Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5964
Aldri brukt dem før! Jeg trenger pakka mi så fort som mulig og de er raskeste og eneste mulighet nå. Men pga angst orker jeg ikke treffe folk nå å lurer på om noen vet om de operere sånn at de bare legger pakke på døra?? Kommer det an på hvor man bor? Jeg bor i svær bygård med låst ytterdør nede men mange bud har universal nøkkel og kommer seg inn
Gjelder dette også porter buddy??? Takk
Dette hentet jeg fra PorterBuddy sin egne FAQ (første resultat på Google);

Kan pakken legges utenfor døren min?
For å minimere kontakten mellom bud og sluttkunde vil nå alle pakker leveres på dørstokken. Instrukser om dette sendes til alle sluttkunder på SMS før levering.

https://support.porterbuddy.com/hc/n...sm%C3%A5l-FAQ-

Eventuelt, kan du jo kontakte dem selv ?
Trådstarter
Veit det men hvis du ser så er det datert fra i fjor når det var sykt strengt.
De har det som standard nå også. Fikk det senest i går
Hva med å bare ringe/sende mail til kundeservise? Jeg ville tro dem vil kunne svare på det, tror du ikke?
Ja det er kontaktløs, fikk senest en pakke i dagtidlig. De settern utenfor døra og tar et bilde som du får tilgang til så du vet hvor pakka ligger.
Sist endret av Sæd; 19. november 2021 kl. 16:34.
Bestiller snus hver uke, ber dem putte pakken i postkassen uten problemer.
Trådstarter
Ja men jeg bor i bygård med smekklås på døra nede. Hva gjør de der a, bare slenger pakka på gata utafor døra og tar bilde? ????? Og så kan første som går forbi nappe til seg pakka. Fy faan ass håper de får en bedre løsning på det tullet her!!

Asså postkassene her er bak låst dør skjønner dere eller gutta
Sist endret av mendez; 23. november 2021 kl. 10:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får jo melding når pakken er levert. I tillegg kan du se status på hvordan pakken din ligger ann. Da kan man omtrent vente på postbudet hvis det er problemer for han å levere det på døra di.
28 leveringer fra PorterBuddy siden september 2020 og jeg har enda ikke hilst på en sjåfør.. En gang ringte han på (og ringte på mobil etc) og vekte meg fra soving før nattevakt (men den ble levert kontaktløst til slutt når han hav opp) og da klarte kundeservice å skremme han nok til at det aldri har skjedd igjen. Du får SMS så fort personen før deg er levert, så du har plenty med tid til å åpne en evt. hoveddør, evt. kan du i leveringsinnstruksen be han levere utenfor hovedinngangen.
Sist endret av bashfoo; 23. november 2021 kl. 11:30.
En bedre løsning? Er ytterdøra låst, er den eneste muligheten at budet får en nøkkel eller en adgangskode for å komme seg inn. Hvis ikke, må noen [andre] åpne for budet. Har du forslag til bedre løsning? Teletransportasjon hadde jo vært en ideell løsning tho...

Bor i blokk selv, fyi.