Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 8458
Hei jeg lurer på effekten på knips, ettervirkninger, kan det gå galt eller er bare alt flott? kan noen vær så snill å gi meg noen svar?
Sist endret av Dodecha; 11. juli 2009 kl. 00:47. Grunn: Oversatt til Norsk
Sitat av Trixy Vis innlegg
Hei jeg lurer på efekkten på knips, ettervirkninger, kan det gå gale eller er bare allt flott? kan noen plis gi meg noen svar?
Vis hele sitatet...
Ja det har bivirkninger, dette kan være f.eks angst og depresjon.
Trådstarter
4 0
blir du gla uansett når du tar dem? eller kan du reagere annderledes?
Sitat av Trixy Vis innlegg
blir du gla uansett når du tar dem? eller kan du reagere annderledes?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du alltid blir glad med en gang du tar dem.

Det er en annen tråd om knips her også.

http://www.freakforum.nu/forum/archi.../t-103660.html
Sist endret av staM; 8. juli 2009 kl. 17:35.
Trådstarter
4 0
takk det hjalp litt
Ecstasy, eller knips om du vil, er stort sett hjemmelagde piller som kan inneholde alt fra ren mdma til rottegift.
Det sier seg selv at dette er farlige greier om man ikke tar visse forhåndsregler.

1: Forhør deg med selger om hva de inneholder.
2: Forhør deg med venner/bekjente om hva de tror de inneholder.
3: Sjekk på nettet hva de tror pillene inneholder.
4: Når du er rimelig sikker på hva de inneholder så prøver du, men ikke overdriv. Ikke vær rusa på noe annet og ha helst med deg en kompis om noe skulle skje.

Moralen er at du bør være rimelig forsiktig i hva du putter i kroppen din, særlig når du ikke aner hva det er.
Det er veldig sjelden folk dør av en enkelt ecstasy tablett, men igjen du vet ikke hva de har blandet sammen.
Hvordan du reagerer varierer selvfølgelig fra merke til merke.
Sist endret av Mith; 8. juli 2009 kl. 17:59.
Sitat av Trixy Vis innlegg
Hei jeg lurer på efekkten på knips, ettervirkninger, kan det gå gale eller er bare allt flott? kan noen plis gi meg noen svar?
Vis hele sitatet...
Mine erfaringer med knips er relativt gode. Jeg var ung og ville teste det ut for morro skyld. Var en blandet følelsa kan man si, på mange måten var det behagelig og jeg følte meg "lett" og lykkelig. Det som ikke var fullt like behagelig var da dette kunne snu på 2 sekunder, noe det gjorde opp til flere ganger. Kjente en mestringsfølelse jeg aldri har opplevd før (les: trodde jeg kunne gjøre alt i verden)

Videre var det preget av mye noia og angst. Følte hele tiden at noen fulgte etter meg, så på meg etc.

Alt i alt opplevde jeg ingen fysisk smerte under eller i ettertid. Men det skal sies at dette bare var min opplevelse og det er et kjent faktum at man kan få hjertestopp av bare den ene pilla.
Ja, ecstasy som det meste andre dop er farlig. Det er en risk du velger å ta hver gang. Ecstasy er kanskje på en av verstinglistene nettopp fordi det kan inneholde hva som helst. Alt fra mdma til amt.

For å komme med et aktuelt eksempel så er jeg ganske sikker på at de hvite mercedesene som er ute nå inneholder piperaziner. De inneholder hvertfall ikke noe som ga en bra reaksjon på ez-testen. Piperaziner er ganske farlig for noen, som meg.
Missbruker du knips får du svi på balla. Det røsker så hardt i sentralnervesystemet ditt, i lang ettertid. Da mener jeg å bruke det mange dager på rad, eller hver helg i en lang periode.

De jeg kjenner som har prøvd det et par ganger i året, har hatt det knall fett og fått en knall opplevelse ut av det hele - heller ikke fått store bivirkningen enn litt deppa eller sliten dagen derpå.
ja, ecstasy generelt er noe forbanna drit. sikkert jævla moro, og drit fett ! men ikke verdt risikoen spør du meg.
Sikkert mange internetsider og andre steder som bare kommer med rosende ord om ecstasy, men farlig er det uansett hvordan du vrir og vender på det. mye farligere enn brunost og smør.
ALT er farligere enn brunost og smør :P

Så lenge du vet at du får i deg piller med MDMA, MDA e.l. og ikke overdriver (mtp overoppheting, dehydrering osv) kan du være ganske trygg på at du ikke skader deg selv. Dog vil lang tids bruk ofte medføre, som Ludolfn sider, angst og depresjoner. Videre vil jeg nevne tvangstanker, som var det som virkelig tok knekken på meg etter halvannet år med heavy knipsing.

Nyt livet, ha det gøy, men vær forsiktig.
Ren MDMA er ikke direkte farlig med mindre man tar en enorm dose. Men knips nå til dags kan inneholde en masse forskjellige stoffer... Qouter fra en av mine tidligere tråder:

Ecstasy-tabletter kan inneholde blandt annet MDMA, MDEA, MDA, methamfetamin, amfetamin, efedrin, koffein, 2C-stoffer, ketamin, DXM, DOB, DOI, mCPP (mCPP = piperazine, vanlig nå for tida), og det livsfarlige PMA, som er et restprodukt som kan forekomme ved produksjonen.

Ok? :P
Sist endret av ninjatriks; 11. juli 2009 kl. 18:27. Grunn: Skrivefeil
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Ren MDMA er ikke direkte farlig med mindre man tar en enorm dose. Men knips nå til dags kan inneholde en masse forskjellige stoffer... Qouter fra en av mine tidligere tråder:

Ecstasy-tabletter kan inneholde blandt annet MDMA, MDEA, MDA, methamfetamin, amfetamin, efedrin, koffein, 2C-stoffer, ketamin, DXM, DOB, DOI, mCPP (mCPP = piperazine, vanlig nå for tida), og det livsfarlige PMA, som er et restprodukt som kan forekomme ved produksjonen.

Ok? :P
Vis hele sitatet...
DXM, DOB, DOI i knips?? det var litt å ta i vel..?
Sist endret av azoo; 12. juli 2009 kl. 20:42.
Vil på det sterkeste anbefale deg å tenke deg om to ganger, før du begir deg ut på "knips-eventyret"!

Hvorvidt knips er direkte farlig, sånn reint kjemisk, kan diskuteres.... Som det påpekes flere steder overnfor, kan man aldri vite nøyaktig hva en knips inneholder av virkestoffer. Her er meget forskjellig ute å går, men det jeg personlig tror er gjengs, er at det som selges som knips, meget skjelden inneholder bare MDMA, som i utgangspunktet er Ectacy! Som regel er det en fin coctail av diverse stoffer i den sentralstimulerende familien, som får deg til å føle deg "påvirket". Har lest en uttalelse fra politi/tollvesern en gang hvor de kunne fortelle at noe sånt som 98% av Ecstacy beslag gjort i Norge, etter analyse viser seg å være "god" vare, dvs ikke giftig osv.

Når det er sagt, mener jeg at det som er skummelt med knips, eller "farlig" om du vil, ligger i hvor fett det faktisk er!!!! En knips eller to på et party en fredagskveld er ikke farlig, men en knips eller to, på et party en fredag, etterfulgt av et par til på narschpil, over en periode på 3-4 år, er gjerne ikke helt sunt!

Problemet med X, slik jeg ser det, er at det var så fett forrige helg, at vi gjør det igjen denne helga oxo! Første knipsturen min kommer meget høyt på listen over "ultimate" rusopplevesler! Høyest kommer nok LSD! For å få frem poenget mitt vil jeg sammeligne disse to stoffene:

I første omgang, vil nok mange mene at LSD er et adskillig farligere, og mer potent stoff! På en måte er dette riktig. Syrebiter, frimerker, dotter, drypp osv er et stoff man gjerne skal ha litt erfaring når man leker med, dette fordi konsekvensen av at noe går galt, kan være meeeeeget stor, dersom uhellet er ute. Vi snakker ikke her om at du dør av hjertesvikt, eller overdose etc, men at du skrur huet ditt såpass at du aldri klarer på få det helt på plass igjen! Kjenner en kar som ikke tør gå ut av huset sitt den dag i dag, åresvis etter at han sist inntok stoffet!

Rusopplevelsen av LSD og X kan, om du får riktige knips, ligne endel på hverandre. Det kribler overalt, fargene renner i hverandre, du er oppstemt osv osv. Knipsen brenner ut etter et par tre timer, mens syra brenner sterkt i 6-7 timer for så å ligge å ulme te senga tar deg.

Og nå, tror jeg, kommer poenget med å sammenligne de to stoffene:

Når du går inn for landing etter en syretripp, kan du sitte i dagesvis å "fordøye" opplevelsen! For det er virkelig "mindblowing"! Du skjønner at du nettop har opplevd noe stort, noe..... nesten hellig... selv ble jeg sittende å se tilbake på første trippen min med tilnærmet ærefrykt, og ikke minst, respekt! Respekt for stoffet, og alvoret i morroa!

Når det så kommer til knips, fortoner dette seg for meg helt annerledes! Det første jeg tenkte når "jomfruknipsen" begynte å dabbe av var MER!!!!!! MER MER MER, NÅ NÅ NÅ!!!!!! Hva er klokka? drit i det! Har jeg spenn??? Drit i det! Er de andre med? Drit i det! Samma faen, bare vi får på MER!!!!!

Det er rett og slett den største og mest intense kjemiske romansen jeg noensinne har vært ute for! Det er alltid fett med en knips eller to....
Knips er fett, uansett..... 3-4 år, og 4-5 tusen knips gikk fort det!

Nå skal det også nevnes at jeg har vært utrolig heldig! Jeg er, fra naturens side, utstyrt med en psyke som ligger et godt hakk over middels. Bivirkninger jeg leste om og hørte om fra kompiser, være seg depresjoner, forfølgelsesvanvidd etc var for meg helt ukjent! 20 knips i helga, og jeg var litt sliten på mandagen, men helt på topp tirsdagen igjen!

Men av de gutta som holdt det kjøret der, vi var vel 4-5 stykker, sitter nok samtlige igjen i dag, en 8-10 år seinere, med diverse mental bagasje som følge av festen. Selv har jeg som sagt vært jævlig heldig!

Å sette seg inn i hvordan de forskjellige stoffene virker kan også gjerne være lurt for bedre å forstå muliger bivirkninger. Når du inntar en knips går denne inn å påvirker sentralnervesystemet ditt, og da spes på glede/nytelses biten. Når du i nøktern tilstand føler glede og nytelse, for eksempel når du får en orgasme, eller spiser noe sinnsykt fet mat etc, produseres seratonin og dopamin i hjernen din, som gir deg glede/nytelsesfølelsen. Det denne knipsen gjør, er at den går inn i hjernen din og gir beskjed til disse "kosestoff" fabrikkene om å kjøre doble skift og full overtid, og pumpe ut "kosestoff" for hundrevis av orgasmer og feite burgere, alt på en gang! Overdosekose!!!!

Som mennesker er vi alle utstyrt med disse "fabrikkene" i hjernen, men spørsmålet er jo da hvor mange av dem du har...... For disse jobber somsagt på høygir og pumper ut kos når du får på en knips, og når knipsen dabber av, er gutta som jobber i disse fabrikkene rimelig slitne. Så etter en lang helg på knips og knaps, er det gjerne litt vanskeligere å føle "glede" naturlig, da gutta på fabrikken er helt utslitt etter helga! Men vi er som sagt utstyrt med forskjellig mengde av disse fabrikkene i hjernen! Studier gjort på eneggende tvillinger(discovery channel) viste for eksempel at den ene hadde mye høyere verdier enn den andre. Har du da et lavt nivå i utgangspunktet, blir du mye fortere føkka i huet!

En av bivirkningene av x det snakkes mye om, er hvorvidt høyt forbruk av knips kan skade/ødelegge disse fabrikkene, slik at du senere i livet mister evnen til å føle glede! Denne teorien er ikke bekreftet! Men at du sliter på disse fabrikkene når du knipser er det ikke tvil om! Som en kompis av meg sa en gang: Det er fett med en knips, kommer høyt opp og alt det der, men det tar så jævlig lang tid å komme tilbake til normalen uka etter! What goes up, must come down! Selv har jeg somsagt vært jævlig heldig! Lurer på om jeg falt i "Seratoningryta" (jfr Asterix & Obelix) da jeg var liten.

Spørsmålet du da må stille deg selv er følgende: Do you feel lucky, punk???

Psykiske lidelser er, som du sikkert har lest, en av farene du møter som narkoman. Være seg depresjoner eller schisoffreni etc. Disse sykdommene er gjerne arvelige. Dersom din mor for eksempel, er schisofren(knoter litt med åssen jeg skal stave det ordet der, men du skjønner) betyr ikke dette at du oxo blir det, men det betyr at du er disponert for å bli det.... Det ligger gjerne latent i kroppen din, men slår ikke ut! Idet du begynner å knaske knips, ta pepper, røyke hasj osv, begynner du å pirke i dette som ligger latent, og vips, alt ifra dager til år etter, slår sykdommen ut i full blomst!

Så på spørsmålet ditt om knips er farlig, kan det vansklig gis noe konkret svar. Man kan vel egentlig si at nei, det er ikke farlig, dersom du tåler det!
Hvordan kan du vite om du tåler det eller ikke??? Det kan du ikke! Her må man bare prøve seg frem, og håpe på det beste! Derav denne "russisk roulette" teorien de prater om.

Jeg har vel prøvd og brukt nesten alt det som er av narkotiske stoffer der ute, med unntak av heroin, det tør jeg rett og slett ikke, og noen av de nyeste designerdrugsa, da jeg ikke er så aktiv lengre. Knips har jeg vel nesten doktorgrad i, i allefall på misbruk! Og mitt råd til deg er følgende:

DRIT i de knipsa!!!! Det er fett og alt det der, men du vil få så ufattelig dilla at du glemmer forskjell på høyre og venstre i lang tid! Bare prøve litt, det kan du drite i, har du først smakt på den kaka der, er du garrantert hos bakeren neste morra!

Gå heller da ut å få tak i noe god sopp, legg en god plan med noen gode venner, ta med noe god rev og noe godt å drikke, og legg i vei ut i skauen!


Blei mye dette her.... men men.... håper du fikk noen utav det..... Og for all del, sånn ser jeg på det, ekke nødvendigvis riktig av den grunn!!!

Once more is never enough!

Vigzy
Sitat av azoo Vis innlegg
DXM, DOB, DOI i knips?? det var litt å ta i vel..?
Vis hele sitatet...
Nei, det er fult mulig og jeg vet at DXM har forekommet. Husker ikke akkurat nå, men har sett et par piller på nettet som har inneholdt noen artige tryptaminer og fenetylaminer.
Jeg knipset en god del for noen år siden, kunne spise 5-10 om dagen i perioder.. Ligger vel mellom 500-1000 et sted.
Dro til Ibiza i 2001, og fikk da en halv hvit mitsubishi av en engelskmann. Denne knipsen var i Norge på samme tid, så jeg følte meg sikker på den.
Jeg har aldri turt å knipse etter det!

Og jeg er en ganske herda narkoman (ikke stolt av det), og tåler jævli mye. Sterk psykisk.
Jeg kjenner folk som har tilta etter 1, 3, 5 knips.
Det er umulig å vite hva som er i den knipsen du har i hånda. Og om du hadde visst det, så vet du ikke hvordan virkning den vil ha på deg..

Likevel så er det ecstasy'en som har gjort meg til den jeg er idag. Jeg så faktisk "lyset" under en trip, og fikk en plutselig "forståelse" av alt. Ikke mulig å beskrive akkurat, men det var sterkt. Det gikk opp for meg at alle menneskene er her sammen, vi må hjelpe hverandre. Jeg forandret meg helt etter den "oppvåkningen", så verden på en ny måte. Alt var plutselig glede og lykke. Og jeg forsto at jeg kunne nå så langt jeg ville i livet. Den forestillingen om at andre var meg overlegen (skolelærer, lege, politiker etc), det var ikke slik. Og jeg syntes det var leit at andre ikke kunne se denne forståelsen for å få det like bra som meg..
blabla, spora helt av her.. Det jeg skulle fram til er at jeg er glad jeg spiste de knipsa jeg gjorde, men jeg kommer aldri til å røre det igjen.
Dokumentar på MDMA, som er noe vi helst vil at extasy skal inneholde

http://www.youtube.com/watch?v=mNVGRBcDB0Q ( er på engelsk )
Så en dokumentar angående rusmidler og dems farer i England. Dokumentaren inneholdt de 20 mest skadelige stoffene i england. Knips ble rangert, husker ikke helt nøyaktig, som nr. 16. Bl.a Cannabis (#13) og alkohol (#3) ble sett på som langt farlige rusmidler i landet.

De hevdet, med et godt forskings-team, at alle som hadde spist for mye knips og blitt "litt" rare hadde gått tilbake til det normale innen ett år! Men dette er vel med de stoffene som er ment for XTC (mdma), og ikke all den andre dritten som de bøffer den ut med.
Det lureste er vel å kjøpe et test-kit hvis man skal ha i seg alt mulig av piller og pulver, for man kan jo aldri være sikker på hva slags lugubre stoffer som befinner seg i produktene.

Men det er jo klart at rusmidler er farlig! Gøy er det også ;D
Så pass på, det kan fort bli farlig moro, og det vil du vel ikke ha noe av?
Sist endret av Prognisse; 13. juli 2009 kl. 21:02.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fått tak i noen knips med piperaziner. ifølge pillreports hvertfall. Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med piperazier? På pillreports står det en litt forskjellig, men hørt mye dritt om det ellers. Fant også en rapport på erowid hvor det stod det var kjempe flott og nesten mdma feeling. Er skeptisk til å ta ting jeg vet helt hva er.
Jeg antar at effekten vil bli kraftigere om jeg tar de på tom mage. Altså hvis jeg spyr og deretter tar i meg en pille.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
jada, ene bivirkningen er død....om du ikke drikker nok vann fks....eller om du drikker for mye vann, da dauer do også!

Så ja knips er livsfarlig, men det er også havregryn om du drikker 16 liter vann på samme tid....
Sitat av Mith Vis innlegg
Ecstasy, eller knips om du vil, er stort sett hjemmelagde piller som kan inneholde alt fra ren mdma til rottegift.
Det sier seg selv at dette er farlige greier om man ikke tar visse forhåndsregler.

1: Forhør deg med selger om hva de inneholder.
2: Forhør deg med venner/bekjente om hva de tror de inneholder.
3: Sjekk på nettet hva de tror pillene inneholder.
4: Når du er rimelig sikker på hva de inneholder så prøver du, men ikke overdriv. Ikke vær rusa på noe annet og ha helst med deg en kompis om noe skulle skje.

Moralen er at du bør være rimelig forsiktig i hva du putter i kroppen din, særlig når du ikke aner hva det er.
Det er veldig sjelden folk dør av en enkelt ecstasy tablett, men igjen du vet ikke hva de har blandet sammen.
Hvordan du reagerer varierer selvfølgelig fra merke til merke.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det var på youtube, jeg så en video fra nederland.
Der de hadde offentlige tjenestemenn på klubber som skjekket knipstabbelettene man hadde kjøpt på gata, ved å skrape litt av tabbeletten med en kniv, for så å ha en baseløsning av noe slag, hverfall noe som kunne minne om en fargeindikator. Der fargen tilsa hva slags stoff som va brukt.

Jeg tror dette tilfellet handlet om amf vs mdma.
Hørt noe om dette? Å er det mulig å få tak i det?
Sist endret av Themosthigh; 1. august 2009 kl. 16:43.
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Jeg tror det var på youtube, jeg så en video fra nederland.
Der de hadde offentlige tjenestemenn på klubber som skjekket knipstabbelettene man hadde kjøpt på gata, ved å skrape litt av tabbeletten med en kniv, for så å ha en baseløsning av noe slag, hverfall noe som kunne minne om en fargeindikator. Der fargen tilsa hva skags stoff som va brukt.

Jeg tror dette tilfellet handlet om amf vs mdma.
Hørt noe om dette? Å er det mulig å få tak i det?
Vis hele sitatet...
http://www.eztest.com/shop/
Enjoy Du heller et syrebasert stoff(I think) på litt av det du har skrapet av og det bytter farge etter hvilket stoff det er, som du kan sjekke på et fargekart.
THANKS!
Dette har jeg lett etter lenge, men hadde ingen anelse om hva det var jeg skulle lete etter!
!!
Takk igjen
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan få bivirkninger som går over etter noen dager/uker, og du kan få varige mén.
Annbefaler alle som skal drive med sånt til å gjøre det kontrollert, og ikke hver gang de kjeder seg eller skal feste. Holder du på hver helg blir du fucka i lengden. Begrenser du deg til en 5-10 ganger i året(eller mindre) er det bare sunt å ta - det er min mening.
Sitat av vacant Vis innlegg
Begrenser du deg til en 5-10 ganger i året(eller mindre) er det bare sunt å ta - det er min mening.
Vis hele sitatet...
At det er sunt blir vel litt å ta i tenker jeg, men en betraktelig senket risk for bivirkninger så lenge forhåndsregler blir tatt er nok en mer passende fremstilling.
Sitat av vacant Vis innlegg
Begrenser du deg til en 5-10 ganger i året(eller mindre) er det bare sunt å ta - det er min mening.
Vis hele sitatet...
Helt enig med Sky! Hvordan i all verden kan du fremstille å ta knips som sunt? Og plis, ikke kom med det der "bredere bevissthet"-tullet, fordi dette er veldig individuelt, også tenker jeg nå på det fysiske aspektet ved det.
Sist endret av exocytose; 13. august 2009 kl. 00:15.
Jeg har tro på at MDMA i små doser kan være godt egnet for terapi, men å ruse seg på det kan ikke ses på som sundt. Problemet er, som nevnt tidligere, at du aldri kan vite hva som er i pillene. Du kan jo spørre selgeren, men det er to grunner til at han mest sansynlig ikke kommer til å gi deg et svar som faktisk er faktum. Den første er at h*n mest sansynlig ikke vet det selv. Den andre er at han ikke vil fortelle deg at det er farlige stoffer i pillene. Han har jo lyst til å bli kvitt dritten han sitter på..

Du kan jo sjekke pillreports.com , men jeg tviler på at alt som står der er sant. Jeg vil ikke komme med en moralpreken, men det skal sies at psyken min har fått en stor påkjennelse som følge av diverse rusmidler, bl.a. ecstacy, og det har mange venner av meg opplevd og. Bottom line: Jeg vil fraråde deg å ta det steget, eller slutte mens leken er god, med mindre du har en hverdag som er så håpløs og negativ at du ikke ser noen grunn til å ikke gjøre det.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Jeg har tro på at MDMA i små doser kan være godt egnet for terapi
Vis hele sitatet...
På hvilken måte og i hva slags terapi? Tror du må utdype den der litt.
Sist endret av exocytose; 13. august 2009 kl. 01:05.
Det er da viden kjent at MDMA kan ha positive effekter på angst, fortrengte traumer o.l. i en terapisetting. Det er mye info der ute, les litt!
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er da viden kjent at MDMA kan ha positive effekter på angst, fortrengte traumer o.l. i en terapisetting. Det er mye info der ute, les litt!
Vis hele sitatet...
Takk, det var noe sånt jeg var ute etter. Skal bli morsomt å sette meg inn i det.
Missbruker du knips får du svi på balla. Det røsker så hardt i sentralnervesystemet ditt, i lang ettertid. Da mener jeg å bruke det mange dager på rad, eller hver helg i en lang periode.
Vis hele sitatet...
mens dette er delvis sant er det også muligheter for at ditt livsyn blir forandret i dager, år eller resten av livet ditt.
det er 3-4 år siden jeg tok min siste knips (jeg tok det ikke mer enn max 4 ganger til sammen) å jeg har stor tro på at knips turene mine er en av grunnene til at jeg takler motgang som jeg gjør.

PS. Ligg unna knips
Sist endret av jassågitt; 13. august 2009 kl. 21:20.
Ble ganske fasinert av knips da jeg prøvde det første gang som 15/16 åring. Har prøvd en del etter den gang, men knips har jeg erfart kan gi deg alt fra den beste rusen til et hævlette. Det er så mye forskjellig i de så om man ikke har ezstests til de så aner man ikke hva slags stoff man får i seg. Gidder ikke mer knips.
I like turtles
Skyfex's Avatar
The jury is out on MDMA: http://www.ecstasy.org/info/interviews.html
http://thedea.org/risks.html

Det enkleste svaret er kanskje: Sannsynligvis ikke farlig i moderasjon, så lenge du ikke har noen psykologiske/fysiologiske problemer, går på medikamenter, etc.

Men det kan ikke sies nok: "Knips" er ikke nødvendigvis ren MDMA
Sist endret av Skyfex; 14. august 2009 kl. 12:24.
ikke bland det med pepper.. da kan du forvente deg en helvetes nedtur som du ikke vil oppleve!
Sitat av crizi Vis innlegg
ikke bland det med pepper.. da kan du forvente deg en helvetes nedtur som du ikke vil oppleve!
Vis hele sitatet...
Dette er da veldig individuelt. Jeg har garantert spist mange knips med pepper i og jeg har aldri hatt en eneste kjip nedtur. Det samme gjelder mesteparten av folkene i min krets.

Alltså, hvis man drar stripe på stripe i tillegg til å proppe i seg x antall e så kan vel nedturen bli hard, men det er da ingen grunn til å overdrive heller. Ikke spis sykt mange. Det gir sjelden noe diggere form. Man blir bare mer fucka. Nå spiser jeg veldig sjelden knips/mdma, men men jeg har aldri likt å bli for loka. Da blir man så blåst at man ikke er nok med til å sette pris på hvor digg det er.