Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5043
Følte at dette burde postes på nFF:

Anyway, er visst mye PMMA i Norge nå som selges som ecstacy/amfetamin, 12(!) dødsfall så langt. Så til de som bruker slikt: Pass på så dere ikke får i dere PMMA uten å vite det.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4013643.ece
Samme nyhet finnes på VG.no. Folkens, pass på, man kan også i følge artikkelen få i seg PMMA i speeden som selges her i landet.

Om linken ikke funker, prøv her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10013781
Sist endret av Omnibenevolence; 31. januar 2011 kl. 19:23.
Bra Forconin, var på vei inn her for å poste det samme.
Var noe PMMA i Norge for en stund siden også, seks stykker strøk med. Er ikke noe å tulle med, dette stoffet.

For de som ikke husker det:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10017165

Flere av de omkomne trodde de tok amfetamin eller ecstasy, men obduksjoner har vist at de døde av en for høy dose av PMMA.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 31. januar 2011 kl. 19:28.
Å spise ferdigtrykte piller er ikke akuratt det smarteste man gjør
Hvemsomhelst kan kjøpe seg en pilletrykker og da er det bare å få tak på kjemikalier og trykke løs
Test kits koster knapt 500 spenn så disse folka som døde er nok ikke de skarpeste

Synd samfunnet stigmatiserer alt som ikke er koffein, nikotin og alkohol, nøytral, korrekt og grundig informasjon om rusmidler bør læres i skolen, vi detter alle borti det til syvende og sist uansett og kriminalisering, stigmatisering og tabubeleggelse hindrer bare de som kommer borti slikt å ha riktig informasjon for å ta informerte valg
Hmmm, jeg snorta en stripe i helga, første gang jeg prøver noe sånt man tar opp i nesa, fikk ikke særlig funk egentlig, er det kanskje sånn at du ikke kjenner det så godt første gang? hmm, ikke vet jeg.
noen måte å finne ut om det du har kjøpt er PMMA? kjøpte ca 5g med amf fra en jeg kun treffer på en pub i helgene, det jeg kjøpte hadde en slags blomsterlignende lukt.
Ser at en av "bi" efektene av PMMA er varme men jeg blir kald som en ispinne av det jeg har fått.
Så håper jeg ikke har drite på draget for jeg har tatt 3 ganske heftige doser i dag (nasalt)
reagerer det på noen ez-tests?
Hørte om noen hivte damer som var ute å gikk, men de som satt på de hadde problemer med å beskrive effekten. Og de sa også at det trengtes noen for å få ønsket funk. Jeg tror folk bør holde seg langt unna disse hvite damene, fikk ikke noe bedre beskrivelse. Inneholder etter all sannsynlighet PMMA

Sitat av Olje14 Vis innlegg
noen måte å finne ut om det du har kjøpt er PMMA? kjøpte ca 5g med amf fra en jeg kun treffer på en pub i helgene, det jeg kjøpte hadde en slags blomsterlignende lukt.
Ser at en av "bi" efektene av PMMA er varme men jeg blir kald som en ispinne av det jeg har fått.
Så håper jeg ikke har drite på draget for jeg har tatt 3 ganske heftige doser i dag (nasalt)
Vis hele sitatet...
Jeg er nesten skråsikker på at du sitter med amfetamin, ikke pmma! Dette sier jeg bare av egen erfaring fra tidligere møter med amfetamin (lukt, feeling etc)
Sitat av Olje14 Vis innlegg
noen måte å finne ut om det du har kjøpt er PMMA? kjøpte ca 5g med amf fra en jeg kun treffer på en pub i helgene, det jeg kjøpte hadde en slags blomsterlignende lukt.
Ser at en av "bi" efektene av PMMA er varme men jeg blir kald som en ispinne av det jeg har fått.
Så håper jeg ikke har drite på draget for jeg har tatt 3 ganske heftige doser i dag (nasalt)
Vis hele sitatet...
Amf. pleier å lukte litt vaskepulver/"blomster-aktig", men man vet jo aldri om noen har tynnet/bøffet det ut med noe.Så jeg ville ikke tatt noe fra noen man ikke kjente godt for god fisk. (De få gangene jeg har tatt amf har jeg blitt varm og svett som følge av økt puls osv. Ikke blitt kald.
Sist endret av Pablo_P; 31. januar 2011 kl. 23:35.
Noen som kan forklare hva PMMA egentlig er, og hvordan man kan unngå å bli lurt til å kjøpe det?
Sitat av klikk-her Vis innlegg
Noen som kan forklare hva PMMA egentlig er, og hvordan man kan unngå å bli lurt til å kjøpe det?
Vis hele sitatet...
Du unngår det ganske enkelt ved å ikke kjøpe ecstasytabletter.
Står til og med om dette på ez tests sine sider.

"The Dutch Drug Information and Monitoring System gave out a warning to be on the lookout for some really bad pills that go around. They're white clovers (with 4 leaves) and they contain PMMA, although it may go around as a white powder as well. PMMA IS NOT ECSTASY, NOR HAS IT ANY OF THE DESIRED EFFECTS. The real danger comes from the long time it takes before the stuff starts working. People will probably think they don't feel anything and take more, or other pills. This is where it goes bad : increases inheart rate and bloodpressure as well as a rise in body temp. PMMA sort of shuts down the brakes for these effects and it may KILL the user. In Norway there have been already 6 deaths related to this stuff. EZ TEST MARQUIS WILL NOT GIVE A REACTION WITH THIS STUFF AND WE THINK MANDELIN MAY TEST FOR THIS AS WELL. PLEASE BE CAREFUL! "
Sitat av Deci Vis innlegg
Jeg er nesten skråsikker på at du sitter med amfetamin, ikke pmma! Dette sier jeg bare av egen erfaring fra tidligere møter med amfetamin (lukt, feeling etc)
Vis hele sitatet...
Dette er ren synsing, på ekstremt slimmish grunnlag. Slikt kan man like godt spare seg for.
Det er i amfetaminen også. Burde kanskje få med det i overskriften, har vært en del ''skal prøve amf for første gang'', ''hjelp, er dette normalt'' - tråder om amf i det siste, like greit at folk som sannsynligvis har kjøpt/fått av folk dem ikke kjenner så godt vet at det kan være PMMA blandet inn. Hvertfall med tanke på hvor lite noen leser seg opp på stoff de vil prøve før de prøver...
Ecstasy markedet er ødelagt spør du meg, jeg og en kompis EZ-Testet for flere andre for et år siden og vi fant veldig lite spor etter ren MDMA, omtrent alle krystallene vi var borti derimot var ganske rene, med få unntak

Ikke slurv med eksotiske rusmidler er mitt tips, ta alle mulige forhåndsregler og ikke stol på vedkommende som selger varen uansett hvor mye du stoler på han eller hvor mye "peiling" han har, dersom du personlig ikke har sett pillene bli trykket opp av noe du kan bekrefte 100% er MDMA så kan du ikke vite om de er for real, enkelt og greit.
Ikke tro på noe du ikke kan bekrefte 100%
Faen da. Om rusmiddler hadde vært legalisert/dekriminalisert... Nå må jeg sitte og bekymre meg om 1 harmløs ecstasy ikke er så harmløs alikavel når man skal på Sensation White.
fiks no bedre saker, personlig ville jeg aldri tatt pillene hvis jeg ikke hadde en EZ-Test for hånd, sats heller på krystall
Sitat av Norsefire Vis innlegg
fiks no bedre saker, personlig ville jeg aldri tatt pillene hvis jeg ikke hadde en EZ-Test for hånd, sats heller på krystall
Vis hele sitatet...
Hvis det hadde vært så lett å få tak i krystall tror jeg alle ville ha gjort det. Det er ikke lett å få tak i krystaller i Norge, ved mindre man har veldig gode kontaker. Men er enig i at det er absolutt å foretrekke hvis man først skal ta noe.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette er ren synsing, på ekstremt slimmish grunnlag. Slikt kan man like godt spare seg for.
Vis hele sitatet...
lol, jeg sa jo at dette var bare av egen erfaring med lukt osv. Regnet med alle skjønte at dette bare var synsing fra min side, men ikke deg
Sist endret av felix_poker; 2. februar 2011 kl. 11:51.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Deci: Det er bra om man i det lengste unngår synsing. Det tilfører som oftest ikke forumet noe positivt, og det gjorde det ikke denne gangen heller.
Sitat av Deci Vis innlegg
lol, jeg sa jo at dette var bare av egen erfaring med lukt osv. Regnet med alle skjønte at dette bare var synsing fra min side, men ikke deg
Vis hele sitatet...
Hvor smart er det å synse omkring noe som potensielt kan ta livet av noen? Hvorfor ikke bare droppe å skrive hvis du ikke har noe håndfast å komme med?
Sist endret av felix_poker; 2. februar 2011 kl. 11:52.
http://www.ba.no/nyheter/article5475870.ece
"Som BA skrev i oktober, ble det funnet sport av det narkotiske stoffet PMMA hos Ragnhild Embla Helsengreen (15). Det er nå klart at hun er dødsdopets yngste offer. "
RadioRadio:

Jeg bruker ikke amfetamin, men når det gjelder narkotika synes jeg myndighetene gjør en alt for dårlig jobb med å begrense skadene. Det burde vært advart mye tidligere, og med konkret informasjon om hvordan man kan kjenne igjen stoffet. Det samme gjelder ecstasy, der det blir hauset opp i media hvor farlig det er, mens det blir gjort pent lite for å opplyse om hvordan man kan minimere skadene. De fleste som dør av "ecstasy" dør av vannforgiftning fordi de har hørt at man blir dehydrert, mens realiteten er at MDMA frigjør vasopressin som gjør at kroppen holder på væske. Det skal visst bare skremmes, ikke opplyses.

Det er viktig å informere om skadevirkninger, men når man leser om "jente (15)" som døde en smertefull og ensom død etter å ha tatt en kvart ecstasy-pille, er det bare skremselspropaganda. Man dør ikke av en kvart pille, hvis den inneholder det den skal. Slik det er i dag, opplyses det alt for lite om de REELLE risikoene med narkotika, og ALT blir avfeid som tull og propaganda av ungdom som for lengst har gjennomskuet medias agenda. Det fører dessverre til uansvarlig bruk og unødvendige skader...

Forøvrig blir jeg stadig vekk imponert av velartikulerte og velskrevne innlegg fra en del av brukerne her, så det er definitivt ikke slik at alle som bruker narkotika i norge er slitne knarkere som knapt husker sitt eget navn...
Akkurat det du sier der, er noe av det jeg vil komme litt inn på: Kan det være uansvarlig av myndighetene å ikke nyansere informasjon om narkotika mer enn de gjør i dag?
Må og støtte meg til det du sier med velskrevne innlegg - som har imponert meg her inne, og som gjør at jeg stadig håper at noen har lyst til å la seg intervjue om dette. Jeg mener at det er veldig viktig å høre saken fra brukernes perspektiv.
Men nå skal jeg ikke kuppe tråden her - starter heller en ny tråd med dette.
Sitat av Kay-jay Vis innlegg
Hmmm, jeg snorta en stripe i helga, første gang jeg prøver noe sånt man tar opp i nesa, fikk ikke særlig funk egentlig, er det kanskje sånn at du ikke kjenner det så godt første gang? hmm, ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
er ikke vits å putte noe opp i nesa i det hele tatt.
At myndighetene nok engang har venta med å advare til etter det har forekommet et 10-talls dødsfall, er i mine øyne uakseptabelt.
Sist det ble advart mot farlige ecstasypiller i Norge, var på sensommern i 2009, og før det må man helt tilbake til år 2000, da politiet etter endel dødsfall gikk ut å advarte mot piller som inneholdt PMA, et stoff som er temmelig likt PMMA.
I 2009 var det ikke PMMA, men Mcpp det blei advart mot, og dette skjedde først etter at endel mennesker hadde havna på sykehuset som følge av negative og potensielt farlige reaksjoner på pillene som var hvite med mercedes logo på.

Politiet beslaglegger en god del amfetamin og ecstasy i løpet av et år, og i veldig mange tilfeller sendes dopet til labanalyse for å fastslå renhet og innhold.
Jeg nekter å tro at kostnadene for å lete etter giftstoffer som PMA og PMMA i beslaglagte varer er så høye at de må vente til folk dør før det blir gjort noe..
Jeg mener ikke at det er politiets jobb å finne ut om dopet folk putter i seg er giftig, men jeg mener at når de feks. beslaglegger 50 ecstasytabletter som inneholder et eller flere giftstoffer, så bør de gå ut med en advarsel i media den dagen labrapporten ankommer kontoret.