Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1661
Hei, kjøpte en Sony Bravia KDL-40EX724, i 2011.
Den tok kveld rett før påske, mest sannsynelig overledning/kortslutning.
Leverte den inn til reparasjon, å idag skulle jeg hente den, viste seg å ha en stygg transportskade i venstre nederste hjørnet, rammen var knekt opp, på en måte som mest sannsynlig har knust det tynne lys-røret som går rundt i karmen på tv1.

Hva kan jeg forvente meg?
Ny tv, eller må jeg ta i bruk idiotforsikringen min på dette?

Hvis den ble skadet under transport, så er det distributørens ansvar. Så vidt jeg husker refunderer Posten verdier opp til 10.000 kr. på pakkepost.
Sitat av raze Vis innlegg
Hvis den ble skadet under transport, så er det distributørens ansvar. Så vidt jeg husker refunderer Posten verdier opp til 10.000 kr. på pakkepost.
Vis hele sitatet...
Bruker ikke elkjøp/expert egne transportører enn posten?
Sist endret av Eyeamare; 17. april 2013 kl. 15:33.
Lever TV tilbake til Elkjøp ASAP og forlang skadene fikset.
Verre er det ikke.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Lever TV tilbake til Elkjøp ASAP og forlang skadene fikset.
Verre er det ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg så heldigvis skaden allerede ved henting, stygg kosmetisk skade, regner med selve skjermen har lidd skade i tilegg. Karene bak disken små bantes på sjåføren, når jeg påviste skaden.
Bare lurte på om andre har opplevd dette, og hvilken løsninger foretningen eventuelt kan komme med, siden det er en 2 år gammel tv ( m/ idiot forsikring, håper jo selvfølgelig jeg får oppgradering.. )
Jobbet på verksted som mottok masse servicer fra de forskjellige kjedene før og slike transportskader er ikke uvanlig. Men som oftest fikk ting til helvete inn til verksted og ikke på tilbakeveien.

Vanlig rutine er å få PO på skadene så tar butikk avgjørelse om de vil reparere eller erstatte TV-en
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skjedde i denne saken?

Fått TV-en fikset?
Fikk telefon fra Elkjøp i dag faktisk
Den hyggelige mannen sa at jeg måtte bare komme og hente meg en stk ny tv når jeg fikk mulighet.
Gjenstår å se hvilken model jeg får da.
Ikke finne deg i hvilken som helst TV.. Sånn at de ikke prakker på deg en dårlig en mener jeg..

Du hadde forsikring også ikke sant.. den må du få over på den nye TV-en også.. Tross alt ikke din feil at den gamle TV-en ble skadet og da skal du ikke ha noen ulemper heller
Sant nok.
Skal vel ha tilnærmet eller bedre enn en 2011 model tilbake.
Har sett litt på Sony modellene demms, og det nærmeste jeg kommer tilnærmet, i samme prisklasse er denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...tv-kdl-46hx75g

De andre modellene de har er enten med Bildepanelfrekvens på 50HZ (50Hz-200/400Hz motionflow) eller ingen 3D.
Men skal nok passe på ja
Takk for tipse om forsikringen
Si ifra hvilken TV du kommer hjem med da :-)
Alltid spennende med nye leketøy
skal oppdatere tråden neste uke når jeg får hentet