Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Bra eller dårlig ide?
BRA 6 15,00%
DÅRLIG 34 85,00%
Stemmegivere: 40. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  24 1812
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Har en genial ide for hvordan man kan få biler til å hoppe i fremtiden!

Hvis man får du luft trykk beholdere under bilen, 1 foran og en bak, så har man en knapp i bil som man trykker på, så vil først den beholderen foran gå av og fronten av bilen blir løftet opp, og like etter på vil den beholderen bak gå av, og da vil baken på bilen gå i luften! Det vil si at det må være et HELVETES trykk i disse beholderene. Tror dere at dette ville gått an? Jeg tror det, og jeg synes yt som at det høres ut som en genial ide som jeg sa!
man pleier å bruke trykk for å få bilen til å "hoppe" (hydrauliske fjærer).

Hvorfor skal du ha bakenden på bilen din til å hoppe? Da vil du ødelegge bilen forann. Man pleier å få bilen til å hoppe foran...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du tenker på hopping slik som du ser på filmer, er det enten pnaumatisk eller trykkluft som gjør at fronten på bilen 'hopper'. Også kalt hijackers. Vil forøvrig ikke anbefale dette, da bilen vil ramle fra hverandre etterhvert

Og jeg må stille det samme spørsmålet som Knightrider, hvorfor skal bilene hoppe i fremtiden?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
om man trykk frem og bak som ikke startes samtidlig, vil ikke da bilen tippe rundt på hodet når du "avfryrer" den første salven?
du må ikke tro at andre har tenkt på dette før deg. saken er at det er helt idiotisk. hvordan skal landingen gå tror du?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
polle: pnaumatikken ligger kun i de fremre støtdemperne, og effekten er uansett ikke så voldsom at det i hele tatt er mulig, under noen omstendigheter at bilen tipper rundt.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Ond^sofa: når du sier "pnaumatikk" ligger det da i hydralikken som i en lowrider, eller er det sånn luft shit som angryclown drømmer om
?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hydralikken i demperne som gjør at den hopper ja.
Men det finnes også hijackers som går på trykkluft. Det kommer uansett ikke til og få den hoppe, eller flyvefunksjonen som Angry Clown prater om
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
LOL. Okay, der tok jeg litt feil, my bad Ikke helt sånn jeg tenkte når jeg tenkte 'hoppe rundt', men endog

Uansett, 'normale' hijackers sitter foran på bilen, og er langt ifra så effektiv
Hmm, sorry Angry Clown, men det syns jeg ikke var en god ide. Du må vel ha et likt trykk hele tiden, eller så ville bilen tippe rundt enten ene eller andre veien, og da blir det hele litt mer komplisert.

Opprinnelig postet av Ezekiel
http://www.stilemedia.com/?v=gop3.mpg
Vis hele sitatet...
burde ikke denne ligget på pr0n?
Exodus: hvorfor burde den det??
Det er jo bare en video av en bil som hopper... Dessuten ble den jo bare lagt ut for å vise hva de mente med å få en bil til å hoppe...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Noen ganger når jeg ikke får sove så begynner jeg å tenke på forskjellige ting. f.eks. som dette. I framtiden vil jo bilen bli enda mer trygg og uknuselig en det det er i dag. Jeg har tenkt på dette noen ganger, så jeg måtte bare få se hvilken meninger, som kommer frem, og det jeg leser, virker fornuftig ut etter vært.
Faen å dum jeg må være.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Skjønner ikke helt hva det er du vil frem til Clown.. At bilene skal hoppe fremover i stedet for og rulle?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Nei. Sånn sikkerhets greie, kanskje. F.eks. Du kommer kjørenes i bilen din og du har stor fart, plutselig ser du en bilulykke foran deg, den er langt nok frem til at du kan reagere, men ikke til å stoppe, hva gjør du?

Jo, du gir ekstra gass, trykker på knappen, og vips, så hopper du over alle bilene som er med i ulykken!

Ide'en er ikke helt på jorde, men dum er den vel kanskje uansett!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Høres høyst ubehagelig ut Må være noen sinnsyke fjæringer på den kjærra da.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jaja, Selvfølgelig! Bilene blir jo bare bedre og bedre framover!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mange rare ide'er...hehe

leste i et blad her om dagen at du kunne kjøpe NoS(lystgass/st.peters gass) til den nye Harlyen (V ett eller annet
Better than thou.
NoS får man vel til de fleste motorkjøretøyer ville jeg tro...
Det er jo ollie prinsippet (skateboarding), tror det blir høyst ubehagelig og hva er nødvendigheten med dette!?
det hadde vært litt tøft da, hoppe seg ut av trafikk korker dersom det bare var en som hadde det, for hvis alle hadde det ville alle hoppet i hverandre..
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Mhm. Sikkert mange fine skader på både personer og eiendom også.
Opprinnelig postet av reallife
det hadde vært litt tøft da, hoppe seg ut av trafikk korker dersom det bare var en som hadde det, for hvis alle hadde det ville alle hoppet i hverandre..
Vis hele sitatet...
Ville ikke alle biler ha hoppet da!? Og hva er da meningen!?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Godt poeng STX!