Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5660
Hei mine venner!

Havnet i en heftig diskussion med en venn ang rus-potential på metadon.
Jeg har aldrig prøvd det, eller haft lyst på det, og min venn som skal bli farmaceut, har testet alkohol og nikotin når det kommer til rus.

H*n veldigt lite erfaring eller kunskap om droger generellt, med uttalanden som "benso gir ingen utsettningssymptomer (AT), Lyrica kan du ikkje bli høy på"o.s.v.

H*n mener att buprenorfin ikkje gjør deg høy (vilket jeg har brukat/missbrukat og kan intyga att det gjør) og h*n mener att metadon absolut ikkje gjør en høy, vare seg man har en historik av tunge opiater/opioider før man begynte på metadon, eller ikkje.

Så, unnskyld alt nonsense, her kommer mitt spørsmål;

Til dere som brukt heroin eller andre sterke opiater, får dere rus av metadon, hvis dere tar rett dos, eller normaliseres dere bare?
Jeg vet jo att en opi-naiv person skulle bli høy som fæn på meta, men hvordan virker det hvis man brukt hero i ett par år?


Spørsmålet kanskje er teit, og jeg har søkt svar på nett, men vill gjerne ha første hands erfaringer.

Hvis du er en "heroin-missbruker" blir du ikke høy av metadon.

Har du derimot ingen toleranse for opioder kan du bli så høy du vil på metadon.

Metadon er ett syntetisk opiat på lik linje med Buprenorfin (Subutex/Suboxone).


Rusa meg masse på suboxone, har flere år av livet mitt som bare er ett sort hull hvor jeg lå i senga fra morgen til kveld, så i taket mens jeg hørte på pink floyd og sphongle mens jeg veksla mellom tenking og våken dagdrømming. Så er fullt mulig å bli ballshigh på metadon.
Sist endret av deGrønne Skoger; 8. desember 2017 kl. 18:40.
Hvorfor blir man ikke høy på det hvis man har missbrukt heroin?
det handler ikke om man noen gang har brukt heroin, men om man har toleranse, altså er vant til rusen. For folk som ruser seg på heroin hver dag, vil ikke metadon gi nevneverdig rus, mens folk som ikke har bygget opp toleranse (inkl. tidligere heroinister) vil bli ruset.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan bli møkk rusa av både subutex, metadon og lyrica..

Så råder kompisen din til å lese seg litt opp, vil neppe at han skal ende opp som en av de mange uvitende idiotene på apoteket.
@kallisti - Alright, så det er sånn det fungerer. Kan man få rus hvis man høyer dosen da, tross att man har høy toleranse?
Takk for svaret!

@Anonym bruker - Ja, Lyrica og Subutex er jeg godt kjent med.
No shit - det rekker med att lese litt her og på f.eks. svenske flashback eller bluelight, for å se an hvordan disse medikamentene påvirker mennesker.

Leste en tråd på BL der metadon ble stemt frem som den opioid med den verste detoxen.
Argumentet da var att det kvitter, siden de skal gå på meta/sub resten av livet.

Jævlig frustrerende.

"SSRI gir ingen bivirkninger når man slutter".

Suck my dick, liksom.

Tusen takk for svar - man lærer seg alltid noe nytt her.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dessverre latterlig mye feilinformerte mennesker der ute når det kommer til reseptbelagte legemidler.

Når en får det av legen så er det jo ikke et rusmiddel. Du kan fort bli rusa på doseringen gitt av legen, alt avhenger av metabolisme, størrelse osv..

Ta et eksempel, har latterlig mange kompiser som jeg vil si ruser seg ansvarlig. Men de intolerante mødrene og fedrene dems, kan fort sitte på 100 vival i måneden, drikke som svamper og fortsatt rakke ned på barna sitt rusbruk. Selv om det kun er en joint i ny og ne.

Mener ikke være krass i det forrige innlegget, men det værste jeg vet er når jeg går på apoteket og jeg kan mer om medikamentet jeg henter ut enn farmasøyten.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og ja, metadon er det jævligste å gå av av alle opiater.

Har selv hatt et utbredt poly-rusmisbruk med basically alt av farmasøytiske legemidler. Det eneste jeg vil si topper metadon er langtids virkende benzo, i mitt tilfelle rivotril.

Problemet med metadon og subutex er som du sier, det blir smålig ufarliggjort. I tillegg blir folk satt på en gitt døgndose som vanligvis er alt for høy, også blir det forventet at de aldri skal av.

Bare symptom behandling med andre ord. Heroin er du ferdig med detox etter 3-4 dager, metadon må du gjerne slite med i en måned
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tusen takk for svar @Rødmus - hentet ut Pregabalin mot nervesmerte, og farmasøyten hade ikke peiling på noe.
Spurte, bare for å si vad han sku svare, hvis jeg kunne drikke alkohol med Lyrica.

"Ingen problemer."

Jeg er så delt i to angående metadon og subutex.
Det er ikke min buisness vad andre gjør, men hele opplegget lukter fisk..

Takk igjen!
▼ ... over en måned senere ... ▼
av ulovlig rusmidler så høres det helt på trynet ut å ta metadon først. røyk en bønne.