Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5042
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Litt usikker på om det er riktig å poste dette i rusmiddelforumet, men føler det er litt annerledes å stjele hasj enn andre ting.

Kort background: Jeg og dama eier en leilighet. Vi har en kompis som leier et rom av oss. Vi røyker alle 3. Han har lite penger, vi har greit med penger.


Vi kjøper ofte litt store kvanta, og deler opp i ~2g bomber som vi pakker i glad og har i en stor zipbag som vi slenger i fryseren. Dette for å ha fersk hasj til en hver tid Og når man har 20-30 baller i en pose og bare plukker ut etter behov, har vi ikke full kontroll over hvor mye vi har igjen.

Etter noen episoder der kompisen vår skulle vært tom for hasj, men ser mega-skækk ut så fikk vi mistanke om at han hadde forsynt seg av posen. Så da begynte jeg å veie opp hele posen for hver gang jeg tok ut en klump, og skriv det ned på en liste. Samtidig som vi satt opp kamera på fryseren, da pcen min står så det er mulig.

Og visst faen tror du ikke jævelen går i posen og forsyner seg nå i dag. Når jeg kom hjem fra jobb gikk jeg inn og sjekket motion-detect history, og ser han gå bort til fryseren og stå der og fikle i 1,5 min. BINGO. Jeg veier opp posen, og finner ut at det mangler 1.6 gram.

Har ikke konfrontert han enda, for tenkte å gi han en dag på å eventuelt komme clean. Etter hva jeg tror har han stjålet ca 3-4 gram før vi satt opp kamera, men før kamera var jeg slurvete med å holde styr så er ikke 100% sikker.

Hva burde jeg gjøre?
Kommer vel an på hvor god kompis han er. Hvis det er en god venn som ellers er verdt å spare på, så ta det opp med han og si at du ikke finner deg i å bli stjålet fra. Få en oppriktig unnskyldning og hug it out, eller hva enn dere gjør. Hvis det ikke er en nær venn så er det vel bare å droppe fyren og få han ut.
Sist endret av mentalmelt; 23. september 2017 kl. 01:15.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vi er gode veldig gode venner. Hvis vi kaster han ut, så er det ingen andre vi kunne tenkt oss å hatt som leieboere her. Så det vil si tap på 60000 i året i leieinntekter. Burde kanskje nevnt det i første post.

Jeg er ikke veldig flink til å ta opp sånne ting, og kjenner jeg meg selv kommer jeg til å tilgi alt for lett, hvis jeg ikke har en god plan for hva jeg skal si.
Hva med å dele det opp etter hvem som har betalt for det også heller ha sitt eget stash på et eget hjemmested?
Da slipper det å bli stress med hvem som har tatt hva og det vil være mye lettere for dere alle å vite hvor mye dere har, hvor mye dere røyker osv.

Trenger egentlig ikke å ha det i fryseren for at det skal holde seg ferskt heller...
Jeg vil tro at om du konfronterer han, er dette nok til å få han til både å stoppe og å skamme seg. Prøv med no hard feelings(om du greier) hvis dere er nære venner, noe jeg antar siden han bor med dere? Om det da ikke slutter kan du i hvert fall ikke ha han boende, neste kan jo være at han stjeler penger til hasj også :/
Hør om han virkelig er så avhengig at det er verdt å stjele fra kompisen sin f.eks, kanskje dette gir han en realitycheck.
Du skal i hvert fall ikke slepe han uti skogen og ta kneskålene hans.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke veldig flink til å ta opp sånne ting, og kjenner jeg meg selv kommer jeg til å tilgi alt for lett, hvis jeg ikke har en god plan for hva jeg skal si.
Vis hele sitatet...
Ingen synes det er kult å ta opp sånne ting, men det må du bare gjøre hvis du ønsker å bevare dette vennskapet. Jeg ville invitert han til å sette seg ned og sagt at jeg var glad i han, men at jeg vet hva han gjort og jeg ikke finner meg i å bli stjålet fra. Spør han hva han synes er viktigst, å være en god og ærlig venn, eller å få seg en gratis rus. Så kan du avgjøre hvor fort du ønsker å tilgi han utifra hva han velger å svare deg. Mest sannsynlig vet han godt at det er galt, men har allikevel klart å rettferdiggjøre det overfor seg selv med at det nok ikke er så farlig siden dere har nok uansett osv. Det er typisk rusmisbruker-tankegang.
Jeg har selv vært i tilsvarende situasjon i den tid jeg røykte mye. En kompis pleide og handle det og stakk biter inn i lommen til seg selv som han knakkk av og gav meg langt mindre en jeg skulle ha. Det er selvsagt kynisk, men slik de ser på det så mener de ofte selv i sin steine tilværelse at det er "et lån". Du har ikke noe annet valg en og være hard mot han si rett ut at han i det minste må be om og få låne en bønne i stendefor og ta.
'Bedre å be om tilgivelse enn tillatelse'
Mange som har tatt ordsagnet til hodet og vil gjerne gjøre opp for seg i mindre ting. Mener vell det er flaut å spørre om lån. 'Det du ikke vet, har du ikke vondt av', nå som du vet burde du konfrontere han. Det du ikke vet, er hvor mye han har tatt.
Nå må du spørre deg selv, hva er viktigst? Slik som mentalmelt sa, kan du spørre om prinsippet hans(ærlig venn eller gratis rus) eller du kan finne ut akkuratt hvor mye han har stjålet ved å si du 'vet' han har stjålet over 10g fra deg.
Hvis han innrømmer 10g med en gang, kan du være ganske sikker på at det er mye værre.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for mange kloke ord. Jeg kommer til å konfrontere han på en måte som ikke avslører hvor lenge jeg har visst om det, så håper jeg han er ærlig om hvor mye.. Men er flere ganger jeg kommer på nå fra litt tilbake. Som feks i sommer da 5g weed etter 3 dagers tørking skrumpa til 2.8g og 70% volum... Han har nok tøyd strikken en stund.

Kommer til å bruke det med "være en god og ærlig venn, eller å få seg en gratis rus". Kommer også til å legge vekt på at jeg har gitt han tillitt ved å la han bo i min leilighet, med mine private ting, og at jeg er utrolig skuffet over at han har missbrukt den tillitten.

Shit, gleder meg ikke as. Lurer på om jeg må ty til en dram først. Og jeg som ikke har smakt alkohol på 1 års tid nå.
Synd å høre at din kompis stjeler av deg. Som de andre sier så burde du ta dette opp med han, dog syntes jeg ikke du skal droppe hele fyren om du faktisk er glad i han, det kommer jo litt an på hvordan han reagerer og han burde legge seg ganske flat, men det er jo ikke mye han har tatt av deg, ihvertfall ikke i forhold til hva du har selv.

Uten at jeg vet noe mer en det du har skrevet (som ikke er så mye) så vill jeg prøve å sette ting litt i perspektiv.
Jeg vil begynne med å si at jeg hater folk som stjeler og at det egentlig ikke har så mye å si at han ikke har tatt så mye av deg fordi det er en prinsipp sak og det er ett stort hull i lojaliteten. Men ettersom det du skriver så velger jeg å tro at dere er ganske så innrøyka stonere som røyker så og si vær dag? Da er det alltid noen som blir mer hekta enn andre og vill da slite med humør og søvnproblemer osv osv.. om man er tom (dette vet jeg litt om selv for å si det sånn og det kan være kipt som faen)

Du sier selv at du har godt med cash og han har lite og at du er veldig god kompis med fyren? hvorfor går han uten hasj da når du har en fryser full? Jeg sier ikke at du skal fore han med all hasjen han røyker, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt han tillatelse til å gå å bite av en grammer i ny å ned når det var dårlige tider for kompis. Uten at jeg vill forsvare oppførselen hans så må jeg si jeg kan forstå det litt, han sitter å med abstinenser mens i rommet ved siden av så er det en fryser full av tjall som eies av en som han vet ikke vill slite med at det mangler ett gram, jeg forstår bare at fristelsen kan bil stor, men han gjør ting feil, hadde jeg vært han så hadde jeg bare spurt og regner med at mine kompiser i en sånn situasjon selvfølgelig hadde latt meg gå å bite av en beis.

Moralen i historien er ikke at det er greit at han stjeler fra deg, men at du ikke trenger å høgge hue av fyren for litt hasj, jeg mener at det hadde vært mye mye mer alvorlig om han stjal ting eller penger fra leiligheten din en litt hasj som du har fluss av. For meg så høres det heller ut som fyren sliter litt med ett rusproblem enn at han er ute etter å stjele fra deg. Ta det opp på en fin men alvorlig måte. Om han legger seg flat så burde du la det gå (for denne gang) klikker han i fornektelse så dukker jo spørsmålet opp om denne fyren er noe å spare på selvfølgelig.

Dette er mine tanker bare, og det kan jo hende jeg bommer totalt på situasjonen her? men da for du bare ha meg unnskyldt og se bort i fra hele innlegget.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ellers kan du vinkle det mot dama de hvor du spør han om du vet hun har tatt noe og at du kommer til og passe på heretter - hvis du ikke helt tørr da, beste er jo og konfrontere,hvor han kommer til og skamme seg hardt. Ikke nevn kameraet da
Tysting og stjeling. Bare å bli vandt til i det skitne hasj-, emma og kokainmiljøene. Trenger du en lojal venn så skift miljø eller kjøp en hund.
Si ifra? Samma faen om det er kompis eller ikke, slikt gjør man bare ikke og slike retards fortjener å høre det.
Redd for at du tilgir for fort? Pussy sier jeg, hvem tillater at andre stjeler fra en selv!?
Konfronter han med det på et flaut & dårlig tidspunkt for han.
Vis han bildene, be han betale tilbake det han har stjålet og finner du ut at han driver med mere slikt så kaster du han rett ut.
Sist endret av jaffarbigbag; 23. september 2017 kl. 14:33.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som feks i sommer da 5g weed etter 3 dagers tørking skrumpa til 2.8g og 70% volum... Han har nok tøyd strikken en stund.
Vis hele sitatet...
Det er jo en sjanse for at faktisk weeden mistet så mye i vekt og volum når den ble tørket over 3 dager. Det spørs jo hvor "våt" den er Må du overhode tørke weeden din kjøper du ikke fra en god kontakt uansett.

Det kan godt være at han stjal det, men jeg regner med at du har mer enn dette på han. Hvis ikke er det jo bare å legge ut noe agn så du kan være 100% sikker på at han stjeler.

Hvis han stjeler er det bare å manne seg opp ja.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Tysting og stjeling. Bare å bli vandt til i det skitne hasj-, emma og kokainmiljøene. Trenger du en lojal venn så skift miljø eller kjøp en hund.
Vis hele sitatet...
Hørt noe så dumt a! Hva er liksom hasj miljøet eller emma miljøet? Haha? Dette er jo så klart bare tull, klart det er i visse kriminelle kretser eller enkelt personer som tyster og stjeler og alt sånnt fanteri, men det er det faen meg i visse kretser blandt "streitingene" også..

De aller fleste som røyker hasj og sånt er somregel helt vanlige menesker, så det tulle der kan du ta med deg en annen plass
Først og fremst er jeg enig i at man skal ikke stjele og det de andre skriver over her. Synes likevel Alge har et poeng. Vi mennesker sliter med selvkontroll, noen mer enn andre.

Se for deg dette: Roomien din er en sykelig overvektig dame med depresjon og lav selvtillit. Du har masse godteri, brus osv i skapet, og hun tar litt nå og da. Hell, la oss si at hun selv har masse godteri i skapet. Det er jo ikke sånn man gjør det. I teorien bør man kunne kjøpe godteri på tilbud fordi man skal ha besøk om tre uker, ikke røre godteriet, og dermed spare penger. Det er det økonomisk rasjonelle å gjøre. Ingen gjør dette, og det funker ikke i praksis.

Se for deg nå at roomien din har dårlig med penger, og da legger jeg til grunn at livet hans ikke er så jævla fett. Hvis man har livet på stell, sliter man ikke med penger i Norge. Han er innrøykt og avhengig av hasj. Ja, mange er avhengig av hasj, og jeg har vært der selv i tunge perioder. Så kommer du og har fryseren stappfull av hasj! Han ligger i senga og får ikke sove, hater på livet osv, og så tenker han på hva som finnes i fryseren. Og dere har livet på stell, god økonomi og kjøper like gjerne 100g om gangen bare fordi det gjør livet enklere. Nei, vet du hva, jeg hadde hatt problemer selv med å ikke røre hasjen din.

En annen ting er at kanskje hasj funker for dere, men kanskje ikke er så lurt for roomien? Enten kan man tenke seg at det hjelper han med å stresse ned, søvn osv og at det blir en slags medisin. Da tenker jeg at hvis du kan avse noen fuckings hundrelapper nå og da så kan han godt få litt hasj av dere. Ingen i vår vennegjeng regner på hvor mye hver har røykt, og hvem som skylder hvem 50 kr.

Eller han kjører seg lengre og lengre ned med hasjen, og får ikke gjort noe med livet. La oss ta en ny sammenligning: En familie er sunn og frisk, men hun ene datteren er sykelig overvektig. Skal familien fortsette å drikke brus til hvert måltid, alltid ha brus i kjøleskapet og la datteren bli tykkere og tykkere?

Nå har jeg lagt litt til grunn at du har en sånn "ja, men livet mitt er bra og jeg har råd til det, så jeg røyker hasj hver dag. Det er min leilighet og jeg vil ha den i fryseren min fritt tilgjenglig for den hasjavhengige roomien, men han må faen meg skjerpe seg og skaffe seg litt selvkontroll"-holdning. Hvis dette er tilfelle bør du ta et par runder med deg selv.
Chronic420: Det er ikke noe fryktelig galt i å slite med selvkontroll og derfor låne litt av en venn. Men når man ikke sier ifra og det skjer gjentatte ganger, så er det jo helt åpenbart et tillitsbrudd. Han kunne fint mistet selvkontrollen og fortsatt vært en ærlig kar, men det er han ikke.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Si ifra? Samma faen om det er kompis eller ikke, slikt gjør man bare ikke og slike retards fortjener å høre det.
Redd for at du tilgir for fort? Pussy sier jeg, hvem tillater at andre stjeler fra en selv!?
Konfronter han med det på et flaut & dårlig tidspunkt for han.
Vis han bildene, be han betale tilbake det han har stjålet og finner du ut at han driver med mere slikt så kaster du han rett ut.
Vis hele sitatet...
Har vi flere hardbarka nettgangstere her ja?
Skal du virkelig kalle TS for pussy for å være ett godt menneske som faktisk føler noe når han veit at kompisen har det kjipt? Nei fyr opp en og roan litt
Sitat av knert1 Vis innlegg
Har vi flere hardbarka nettgangstere her ja?
Skal du virkelig kalle TS for pussy for å være ett godt menneske som faktisk føler noe når han veit at kompisen har det kjipt? Nei fyr opp en og roan litt
Vis hele sitatet...
Fortsatt unødvendig å stjele fra kompisser, hvorfor gjøre andre «vonde» eller «ekle» ting fordi man selv ikke har det bra? Min mening
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Chronic420: Det er ikke noe fryktelig galt i å slite med selvkontroll og derfor låne litt av en venn. Men når man ikke sier ifra og det skjer gjentatte ganger, så er det jo helt åpenbart et tillitsbrudd. Han kunne fint mistet selvkontrollen og fortsatt vært en ærlig kar, men det er han ikke.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig. Men synes du dette kan sammenlignes med å stjele en annen gjenstand til samme verdi som hasjen? Poenget mitt er at det er i en annen kategori.

Sitat av mentalmelt
ta det opp med han og si at du ikke finner deg i å bli stjålet fra
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt det opp med ham, ja, men ikke si at du «ikke finner deg i å bli stjålet fra». Det er tonen jeg reagerer på. Dette er en mulighet til å ha en dypere samtale om hvordan vennen din har det. Når han ikke klarer å styre seg er det tillitsbrudd ja, men også et tegn på at han er ute og kjøre. Jeg ville først tatt en prat med ham, deretter vurdert å legge hasjen et annet sted på rommet. Det er ikke nødvendig å oppbevare hasj i fryseren.
Sist endret av Chronic420; 23. september 2017 kl. 23:37.
Legg igjen en lapp i posen der det står: Bro, jeg vet at du tar fra posen. Du si ifra neste gang det skjer.
Nå er jeg kanskje firkantet, men for meg ville dette vært et spørsmål om størrelsen på erstatning og ikke hvorvidt han fortsatt skulle bodd hos meg. Livet er for kort til å omgås såpass moralsk svekkede mennesker. Nå stjeler han hasj, hva blir det neste gang?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hadde skrevet det lange innlegget, men greide å fucke det opp. Så orker ikke en ny time med dysleksihelvete.

Snakket med han om. Han innrømte totalt 2 klumper fra posen og 1 fra blekka, som for meg kan stemme ganske bra så velger å tro på det. Han skjønte godt at han hadde driti seg ut, og jeg behøvde ikke "fiske" etter en tilståelse, heldigvis.

Kameraet kommer ihvertfall til å bli oppe, samtidig som jeg kommer til å logge alt som går inn og ut av den fryseren. :P
Kompis... det med kamera, er litt over the top og unødvendig da du ikke behøver videobevis for å buste han. Det er såklart ikke greit å stjele hasj, men det er ikke så kult å ha motiontracker på kompisen som bor med dere heller. Da er det kanskje bedre å be han flytte, om du ikke kan la det være, etter min mening da. I og med at han inrømmer, og det du driver med i prinsippet ikke er så veldig kompis aktig kan du nøye deg med å veie opp posen hver gang og notere. Skriv en lapp hvor det står "Menge tjall etter sist røykings" neida :P Men du kan jo bare føre opp noen tall i ett notat på tlf uten så veldig detaljert tekst, eller bare en lapp
Er det en kompis tar du det opp å glemmer det, bare ikke bli utnytta, skjer det igjen å du har tatt det opp tidligere med ham og ser det mangler så setter du deg på sengekanten å tar en røyk før du kaster han ut av leiligheten.

Husker jeg satt i bilen med fatter når jeg var mini-kid hvor det var en stor 4 manns "narkomane" bolig ved siden av butikken hvor plutselig ei kjærring kom løpande ut mens ho skreik med en sykkel på slep, ett vindu åpnet seg BANG i 2. etasje hvor en dude pælma ut klær, bag, klesstativ å masse annen drit før han kom ned å kasta det etter ho.... tenkte bare "i hælvete". Sånn gjør du det mann.


Hasj i fryseren var ny tho... det er ikke ferskvare liksom, putt det i bånn av "papir-rot" skuffen å la det ligge der noen år, gjør selv 95% utbuffa marokk fra svalbard god.
Sist endret av deGrønne Skoger; 24. september 2017 kl. 00:49.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Hasj i fryseren var ny tho... det er ikke ferskvare liksom, putt det i bånn av "papir-rot" skuffen å la det ligge der noen år, gjør selv 95% utbuffa marokk fra svalbard god.
Vis hele sitatet...
Skjønner at hasj i fryseren er helt unødvendig, men blei litt nysjerrig her... Kan bønna liksom øke i kvalitet med å ligge sånn? Noen som faktisk evt veit hvordan dette foregår?
Hasj er ferskvare. Den blir tørr og hard av å ligge åpent i romtemperatur. Mister kanskje ørlite potens og.
Jeg tror det var snakk om hvis den var godt innpakka, eller? At den tørker ut veit jeg, men takk ^^ Har hørt flere ganger om superbønna som øker kvalitet der den ligger.
Men har alltid tenkt med meg selv at "det er jo ingen logikk i det"?
Kanskje de blei mindre innrøyka og fant igjen bønna?
Bønna blir vel ikke mer potent vil jeg tro. Men at det kan fungere som en slags "curing" antar jeg.
Altså, endre/øke smak og lukt.
Ok takk, men jeg lurte på noe annet enn en ren påstand. Beklager, jeg var kanskje litt upresis. Men for å ikke stjele denne viktige tråden, har jeg allerede laget en annen hvor dette evt kan diskuteres; https://freak.no/forum/showthread.php?t=299499
Hva om du lar leieboer-kompisen din krite noen gram, som du legger i en egen pose/ lar han oppbevare på sitt eget rom..?
Da er dere enige om at han har nok til å dekke behovet sitt fram til hans neste lønnings-trygdeutbetalingsdag, samtidig som han forhåpentligvis ikke trenger snike seg ned i resten av posen din i fryseren.
Dere kunne unngått en masse unødig friksjon i vennskapet på denne måten.
Jeg måtte gjøre akkurat det samme selv. Med alkohol, da en veldig tørst kompis bodde hos meg i nesten et år. Ellers forsynte han seg bare av både lommeboka mi og barskapet/ øllageret mitt uten å spørre først.
Kameraet blir oppe, ja... litt trist når tillit svekkes på den måten.
Håper du finner en bedre løsning, kanskje en lås?
Lykke til!
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde forstått kompisen din viss han tok å sa ifra etterpå hva han hadde gjort. Det er vell det de fleste hadde gjort i hans situasjon. Høres ut som en fyr som driter i deg. Du bør droppe han før han gjør noe værre, å når han bor med deg å dama di kan han fort få rede på ting i deres privatliv, hvem vet om han går å snakker til andre om det? Han er jo ikke helt 100% til å stole på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde forstått kompisen din viss han tok å sa ifra etterpå hva han hadde gjort. Det er vell det de fleste hadde gjort i hans situasjon. Høres ut som en fyr som driter i deg. Du bør droppe han før han gjør noe værre, å når han bor med deg å dama di kan han fort få rede på ting i deres privatliv, hvem vet om han går å snakker til andre om det? Han er jo ikke helt 100% til å stole på.
Vis hele sitatet...
Så du mener at fordi han har stjålet hasj må man også kunne forvente at han prater rundt om privatlivet deres? Hvorfor komme med råd som sår mer misstillit enn nødvendig? Er mange folk som har rusproblem uten at de på magisk vis blir transformert om til ei sladrekjerring av den grunn...
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så du mener at fordi han har stjålet hasj må man også kunne forvente at han prater rundt om privatlivet deres? Hvorfor komme med råd som sår mer misstillit enn nødvendig? Er mange folk som har rusproblem uten at de på magisk vis blir transformert om til ei sladrekjerring av den grunn...
Vis hele sitatet...
Fordi det virker som personen ikke er helt voksen enda. Enkelt å greit. Hvorfor skal han ikke tenke på andre ting han kan finne på å gjøre? Hvem vet om han har gjort andre ting, tviler på TS har oversikt på alt i leiligheten.
Du påstår at personen driter i TS og at han må ut før han gjør noe værre. Hvorfor er det så viktig å anta det værste? Greit å være før var, men å trekke en linje mellom en som tar litt hasj, og en som sladrer om TS og kjærestens privatliv høres litt søkt ut syntes nå jeg. Hadde jeg trukket slike slutninger med en gang folk gjorde noe jeg ikke likte hadde jeg ikke hatt en eneste venn igjenn... Folk kan fint røyke, drikke, snorte kokain og skyte H uten at de begynner å sladdre om privatliv, for det gir ikke noen ekstra rus effekt.

Det er slike ting folk flest har problemer med å skjønne, som kan føre til at noen blir utstøtt, som igjen kan føre til at de får venner i tyngre rusmiljøer som faktisk forstår den biten, og vipps så bor han kanskje i et narkoreir til slutt, det er vel ikke målet her? Selvsagt skal ikke TS la han bo der hvis det blir noe særlig værre, men ingen grunn til å male fanden på vegge før han har vært der
Sist endret av knert1; 25. september 2017 kl. 13:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bodde med en kompis som røyket på meg i ett år, var ikke noe økonomisk begrunnelse, da han hadde mye mer penger enn meg. Dette er riktignok ikke tyveri, men kanskje situasjonen er litt lik med tanke på at kompisen ikke ser ut til å ta dine behov med i vurderingen av sine.
Jeg synes jo det var rart at han ikke etterhvert ga noen penger eller lignende, da vi praktisk talt nesten delte all pot jeg kjøpte i to.
Jeg har vel egentlig ikke noen råd å komme med, da jeg aldri tok det opp, folk gjør jo stort sett som de gjør, også kan man velge å være takknemlig for at man får gi tilbake.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde skrevet det lange innlegget, men greide å fucke det opp. Så orker ikke en ny time med dysleksihelvete.

Snakket med han om. Han innrømte totalt 2 klumper fra posen og 1 fra blekka, som for meg kan stemme ganske bra så velger å tro på det. Han skjønte godt at han hadde driti seg ut, og jeg behøvde ikke "fiske" etter en tilståelse, heldigvis.

Kameraet kommer ihvertfall til å bli oppe, samtidig som jeg kommer til å logge alt som går inn og ut av den fryseren. :P
Vis hele sitatet...

Og skulle du få razzia så har plutselig snuten bilder der du brekker deg en bit hver kveld kl ni. Blir vanskelig å nekte da gitt