten dyr boks med voks går ikke bra når man bruker mye voks i håret daglig. Derfor gikk jeg over til et rimeligere alternativ nemlig Bjørn axen. Det er også en mudwax som renati og fungerer vell så bra. Den store forskjellen er at Bjørn axen voksene er rimeligere og kommer i større bokser enn Renati sine produkter.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av tjobbey
Derfor gikk jeg over til et rimeligere alternativ nemlig Bjørn axen. Det er også en mudwax som renati og fungerer vell så bra. Den store forskjellen er at Bjørn axen voksene er rimeligere og kommer i større bokser enn Renati sine produkter.
Vis hele sitatet...
Hvor får du kjøpt denne Bjørn axen-voksen?
jeg kjøpte den på vita, men den har sett andre plasser også. Men isåfall kosta den rundt en 130kr.
Bruker loreal wax er fornøyd 45kr for boksen! Kanksje litt fettete
Hva med Gel Wax fra H&M?
-Hvis problemet i det heletatt har noe med utvaskingen av waxen, så vil ikke denne by på de største problemene. Den renner jo ut av håret nokså greit

Ellers så er den billig, bare 35kr boksen, og den holder på frisyren. Selv ved veldig kort og tykt hår.
Sitat av Marius145
Hva med Gel Wax fra H&M?
-Hvis problemet i det heletatt har noe med utvaskingen av waxen, så vil ikke denne by på de største problemene. Den renner jo ut av håret nokså greit

Ellers så er den billig, bare 35kr boksen, og den holder på frisyren. Selv ved veldig kort og tykt hår.
Vis hele sitatet...
Fuck yeah, gel wax ruler
▼ ... over en måned senere ... ▼
drit i voksen:P brukte rød, grønn og gull dax før gikk dereter over på gelatin før eg fant det ultimate^^ got2b glued spiking glue, gul tube selges de fleste steder, koster mellom 60og70 kr og funker bedre en alt ant eg har prøvd. eg har foresten hanekam som ikkje akkurat er liten og den står fint hele dagen.
Sist endret av freddyfish; 21. september 2008 kl. 17:56.
got2b glued spiking glue funker bra ja, brukte den på et karnival engang =P
Tror nok DAX skader og dreper hårrøtter i og med at alle jeg vet om som har prøvd denne varianten er fornøyd med selve voksen men alle har mistet hår og hatt irritasjon av type kløe og eksem i hodebunnen.
Sitat av Marius145
Hva med Gel Wax fra H&M?
-Hvis problemet i det heletatt har noe med utvaskingen av waxen, så vil ikke denne by på de største problemene. Den renner jo ut av håret nokså greit

Ellers så er den billig, bare 35kr boksen, og den holder på frisyren. Selv ved veldig kort og tykt hår.
Vis hele sitatet...
Har brukt denne vidunderlige voksen i noen år nå og er stor-fornøyd. Har prøvd mange dyre kvalitets wax til godt over 200 kroner boksen, men de er ikke i nærheten av denne godsaken.

Håret mitt er tjukt og er vanskli å ha med å gjøre. Jeg får "afro"/ekstremt fluffy hår uten voks og til og med frisøren min sier jeg er ganske avhengi av å ha noe i håret.

Sliter med kløe i hodebunnen som jeg har hatt i over 1 år, og det å klø seg i hodet i ny og ne har blitt en vane pga sår hodebunn over lengre tid og nå klarer jeg rett og slett ikke stoppe. Peller på såra så de aldri gror.

Frisøren min regna med det var pga bruk av billig dårlig shampoo en eller annen gang i min tid, men også at det kunne være wax'n.. Så jeg vet ikke jeg as. Mega dilemma..

Slutte med H&M Gel WAX = Caps/lue resten av livet.


Hvis noen har noen anbefalinger som kan måle seg med denne wax'n som gir litt wet look og er like lett å vaske ut + får håret til å stå der du peker det så VÆR SÅ SNILL Å SI IFRA. Kommer til å kjøpe uansett pris.
Sist endret av Zony; 22. september 2008 kl. 20:26.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg hadde en kompis som brukte Dax en god stund, helt til han mistet mengder med hår allerede som 15åring. Han hadde et område der det nesten ikke var hår i det hele tatt. Håret vokste heldigvis ut igjen, men det var alikvel sjokkerende å se. Bedre å smøre litt dyrere voks oppi håret, enn å ikke ha noe hår i det hele tatt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor ikke heller bruke hårgele? Man slipper å ha masse fett i hendene man ikke får bort, håret står slik du styler det hele dagen(flere dager om du ikke dusjer :S ) og man slipper å ha venner over som blir fettete på hendene når de tar på pc musa di.
sier bare en ting;

Renati!

Renati serien har en rekke gode prukter som både voks og hår-gele.

Du betaler kanskje mye for de - men de veier godt opp igjen med at de er utrolige gode=)
Iflølge en veninne som er frisør er DAX farlig for håret. Den skal i følge henne drepe hårcellene og du vil miste håret tidligere enn ellers. Hvor fort varierer fra person til person, arv og gener og de tingene. Vil personlig annbefale H&M, den er god, går ut av håret med vanlig sjampo, og er billig
Det som skjer ved bruk av hårprodukter med fett, er at fettet tetter hårsekkene slik at de ikke får luft. Etter en stund vil de ikke fungere som de skal og håret faller av. Kjør på med Dax og du vil merke at jo lengere du bruker produktet, jo mere hår ligger i håndflaten når du er ferdig med groomingen. Det skjedde ihvertfall meg.
bruker selv en voks som heter d:fi og synes den er helt konge i tillegg til at den lukter sykt digg.. Den er ganske dyr tho, men jeg synes det er verdt det
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Iflølge en veninne som er frisør er DAX farlig for håret. Den skal i følge henne drepe hårcellene og du vil miste håret tidligere enn ellers. Hvor fort varierer fra person til person, arv og gener og de tingene. Vil personlig annbefale H&M, den er god, går ut av håret med vanlig sjampo, og er billig
Vis hele sitatet...
Fullt mulig at du gjør noe feil med voksen om du smører den i hodebunnen.
Dax er dyrefett - zalo er fettløsende. Har ikke lest hele tråden.

Har funnet den perfekte voksen nå, Renati straight out of bed mudwax(soft hold) er den beste voksen jeg noen sinne har brukt, lett å vaske ut og tåler litt regn/snø.

Anbefales.
Jeg liker DreadHead waxen. Har ikke sett den i norge, men du kan kjøpe den på ebay eller på DreadHead sine hjemmesider (klikk her for link)

Jeg har ikke dreads, har sånn halvlangt hår, funker nesten som dax, men jeg syntes denne er bedre. Litt vanskelig å vaske av hennende thou, og den sitter godt i håret, dvs, tåler endel vasker.

Boxen holder leeeenge, trenger ikke mye voks for å dekke omtrent hele håret.
Dax er skadelig for hår
http://www.youtube.com/watch?v=jshe65EE0So
mofo_ja:

Vi har vel konstatert nå at det er skadelig for hårsekkene, men har du noen kilder på at det skader håret i seg selv? Håret er forøvrig dødt, så det verste som kan skje er at det blir stygt.
Dax er skadelig for hår
http://www.youtube.com/watch?v=jshe65EE0So
Sitat av mofo_ja Vis innlegg
Dax er skadelig for hår
http://www.youtube.com/watch?v=jshe65EE0So
Vis hele sitatet...
Du hadde ikke noen begrunnelse så du bare skrev det samme en gang til?
Sitat av Az0g Vis innlegg
Du hadde ikke noen begrunnelse så du bare skrev det samme en gang til?
Vis hele sitatet...
Overbeviste meg
Fins det folk som bruker den enda? Trodde den var tatt ut av produksjon for lenge siden :b
Prøvd Gelwax. Koster 40 spenn på H&M tror jeg. Mange i klassen som bruker den.
Funker som fy tydeligvis! Håret står rett opp.
Hårbunnen får ikke luft når Dax'en legger seg rundt hårrøttene. Da dør håret, og faller av.
Blir det samme som å vaske håret med whitesprit.
Sitat av gilde Vis innlegg
Prøvd Gelwax. Koster 40 spenn på H&M tror jeg. Mange i klassen som bruker den.
Funker som fy tydeligvis! Håret står rett opp.
Vis hele sitatet...
Gelwax funker som søren det, sykt bra hold i den. men den glinser ganske sykt også Og det er jo egentlig ikke så veldig fint da. Jeg liker best hårvokser som gir en matt 'look' sånn at det ikke er så tydelig at man har i hårvoks.

Noen som har prøvd Jonathan Dirt? Hårvoksen til han frisøren som hadde program på tvnorge for en stund siden? Har ikke prøvd den selv, men har lukta på den og den lukter gooodt, hehe. Hadde vært kult hvis noen kunne skrivd litt om den her!
Sitat av gilde Vis innlegg
Prøvd Gelwax. Koster 40 spenn på H&M tror jeg. Mange i klassen som bruker den.
Funker som fy tydeligvis! Håret står rett opp.
Vis hele sitatet...
Spurte hos frisøren om gelvax var noe bra. Jeg måtte ikke finne på og bruke den. Frisøren fikk det ikke ut av håret engang.
Husker godt det var snakk om dette da jeg var en 12 år gammel og..
Jeg brukte dax og caps endel, og ja, jeg vil si noe av håret "løsnet" seriøst.
med engang jeg sluttet med dette ble det bedre ;P
Nå har ikke jeg lest alle trådene her. så kan hende at jeg gjentar det noen har sagt. Men søskenbarnet mitt er frisør. Hun sa til meg en gang at det ikke bare er dax som gjør at du kan miste håret. Men all voks i seg selv kan gjøre dette hvis du ikke vasker den ut. Du mister hår hele tiden, men det er såppas lite at det vokser fort ut igjen. Men hvis du ikke vasker ut voksen skikkelig, så legger den seg ned i de bittesmå gropene der håret vokser ut og sperrer utgangen. så håret ikke kommer ut. Da vil håret krølle seg inne i skalpen og KANSKJE føre til infeksjon. Det at man får infeksjon skjer VELDIG skjeldent tror jeg. men håret kommer aldri til å vokse ut igjen. dette er jeg så og si 100% sikker på.
Da tror jeg denne triste divadiskusjonen har pågått litt for lenge - nff er virkelig, virkelig ikke stedet.