Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1471
Hehe, lite opplysende header, men skal forklare.
Skal begynne på NTNU om noen dager, og fikk meg tidlig hybel. Desverre så bor jeg utenfor Bergen, litt vekke fra Trondheim, så det ble ingen visning akkurat. I følge utleieren var det "muligheter" for bredbånd og kort vei (gangavstand) til skolen. Hehe, men akk; bredbånd tar det sikkert flere måneder å få lagt inn, og skolen ligger bare LANGT vekke (ikke så langt i luftlinje). Irriterer litt at folk oppe i gata har 100mbps tilkobling.
Men dette var ikke det verste. Hybelen hadde bare en, gjentar EN, strømkontakt, og jeg hadde ingen forgrener. Akk, det ble valget mellom pc eller skjerm. Jeg gikk en tur.

Hehe, nå kommer vi egentlig til meningen med posten;

Hvilke bredbåndsleverandører i Trondheim er billige og raske? Vil heslt unngå Telenor, pga den nye betalingsordningen. Samtidig en unskyldning til alle jeg ikke har svart, men som sagt; har hatt en jævlig uke, uten pc.
En jævla strømkontakt? Er det lovlig i det hele tatt å ha så få kontakter i en leilighet? Tror jeg ville gått for nexgentel, har hørt de er ganske stabile
Tror nok nexgentel er det beste valget, med mindre du har råd til SDSL
Edit; Tenker du på kjappere enn xdsl, tror jeg mulighetene blir mindre..
nextgentel... dem er best, synes jeg
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
NGT vil absolutt være det beste valget i Trondheim. Er du for langt unna, kan du alltids ordne deg radiolink
Du kan jo også sjekke mulighetene for radiolink.
Vel nok er det "bare" 512/512, men det er som regel billigere, og du slipper å betale noe som helst til TeleHor. Da trenger du heller ikke tråd-i-veggen-telefonlinje.
http://www.uninett.no/tradlos/trondlost/
http://trondheim.trondernett.no/tron...t/airborne.asp
http://infodesign.no/artikler/bredba...verandorer.htm

[edit]
Sorry, så ikke siste del av O^S' innlegg (er tidlig her i Mexico)
[/edit]
Sist endret av vikingen; 4. august 2002 kl. 15:27.
nextgentel har stundettilbud til de som studere ved ntnu..
495 for 2048/640

det kaller jeg tilbud
og jeg har linja allerede... funker som faen
heldiggris, sitter med den en råtten telenor adsl linje

OndSofa: neh, ville ikke brukt radiolink (har de første dagene på tg sterkt i minne )
Sist endret av kriss; 10. august 2002 kl. 21:40.
vell's Avatar
Trådstarter
Aslevik: kan du linke til noe info/betingelse hos ngt? Finner ikke det tilbudet.....
..hvis du bor nærme/frisikt til skolen så kan du kanskje få internett gratis derfra. De har sikkert satt opp trådløse antenner som studentene kan ta inn gratis internett på..? Vet det er mange skoler som har gjort dette..
vell's Avatar
Trådstarter
De har 100mbps, som sagt, ut til mange av studentsamskipnadens hybler (mange med stor M av de, har jeg forstått).
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Om du skal gå på NTNU/HiST, kan du få internett for 100,- pr måned. Ut til hybelene går det 10megabit linjer, og utifra selve NTNU er det 100megabit. Det er ikke slik at du har 100megabit helt for deg selv nei :P NTNU/HiST har maange hybler og leiligheter Mulig hat SIT har noe om dette på sidene sine, sjekk ut www.sit.no
vell's Avatar
Trådstarter
Poenget er at jeg har hybel. Det tilbudet der er for SiT sine hybler. Tror jeg går for ngt, men jeg vet ikke hvor mye jeg har råd til pr. periode. Skal sikkert dele med en eller to til, må bare får de overtalt først.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tror nok NGT er det sikreste og satse på, en jeg kjenner som jobber i Bravida, monterer en del adsl for Telenor and such, han har bestillt seg NGT selv. Sier vel en del når montørene dems velger konkurrenter :P
vet faktisk ikke hvor man finner den infoen, skal være et sted på websidene til ngt. Jeg snakka direkte med ei som jobber for ngt her i trondheim (hu er kontaktpersonen til komplett data der jeg jobber)
vell's Avatar
Trådstarter
Takker.
Opprinnelig postet av Aslevik
nextgentel har stundettilbud til de som studere ved ntnu..
495 for 2048/640

det kaller jeg tilbud
og jeg har linja allerede... funker som faen
Vis hele sitatet...
er dette kun for de som studerer ved ntnu?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du hadde lest på NGT sinde sider tore-, hadde du vunnet ut:

NGT Delta (2048/640) koster for ikke-NTNU'ere;
2 år - 1.015,-
1 år - 1.076,-
løp. - 1.138 ,-

Og for NTNU'ere;
1 år - 498,-
2 år - 450,-
løp. - 558,-


Prisene er som du ser, pr mnd, ved ettårs-, toårs-, og løpende kontrakt.
greit nok, men jeg mente om hvis du studerte noen annet spes.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Neh, som sagt gjelder NGT sitt tilbud kun for NTNU studenter.
Alle SiT sine boliger har jo internet, men bor du hverken hos de, eller går på NTNU er det nok vanlig pris du må betale