Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1124
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg googler meg frem til at det er en gammel tråd som omhandler dette på freak. Samtidig så har jeg alldrig hørt om hunder som har markert på folk å funnet benzo. Er det noen som kan avkrefte eller bekrefte at det er vanlig?
De trenger ikke å lukte pillene, når man fint kan se de i skanneren.
Litt usikker egentlig, i 2014 så brukte de narkobikkjer for å ta rumenske pilleselgere og pilledepoter i en norsk by.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
De trenger ikke å lukte pillene, når man fint kan se de i skanneren.
Vis hele sitatet...
Var ikke det han spurte om! Han spørr om narkobikkjene lukter benzo! Har aldri hørt om det selv faktisk

can a sniffer dog detect Xanax? As of now, most dogs are not trained to sniff out Xanax, but it is possible for a dog to be trained to do so.

Read more at: https://wagwalking.com/sense/can-dogs-smell-xanax
Vis hele sitatet...
Så svaret er vel ja, hvis "hundeeiern" vil trene den til det så kan han fint gjøre det!
Sist endret av FourHorsemen; 14. november 2021 kl. 17:22.
Bikkjer kan trenes til å lukte det ja. Hvilken sammenheng du er redd for å treffe på hund, eller i hvilken sammenheng er det du lurer på? Om man går på gata med 20 rivotril så vil nok ingen hund markere på deg noen gang.

Det er sannsynlig at hundene er trent opp forskjellig alt etter hvor de er tiltenkt bruk. Feks ved grenseoverganger og annen plass det pågår større kriminelle handlinger brukes sikkert de beste hundene (her blir det nok gjort søk med hunder som er trent opp til å kunne markere ved funn av tabletter) så har hundene nok en helt annen trening enn det en hund som primært blir brukt på oppdrag typ razzia og kanskje på postterminaler hvor det er mer begrensede omfang på lovbruddenes størrelse
Sitat av Superspurv Vis innlegg
De trenger ikke å lukte pillene, når man fint kan se de i skanneren.
Vis hele sitatet...
Skanner Noe jeg har gått glipp av mtp utstyrsfronten til politiet
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Skanner Noe jeg har gått glipp av mtp utstyrsfronten til politiet
Vis hele sitatet...
Det blandes nok bare litt sammen her, noen snakker om import og toll andre om markering på mennesker.
På Gardermoen har de så vidt jeg vet skanning med røntgen av alle passasjerer ved sikkerhetskontrollen slik det også er
med bagasjen. Det ble i hvert fall testet ut der, og var ganske kontroversielt da det ble innført.