Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2158
Hei

Akkurat fått tak i noe som virker som noe sinnsykt potente greier, fikk fortalt at folk som er godt innrøkte fikk rimelig heavy trip av 1g..

Tingen er, vi er to stykk som skal dele dette, og vi er rett og slett redde for at det skal bli for sinnsykt.

Weeden lå innepakka i 1 pose, som igjen lå oppi en zip-bag, som så igjen var lagt i en plastboks med lokk, som igjen var lagt oppi to handleposer.
Og alikavel stinker det ned leiligheten på 123..
Vet ikke om det kan si noe om styrken på greiene?

Vi tenkte å lage hasjsmør, og lage noe morro ut av det.
1gram er nokk mye for dei fleste, hvordan ser det ut? er det masse krytall lignende greier på planten?

er i di 'krystallene' altså trikomene THCen er. hoved virkemiddelet i cannabis/weeden
Sist endret av rustibus; 4. april 2009 kl. 23:29.
Ingenting blir "sinnsykt" av weed, vel? eller?
Den eneste måten å finne ut nøyaktig hvor sterkt det er blir vel å røyke det? Prøv med litt i en joint, så er dere sikret å ivertfall ikke få for mye. Når man lager cannabutter (altså smør) utav cannabis, er det vanlig å bruke mye, og det er ikke alltid så lett å kontrollere hvor mye man må spise av det man lager, før man får effekt, ettersom det kommer mer sigende.

Jeg har selv gjort den feilen og tatt bøttetrekk av noe syk weed, (samtidig som jeg hadde lav toleranse pga lite røyking) og opplevde nærmest en trip som grenset til en mild LSD-0trip som varte en god stund. Å trippe på cannabis er ikke alltid like morsomt da man kan oppleve at det rett og slett blir for mye.) Så somsagt, start forsiktig med en joint. Så finner dere det ut
Trådstarter
7 0
Det er krystaller på en måte ja..

Det gir en helt sinnsykt sterk lukt fra seg..
Jeg tok av teipen jeg bruker for å forsegle boksen for å holde det litt i sjakk, og det har stinka ned rommet allerede.
1boks som har kanten teipa, 1 boks inni der, en pose og en zip-lock pose

Kommer ett bilde asap.
Trådstarter
7 0
Sånn ser deler av planten ut.
Trådstarter
7 0
@Chikara: hva tenker du er lite?

halvt gram per pers? 0,25 ?
nå har ikkje eg noe erfaring med grønt sjølv, men du kan nok bli bra høg på 0,2g om du har bra vare vill eg tippe
Sist endret av rustibus; 4. april 2009 kl. 23:40.
Trådstarter
7 0
Har det mye å si at jeg er røsslig kar?
Det som har mye å si er altså kvaliteten på greiene (noe som kan variere helt ekstremt) og din egen toleranse. Pluss, selvsagt, hvor mye dere røyker og hvilken metode dere bruker. Ta en "klype" av den budden, gni det inn i en joint, fyr den opp, ta ett eller to trekk hver, og se hva som skjer
Trådstarter
7 0
Sitat av Chikara Vis innlegg
Det som har mye å si er altså kvaliteten på greiene (noe som kan variere helt ekstremt) og din egen toleranse. Pluss, selvsagt, hvor mye dere røyker og hvilken metode dere bruker. Ta en "klype" av den budden, gni det inn i en joint, fyr den opp, ta ett eller to trekk hver, og se hva som skjer
Vis hele sitatet...
Høres ut som en plan, vi får gjør det første ganga iallefall =)
Lag en svak joint som dere deler på begge. Ta ett trekk, vent et par minutter og se det ann. Husk at cannabis ikke nødvendigvis smeller, men at du ofte må vente en 10 minutter når du røyker. Så gå sent frem og mekk heller flere hvis virkningene uteblir.

Kos dere
om man normalt ikke røyker så mye kan man få en smell av 1g grønt, men det varierer veldig. chikara ovenfor nevnte her at han nærmest fikk en lsd effekt. det er ikke bare thc i cannabis som påvirker deg. tror det er slik at thc er stoffet som driver fantasien, men det er ikke thc'en som er sløvende, det er CBD. den sløvende effekten hjelper å balansere den oppløftende kreative fantasifulle effekten av thc, slik at det ikke blir for mye for det stakkars hodet ditt. chakira har nok røyka en potent plante med lite CBD, da sannsynligvis en sativa. siden man som oftest får mindre høsting ut av en sativaplante enn en indicaplante er det mer sjeldent at man får sativa.

til trådstarter: se nøye på det du har kjøpt. er det veldig mye hvite krystaller på planten er den nok veldig potent, og du kan ta litt mindre av den. jeg røyker en god del, og ville normalt tatt i overkant av en halv-g i en joint om det var ok grønt, mer eller mindre avhengig av kvalitet
Det så bra ut, jeg har ikke annet og si enn puff puff, pass.
Er jo bare og rulle 4x joints elns og fordele det, isteden for og grine over gooooood shit!
oh, om du aldri har røyka grønt før, så forbered deg på heftig hosteanfall =P=P=P

forresten er det greit å kjenne litt hvor fuktig den er. søk litt rundt og forsøk å finne ut om du må tørke poten litt. vet ikke hvordan policy for å linke til andre forumer er her på nff, men forumet på norcan.org er det sikkert mulig å lete frem litt info som kan hjelpe deg å bedømme om den må tørkes litt. sist gang jeg fikk tak i pot syntes jeg den var litt fuktig, så jeg tørka den litt under nattbordslampa mi. satte en talerken 4-5 cm under lampa i 10 min. hjalp mye. men aldri tørk den for mye,da ødelegger du både poten og halsen din!!!!!!! heller for lite så den brenner dårlig, enn for mye så du fucker den. jeg liker at den kjennes omtrent like fuktig som en klype tobakk fra en nyåpna pakke (fra tobakkspakke, ikke sigg)
Trådstarter
7 0
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Det så bra ut, jeg har ikke annet og si enn puff puff, pass.
Er jo bare og rulle 4x joints elns og fordele det, isteden for og grine over gooooood shit!
Vis hele sitatet...
Griner overhodet ikke
Søker bare litt råd så jeg ikke går på en smell.

Og vi håpte helst på å dytte det i ei kake eller noe, da ingen av oss røyker fast, men får teste det i en joint først
er ikke så flink på cannabiscooking, men det er kansje en god ide siden dere ikke røyker. men det gjør det enda vanskeligere for deg å bedømme mengden du trenger, siden effekten kommer mer sigende da

og grønt kan være hardt for halsen selv for en storrøyker
Sist endret av lykketrollet; 5. april 2009 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om dere vil være forsiktige så burde dere knekke opp en hel sigg, og smuldre opp så mye weed at det tilsvarer ca halvparten av den haugen med tobakk som ligger der. Rull en spliff med mixen, røyk noen trekk, om dere merker at fjernheta eskalerer pr trekk så er det jo bare å stumpe den og la den ligge til dere får lyst til å ta det ett skritt lenger.
Dere kommer ikke til å få spader eller noe, må ikke høre på det alle sier, selvom weeden lukter sterkt så betyr nødvendigvis ikke det at den er supergod. Er den klissete/sticky, snev av hvite krystaller og tørr så betyr dette mest sannsyneligvis at den er god, men i bunn og grunn så hadde jeg anbefalt 2x0.5. Måle den eksakte styrken blir svært vanskelig, så puff puff pass.
fordel det på 4, så blir det nok passe tenker jeg good luck.
Jeg synes det er hårreisende å se hva slags mengder som blir anbefalt en kar som åpenbart ikke har enorm erfaring med cannabisinntak. Selv da jeg røyka enorme mengder per dag lagde jeg ikke så sterke jointer som mange her inne anbefaler.

Til trådstarter vil jeg anbefale å mekke en joint med maksimum 0,2g, røyke fire-fem trekk vær og vente et kvarters tid, for så å se hva som skjer. Blir dere i god form av dette så kan dere mest sannsynlig regne en dosering på rundt 0,2 per pers som da inntas som f.eks cannasmør blandet ut i muffins, skakkao (kakao med en klump smeltet cannasmør i) eller liknende. Husk på at når man spiser/drikker cannabis kan det ta en stund (halvtime-time) før dere merker noe, og enda litt lenger tid (noen timer, men dette kan variere veldig) før dere får full effekt. Så pass på at dere ikke spiser for mye av de cannabisholdige bakevarene/drikkevarene, der kan fort ende opp med en veldig kraftig overraskelse. Vær også klar over at kroppen vil ta opp nesten det dobbelte (eller mer?) av virkestoffene.
Sist endret av Ivellios; 6. april 2009 kl. 21:49.
Sitat av Ivellios Vis innlegg
Vær også klar over at kroppen vil ta opp nesten det dobbelte (eller mer?) av virkestoffene.
Vis hele sitatet...
Flisespikkeri, men Bioavailability:
10-35% (inhalation)
6-20% (oral)

kilde: Wikipedia (selvfølgelig)

Virkestoffene absorberes saktere, og metaboliseres saktere ved oralt inntak, derfor vil det virke lengre, men man trenger i gjengjeld en del mer for å oppnå lik effekt. Disse dataene gjelder forresten kun for THC og ikke andre stoffer i planten. Bioavailability er nok litt forskjellig gjennom stoffene i planten, og derfor vil oralt inntak gjerne gi en annen rus