Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1508
Fyr løs og gi meg kritikk

Skal bare si at det er meningen at halve ansiktet skal være mørkt på bilde 1
før noen skriker ut om det :P

Nikon D80 med 18-135mm f/3.5-5.6 linse.
og èn ekstern blits


Exposure 0.008 sec (1/125)
Aperture f/7.1
ISO Speed 100


Exposure 0.008 sec (1/125)
Aperture f/7.1
ISO Speed 100


Større versjoner her
Sist endret av NordicFoto; 13. september 2011 kl. 17:36.
Kule bilder. Likte vel andre best, første ble bare litt kjedelig.
Hva skal man si?
Gode bilder, fin lyssetting, din stil.
Men på bilde 2, syns jeg hun blir litt mørk på høyre siden nede. Skulle likt å ha sett hele rompen og ikke bare et sort hull.
Kult lys, men som portretter sier de meg ingenting egentlig.
Kult lys, men det at halve kinnet er borte på det nederste bildet ser mer ut som en feil enn en effekt, jeg hadde fylt ut med en lyskilde på den andre siden også, eller satt den du brukte litt mer sentralt.
På det første ville jeg gått enda tettere eller brukt en mindre forstyrrende bakgrunn.

olaPola sa vel egentlig det jeg tenkte om det andre. Lyssettinga er verken det ene eller det andre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har du prøvd å dra opp kontrasten enda noen hakk på det andre?
Sitat av atomet Vis innlegg
har du prøvd å dra opp kontrasten enda noen hakk på det andre?
Vis hele sitatet...
Jaa, men det var før jeg kalibrerte skjermen, og ser at det hadde sikkert gått noen hakk til nå
De var fine, de her! Ingen tegn til bildestøy, bildene er skarpe som bare det, og lyssettingen er myk og fin. Liker at du lyser opp bare på den ene siden, det gir det mer dybde. Men uansett, så kunne du muligens ha litt mer lys på det øverste bilde. (Som du ser, så kan vi ikke se øyet eller noen detaljer på den mørkeste delen av ansiktet.) Der ble forskjellene litt drastisk. Det kunne du ha løst ved å holde en sølvfarget refleksskjerm mot den mørke siden av ansiktet hennes.

Ellers, fine bilder!
Synes det første bildet ble litt rart når halve ansiktet er mørkt, og rommet på samme siden er like opplyst som andre siden :-p
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Likte begge to jeg
Litt mørke på visse områder maybe
O'hai duckface.

OT:
Nr 1 var genial, men den hvite tingen oppe til høyre fanga blikket..
Syntes nr 2 var litt for mørk ved stumpen som nevnt over.. Ikke fordi "ÅH, jeg vil se!", men fordi det var forstyrrende for øyet(mitt ihvertfall).
Sist endret av MrCryptical; 19. desember 2011 kl. 11:27.
kunn gjort myket litt "mykere" eller hardere på det øverste bildet. liker ikke helt den miksen mellom mykt og hardt ^^
tror muligens det øverste bildet hadde gjort seg bedre i svart hvit.