Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 669
Hei alle sammen
Jeg har tenkt til å søke på skoler i USA iløpet av det kommende året, og derfor må jeg gjenomføre enten SAT eller ACT. Jeg har snakket med flere personer som jobber med skolesøknader i USA, men ingen har gitt meg et konkret svar på hva som lønner seg. Det virker som at det er irrelvant hvilken man tar i forhold til det å komme inn på skoler, men hvilken er det lettest å gjøre det bra på? Jeg er mye bedre på realfag enn det språklig, og tror derfor jeg kanskje ville tjene på å ta en ACT ettersom at den har en sience del i tillegg. Det som gjør at jeg fortsatt er usikker er at alle jeg kjenner har gjennomført SATs, og derfor vil jeg kunne få mer hjelp der, og det er bare tre deler jeg trenger å øve til. Jeg har ikke mye kunnskap om ACTen, som også gjør at jeg muligens vil velge SAT. Har noen av dere kunskap om hva som lønner seg eller bare egene erfaringer tar jeg de gjerne imot Hvis noen vet hvilken som har mest tidspress tar jeg også gjerne i mot litt info om det også. Det er noe som kommer til å prege mitt valg sterkt ettersom at jeg ikke er like flink under sterkt tidspress av forskjellige årsaker.
Takk for alle svar, og ha en videre god dag alle sammen!
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Hvilke skoler er det du tenker på? Er du sikker på at du må ha tatt ACT/SAT for å søke?

Jeg trang verken SAT eller ACT for å komme inn på bachelor i USA, eneste var TOEFL (TOEFL), men dette er en helt annen type test.
I følge kjæresten min (som har tatt begge) var ACT og SAT veldig likt, og ingen store forskjeller. Det som spiller en rolle er hva skolen du søker på tar, og i mange tilfeller kan det være lurt å ta begge, slik at du kan søke på flere skoler, siden noen tar kun ACT og andre kun SAT.
Sist endret av Bea; 17. november 2013 kl. 14:27.