Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 923
Er det bare meg eller er det sånn at når man skriver på en laptop med touchpad aktivert, så klikker musen av seg selv? Og da markerer du f.eks et helt annent område i f.eks dokmentet sånn at du plutselig begynner skrive et helt annet sted? Veldig irriterende... Noen som vet en løsning? Og nei, jeg er ikke borti touchpaden imens jeg skriver :P
sitter å erger meg fordervet av akkurat det samme.
men egentlig er det vel bare jeg som er borti , å det samme gjelder vel med deg..
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Tips: Bruk vanlig mus, og få maskinen til og skru av touchpad når ekstern mus er aktivert.
Evt kan man skru av at man kan "tappe" på touchpaden for å gjøre det samme som et museklikk, man har jo tross alt museknapper nedenfor pad'en
Disse touch-padene lever sitt eget liv. Jeg hater touch pad. Det går selvsagt an å slå av klikk-funksjonen. Normalt finner man menyen for dette i sys-tray, det feltet med ikoner som er nederst i høyre hjørne på skjermen din. Se etter noe som kan minne om en veldig firkantet mus med to knapper, som viser forskjellig farge ettersom man trykker hardere på touch-paden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Folk som klager over touchpads er stortsett ikkje klar over kor enkelt det er å stille dei inn, og kor nøyaktig dei kan kalibrerast. Dei er kapasitive givere, som er meget nøyaktige. Default-innstillingene er ofte litt vel følsomme, men det kan du tilpasse deg og din touchpad. Då unngår du slikt. Du kan skru av og på tapping, og du kan velge å deaktivere den om du vil.

Ellers så må jo eg sei at eg aldri har opplevd touchpad på lenovo-pcane eg har hatt som eit problem. Den er svakt nedsenka. På ein del HPer, acer dritt og slikt, så har eg hatt problem med at eg dunker borti den.