Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1756
Noen som har erfaringer med dette kredittkortet?
Er dette virkelig noe og ha, da man vet at man har 50.000:- kreditt hver mnd.

Jeg skaffet meg et sånt kort for en god stund tilbake, "kjekt og ha" tenkte jeg og la dette kortet ned i min skuff for og benytte dette i krise situasjoner.

Nå har det seg så at hele mitt liv har bestått av en stor økonomisk krise, og hva har jeg tjent på dette kortet? Jo 45.000:- i gjeld.. I dag har jeg klippt mitt kort i 3-4 biter, betalt en regning på 16.450:- .. på vei til og starte et nytt og bedre økonomisk liv..

Tips: for dere som ikke er bra med økonomien, aldri skaff kredittkort!
Hvorfor spør du om Eurocard er bra eller dårlig når du allerede har klipt det i 3-4 biter?
original reprint
xaff's Avatar
Kanskje han lurer på hvordan andre's forhold til kredittkort er?

Jeg synes det er best å spare fremfor å låne, men av og til er ikke dette mulig, og da hadde det hvert kjekt med et kredittkort. Men jeg er ikke myndig og har ikke noen sånne kort, så hva vet vel jeg.
Jeg vet, skaffet et gebyrfri kort bra Bankia.

Det lå bare der ja, en stund... men så en dag tømte jeg det
Glemte så å betale avdraget på 250,-/mnd
Fikk en telefon fra inkassoselskapet om at hun skulle sende et gjeldsbrev på 30.000 og om jeg ikke betalte det innen 14 dager ville dette kravet økes til 60.000... Men det var heldigvis feil ente med en regning på 6.500, men det er jo ikke lett å betale det når en ikke har jobb og gjeld på husleien for et halvt år, (samt 4000 i gjeld til tiscali)...

alt er vel egentlig under kontroll i dag...

...aldri mer kreditt kort...
original reprint
xaff's Avatar
Har ingen av dere selvkontroll? Hvis du bruker det fornuftig og vet når du får igjen penger til å betale for det du allerede har brukt så kan man vel fint bruke kredittkort. Men jeg burde ikke snakke, hadde selv sprunget inn på nærmeste Komplett butikk og tømt kortet.

Tror ikke jeg skal ha kredittkort. Høres for skummelt ut, når man først kommer seg inn i en slik ond sirkel er det vanskelig å bryte seg ut.
kredittkort er onnskap...bare se på meg...jeg er lærling og tjener ca 6-7000 i måneden...da jeg kom hjem fra roskilde var jeg blakk...så vær gang jeg skulle ha røyk eller godist(munchies) så stakk jeg på hydro texaco og trakk kortet litt kjappere en vanlig og tok hele dritten på visa delen av kortet...dette blir gjort vær dag i en måned...så kommer lønna hele lønna blir spist av visa regningen også er det bare å begynne på nytt =)

det kommert ikke annpå kortet eller kredittgrensa det kommer ann på personen som bruker det ( jeg er jo et eksepsjonelt tilfelle da jeg vet ALLE plassene en kan overtrekke en visa i byen min =))

så d så =)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Fikk du 50.000 i kreditt sånn uten videre? Uten og være kredittverdig eller non ting?
Huff. Skaff dere visa electron alle sammen
Kreditt er pur ondskap for oss matrealistiske mennesker. Kjøpe kjøpe kjøpe? Akk og Dobbelt-V.
MAESTRO ER BEST!!
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg lurte egentlig bare på hvordan andres forhold til kredittkort var, enten dere er økonomisk dyktige, eller helt blind som meg.

Nå bruker jeg bare vanlig visa uten kreditt.

Ond^Sofa: Søkte om Eurocard, de spurte om jeg hadde fast jobb, og hvor mye kreditt jeg ville ha. 50.000:- fikk jeg uten noen problemer,
Kort uten kreditt bør vel ikke by på altfor store problemer?
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
Nope, stemmer bra det..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
DanBanan: Tåpelig fra begge parter da, egentlig.
Tåpelig fra Eurocard som gir ut så mye kreditt til noen, uten og en gang sjekke noe særlig, og ikke ha no spes krav. Du kunne vel vært arbeidsledig for alt dem veit?
Og tåpelig av deg, som burde vite at du ikke kom til å takle det ;p

Forøvrig var det vel en artikkel i VG i dag, om at nordmenn er skikkelig ille til og betale tilbake gjeld, og inkassosaker var på en topp akkurat nu
Du er vel en del av den statistikken da? :P
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
Sant som du sier, men de gjorde en form av kreditt opplysning på meg (sjekket jobb, inntekt osv)...

Det var tåpelig av meg og gjøre dette, det vet jeg, men akkuratt i DET øyeblikket taklet jeg og ha kredittkort..

Kanskje hadde jeg hvert endel av den statestikken hvis jeg hadde bodd i Norge ja, men er med og presser svenskene opp på den listen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hum okay.. Hvor mye inntekt må man ha for og være god for 50 store da?
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
Nå prater jeg ikke noe nærmere om min økonomi, men det er ikke så mye.. under 300.000:- i året. Og jeg har INGEN sikkerhet.

Vet ikke åssen dette er i Norge, om det er andre regler der..
herregud, aldri hørt om å spare? enig med xaff og phunny...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
tore-: Kreditt ekke ment som et alternativ til og spare, det er ment som betalings utsettelse.
Mange som har det slik at kreditt-kontoen er tom, og når de drar kortet går kontoen i minus, og de får regning feks hver 14. dag
Opprinnelig postet av Phun Q
Huff. Skaff dere visa electron alle sammen
Kreditt er pur ondskap for oss matrealistiske mennesker. Kjøpe kjøpe kjøpe? Akk og Dobbelt-V.
Vis hele sitatet...
Visa electron, maestro, bankaxept eller rett os slett et visa. Dette er ikke krite-kort. AmEx er på vei ut, ikke noe og satse på!
Jeg har kun erfaring med VISA electron :/ Men sko ønske jeg hadde hatt et 'skikkelig' kredittkort - og tror jeg hadde greid å begrense bruken.

Litt offtopic:
Red-Bull: du nevnte en gjeld til Tiscali; Er det slik at du brugte Tiscali sitt abbonoment i flere måneder uten å motta noen regning - og du venter fremdeles ?
Sist endret av ZawZe; 10. august 2002 kl. 00:58.
Kjøpekort er jo en fin ting:
"Kjøp nå, lever tilbake om 4 måneder"

Personlig ser jeg fordelen med MasterCard. Inntil 45 dagers betalingsutsettelse (minimum kr300,-/mnd deretter), da swaiper du kortet når du røsker ut noe dyrt, har gryna klar på høyrentekonto til regninga kommer; vips, så er det du kjøpte 5-7% billigere pga renteinntekt i inntil 45 dager.

Og til slutt, AmEx er så absolutt ikke "out" om du frekventerer USA eller Sør-Amerika (selvom også jeg synes det er noe dritt).
Dan
Pirat
Dan's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av ZawZe
Jeg har kun erfaring med VISA electron :/ Men sko ønske jeg hadde hatt et 'skikkelig' kredittkort - og tror jeg hadde greid å begrense bruken.
Vis hele sitatet...
Det var akkurat sånn jeg tenkte også.. jeg klarer den bruken!

Opprinnelig postet av vikingen
Kjøpekort er jo en fin ting:
"Kjøp nå, lever tilbake om 4 måneder"
Vis hele sitatet...
Vanskelig og levere tilbake saker og ting man har stappet i seg av mat, drikke og tobakk som var en stor andel av gjelden..
Jeg har blant annet mastercard som jobben betaler med full kreditt. Kjøpekort med 20 tusen i kreditt.
Men jeg klarer da å beherske meg med bruken.

Men nå har jo jeg jobb og har fast inntekt hver måned.

Slike kort er faktisk bra å ha, så lenge man har den berømte selvkontrollen.

Mr Bee