Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 579
Beklager om dette er postet i feil forum, visste virkelig ikke hvor jeg skulle plassere denne tråden.

Jeg har foran meg en fantastisk lang liste med lenker. Jeg vil besøke alle sammen, da hver lenke øker statistikken min i et internettspill. Er det noen måte jeg kan kopiere hele listen inn i et program, som deretter besøker alle lenkene? Trenger ikke trykke noe på siden jeg blir lenket til, de er nok å bare besøke siden.

Trenger ikke være et program, bare en enkel måte å gjøre dette på så jeg slipper å besøke tusenvis av lenker manuelt!

På forhånd takk!
I like turtles
Alfonzor's Avatar

Kode

@echo off
start www.eksempel.com
start www.eksempel2.no
start www.eksempel3.net
Lagre som ettellerannet.bat
Sist endret av Alfonzor; 23. juli 2009 kl. 18:04.
Om du benytter deg av Firefox, så kan du laste ned utvidelsen Snap Links.
Da holder man bare inne høyre museknapp og markerer alle linkene man vil åpne, så åpnes de i hver sin fane ^^,
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om du benytter deg av Firefox, så kan du laste ned utvidelsen Snap Links.
Da holder man bare inne høyre museknapp og markerer alle linkene man vil åpne, så åpnes de i hver sin fane ^^,
Vis hele sitatet...
Takker, var akkurat noe slikt jeg var på let etter. KP tildelt!
Du vil sikkert lage mange .bat filer med en varierende mengde linker, og så åpne/stenge dem manuelt. Kan tenke meg at det ikke vil være så kjekkt hvis du prøver å åpne tusenvis av lenker på en gang ;p

Tenkte bare jeg skulle tilføye dette før du eventuelt prøvde, så du blir spart for bryet med at dataen blir til grøt.
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av yeey? Vis innlegg
Du vil sikkert lage mange .bat filer med en varierende mengde linker, og så åpne/stenge dem manuelt. Kan tenke meg at det ikke vil være så kjekkt hvis du prøver å åpne tusenvis av lenker på en gang ;p

Tenkte bare jeg skulle tilføye dette før du eventuelt prøvde, så du blir spart for bryet med at dataen blir til grøt.
Vis hele sitatet...
Prøvde ikkke .bat metoden da det ville tatt meg lengre tid å skrive "start 'url'" enn å bare besøke den manuelt.
Nåja, det er jo noe som du bare gjør en gang, men bare bra hvis den addonen funker
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Du kan også gjøre det på en litt bedre måte i python.

Kode

import urllib
sider = open("sider.txt", "r")
while True:
    url = sider.readline()
    openURL = urllib.urlopen(url)
    print(url)
sider.close()
Følgene kode leser fra filen sider.txt i samme mappe. Den besøker så sidene, men uten å åpne de i nettleser. Du trenger pythonf for å kjøre det
http://python.org/