Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5838
Jeg har hatt en bong, som var ganske gammel, på rommet en stund. Igår kveld kastet jeg den (en vanlig cola flaske med et hull og en smelta kork festa til, en slik fra sånne sports flasker) og noen andre tomflasker i søppla.
Idag kom mamma meget sint inn på rommet og anklagde meg for å røyke hasj. Jeg lurte på hvorfor i allverden hun trodde det, så viste hun meg bongen. Jeg sa selvsagt at jeg ikke hadde røykt hasj, og jeg ble litt sint for at hun anklagde meg for dette.
Jeg fortalte hun at jeg og noen kompiser hadde brukt den til å teipe sigaretter, for så å trekke akkurat som med hasj, bare med vanlig tobakk. Kvelden før hadde jeg faktisk laget et par av disse pga de ble litt fucka til siggaret, skulle vise en kompis hvor lett det var å mekke. Men de hadde hun allerede pantet.
Jeg prøvde da å forklarer litt nærmere, men det var visst ikke trolig nok til at hun tok med på ordet. Hun sa at de skulle få sjekket om det virkelig har blitt røykt hasj i den. Jeg sa "jaja bare å gjøre det" for at hun skulle tro meg, men hun skal forsatt sjekke den. Senere går jeg ned i sinne og det oppstår litt "krangling" over en annen sak... så stakk jeg.

Da kommer spørsmålet mitt: Hvor leverer de denne flasken for testing? Hvor mye koster dette? (håper de ikke har råd) Vil de faktisk kunne finne noe? Det er rundt 4 måneder siden den ble brukt sist.
Sist endret av Mullah; 2. oktober 2006 kl. 23:53. Grunn: Var vondt å lese, kanskje han får svar nå. :)
Ingen? Var mulig en litt feil Topic der da.
Noen som vet hvor jeg kan begynne å søke? Har no clue akkurat nå
Er litt knapp med tiden også egentlig. Om jeg burde gå ned i raseri og ransake etter denne flasken og faktisk ta den.
Vil politet bli dratt inn i saken ?
Sist endret av Robin1705; 3. oktober 2006 kl. 00:58.
Det samme skjedde med meg.. Jeg hadde en jævlig stor bong stående på rommet, "gjemt" var den selvsagt. Det var mekk i denne, jeg fikk ikke røykt meg ferdig sist gang jeg brukte den.

Denne ble selvsagt funnet av stefaren min. Samme kveld ringer mora mi til meg, når jeg sitter hos frekkmann og røyker meg dødsfjern.

Mad skev hører jeg de skrikende ordene; "HVA GJØR EN HASJPIPE I MITT HUS??!!"

Jeg begynner å le.. Og prøver i det minste å forstå hva som skjer. Det ender med at jeg går hjem og forklarer situasjonen.

Det jeg sa var at jeg testet en "oppskrift" på hvordan man lager vannpipe. Som jeg fant på nFF

Det funka for meg.. Etter det så har jeg ingen problemer med å være fjern blandt familien.. All mistanke er borte.

Klarer du å vri den forklarelsen du har gitt, så er det kanskje håp
En urintest etter thc koster bare noen dollar, så det er nok ikke dyrt å teste etter rester i bongen din.

Kanskje du kan "låne" den litt en natt og vaske den med absolutt alt du finner av løsemidler?
(zalo, rødsprit, white spirit etc...)
Desverre vet jeg ikke om andre steder enn politiet der de tester slikt.
samme skjedde med meg.. men jeg hadde ikke røyka hasj med den! så derfor var det værre og bli beskylt for det
men bare prøv og bortforklar det!.. funka for meg
Jeg får prøve å prata med de og forklare hvorfor jeg fikk det raseri anfallet mitt.

Noe som "Jeg blir så jævla irritert når dere tror sånn om meg, dere får for all del teste denne flasken så kan dere selv se resultatene for jeg vet selv at dem blir 100% reine"

For jeg har hatt et søk på nette og da har jeg ikke funnet en eneste artikkel om "Test av bong" eller noe i den duren. Eneste er pisse prøver.

Hørte fra en kompis at dette er godt mulig. han tenkte prisen lå på 2000 ca.
Men jeg lurer litt på om dette er mulig for alle "vanelige" folk, ellero m det må gå gjennom politiet så de skjekker den.
Og det blir det mye bråk ut av. uff orker ikke tenke på det engang

Sitat av Odne
En urintest etter thc koster bare noen dollar, så det er nok ikke dyrt å teste etter rester i bongen din.

Kanskje du kan "låne" den litt en natt og vaske den med absolutt alt du finner av løsemidler?
(zalo, rødsprit, white spirit etc...)
Desverre vet jeg ikke om andre steder enn politiet der de tester slikt.
Vis hele sitatet...
Jah det er vell mulig. En liten skvett vann i og opp i pisse prøve med den.
Men tror ikke folksa her i huset har den viten. De vet nok ikke om engang prøver engang
Sitat av Robin1705
Hørte fra en kompis at dette er godt mulig. han tenkte prisen lå på 2000 ca.
Men jeg lurer litt på om dette er mulig for alle "vanelige" folk, ellero m det må gå gjennom politiet så de skjekker den.
Og det blir det mye bråk ut av. uff orker ikke tenke på det engang
Vis hele sitatet...
Det koster ikke 2000, når jeg var med mamma for et par måneder siden var det to alternativ, Tromsø og oslo. Oslo var den som var jurdisk og kunne brukes i rettsaker og var 100% rett, rundt 1000 spenn, tromsø var ikke helt 100%, men helt ok som kosta 50-70.
Sitat av petterøes 3000
Det koster ikke 2000, når jeg var med mamma for et par måneder siden var det to alternativ, Tromsø og oslo. Oslo var den som var jurdisk og kunne brukes i rettsaker og var 100% rett, rundt 1000 spenn, tromsø var ikke helt 100%, men helt ok som kosta 50-70.
Vis hele sitatet...
Ok. Tror ikke de trenger en 100% for å finne det. er en god del "saft" rester i den kan jeg tenke meg.
Så flaska sendes til Tromsø i tilfelle da?..
Sitat av Robin1705
Ok. Tror ikke de trenger en 100% for å finne det. er en god del "saft" rester i den kan jeg tenke meg.
Så flaska sendes til Tromsø i tilfelle da?..
Vis hele sitatet...
Ops, jeg dumma meg ut, trudde det var urinprøver det var snakk om.
Tror ikke det er så mye forskjell på å sjekke flaska, rens den med løsemidler som han andre sa
Sist endret av petterøes 3000; 3. oktober 2006 kl. 02:42.
Sitat av petterøes 3000
Ops, jeg dumme meg ut, trudde det var urinprøver det var snakk om.
Tror ikke det er så mye forskjell på å sjekke flaska, rens den med løsemidler som han andre sa
Vis hele sitatet...
Jepp, det ville jeg ha gjort om jeg hadde fått tak i flaska
Mulig jeg er litt for stein, men hva får dere til å tro at hun faktisk gidder å sende en flaske til tromsø? Teste en flaske for thc ved hjelp av urinprøve er vel heller urealistisk.

Hvis vi først snakker urinprøver, hvorfor kan hun ikke bare teste deg? Man får kjøpt urintestere på nettet, og muligens på apoteket, og det koster ikke stort heller...
Jeg tror du ligger tynt ann dersom mora di virkelig vil teste deg:

Alkohol og marihuana
Det finnes mange typer promillemålere der man kan måle alkoholkonsentrasjonen i utåndingsluft. Disse er enklere utgaver av de modellene politiet benytter og bruker ofte grønt, gult og rødt for å vise promillen. Enkelte bilmodeller kan i dag også levere nøk-ler med påmontert promillemåler som gjør at du må blåse grønt før du kan starte bilen. Nå har det også kommet en urintest som måler THC (tetrahydrokannabinol), som er virkestoffet i hasj og marihuana. Prøven kan vise positivt hvis en person har brukt cannabis de siste 3-4 dagene og noen ganger opptil 14 dager etterpå. Testen omsettes via Vitus apotek og koster 59 kroner. Ved riktig bruk er den 95-99 prosent sikker, og ved behov kan man sende inn en prøve til et laboratorium for bekreftelse.
Narkotikatester

Det finnes også en annen test basert på urinmåling av seks ulike stoffer, inkludert amfetamin, opiater, benzodiazepiner (valium, rohypnol), ecstasy, THC og kokain. Denne testen er dyrere og koster 268 kroner per sett. Testen kan brukes for å dokumentere rusfrihet overfor foreldre eller arbeidsgivere og får støtte av Landsforbundet Mot Stoffmisbruk (LMS). Det er en paraplyorganisasjon med drøyt 70 lokalforeninger og 6000 medlemmer, i hovedsak familie og pårørende til stoffmisbrukere.


http://www.matoghelse.no/test-deg-se...681-49278.html

Denne kan du jo tipse mamma om --> http://www.scantest.no/kassett.php

Så det koster henne nok ikke så mange kronene å få påvist at lille sønn lurer i seg litt THC når mamma ikke passer på.
Alt mora di kommer til å gjør om hun gjør noe, er sikkert å stikke til det lokale politiet. De sier at det er en bong som hovedsaklig brukes for å røyke hasj. Uheldig for deg, så liker politiet når foreldre kommer til dem når de finner ut at kidsa deres har testa dop. Men jeg tviler på at de gidder å gjøre noe med det. Verken politiet eller folka dine. Snuten har også så dårlige ressurser, at de har sikkert viktigere ting enn å teste enn 4 mnd gammel cola bong or hasj.
Dette har skjedd med meg også! Da inrømte jeg bare at jeg drev med det! Så ble mamma DRIT sint der og da.. men etter ett par dager så klarte hun og skjønne at det bare var noe jeg "prøvde"!
vær ærlig mann!!
Sitat av Tobb
Mulig jeg er litt for stein, men hva får dere til å tro at hun faktisk gidder å sende en flaske til tromsø? Teste en flaske for thc ved hjelp av urinprøve er vel heller urealistisk.

Hvis vi først snakker urinprøver, hvorfor kan hun ikke bare teste deg? Man får kjøpt urintestere på nettet, og muligens på apoteket, og det koster ikke stort heller...
Vis hele sitatet...
Er nok mulig du er litt for stein. Det som får meg til å tro det er at hun faktisk skal gjøre det. eller Stefaren min som er en jævla kukk..
Fikk svar på at det ikke var flaska som ble sendt til tromsø heller urinprøve.
Uansett er det ikke store joben å sende en slik flaske i posten da.

Sitat av M&G
Jeg tror du ligger tynt ann dersom mora di virkelig vil teste deg:

Alkohol og marihuana
Det finnes mange typer promillemålere der man kan måle alkoholkonsentrasjonen i utåndingsluft. Disse er enklere utgaver av de modellene politiet benytter og bruker ofte grønt, gult og rødt for å vise promillen. Enkelte bilmodeller kan i dag også levere nøk-ler med påmontert promillemåler som gjør at du må blåse grønt før du kan starte bilen. Nå har det også kommet en urintest som måler THC (tetrahydrokannabinol), som er virkestoffet i hasj og marihuana. Prøven kan vise positivt hvis en person har brukt cannabis de siste 3-4 dagene og noen ganger opptil 14 dager etterpå. Testen omsettes via Vitus apotek og koster 59 kroner. Ved riktig bruk er den 95-99 prosent sikker, og ved behov kan man sende inn en prøve til et laboratorium for bekreftelse.
Narkotikatester

Det finnes også en annen test basert på urinmåling av seks ulike stoffer, inkludert amfetamin, opiater, benzodiazepiner (valium, rohypnol), ecstasy, THC og kokain. Denne testen er dyrere og koster 268 kroner per sett. Testen kan brukes for å dokumentere rusfrihet overfor foreldre eller arbeidsgivere og får støtte av Landsforbundet Mot Stoffmisbruk (LMS). Det er en paraplyorganisasjon med drøyt 70 lokalforeninger og 6000 medlemmer, i hovedsak familie og pårørende til stoffmisbrukere.


http://www.matoghelse.no/test-deg-se...681-49278.html

Denne kan du jo tipse mamma om --> http://www.scantest.no/kassett.php

Så det koster henne nok ikke så mange kronene å få påvist at lille sønn lurer i seg litt THC når mamma ikke passer på.
Vis hele sitatet...
Hehe, her skal det ikke tippses noe til henne. sist jeg røyka var for 1 mnd siden så hun finner nok ikke noe.

Sitat av leopex
Dette har skjedd med meg også! Da inrømte jeg bare at jeg drev med det! Så ble mamma DRIT sint der og da.. men etter ett par dager så klarte hun og skjønne at det bare var noe jeg "prøvde"!
vær ærlig mann!!
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det. men tanken frister ikke.
Sitat av Robin1705
Hehe, her skal det ikke tippses noe til henne. sist jeg røyka var for 1 mnd siden så hun finner nok ikke noe.
Vis hele sitatet...
Du skal aldri være trygg! Det er utrolig hvor lenge det finnes restprodukter etter diverse preparater i kroppen. Sjekka du linken? Det finner du også hår-tester, og de vil du aldri klare å lure. De vil gi utslag selv om det er 15 år siden du snorta dispiril!
Sorry as, men jeg skjønner ikke en dritt av det du prøver å si.

Så saken er:

Du røyket hasj i en hjemmelaget bong, som moren din fant, hvorpå hun anklaget deg for å røyke hasj. Så langt er jeg med.

Så vil hun finne ut om flasken er blitt brukt til å røyke hasj. For å finne ut dette så må den til labtest, du får ikke testet om en hvilken som helst væske inneholder cannabis ved en urinprøve!! En labtest er noe jeg vil tro er vanskelig for folk flest å til.

Når jeg tenker meg om skjønner jeg ikke at jeg gidder å bruke tid på denne tråden, noe så tåpelig er det sjelden jeg kommer borti...

For å gjøre det veldig enkelt:

Hun kommer IKKE til å sende denne bongen noen sted. Glem det, det kommer aldri til å skje.
Hun kommer kanskje til å kjøpe en enkel urintester på apoteket og ta prøve av DEG. (Det å ta en urinprøve av en bong er en helt absurd ide)
Hun kommer kanskje til å gå til politiet, men da er det bare å nekte, ta en urinprøve (hvis du ikke har røyka på en måned er du rein), og dermed blir saken henlagt, fordi politiet ikke gidder å gjøre noe mer.
Tviler på at hun går til politiet før hun har snakket med deg, vil tro at for de fleste tilnærmet normale foreldre er det å angi ditt eget barn for noe sånt en siste utvei.

edit: M&G: håper du kødder.
Sist endret av Tobb; 3. oktober 2006 kl. 19:31.
Sitat av Tobb
Sorry as, men jeg skjønner ikke en dritt av det du prøver å si.

Så saken er:

Du røyket hasj i en hjemmelaget bong, som moren din fant, hvorpå hun anklaget deg for å røyke hasj. Så langt er jeg med.

Så vil hun finne ut om flasken er blitt brukt til å røyke hasj. For å finne ut dette så må den til labtest, du får ikke testet om en hvilken som helst væske inneholder cannabis ved en urinprøve!! En labtest er noe jeg vil tro er vanskelig for folk flest å til.

Når jeg tenker meg om skjønner jeg ikke at jeg gidder å bruke tid på denne tråden, noe så tåpelig er det sjelden jeg kommer borti...

For å gjøre det veldig enkelt:

Hun kommer IKKE til å sende denne bongen noen sted. Glem det, det kommer aldri til å skje.
Hun kommer kanskje til å kjøpe en enkel urintester på apoteket og ta prøve av DEG. (Det å ta en urinprøve av en bong er en helt absurd ide)
Hun kommer kanskje til å gå til politiet, men da er det bare å nekte, ta en urinprøve (hvis du ikke har røyka på en måned er du rein), og dermed blir saken henlagt, fordi politiet ikke gidder å gjøre noe mer.
Tviler på at hun går til politiet før hun har snakket med deg, vil tro at for de fleste tilnærmet normale foreldre er det å angi ditt eget barn for noe sånt en siste utvei.

edit: M&G: håper du kødder.
Vis hele sitatet...
Du skjønnte noe av det ja. Nå ble jeg rettet på av en annen for at de skulle bli lettere å lese.
Jeg har ingen planer om å bli forfatter av noe slag vertfall..
Jeg tror nok ikke det blir no lab testing av denne jeg heller. hehe
Og nei, jeg kødder ikke!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei, jeg vil gjerne vite hvor man kan teste en bong for THC:P
grunnen er at det egentlig ikke er en bong men en flaske som har ligget på romme mitt kjempe lenge og tilfeldigvis hull i, så fant mamma den og vil teste den fordi hun vet at jeg har røyka hasj før.

Jeg vil bare gni det inn at det ikke er en bong :P

noen som vet hvor mamma kan sende den "bongen"?
"Send flasken til Rusmiddelseksjonen Oslo 0937 akerveien 34b" sender de ikke flasken tilbake betyr det at den er clean.
sendes den tilbake er det hasj eller pot i den.

. . .
dem kan jo egentlig bare lukte på den da.. lukter det faen så er det røyka hasj i den.og hvis det lukter fi**e så er det pot hehe
ok, takk!
men koster det noe for testingen?
hehe, hun sa det lukta røyk av den, men hva faen... den har ligget i skapet mitt og det eneste som har vært i den er cola, coca cola... :P
Sitat av M&G Vis innlegg
Du skal aldri være trygg! Det er utrolig hvor lenge det finnes restprodukter etter diverse preparater i kroppen. Sjekka du linken? Det finner du også hår-tester, og de vil du aldri klare å lure. De vil gi utslag selv om det er 15 år siden du snorta dispiril!
Vis hele sitatet...
røyka 2 dager før jeg fikk tlf fra onkel blå om å komme og pisse å da ble det positiv test på thc.
så røyka jeg litt under en uke før jeg fikk beskjed om å møte på legekontoret og pisse der det ble sendt på lab, så dro jeg hjem og røyka igjen og da ble det negativt og jeg var "clean"
er litt på tur på noe jeg fikk av legen nå så det er sikkert helt mongo å lese
Hei, no stress, ta det med ro, det er som når du møter snuten, You just need to keep your cool, så ordner det seg, Mora di skal sikkert bare teste deg for å se om du brekker under press, gammel teknikk
Hvis det var en gammel flaske og velbrukt flaske, er det jo store sjanser for at det har kommet en del aske/mekk nedi i flasken. Vet ikke om de kan finne spor av cannabis i asken, men den minste lille bit viser positiv.

Angående det med moren din; du må ikke bli sint og opphisset hvis hun anklager deg for noe, du hadde jo ikke blitt det hvis du hadde snakket sant. Hvis du i tillegg interesserer deg ekstra mye og spør støtt og stadig om den flasken vil jo også dette gi mistanke, så bare oppfør deg helt nøytralt og forestill for deg selv at du bare har røkt tobakk i den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde faktisk blitt sint om min mor ikke trodde meg når jeg snakka sant :S
Man vet aldrig hva som kan skje når man tar urinprøve, jeg har røykt hasj daglig siden november å tatt urinprøver ukentlig siden 24 desember, å INGEN har kommet tilbake positiv på hasj^^
Det har jeg store vansker å tro på. Urinprøver kjøpt på fretex da eller?
Jeg vil ikke være captain obvious her, men har du lekt med tanken på at du kanskje blir bøffa?
Sitat av KingPill Vis innlegg
"Send flasken til Rusmiddelseksjonen Oslo 0937 akerveien 34b" sender de ikke flasken tilbake betyr det at den er clean.
sendes den tilbake er det hasj eller pot i den.

. . .
Vis hele sitatet...

Du mener nok omvendt antar jeg. Politiet sender da ikke tilbake brukerutstyr.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Det har jeg store vansker å tro på. Urinprøver kjøpt på fretex da eller?
Vis hele sitatet...
tro om igjen. har en kamerat som har røyka både en og to dager før han ble bedt om å pisse. han var clean begge gangene...
Det har jeg å, men da hadde han ikke røyka ofte i lange perioder.