Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 6429
Er ute etter et spill der jeg virkelig kan sitte å være redd
Ja, jeg er ganske lettskremt men føler at jeg trenger noe mer enn ting som System Shock og Silent Hill

Har sitti å sett igjennom både Youtube, Freakforum, og Google etter spill
Og finner ikke noe spesiellt bra
Eneste jeg har hvert borti er F.E.A.R. Men av en eller annen grunn virker ikke noen av Fear spillene på dama mi sin pc eller min egen, bare alle andre sin. Samme om det er W95 med Gamleste driverne.
Og jeg har ikke så verst gaming pc selv så skjønner ikke det, men det er en annen sak.

Vil ha et spill der jeg kan sitte å skvette og være redd ^^
Noe som ikke har Resident Evil 1-3 Grafikken og Lyder som er tatt opptak av med en tellefon ^^

Trenger ikke være så mye handling bare jeg skvetter godt =)
Savner litt følelsen av å være redd. Sist jeg var det var når jeg så Amityville Horror ^^ Midt på natta så

Har sjekka rundt og finner ikke så mye bra, enten er det et pittelitt skvettent spill med heftig fail grafikk ^^
Eller så er det et spill med bra grafikk som har de dårligste ideene som noen gang har kommet opp ^^

Har ikke mye eksempler, men vil bare sitte her å spille og bli redd
Laster ned Call Of Cthulhu nå, som så greit nok ut, Så stressande ut

Og ikke klikk fordi jeg lager en tråd om det, pga. det fins en annen tråd som heter "Skumle spill?"

Takk for svar
Vel..

Dead Space er et relativt nytt spill som har kommet nå, som visstnok skal være noe av det skumleste som er på markedet for tiden. Leste en anmeldelse av spillet et sted, husker ikk hvor, og der stod det at anmeldern rett og slett ikke turte å sitte aleine å spille det...

Selv så er jeg ikke veldig skvetten på spill, men har testa det litt, og det er noen scener i det spillet som er jævlig creepy, og man skvetter som faen. Spillet er møkkskummelt, og knuser doom 3, FEAR og alle de spillene på både kvalitet, og "skumleri". Test det ut!
Hmm, høres bra ut Hadde litt lyst til å gå på google å finne ut hva spillet handler om og åssen type spill det er og. Er det et skvettent rollespill så er jeg ikke så hypp lissom

Men kan kanskje spørre deg, som har spilt det allerede, om du har noe anelse om det er noe god handling? Om det skjer noe ofte? eller om det er veldig mye stillescener?

Og etter grafikken?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
S.T.A.L.K.E.R spillene er skummelt til tider, spesielt når du går nedi undergrunnen og i klokken. Spilet er litt som Oblivion. Du kan gå fritt rundt og gjøre oppdrag, men det er samtidig en main storyline i spillet.
lol Syns du Oblivion er skummelt? Neida bare kødder ^^
Hehe =) Ja det så ikke akkurat ut som det beste men
Dead Space Så Litt Bra Ut Kanskje litt for mye "Monster" Forhold til .. uhh, "Ghost" Aktig liker litt sånn spøkelser og creepy ting som det
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Hmm, høres bra ut Hadde litt lyst til å gå på google å finne ut hva spillet handler om og åssen type spill det er og. Er det et skvettent rollespill så er jeg ikke så hypp lissom

Men kan kanskje spørre deg, som har spilt det allerede, om du har noe anelse om det er noe god handling? Om det skjer noe ofte? eller om det er veldig mye stillescener?

Og etter grafikken?
Vis hele sitatet...
Måtte tipse om dette spillet, for jeg veit at det er jævlig skummelt, men skal ikke skryte på meg at jeg har spilt det så veldig mye. Har ikke fått inntrykk av at handlingen er eksepsjonell, men tror det er bra, mtp at spillet har fått gode kritikker.

Det er mye som skjer, og også endel stillescener. Grafikken er bra.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Ville anbefalt deg og prøvt F.E.A.R
Hmm. Så traileren nå
Det så greit nok ut, men som jeg skreiv så så det ganske "monster" ut forhold til "ghost" ^^ Hehe. blir ikke så veldig redd av å tenke på at det kan komme et stort farlig monster inn på rommet mitt :P

Forhold til å sitte i mørket å få stemmer i hue hehe ^^

Jeg jeg vill anbefalt meg selv å prøve fear -_- men det gåkke på pc'en min av en eller annen feit grunn.. spørte om det på nff for lenge siden men fikk aldri no ordentlig svar ;(
Sist endret av ChrisMafak; 19. desember 2008 kl. 01:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Doom spillene..
De krever ikke mye av datamaskinen og fikk værtfall meg til og være redd i store deler av spillet..
Penumbra black plague. forbanna skummelt. Ein får ikkje våpen, så det einaste ein kan gjere er å stikke av
silent hill er vel noe av det skumlere slaget?
Jeg minner at Half Life 2 til tider kunne være skummelt, dersom man skrur av lyset og tuner opp lyden noen hakk.
- Tenker spesielt på kirkegård-episoden -
Sist endret av Restyle; 19. desember 2008 kl. 14:48.
Ser etter skumle spill som også kan spilles coop, det er gøy!
Litt som L4D, bare at det ikke er skummelt.
Condemned er rimelig skummelt. Vet ikke om dette finnes til pc da men, det finnes vertfall på xbox. Bør sjekkes ut, jeg skvatt et par ganger på min ferd gjennom det.
Det finnes forresten både 1 og 2 av det, og begge er rimelig bra.
Jeg sverger fortsatt til Doom 3. Kverk lyset, ta på headset og spill. Jeg husker da broren min kom inn på rommet i det jeg var skikkelig med i spillet. Når jeg hørte foten hans treffe gulvet ropte jeg høyt og fikk puls på ca 180. Deilig!
Hva med Bioshock? Ikke at det er så fryktelig skummelt, men det har en særegen karakter over seg som er nok så ekkel. Storyen er fantastisk fantasifull og spillet er utmerket laget. Noe av det bedre jeg har spilt, sånn på storyen!
Halo 1 eller 2 (husker ikke) fikk meg til å skvette høyt og nesten skrike som en liten jente til tider, da jeg var litt mindre (13-14 år elns).
Synest silent hill burde fått litt mer oppmerksomhet her.
Husker dere ikke når det første kom på psx?
Det var ikke et mer groteskt, og skumelt spill på den tiden!
De siste i serien har ikke vært noen skuffelse heller.

silent hill 5 no escape trailer??: http://www.youtube.com/watch?v=oMw5D...eature=related

Og det første, synest det er verdig å nevne uannset hvor gamelt det er. : http://www.youtube.com/watch?v=952No...eature=related
Bioshock kan vere ganske noia til tider.
Når en zombiejævel hopper ut fra ingenting uten forvarsel.
Er ikke helt enig i at Bioshock er spesielt skummelt. Har spilt igjennom det uten å bli særlig skremt, og det skal nevnes at jeg er ganske pysete når det gjelder skumle spill.

Half life 2 derimot, har gitt meg mange timer med kaldsvetting. Det er utrolig mange skumle scener i spillet, og jeg har hoppet i stolen utallige ganger.
Skjer med HL2?
Har spilt igjennom det for lenge siden ^^
Og må ikke si jeg blei stort skremt

Men Call of Cthulhu.. det er noe som faktisk skremte meg ^^
Ærlig talt hadde jeg ikke spilt det om jeg ikke hadde hatt besøk =) Da skulle jeg skrudd av lyden, hatt på koselig musikk og skrudd opp lyset haha
Sitat av Restyle Vis innlegg
- Tenker spesielt på kirkegård-episoden -
Vis hele sitatet...
Ravenholm? Kan bi litt skvetten første gang man spiller det ja :P
Dead Space ser jo ganske så skrekkelig ut:
http://www.youtube.com/watch?v=caUhS...eature=related

F.E.A.R er jo en klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=0K-CY...eature=related (kan ha et par spoilers)

Selv anbefaler jeg F.E.A.R på det aller sterkeste. Ikke bare er det et fantastisk skummelt spill, men også et av de beste FPSene som er lagd. Var et par ganger jeg så og si skreik ut, hehe. Hva var problemet med at du ikke får starta FEAR?
Sist endret av Vepr; 20. desember 2008 kl. 16:28.
Her er et par skremmende spill som er verd å ta en titt på.
Noen er blit nevnt, men mesteparten av de har ikke blit det.

Scariest Games Top 10: http://www.youtube.com/watch?v=U7J_J4WhIxE
Grunnen til at jeg ikke får starta fear er.. ja orker ikke begynne på den der igjen tror jeg.
Hvis ikke noen er interessert i en detaljert forklart historie om hvorfor jeg ikke aner hvorfor Fear ikke funker?

Hehe, det er jævelig mange bra tips her!
Bra dere svarer Er kanskje en god topic?
Hvis ikke nFF har en "Creepy Spill" hovedtopic fra før?
Hehe

Men hvertfall, Call Of Cthulhu! Sykeste jeg har hvert borti
Mener det er bedre en fear så langt etter hva jeg har prøvd Fear da men

Er ikke et kjent spill men satan jeg sitter å skriker som en jente her til tider ^^
Folk begynner nesten å lure på om jeg blir gærn hehe.

Mest skvettene jeg har hvert borti, og ganske creepy med at han personen du styrer, har halliser og stemmer i hue til tider ^^ Det er skummelt

Anbefales på det sterkeste..
Dead Space og Bioshock :*
Anbefales på det sterkeste.
Det originale Alien vs Predator får meg til å bli mørkeredd samt avinstallere spillet lenge før jeg ser det første monsteret.
eternal darkness eller no til Game cube, skal vist være heltt forskrud. Og det skal komme et nytt Batman spill som skal være creepy
Trust me, prøv Dead Space.
Skummelt nok for meg hvertfall
et Jævlig bra spill som er ganske scary noen ganger er crysis. Holdt på å pisse på meg når jeg var inne i alien skipet, pluttselig pooper d opp en stygg jævel! Et spill som heter "Area 51" skal visst være ganske skummelt (har ikke prøvd d).

anbefaler crysis
Blacksite Area 51 virka ganske tøft
I å med at jeg bare spilte 10 min pga. jeg trengte dx10 instillinger og et litt bedre skjermkort tror jeg, har geforce 8600 med dx9, jeg har sett to bilder, et fra 9 og et fra 10 og 10'ern ser helt syk ut i forhold da
Har prøvd å finne ut åssenejg får tak i dx10 driverne men går vist ikke
Hehe

Crysis var det mye snakk om for et år tilbake eller noe , halvt år kanskje? Husker ikke. det skulle vist være mest bra, ikke så skumellt Er en som prøver å hjelpe meg å få i gang fear nå Så da har jeg det hvertfall, og THE CALL OF CTHULU Anbefales på det sterkeste, var ikke lenge før jeg både bæsja i buksa
Hadde flaks for jeg satt på rompa mi så det kom ingenting ut!

Dritskummelt spill
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det originale Alien vs Predator får meg til å bli mørkeredd samt avinstallere spillet lenge før jeg ser det første monsteret.
Vis hele sitatet...
HAHA! Har hatt mye noia av AVP spillene, har nettopp spilt gjennom DeadSpace, faen meg noe av det mest skumle jeg har vært borti, drit bra.

Så at S.T.A.L.K.E.R er nevnt, hadde det ikke vært 7 millioner bugs så hadde det vært konge.

Er et nytt spill på vei som ser jævli scary ut, sjekk ut www.alanwake.com
Annbefaler Condemned på det sterkeste! Ikke den sykeste grafikken, i og med at det kom ut ca. 1/2 år etter at 360 ble lansert, men fortsatt bra nok til at jeg (grafikkhore) gadd å spille det. Første gang jeg testa det ble jeg veldig skuffet ettersom jeg forventet grafikken som er i Condemned 2: Bloodshot (hadde lest en review og trodde jeg hadde kjøpt 2ern), så jeg quitta etter en times tid. Men så bestemte jeg meg for å runne det, og dæven jeg ble positivt overrasket! En vannvittig stemning og skrekk-momenter som får deg til å hoppe i taket!

Du spiller en politimann som etterforsker bestialske drap utført av seriemordere, i en by preget av vold og dop, samtidig som han kjemper mot sine indre demoner.

Om du er fan av Horror-spill så MÅ du teste dette! 2ern er desverre en stor skuffelse etter min mening, fordi alt ble for mye science fiction for meg.

Bioshock er også et spill du burde spille. Det har sin plass blandt mine top-5.

Et tips til folk som vil bli skremt av spill: Spill på vanskligste vansklihetsgrad. Da får du mye mer skrekk ut av spillet, fordi du dør fortere, må spare mer på ammo, etc..
Vel, selv om Left 4 Dead ikke er spesielt skummelt, så skvetter man godt og man får litt småpanikk der man sitter når det kommer 20-30 zombier løpende etter deg
hehe :P left 4 dead er ikke skummelt i atmosfære eller handlinger.
men jeg må innrømme jeg hopper i stolen av og til når jeg ikke følger med, og ett heller annet hyler og kommer brått på meg
Chrismafak, har selv gått igjennom Blacksite Area 51 for snaue 5-6 mnd`er siden..Syns det var et relativt bra spill, men særlig skremmende er det ikke

Da vil jeg heller som flere her allerede har gjort, anbefale Fear/Stalker/Doom/Silent Hill/Bioshock spillene
Også hørt mange snakke om Alone in the dark, men har ikke fått spilt det selv enda så kan forsåvidt ikke si så mye
Jeg syns condemned 2 så ganske bra ut, og vurderer og kjøpe det til ps3.
Hvis enern er bedre så vil jeg teste det, fins det til ps3?

Syns fortsatt fear og call og cthulhu tok kaka :P
Tester vel silent hill og stalker kanskje, er ikke så veldig glad i monster og science fiction er så bra som ghoste spill

Takk for alle svar! Bare og fortsette og diskutere og komme med forslag!
Condemned 2, Doom 3, Dead Space og Silent Hill.. Også F.E.A.R. da.


Eneste problemet med Dead Space (For min del) er at jeg raskt blir vant til å skvette, og dermed mister spillet mye av skremmeeffekten. Men den første gangen du runner det.. Fy faen Det som gjør det litt kult, er at det du forventer at kommer til å skje, skjer garantert ikke.
Sist endret av Lille Nikotin; 30. desember 2008 kl. 03:58.
Husker ikke helt reglen for banning her.. Gi meg advarsel om jeg gjør no gærnt men fyfaen i hælvette fitte jeg skvatt når jeg prøvde Condemned 2

Lasta ned Demo til PS3 nå og spillet hadde hvert driitfett hvis jeg bare hadde kommi meg vidre etter de 5 første minutenne skjønte ikke så mye av åssen jeg kom meg videre, blei stående stille
Prøv WoW du, du kommer til å sitte i ett hjørne i dagesvis når du møter shitkids og noobs der.. :P

Nei men seriøst nå; Dead Space er dritbra, skvetter som faen hver gang ^^
Har ikke spilt så mange skumle spill men Doom 3 fikk meg iallefall til å få litt blodomløp i kroppen for å si det på den måten
Åja okei, egen mening så syns jeg at dead space ser litt på tryne ut men hehe det er min mening da

Er stortsett de samme spillene som blir nevnt her:

- Dead Space
- Doom 3
- Condemned 2
- Fear
- Silent Hill
- Left 4 Dead
- Blacksite Area 51
- Stalker
- Alone in the dark
- Alien Vs. Predator
- Eternal Darknes
- Crysis
- Ravenholm
- HL2
- The Call Of Cthulhu
- Penumbra Black Plague

Og noen fler
Første tråden min som har blitt så populær
Bra dere kommer med forslag, bare å fortsette å nevne spill, kanskje legge inn egne meninger og anmeldelser

- Takk for svar
Silent Hill er definitivt de beste spillene hvis du spiller dem i atmosfæren de krever, ikke forran en dataskjerm med et par venner midt på dagen men i godsofaen, på konsol med en stor skjerm og surround annlegg. Ahh, minner..
Vil absolutt anbefale Alien vs Predator spillet. 1 ern. Det er det fårste spillet som er skummlest. Spessielt når du er marine og er i en mørk gang. Da må du høre etter aliensene fordi du ikke kan se dem. Hender ofte at du ikke tør å gå videre i spillet. F.eks. at du er utenfor og må ned i et hull det akkurat har kommmet 20 aliens fra.
hmm Høres ganske bra ut
Bare å fortsette
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
f.e.a.r.
Doom 3
Dead Space. Sistenevnte er riktignok ikke så skummelt, mer skvettefaktoren som gjelder.
Du har rett der
Skvettefaktor, og det å faktisk bli stressa
Var en scene i CoT som fikk meg utroilg stressa.. Var på et hotelrom, fikk 3stk etter meg hadde ingenting å beskytte meg med. Måtte løpe rundt i hotellet på forskjellige rom med de etter meg å låse en hævv med dører, og jeg rakk akkurat å se nesa på dem igjennom hver dør jeg kom til så.

Eneste du gjør der er å skyve ting foran døra, (Som du på hengende håret akkurat greier å gjøre) Så er veldig stressandes

Du har ganske riktig der ja ^^
Silent Hill er ikke så mye skvettefaktor som grøssefaktor, vil påstå at etter 8 timer med konstant SH spilling er jeg småsykotisk. For ofte kaldsvette på hendene og har mest lyst å sku av playstationen siden det er så jævelig, hehe.
Sitat av Deci Vis innlegg
Hva med Bioshock? Ikke at det er så fryktelig skummelt, men det har en særegen karakter over seg som er nok så ekkel. Storyen er fantastisk fantasifull og spillet er utmerket laget. Noe av det bedre jeg har spilt, sånn på storyen!
Vis hele sitatet...
Stemningen i spillet ER ekkel, det er et creepy spill å spille.
Anbefales.
Call of Cthulhu
Alien vs Predator
Alone in the dark
Doom 3

kommer alle høyt på min liste..
Quake 4 har også sine øyeblikk, men det er langt mellom de..
Hmm begynner å bli bra nå
Bare å skrive opp andre spill dere liker og kanskje et lite omslag? eller hva det heter? som en anmeldelse