Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3442
"For Alltid" er kanskje litt sterke ord... Men jeg så på et forum at man kan kopiere og lime inn en code eller en tekst i en notisblokk fil og lagre den som en BAT fil... Når man klikker på den så blir noen viktige filer i Windows sletta slik at du ikke kan slå på maskinen igjen, med mindre du formaterer... Forumet jeg så det på er nede og jeg husker ikke den coden eller teksten sånn helt nøyaktig i hodet


Så noen som kan dette?
Sist endret av YeiYeo; 28. oktober 2007 kl. 19:21.
Bare last ned Killdisk (http://www.killdisk.com/) og kjør det. Den sletter og overskriver alt på harddisken, da vil nok ikke maskinen boote med mindre du reinstallerer Windows (eller et annet OS).
Trådstarter
Nå mente jeg mer en enkel script som du kopierer inn i en notisblokk fil og lagrer som en bat fil...


Men likevel takk for svar!


Btw... Det programmet du snakker om er vel mer beregnet hvis du skal f.eks selge eller gi vekk hard diskene eller hele datamaskinen til en annen person og forsikre deg at gamle slettete filer ikke kan dukke opp igjen på en eller annen måte?
Kanskje du kan prøve med denne koden?

@echo off
del hall.dll
exit

lim den inn i et textdokument og lagre som .bat fil.

Aner ikke om det fungerer, tør ikke prøve

Husker at jeg hadde problemer med å starte pc'n, fikk bare feilmelding der det stod "hall.dll is broken or missing." Jeg fikk hjelp av Mcmak til å fikse det, han sa jeg skulle skrive inn cdhsk eller noe og da funka det
Trådstarter
Takker for svar


Skal prøve


Men er det ikke hal.dll?
Sist endret av YeiYeo; 28. oktober 2007 kl. 22:49.
Det kan godt være det er, husker ikke helt Men ikke skyld på meg vis du føkker dataen din... kanskje du burde spørre noen som har litt mer peiling enn det jeg har
Trådstarter
Hvem har sagt jeg skal prøve på min egen pc?
Tsjernobyl Viruset?

- Det har kommet henvendelser både fra store firmaer og fra enkeltkunder. Hittill ser det ut til at vi har klart å redde all informasjonen, selv om harddiskene er skrevet over eller slettet, som følge av det såkalte «Tsjernobyl-viruset», sier Guro Bye.
Vis hele sitatet...
Kilde.
@echo off
deltree C /y /y


Eller noe sånt? deltree kommandoen skal vel funke.
Er ingenting i Windows-mappen du kan slette som vil lage problematikk for en som sitter med en XP-plate på seg. Det er bare snakk om å reparere Windows! Derimot så kan du overskrive MBR, noe som gjør at man må ha litt mer teknisk innsikt for å reparere feilen.
Sitat av skidude
Husker at jeg hadde problemer med å starte pc'n, fikk bare feilmelding der det stod "hall.dll is broken or missing." Jeg fikk hjelp av Mcmak til å fikse det, han sa jeg skulle skrive inn cdhsk eller noe og da funka det
Vis hele sitatet...
Rly? Hvem er du?
Det må isåfall ha hvert: "chkdsk" som man da skriver i cmd, eller lager i en batch fil.
Sist endret av Mcmak; 29. oktober 2007 kl. 00:30.
Trådstarter
Sitat av OoM
YeiYeo, virker som du har tenkt til å bruke denne informasjonen for å skade andre. Og det er teit. Ja, TEIT!
Derfor gidder jeg ikke å hjelpe deg. Og oppfordere andre til ikke å hjelpe heller.

Voks opp!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg skade et annet menneske med en batch fil?


Og jeg har ikke tenkt til å bruke dette mot hvem som helst...
Sikkerhetsklarert
Du skal jobbe en del for å skade et menneske med en batch fil gitt..
Eneste måten jeg tror man kan slå av en pc for alltid er vell å bruke rå makt og slegga?
Sitat av Pjukern
Du skal jobbe en del for å skade et menneske med en batch fil gitt..
Vis hele sitatet...
Nei, ikke visst du skriver ut 15 millioner text-dokumenter med codes og drar til fienden med de!
Trådstarter
Sitat av PolkagrisLaila
Nei, ikke visst du skriver ut 15 millioner text-dokumenter med codes og drar til fienden med de!
Vis hele sitatet...

Når ble text dokumenter farlige? Med mindre du gir fienden papirkutt over hovedpulsårene ved halsen...
Limited edition
Moff's Avatar
Nå er det jo rimelig enkelt å fikse skaden, uansett hva du gjør. Derfor kan du jo like gjerne bare legge inn en fil som skrur av maskinen når den skrus på. Det er enklere å fikse per se, men omtrendt like meningsløst som noe annet.
Sitat av Turbolego
Tsjernobyl Viruset?
Vis hele sitatet...
Du nevner et 8år gammelt virus som ikke har noe som helst relevans for denne tråden (som også bare fungerer på win9x).
Å skade noen med en type virus trenger nødvendigvis ikke å skje i fysisk forstand. La oss si at noen har lagret noe som hele denne persons fremtid avhenger av, f.eks. hovedoppgave for doktorgrad i biologi.

Hadde jeg fått ett ønske noensinne, skulle jeg bruke det på å skade alle som noensinne prøvde å kreere virus av skadelig type. Gjerne med bjørnefelle under tastaturet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lefsegokk
Å skade noen med en type virus trenger nødvendigvis ikke å skje i fysisk forstand. La oss si at noen har lagret noe som hele denne persons fremtid avhenger av, f.eks. hovedoppgave for doktorgrad i biologi.
Vis hele sitatet...
Dei personane som har doktorgradsavhandlinga lagra på bare en plass fortener å miste den.

Ja, slike folk finst. Sto om en i BT for et år eller to sidan som hadde heile hovedfagsoppgava på en floppy(!!!!) og hadde greid å miste denne. Medfølelse? Neh.
Min venns far er også en av disse, men da var det sønnen som klarte å forme harddisken under avhandlingen. Mennesker som tar en slik grad er kanskje velinformert om emnet de holder på med, men kanskje ikke på virusfronten. Jeg er velinformert om virus og slikt noe, men det betyr ikke at jeg gidder å sikkerhetskopiere alt hele tiden. Selv om jeg kanskje ikke mister vital informasjon, mister jeg informasjon jeg ikke nødvendigvis vil miste. Jeg skjønner poenget ditt, men det høres nesten ut som om du slår et slag for virusmakere?
Limited edition
Moff's Avatar
Vidarlo poengterer vel heller det at om du er redd for å miste det du kaller 'vital informasjon' så bør du ikke lagre det kun på en plass. Jeg føler meg i alle fall utrygg om jeg ikke har en ekstern kopi av ting.
Sitat av Moff
Vidarlo poengterer vel heller det at om du er redd for å miste det du kaller 'vital informasjon' så bør du ikke lagre det kun på en plass.
Vis hele sitatet...
Dette var litt vel selvsigende, eller hva?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Poenget mitt er at en bør vere oppegåande nok når en held på med ei høgare utdanning til å greie å tenke ut at sikkerhetskopiering = lurt. Ellers stiller eg spørsmål ved om ein i heileteke bør ta den graden.
Det enkleste

rd C: /s /q

Putt det inn i en .bat, rename den til Microsoft word eller noe, og skift ikonet
gjør som jeg gjorde en gang. slett hele registeret

start -> kjør -> regedit

edit: eller ødelegg biosen med ett eller annet biosformateringsprogramm
edit2:du kan også prøve å ta vekk hdden fra oppstartsrekkefølgen i bios? en noob som bare leser epost ville ikke skjømme bæret

men hvorfor? hevn på eks-kjæreste? nabokrangel? eller vil du ødelegge microsoft-serverene?
Sist endret av hawken07; 29. oktober 2007 kl. 18:08.
En efektiv måte å fuck en pc på er å slette SAM og SYSTEM filene det er der brukernavn og passord lagres
▼ ... over en måned senere ... ▼
YeiYeo: Det var vell ikke her du leste dette vell? En i klassen min viste meg det trikset der. Og vi hadde det litt gøy med en pc på skolen.
Sitat av holy_toy
En efektiv måte å fuck en pc på er å slette SAM og SYSTEM filene det er der brukernavn og passord lagres
Vis hele sitatet...
Går ikke ann å slette filene i Windows. Da må du starte opp linux eller noe i den duren.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Slett NTLDR. Windows kan ikke starte uten den.
Slår av pcen etter 5 sekunder
@echo off
shutdown -s -t 05 -c "Skriv noe her"

For å slette innloggningsekvensen kan du bruke:
@echo off
del csystem32\logonui.exe
er ganske ny på dette, men hva er vitsen med "@echo off" ? når jeg skal gjøre noe morsomt skriver jeg :

taskkill /f /im explorer.exe
shutdown -s -t 25 -c "sucker"

men som sagt, hva er @echo off til ?
echo off gjør at kommandoene utføres "usynelig". Uten echo off kommer kommandolinjene opp i shellet.

Eller, slik var det i hvert fall sist gang jeg laget en bat-fil, hm, nærmer seg vel 12-15 år sida, dos 6.0 og greier