Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1584
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
sliter med at jeg føler meg ute av meg selv, virker som jeg går rundt i en evig drøm. Noen som vet hva dette kan være? hvordan jeg kan bli kvitt dette her da det er helt grusomt. har sovet dårlig over lenger peroide (typ 1års tid) har ganske mye tanker i hodet, sliter med å fokusere på ting også blir jeg veldig lett svimmel/ helt rar i kroppen dette skjer flere ganger daglig. litt vanskelig å beskrive alt sammen, men det begynner å gå veldig inn på meg nå, er veldig sliten fortiden. håper noen har noen råd?
Dette høres veldig ut som depersonalisering\ derealisering. Det høres også ut som om du kan slite litt med en form for angst. Dersom dette plager deg mye i hverdagen så anbefaler jeg deg å kontakte fastlegen din.
Sist endret av Relevant; 21. august 2018 kl. 15:08.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
kan også legge til at da jeg prøver å sove, brå våkner jeg rett før søvnen inntreffer for jeg er redd for å miste synet. dette skjer vær natt!
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
kanskje det er best å ta kontakt med fastlegen ja. har tenkt på det over lenger periode, men vet ikke hva jeg skal si, hvordan jeg skal gå frem. Da dette er veldig ubehagelig å snakke om
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stemmer på det Relevant sier, psykose er du som oftest ikke klar over selv. Snakk med legen din uansett hvor ubehagelig det er å snakke om, enten få hjelp eller lev gjennom det. Rutiner om du ikke har det er veldig viktige, spise ordentlig etc.
Du er nok ikke psykotisk, men helt klart nevrotisk og ganske sikkert deprimert i tillegg. Samtidig høres plagene dine delvis fysiologiske ut, som ved underernæring av forskjellige slag / kjemisk ubalanse. Hvis jeg var deg ville jeg uansett oppsøkt legen litt kvikt, både fordi du helt sikkert kan få hjelp, og fordi du ikke skal gå sånn hvis det nå faktisk er kroppen din det er noe i veien med. Du må si på legekontoret at det er akutt, ikke la deg avspise med en ukes ventetid.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som DP/DR og/eller angst.

Driver du med rusmidler av noe slag?

Anbefaler deg å oppsøke lege.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er ikke psykose, men vanlig å tro det når tilstanden inntreffer. Depersonalisering. Ta vare på kroppen din, minst mulig rus,stress og slike ting. Så vil d gå over fortere lykke til!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke psykose hvertfall. Høres ut som depresjon, da går man rundt i en vattdott og greier ikke connecte med omverdenen eller seg selv. Mange vet ikke engang at de er deprimert
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Rusmidler så drikker jeg alkohol vær fredag og lørdag. Hender også at det blir noe i ukedagene. Tar litt speed og kola av å til også
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Depersonalisering er det du har. Har det samme, hatt det i ca 7 år nå etter jeg fikk panikkanfall etter bøttetrekk med brunt (hasj)
Vet mange tenker at det er ubehaglig og si sånne ting til legen sin, men man må huske at det er jobben deres. Å høre og gjøre noe med ubehaglige ting, og legen har sikkert hørt noe lignende tidligere og sikkert mye værre. Har man ett problem, selv om det er fysisk, psykisk eller hva det skal være er det alltid lurt og gå til noen som jobber innen dette, istedenfor å spørre på internett.