Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 13631
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Sikkert sant det at mye krazy skjer imens du har rusen, men så vidt jeg har forstått så er det egentlig ingen langtidsbivirkninger. Forutsatt at du ikke tar for mye og at du får i deg ekte GHB og ikke noe annet tull. Mye safere enn pepper, brus, speed etc.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg også lest, jeg tror GHB er mye tryggere enn de fleste andre rusmidler (med unntak av avhengigheten du kan få av det, som er temmelig ekstremt). Ikke glem at å blande det med alkohol er DØDELIG.
Å blande det med alkohol (øl) i moderate mengder har jeg opplevd som uproblematisk. Dette er naturligvis ikke noe man gjør de første gangene man prøver GHB. En dose (2-4g) GHB og ett par pils er en fin kombinasjon.

De som har dødd av GHB har nok fått i seg GHB mens de har vært ravende fulle på byen, noe som skjedde med en kammerat av meg, og han døde.
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Å blande det med alkohol (øl) i moderate mengder har jeg opplevd som uproblematisk. Dette er naturligvis ikke noe man gjør de første gangene man prøver GHB. En dose (2-4g) GHB og ett par pils er en fin kombinasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg fraråder på det sterkeste å kombinere GHB og alkohol, selv om det er snakk om bare 1-2 alkoholenheter!
Dette er farlig, og fullstendig unødendig, da de to stoffene har tilnærmet lik effekt. Skal man bruke alkohol
eller GHB bør man holde seg til en av gangen.
Da er vi enige om å være uenige.
Trådstarter
Jeg husker en vakker sommerdag for et par år siden satt jeg og en kamerat på gresset og tok oss et par halvlitere med pils hver. Ved siden av seg hadde kompisen en nyinnkjøpt halvliter GHB. Ingen av oss hadde prøvd den enda, men den skulle være meget potent.

Smak, utseende og konsistens tydet på at denne var meget potent. Det tok kompisen min 2 korker og en halvtime på å overdosere så han blacka totalt ut. Jeg hadde tatt to halvlitere og en kork og jeg hadde balanse som bambi på isen.

Skjekket pulsen og pusten hans hyppig. Pusten var tung og pulsen ikke så veldig hurtig, men han pustet med jevne mellomrom og hjertet slo klart å tydelig så alt jeg gjorde var å sitte ved han til han våknet. Noe jeg vil anslå var rundt 4 timer.
Mer enn det å være enige eller uenige så handler jo dette om konkrete fakta. Alkohol og GHB er en særdeles farlig, for ikke å snakke om unødvendig kombinasjon, og bør derfor ikke gambles med uansett hvor mye kontroll man tror at man har.

For det første så er det rimelig lett å glemme akkurat hvor mye man har drukket når man først er på en snurr, og for det andre så er den flytende GHB'en som folk flest får tak i av såpass varierende potens at det er helt umulig å vite hvor mye man egentlig har fått i seg.

I tillegg til dette så er det svært få brukere som vet akkurat hvor mye GHB og alkohol de faktisk tåler sammen, så om de hadde hatt full oversikt over alt det andre så hadde det ikke nødvendigvis vært til noen hjelp.

Det absolutt beste er derfor å ha prentet inn i hodet sitt at denne kombinasjonen rett og slett ikke er aktuell. Det er den eneste forsvarlige holdningen å ha til den saken.
Sist endret av mentalmelt; 7. april 2009 kl. 17:56.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Skyggen Vis innlegg
og hvor tar vi feil? det er en forskjell på ghb som rusmiddel og ghb i medisinske doser. Du snakker om ghb missbruk. Jeg vil også gjerne se noen kilder som påstår att ghb fjerner personligheten, kom gjerne med noen kilder om att ghb er sterkt vanedannende også. For meg virker det som du snakker bullshit.

God jul.
Vis hele sitatet...
skal ingen kjemiker til for å skjønne at du blir avhengi av ghb. finnes mange eksempler på de som kjøper inn litt for å ha en stund, men ender opp md daglig inntak. Da blir du HEKTA. Ikke som å slutte å røyke rev akkurat. Man forandrer også sin egen person etterhvert, akkurat som med folk som bruker mye steroider. Man er fortsatt seg selv, bare i en annen utgave
Sitat av tolpin Vis innlegg
skal ingen kjemiker til for å skjønne at du blir avhengi av ghb. finnes mange eksempler på de som kjøper inn litt for å ha en stund, men ender opp md daglig inntak. Da blir du HEKTA.
Vis hele sitatet...
GHB har et avhengighetspotensiale, ja. Man bygger opp en fysisk avhengighet ved regelmessig bruk.
Jeg siterer erowid:

Regular use of GHB or equivalents can cause marked physical addiction. With 4-6 uses per week (single dose per use) at 'normal' dosages, people report finding that they need to increase their dose somewhat to get the same level of intoxication and many also report that they often feel like they need a little GHB to feel normal.

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_health.shtml

Sitat av tolpin Vis innlegg
Man forandrer også sin egen person etterhvert, akkurat som med folk som bruker mye steroider. Man er fortsatt seg selv, bare i en annen utgave
Vis hele sitatet...
Alle mennesker er hele tiden "seg selv i en annen utgave". Du er deg selv idag, men i en annen utgave enn igår. Alle ting du gjør og alt du opplever former deg. At GHB bruk vil kunne påvirke din personlighet er for meg en selvfølge. At denne påirkningen i alle tilfeller er negativ, er derimot en veldig drøy påstand. Folk er forskjellige. Jeg kjenner kjempehyggelige bolere, og drittsekker som aldri har rørt hverken steroider eller GHB.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Dette er vel stort sett tabben folk gjør. Nå vet jeg veldig lite om GHB, men historiene minner litt om ecstacy da jeg gikk på barneskolen. Folk kjøper ecstacy for å få MDMA men får andre dårlige stoffer i pillen og stryker med. Folk kjøper GHB for å få GHB men det er blandet ut med andre kjipe stoffer og personen stryker med.
Dumt at det er GHB og ikke kyniske dealere og dumme festglade ungdommer som får skylda for dødsfallene. GHB virker som et kjempefint stoff i mine øyne (spesielt det med at man sover så godt etter inntak), men får ryktet sitt ødelagt av idiotisk blandingsforbruk.
Vis hele sitatet...
Folk kalte faktisk GHB for "flytende extacy". Jeg tror dette kan ha mye med at antallet folk som prøver øker.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Aloe Doc Vis innlegg
Folk kalte faktisk GHB for "flytende extacy". Jeg tror dette kan ha mye med at antallet folk som prøver øker.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si at jeg har hørt noen kalle GHB for flytende ecstasy, annet enn kanskje uvitende sjeler. Jeg tror nok det er et navn som har utspring i media, og ikke hos brukere.
Flytende ecstasy er faktisk et ganske vanlig kallenavn på GHB, både i Norge og i andre land. Kallenavnet brukes både av selgere, brukere og media.
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=110
http://www.onlineordbog.dk/wordnet/n...id_ecstasy.php
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/24/541658.html

Hvorvidt det er økende antall som prøver GHB, og hvorvidt dette skyldes dette kallnavnet, blir spekulasjoner.
Så vidt jeg vet finnes det ingen nye undersøkelser som viser en tydelig økning av nye GHB-brukere.
Jeg hadde blandede effekter på GHB, det gikk mellom fullt party oppe i hodet mitt til å sove. Blacket ut eks antall ganger på det iløpet av den kvelden jeg tok det, men når jeg "våknet" igjen var jeg klar for å feste som aldri før. Synet bli uklart og tid og sted forsvant nesten. Ble fortalt seinere at jeg tok en såkalt Lethal Dose. Og hvis jeg hadde tatt mer så hadde jeg sannsyneligvis dødd. Det er en substans jeg aldri skal ta igjen, alt klikket oppe i hodet mitt og jeg gjorde mange ting jeg angrer på i ettertid.
Sitat av Wodin Vis innlegg
Ble fortalt seinere at jeg tok en såkalt Lethal Dose
Vis hele sitatet...
Lethal dose betyr "dødelig dose" på engelsk. Du skjønner nok selv at du ikke hadde kunnet skrive innlegget du har skrevet over om du hadde tatt en slik dose, med mindre du ble pumpet før alt stoffet var absorbert i kroppen din.
Sitat av Wodin Vis innlegg
Det er en substans jeg aldri skal ta igjen, alt klikket oppe i hodet mitt og jeg gjorde mange ting jeg angrer på i ettertid.
Vis hele sitatet...
Fair enough, det er sikkert en grei avgjørelse å ikke ta GHB igjen, men det var jo tross alt du selv som var dum og tok en alt for stor dose. Til en annen gang vil jeg anbefale deg å sette deg nøye inn i stoffets virkemåte og anbefalte dosering før du inntar det, og begynne med en liten dose hvis det er første gang.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Lethal dose betyr "dødelig dose" på engelsk. Du skjønner nok selv at du ikke hadde kunnet skrive innlegget du har skrevet over om du hadde tatt en slik dose, med mindre du ble pumpet før alt stoffet var absorbert i kroppen din.

Fair enough, det er sikkert en grei avgjørelse å ikke ta GHB igjen, men det var jo tross alt du selv som var dum og tok en alt for stor dose. Til en annen gang vil jeg anbefale deg å sette deg nøye inn i stoffets virkemåte og anbefalte dosering før du inntar det, og begynne med en liten dose hvis det er første gang.
Vis hele sitatet...

Greit nok, fortjente egentlig å bli satt på plass. Kan si at det nesten var en dødelig dose. Jeg burde også definitivt satt meg inn i virkemåten til stoffet før jeg tok det. Men den gangen var jeg ung og dum, smake først tenke etterpå. Lite lurt og jeg har lært av den opplevelsen, jeg leser nå om narkotiske stoffer før jeg inntar dem.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har bare prøvd GHB en gang og må si det var en veldig god og euforisk rus. Røyka noe rev med det i tilleg og da hadde jeg samme effektene som før jeg røyka men jeg ble gira som faen.
Sitat av Deci Vis innlegg
Overalt på nettet starter infoen anngående GHB at dette er et partydop. Jeg har også lest diverse artikler om folk som har tatt overdose på dette på byen. Hva i allverden er party med dette?

For det første blir jeg ikke ovenpå i det hele tatt, jeg blir kanskje litt pratesjuk i starten, men thats it. Jeg blir ikke i noen som helst form for danseform eller partyform. Det eneste dette svineriet gjør med meg er å gjøre meg svimmel, døsig og tar jeg en kork til blir jeg så groggy at jeg sovner som en stein i et par timer.

Noen som egentlig havner i partyform av GHB?

Jeg mener, det er jo litt missvisende å kalle et bedøvelsesmiddel for partydop hvis alle får samme effekt som meg!
Vis hele sitatet...
Når du begynner å ta det, får du veldig lett den sløveste formen, med oppkast osv. Men senere er det lettere å styre rusen, du har lært styrker/doser for deg etter f.eks hvor uthvilt du er. Og du kan kose deg med musikken, tulle med folk, ha sex... Omdu merker du ikke tåler det, så bare dropp det, da. Avhengighetsskapende, ja.

PS: Eller uansett - lær dere hva dele tåler, og nei - man MÅ ikke glemme hvor lenge det var siden siste kork. Det skjer også mest i begynnelsen.
Sist endret av Grin RidingHood; 24. juni 2009 kl. 11:49.