Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 10415
Hei, jeg har noen plagsomme bivirkninger som kan være veeeldig plagsomme værtfall så lenge det har hengt i så lenge at jeg begynner å gå lei.

Det hele startet for 3 år siden når jeg begynte å røyke hasj hver dag i en lengre periode i 2 år. Nå i det siste har jeg ikke røyket hver dag men værtfall 2-3 ganger i uka.

Bivirkningene jeg har er konsentrasjonsvansker/hukomelsestap og snakke vansker. Før var jeg sosial, men når jeg er sosial nå så vet jeg ikke hva jeg skal si til de jeg er med, vet ikke hvordan man starter en samtale rett og slett
Det føles ut som jeg har en hjelm på inni hodet på en måte. Klarer ikke tenke klart i det hele tatt..

Nå har jeg begynt å trene 4 dager i uka som ett desperat forsøk for å få fjernet dette problemet jeg har med meg selv.

Hvor lenge vil dette være? Har lest noe om at THC lagrer seg i fettvevet også.. Hvor lenge blir det der? Hvor lang pause uten hasj må jeg ha for å bli normal igjen? Dette er ikke gøy lengre.

Hilsen Shin (Marion S)
Har du noengang hørt om at hjernen din forandrer seg? Det er litt som med kokain, om du tar en liten dose, og øker den for hver dag blir du til slutt avhengig. Når du reduserer den dosen igjen trenger hjernen din den store dosen den pleide å få. Du vil etterhvert bli vandt til den dosen du tar nå, men hjernen må bare tilpasse seg.


Er en periode som kan ta alt fra 2-3 måneder ettersom hvor mye du pleide å ta. Men skal litt til at kroppen blir hekta på hasj.. Lykke til
Etter ca 3-4 uker kan jeg tippe du begynner å føle deg mer normal igjen. Tok ca noe sånt med meg. Noe som også kan hjelpe litt ekstra og få deg til og komme fortere tilbake, er og endre kostholdet (Siden kostholdet til hasjrøykere ikke alltid er like sunt), få i deg litt vitaminer osv, og vil spesielt anbefale omega 3 med DHA og EPA fettsyrer, noe som hjalp meg kjempe mye.
Dette varerierer jo veldig fra person, men etter egen erfaring vil jeg si at du vil kjenne store endringer etter to uker - drømmer som du før ikke husker når du vokner er klare som dagen, søvn kvalitet vil bli merkbart bedre etc, tåketeppet man føler man har over seg vil sakte men sikkert forsvinne, og etter rundt en måned pluss minus vil jeg si at du er tilbake til det normale.

Det sosiale kan jeg ikke kommentere, men jeg kjenner til det, sosiale situasjoner kan bli vansklige etter mye dagligrøyking. Dette er ikke ene og alene hasjen sin skyld, men hasj er en medvirkende årsak til den appatien mange opplever. For å kontrolere sosiale situasjoner kreves det trening som med alle andre ting. Så snakk med andre og snakk litt til, så vil du nok være tilbake på null tid.
Trådstarter
3 0
Må nok vente lengre.. grunnen til at jeg røyket såpass mye var fordi jeg prøvde å slutte, da var jeg 4 uker uten hasj, men jeg var fortsatt like "vimsette" så da ga jeg helt opp og begynte å røyke igjen.. men nå skal jeg prøve ALT for å bli normal igjen.. Det er akkurat som å være skakk hele tiden når jeg ikke røyker også. Jobb intervjuer er en SKREKK nå, klarer ikke å snakke med noen.. det å konsentrere seg i det hele tatt om hva de snakker om klarer jeg ikke.

Tenkte å oppsøke hjelp, men valgte å skrive her istedet først..

Er det noen som har vært igjennom dette og vet hvor lenge man må ta pause? flere mnder? år??
Det høres ut som at du er en av de som av en eller annen grunn ikke "tåler" hasj, og dermed bør holde seg langt unna (altså, du trenger ingen pause, du bør slutte for godt). Langtidsvirkninger er svært sjeldent selv etter overdreven hasjbruk. Etter ca. tre måneder kan du være ganske sikker på at alt er ute av systemet (en måned for de fleste, men det varierer, og jeg vet om flere tilfeller der sporstoffer fra THC har blitt målt i blodet ca. 100 dager etter siste inntak). Er du ikke bra igjen da, kan du jo oppsøke lege og psykolog. Det kan du godt gjøre nå også for den saks skyld. Lykke til.
Å føle seg "skakk" hele tiden kan være et tegn på underliggende angst, med derealisering som følge. Skal ikke fastsette en diagnose her, så ta en tur til fastlegen og utfør en vanlig helsesjekk. Lykke til!
Trådstarter
3 0
Håper dette ordner seg
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Nå har jeg vært hasjfri i over 11 måneder. Føler meg at korttidshukommelsen min har sviktet litt. Når noen sier noe til meg går det inn det ene øret og ut det andre. Var ikke sånn før jeg røyka...
Et godt eksempel på hvorfor man ikke bør tulle med sånt dette. Håper det ordner seg for deg og at du har lært.

Sånn det høres ut, ut i fra forklaringene her, så kan det virke som om det er noe med signalstoffene i hjernen som ikke er som det skal. Om det normaliserer seg vet ikke jeg, men du kan prøve et kosttilskudd som heter EYE-Q. Det skal visstnok funke bra for folk med adhd, så kanskje det kan hjelpe deg og.
EYE-Q hjelper ikke bare for de med adhd. Jeg ble mye flinkere og mer konsentrert på skolen etter at jeg begynte med det, selv om jeg ikke har adhd eller andre sykdommer. Anbefaler å prøve det!
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
EYE-Q hjelper ikke bare for de med adhd. Jeg ble mye flinkere og mer konsentrert på skolen etter at jeg begynte med det, selv om jeg ikke har adhd eller andre sykdommer. Anbefaler å prøve det!
Vis hele sitatet...
Ja det er for alle, derfor jeg tipser om det.

Synd det er så himla dyrt. Lurte på å kjøpe helt til jeg så prisen. Men greit nok. Har man råd til hasj, så skulle en ikke tro dette var et stor innhogg heller.
Halla! Må bare henge meg på de fleste som skriver over her, for som de sier, det går over! som du er inne på er det slik med THC at det lagrer seg i fettvevet ditt... Jo lengre og mere du røyker, jo mere THC lagres i fettvevet! Når du så slutter å tilføre stoffet, vil kroppen begynne å tære på det det som allerede er opplagret!

I og med at dette faktisk lagres i fettvevet ditt, skilles det ut etterhvert som du forbrenner fett! Trening er derfor en meget god ide, da økt fettforbrenning fører til økt utskillelse av THC i urinen din!

Selv brukte jeg noe sånt som 8 uker på å tømme fettlagrene mine, og det var etter å ha røykt sammenhengende, par-tre gram om dagen, i ca 7 år.

Når det er sagt, tror jeg ikke mengden du har lagret opp i kroppen avgjør hvor lenge problemene henger med deg.....

Hasjen har nå brukt et par tre år på å "overbevise" hjernen din om at tingene skal være som de er nå! Det er jo da litt mye å forvente at tingene skal gå tilbake til normalt over en periode på bare 4 uker! Kroppen din er gjerne "rein" for THC, men hjernen din husker nok litt lengre enn det....

Det er med andre ord ikke gjort på 1-2-3, og det er ikke lett, men bare du ligger unna hasjen konsekvent, blir det nok bedre.

Sistnevnte er nok det vanskeligste.... Hasj er helt klart det værste jeg noensinne har "slutta" med.... Jeg har styrt med det meste innen knark, foruten herion, og da rimelig bajas.... Den dag i dag er det hasjen jeg sliter med... Alt det andre klarer jeg meg helt greit uten...

Oppretthold treningen, skaff deg en fet hobby, og kom deg ut å gjør noe...
Et tips er også å holde seg unna kompiser som røyker, og unngå steder hvor det røykes... Fristelser er der mange av, og de vil henge med deg resten av livet...

Når det gjelder hasj kommer Robert Smith (The Cure) sine ord klart til anvendelse:

Once more is never enough....

lykke til, og stay strong!

Vigzy
Sitat av vigzy Vis innlegg

I og med at dette faktisk lagres i fettvevet ditt, skilles det ut etterhvert som du forbrenner fett! Trening er derfor en meget god ide, da økt fettforbrenning fører til økt utskillelse av THC i urinen din!
Vis hele sitatet...
THC lagres IKKE i fettvev, men heller avfallsstoffer etter nedbryting av THC og cannabioder. Sløvhet og andre ting som følger av overdreven hasjbruk kommer derfor av andre grunner.. (men fettvev forklaringen er en enkel måte å forklare folk at det ikke varer for evig )
Jeg ruste meg på hasj kjempeofte i 5 år, sånn ca hver dag i noen år og. Sleit skikkelig med det samme problemet, nettopp fordi dop var det store samtaletemaet med alle jeg hang med. Skulle jeg henge med "nykterfolk" var det lxm litt vanskelig å finne på noen bra samtaletemaer + at jeg hadde en instilling som lød slik "wtf skal jeg snakke med de om".

Nå sliter jeg ennå litt med det, men det går myye bedre Men under det ene 3 måneders oppholdet jeg hadde for et par år siden merket jeg ikke noe forbedring og ble så deppa at jeg rett og slett begynte på hasjen igjen siden var jo ikke no forskjell å være nykter. Nå, har jeg ikke hatt no spess langt opphold i det hele tatt, men jeg er blitt eldre og har andre holdninger så nå fungerer jeg helt flott sammen med nykterfolk såvell som brukere.
Sitat av fetter Vis innlegg
THC lagres IKKE i fettvev, men heller avfallsstoffer etter nedbryting av THC og cannabioder. Sløvhet og andre ting som følger av overdreven hasjbruk kommer derfor av andre grunner.. (men fettvev forklaringen er en enkel måte å forklare folk at det ikke varer for evig )
Vis hele sitatet...
Medfører nok riktighet det du sier her.... Fant noe i et innlegg et anna sted på nettet:

De fremste feilaktige oppfatningene om cannabis i Norge er flere. En går ut på at man går konstant ruset fordi hasj lagres i fettvevet. Dette stemmer ikke. Akkurat som når man spiser forskjellige krydder, skapes det metabolitter som binder seg til fett, som går noe saktere ut av kroppen enn andre avfallsstoffer. Disse har dog ingen psykoaktiv virkning overhodet, og det er derfor ikke sant at man går påvirket av hasj lenge etterpå. Man kan oppleve å føle seg litt daff dagen etterpå, det er alt. Her likner hasj på alkohol.

Poenget er hvertfall at detta som regel går over....

vigzy
Det kommer seg Alle opplever det fra tid til annen etter langvarig bruk av hasj! helt normalt.
Hei, har opplved litt av det samme som deg, men ikke i like stor grad tror jeg. Jeg var hvertfall hos legen, fikk tatt blodprøver ettersom min mor trodde jeg hadde lavt blodprosent (jern nivå i blodet). Jeg gikk rundt og var generelt fjern, hang ikke med når folk snakket etc. Hvertfall, har gått på jernpiller i tre måneder nå, bare etter den første uka kjente jeg at ting begynte å endre seg, jeg har toppa konsentrasjon nå, og er bedre i alt jeg gjør. Så jeg anbefaler deg å stikke til legen å få tatt noen blodprøver

Og det er ikke noe problem om du har thc i blodet(det hadde jeg), de tar blodprøver som retter seg spesifikt til dine problemer eller det du ber om.
Har selv hatt samme "problem" men jeg lærte mye av det. Det henger fortsatt igjen, men man lærer seg å takle det over tid.. Det at man ikke vet hva man skal si når man er ute med venner kjenner jeg meg igjen veldig godt i. Det er som om hasjen får deg til å tenke veldig godt over alt du sier og gjør. Du tenker kanskje folk synes du er rar som er taus, men det er ikke noe å bekymre seg for i det hele tatt. Om noen spør deg hvorfor du ikke snakker holder det å si at du ikke føler for å si noe.
Hei
Jeg slutta etter 18 års høyt forbruk og det forløp seg slik, første uka sov jeg utrolig lett føltes nesten ikke som jeg sov i det hele tatt som å drømme våken og hadde de mest syke drømmer, uka etter ble jeg syk feber kvalm alt mulig rart, men det gikk over og litt etter litt, og fant fort tilbake den gode søvnen og helsa kom tilbake noe som jeg husker som veldig stort var og drømme eller huske drømmene mine, hjernen trenger og gjøre dette om natten, når jeg røyka var je alltid trøtt og jeg husket ingen drømmer, det er viktig og drømme
Men du bør slutte helt ellers er det ikke noe poeng i.
Når det gjelder tausheten er jo has veldig demotiverende og man kan bare gå rundt og gruble og ikke føle at man er tilstede og da blir det jo vanskelig og være sosial, røyeker man og ikke har lyst til og slutte og alt går fint da skravler man jo i vei, sånn var det i hvertfall for meg. Er jo sant at jeg lever mye mindre i mitt eget hode nå enn når je røyka er mye mer utadvendt nå.
Stå på !!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter Skriver:
"Bivirkningene jeg har er konsentrasjonsvansker/hukomelsestap og snakke vansker. Før var jeg sosial, men når jeg er sosial nå så vet jeg ikke hva jeg skal si til de jeg er med, vet ikke hvordan man starter en samtale rett og slett"


-----
Jeg må bare si at jeg har opplevd samme vansker når jeg har røyka hver dag i lenger perioder. Du begynner å bli innrøyka, og det er ikke et skritt alle merker at de tar i innledningen. At du reagerer på det er bra, og den perioden du forklarer er nok borte så lenge du røyker en gang i uka, og trener så mye som du gjør.

Selv ville jeg anbefalt en hyttetur eller en rusfri ferie, det hjelper på hue å ha et sted å tenke for seg sjæl...

At du surrer litt etter å ha røyka hasj er normalt.. De fleste, om ikke alle, blir litt fomlete av det uten at det nødvendigvis har noen særlige konsekvenser...
Sist endret av Aceface; 29. juli 2009 kl. 08:53. Grunn: quote tingen var føkka...
minner mg litt om en låt DMX lagde en gang i tia: the snake, the rat, the cat, the dog how you gonna see em if youre livin in the fog(tåke)
ting virker litt tåkelagt når man røyker hver dag.
Min egen erfaring med hasj:

Etter 6års daglig bruk hele døgnet før man sluttet, skal man ikke benekte at det har satt sine spor.
Korttidshukommelsen er ikke som den engang var pluss noen småproblemer etter man sluttet den daglige røykingen som sosial angst .

Men det er nå min personlige erfaring med Hasj, nå har jeg ikke røykt daglig på 4år. Og har heller ingen planer om noen gang gå tilbake til å ha det slik. Det er stor forskjell på Bruk og Misbruk, på hvilket som helst "rusmiddel" som ikke brukes grunnet medisinske årsaker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av shin Vis innlegg
Hei, jeg har noen plagsomme bivirkninger som kan være veeeldig plagsomme værtfall så lenge det har hengt i så lenge at jeg begynner å gå lei.

Det hele startet for 3 år siden når jeg begynte å røyke hasj hver dag i en lengre periode i 2 år. Nå i det siste har jeg ikke røyket hver dag men værtfall 2-3 ganger i uka.

Bivirkningene jeg har er konsentrasjonsvansker/hukomelsestap og snakke vansker. Før var jeg sosial, men når jeg er sosial nå så vet jeg ikke hva jeg skal si til de jeg er med, vet ikke hvordan man starter en samtale rett og slett
Det føles ut som jeg har en hjelm på inni hodet på en måte. Klarer ikke tenke klart i det hele tatt..

Nå har jeg begynt å trene 4 dager i uka som ett desperat forsøk for å få fjernet dette problemet jeg har med meg selv.

Hvor lenge vil dette være? Har lest noe om at THC lagrer seg i fettvevet også.. Hvor lenge blir det der? Hvor lang pause uten hasj må jeg ha for å bli normal igjen? Dette er ikke gøy lengre.

Hilsen Shin (Marion S)
Vis hele sitatet...
det jeg tror er problemet, for det som du sa har jeg hørt før, er at: fordi " stonere" blir sett ned på i dagens samfunn så kan man fort få en tendens til å isolere seg fra " utenomverden" fordi man er nødt til å skjule bruken sin. folk må bare slutte å gjemme seg:-)legaliser og normaliser cannabis i norge! så får vi et fredelig land:-) jah bless
slik som de fleste andre her inne "sliter" jeg med samme problem. jeg har et litt annet syn på dette. så velger jeg å se det slik at jeg på en måte har glemt mine sosiale skills, istede for å slutte å fyre så velger jeg å "ta tak i problemet" og gjøre noe med det. trene mine sosiale ferdigheter mens jeg er "påvirka" av hasj til å føre en normal samtale med venner og diverse autoriteter (f.eks politi, lærere osv). det har egentlig bare med hva du fokuserer på og hvordan du selv velger å fører en samtale, bli vant med å snakke med såkalte "nyktere" om alt som måtte dukke opp og "trene" på dette. at slike sosiale problemer oppstår tror jeg rett og slett er pga at hasj-miljøet er så uglesett å man føler seg redd for å bli konfrontert med sitt rus bruk/misbruk, da er det lettere å ikke si noe for å unngå å forsnakke seg som learnthetruth sa.
disse konsentrasjonsvanskene ser jeg på som et slags nivå man må heve seg over, jeg mener at man (med "trening") fint kan utføre dagligdagse oppgaver og konsentrere seg om skolearbeidet o.l. "påvirket" av hasj. (har gjennomført vg2 klima, energi- og miljø med 3.5 i snitt som er det beste snittet jeg har hatt noen gang, og røyka hvær dag gjennom skoledagene.).
hukommelsestap som du nevner er vel bare en bivirkning som jeg mener man må regne med å måtte bære uansett hvilket rusmiddel man måtte bruke over lengre perioderl, dette er å noe man kan "trene" litt på.
vitamintilskudd osv er ingen dum måte å begrense disse bivirkningene på, ettersom man som sagt mest sannsynelig ikke får i seg sunn nokk kost når man røyker brajj

håper dette kanskje kan være til hjelp, og lykke til framover.

ps;
ble noen pils innabords i dag, så om inlegget er rotete så beklager jeg det!
Bra tips det der!
nå skal det sies at pauser i ny og ne ikke skader deg heller altså, selv om du kanskje klarte skolen fint ved å røyke hver dag. Jeg syns hvertfall bivirkningene begrenses utrolig mye hvis man tar pauser, utifra egen erfaring !

Dessuten drømmer jeg ikke, eller husker hvertfall ikke drømmene mine når jeg røyker mye, så det blir en ekstra bonus å ta pause

Det går selvfølgelig fra person til person...
så klart har lunger og hals godt av en pause i ny og ned. selv tar jeg meg kanskje en pause på et par dager osv, når det kommer til det punktet at jeg hoster opp slim eller spytt fra halsen med svarte og eller gråe prikker/flekker. dette er ikke veldig alvorlig i den forstand, slik jeg ser det. bruker bare å gå ned et hakk på bongstørrelse, mindre trekk om gangen og regulerer forbruket på den på den måten. av og til går det bare 0.5 om dagen, disse dagene hvor man "kutter ned" er det lurt å spasere en tur, trenger ikke være lenger enn 1km til sammen, bare for å friske opp og detoxe (ops kan være skrivefeil ) lungene litt på den måten. selv er jeg absolutt ingen veldig fysisk aktiv person for å si det mildt (er IKKE overvektig ), men en liten spasertur klarer alle.

håper noen tester ut noen av tipsene mine, hadde vært morsomt med litt feedback siden jeg er veldig fersk i å fyre løs meninger på forum ^^
Drikk blåbærsaft for hukommelsens skyld!
Jeg også merker at jeg snakker rart, hopper over ord, blander bokstaver og denslags hvis jeg har røyka tett ei stund. Det er ganske normalt, og etter tre uker+ forsvinner det meste om du kutter litt ned.

Jeg er uenig med xtapo, dette betyr ikke nødvendigvis at hasj ikke er "ditt" rusmiddel. Det betyr at du har røyka for mye og, som de fleste andre, merker at det ikke er helt bra. Gå en tur hver dag, veksle noen vennlige ord med kassadama og ring folk du ikke har noia for å snakke med for å bedre sosiale skills. Du vil sannsynligvis merke god bedring, men vær tålmodig.
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at det ikke er permanente ting du snakker om her. En stund rusfri vil nok absolutt hjelpe. Spesielt hvis du kombinerer det med fysisk aktivitet og andre morsomme hobbyer. Kom deg ut, bli kjent med folk, ha det morsomt!
Lykke til
Sist endret av exocytose; 9. august 2009 kl. 14:01.
Godt med smør
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Vis hele sitatet...
Skader jo aldri og være rusfri ett par år. Livet er jo VELDIG langt. Men ikke gi opp noe du mener er ett fint tilskudd i livet ditt fordi du TROR det er roten til problemet ditt når det muligens er dypere enn så.

Hvordan vet du at det er rusbruken som har påvirket deg til dette livssynet? utdyp. Analyser det KRAFTIG gi fulle detaljer før du gjør noe meget drastisk med livet ditt.
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Vis hele sitatet...
Absolutt! Å være rusfri ett par år vil meget sannsynlig hjelpe på psyken..

Slik du beskriver deg selv virker det som om du er litt deppressiv. Å f.eks røyke hasj når man har depressive tanker er ikke noen god ide og vil hos mange personer bare gjøre vondt værre. Da du mener du var mere glad før (du startet rusbruken) er det nærliggende å trekke konklusjonen at rusbruken er en vesentlig faktor til at du føler deg mere deppresiv idag.

Folk reagerer forskjellig på rus. Men mange blir deprimerte av overdrevent rusbruk. Prøv å nyktre i to-tre måneder f.eks. Da vil du etter all sannsynlighet merke at du blir lysere til sinns!


Å være litt nervøs ovenfor veldig attraktive jenter er derimot vanlig å ikke noe du skal stresse over. Det er alle i mer eller mindre grad.



Lykke til!

Sitat av Apeloff Vis innlegg
Hvordan vet du at det er rusbruken som har påvirket deg til dette livssynet? utdyp. Analyser det KRAFTIG gi fulle detaljer før du gjør noe meget drastisk med livet ditt.
Vis hele sitatet...
Hva er det som er så drastisk med å leve nyktert? Hvorfor skal han analysere det KRAFTIG? Om na er depressiv og sliter med negative tankebaner hva er vel et mere sunnt og oppegående valg enn å stoppe rusbruk for å bedre sin egen psyke?
Sist endret av Bearass; 9. august 2009 kl. 20:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nei det der me kjerringer er vel vanskelig for de fleste.. sosial angst er lett å få ved å røyke for mye, jeg anbefaler deg å slutte, og se hvordan det går.
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Vis hele sitatet...
Tja. Enkelte personer er rett og slett bare slik, blandt annet meg, uten at jeg skylder på rusmidler av den grunn. Har alltid vært slikt, vil nok alltid også være noenlunde slik, ettersom mye i en personlighet er genetisk betinget. Når det er sagt, så går det an å lære seg å leve med seg selv, når man er sånn, og da er ikke ting så ille uansett. #1 key til å gjøre det er å drite i hvordan man "burde" være (les: følge idéelle modeller på "den perfekte person"), og være slik man egentlig er, selv om det er en drittsekk eller ubehagelig for noen andre personer at du er slik. Er alltid mange som vil både like og mislike deg uansett.
Vi får se om et rusfritt år hjelper. Tror faktisk at det kanskje kommer til å gjøre det. Nå tenker jeg at jeg virkelig ikke skal ruse meg på annet enn alkohol slik at jeg får distansert alt som har med "narko" å gjøre Jeg flytter om en uke så det lar seg gjøre.

Og jeg har tenkt tanken at det kanskje er genetisk siden min genetiske bestemor har jeg hørt er ganske far out.
Sitat av Deci Vis innlegg
Vi får se om et rusfritt år hjelper. Tror faktisk at det kanskje kommer til å gjøre det. Nå tenker jeg at jeg virkelig ikke skal ruse meg på annet enn alkohol slik at jeg får distansert alt som har med "narko" å gjøre Jeg flytter om en uke så det lar seg gjøre.

Og jeg har tenkt tanken at det kanskje er genetisk siden min genetiske bestemor har jeg hørt er ganske far out.
Vis hele sitatet...
Men har du alltid vært sånn da? Jeg gikk ut ifra at det kom av rusbruk iogmed at du postet på rusmiddelforumet i tråden "Bivirkninger av hasj"
Nei, jeg husker rett og slett ikke helt hvordan jeg tenkte før. Jeg vet jo hvordan personlighet jeg har, men jeg husker ikke hvordan jeg tenkte før Og var vel kanskje litt angstfyll som barn, så kan jo hende det henger igjen eller at rusmidler er med på å gjøre det værre.

Eneste jeg kan gjøre er å bli rusfri for å se
Sist endret av Deci; 9. august 2009 kl. 22:21.
Sitat av Deci Vis innlegg
Nei, jeg husker rett og slett ikke helt hvordan jeg tenkte før. Jeg vet jo hvordan personlighet jeg har, men jeg husker ikke hvordan jeg tenkte før Og var vel kanskje litt angstfyll som barn, så kan jo hende det henger igjen eller at rusmidler er med på å gjøre det værre.

Eneste jeg kan gjøre er å bli rusfri for å se
Vis hele sitatet...
Var en skremt liten unge jeg også, så vi kan vel gamble på at vi har samme personlighetstype da, som er rimelig genetisk betinget slik jeg har forstått det.
Jeg husker hvordan jeg tenkte før, men jeg klarer ikke alltid å være den jeg var før.
For mye angst etter dop og sånt. Jeg jobber med saken, og det går bedre.

Jeg er og mye mer glemsk enn før. Starter med en setning, og stopper midt i...må ta en lang tenkepause. hhehe... kjipern.
Det er 5 mnd siden jeg slutta (hmm - når kommer hukommelsen min tilbake?). Da hadde jeg røyka i 3 år, 5-10 jointer om dagen. Spesielt marihuana. Sjeldent hasj. Før der hadde jeg en pause på noen år, men før der røyka jeg mye hasj i et par år.
Prøvde å røyke for noen mnd siden. Fikk DUNDER'N. Tviler på at det blir noe mer...
Sist endret av PinkySwear; 10. august 2009 kl. 00:34.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Vis hele sitatet...
Når jeg leste det der, så måtte jeg gå opp å se hvilket nick det sto, for det der helt likt som jeg har det..

Holdt meg unna hasj i 5 uker nå i morra, men sliter med at jeg er nervøs for alt mulig, men har blitt veldig mye bedre etter jeg fikk sove om natten..(fått vallargan av legen) men henger litt igjen også, er redd for at det aldri skal forsvinne.. men håper på det beste..

Har alltid vært sjenert, men ble værre etter hasjen, så drikker endel alkohol nå om jeg skal ut med venner jeg ikke kjenner så godt..
Sitat av blackduck Vis innlegg
Min egen erfaring med hasj:

Etter 6års daglig bruk hele døgnet før man sluttet, skal man ikke benekte at det har satt sine spor.
Korttidshukommelsen er ikke som den engang var pluss noen småproblemer etter man sluttet den daglige røykingen som sosial angst .

Men det er nå min personlige erfaring med Hasj, nå har jeg ikke røykt daglig på 4år. Og har heller ingen planer om noen gang gå tilbake til å ha det slik. Det er stor forskjell på Bruk og Misbruk, på hvilket som helst "rusmiddel" som ikke brukes grunnet medisinske årsaker.
Vis hele sitatet...


Om jeg får lov å spørre. Er ikke det jævlig dyrt hvis du røyker hasj hver dag?
Sitat av Norther Vis innlegg
Om jeg får lov å spørre. Er ikke det jævlig dyrt hvis du røyker hasj hver dag?
Vis hele sitatet...
De som röyker hver dag har gjerne gode kontakter og kjöper större partier, saa vil tro det er cirka som aa röyke en 20pakning med sigg hver dag, som forövrig og er dyrt :/
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Norther Vis innlegg
Om jeg får lov å spørre. Er ikke det jævlig dyrt hvis du røyker hasj hver dag?
Vis hele sitatet...
Enten er det som Alfonzor sier, ellers kan jeg i de periodene med mest røyking ha 5 gram i ca en uke, kanskje et par dager til. Da blir det ca 1500,- i måneden, noe en person i fast arbeid klarer uten store problemer.
Det blir ganske dyrt, men det blir alt annet og.. Det handler bare om hva du prioriterer.. Jeg drikker sjeldent mye, bruker ALDRI penger på byen, og kjøper ikke så mye dyre klær, så da går det greit. Blir allikevel en del når man røyker 2-5 om dagen...
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg vil gjerne spørre dere om no folkens.

Jeg tenker jævli negativt, aner ikke hvorfor. Har opplevd masse bra, men alikevel ser jeg mest det negative ved det og blåser det opp. Jeg tenker masse kjipe ord "stygg, dritt, faen, kjipt, suger, hælvette" etc. Og jeg er veldig lett pessemistisk til det meste.

Og sånn sosialt hater jeg lange samtaler. Jeg blir satt ut av å måtte ha øyekontakt lenge og følge med på det folk snakker om, som som regel er noe totalt uinterresant. Og jeg merker det på stemmen, den snurper seg sammen om dere forstår. Føler jeg har litt sosial angst ovenfor noen, spess jenter jeg synes er veldig attraktive.

Jeg husker ikke hvordan jeg var før, men husker jeg hadde mye mer humor og var mer glad. Tror dere at jeg kanskje vil merke det veldig bra på psyken å være rusfri et par år eller er det slik jeg har blitt?!!?
Vis hele sitatet...
Det er jo kjent at langvarig bruk av cannabis er veldig demotiverende og gir et veldig negativt livssyn, man syns at alt er kjedelig blir fort utålmodig orker ikke lange samtaler og er ganske trøtt og sliten hele tiden. Vil vel ganske ofte egentlig bare komme seg hjem og fyre litt, slippe alt mas og tjas. Psyken får jo en knekk, det kan og påvirke viktige avgjørelser som man må ta i livet, jobb studier osv. Blir jo rett og slett som en selvpåført depresjon som man ikke kommer seg ut av. Livet er jo ikke alltid en dans på roser og man trenger og være i "angrepsposisjon" holde fokus oppe konse høre på hva folk har og si svare med overbevisning. Etter min mening er dette en treningssak, noe man må være bevist, rett og slett være tilstede og ikke for mye i sitt eget hode. Dop og hasj er jo på mange måter en flukt, men av og til kan man ikke flykte mer, og i hvert fall ikke fra fine damer Slutt helt ta for deg livet med begge hender. Selvfølsen og respekten for seg selv dvs, vil betraktelig heves og det føles godt. Men man jo jobbe for saken det kommer ikke av seg selv

Sluttet etter årevis med høyt fobruk og livet mitt forandret seg drastisk til det bedre, bankkontoen min og foresten
I begynnelsen når det rev og slet som verst noe jeg gjorde var og ta på meg joggeskoene og løpe som en gal helt til jeg nesten stupte det roa meg betraktelig. Det tok sjelden mer enn et kvarter. Jeg er ikke noe glad i sport og jogging syns jeg er veldig kjipt men jeg løp fort, det fikk tankene mine vekk fra angsten og jeg ble rolig etterpå, sov bedre og ble rak i ryggen igjen.

Ja slutt så våkner du og damene vil strømme på hehe
Min kjære far maser alltid om at jeg må passe meg for å havne i "tåka" som han kaller det. Haha.

Kjenner til problemet ditt ja, og jeg tror noe av grunnen er alt i hasjen som ikke er thc.. merka at perioder med røyking av god pot går det mye bedre. (for meg ihvertfall)