Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1660
Hei,

Jeg bor i en studenthybel og sliter litt med internettet. Fikk en feil med kokeplata mi, så jeg tok hovedsikringa av og på. Dette løste det problemet, men det gjorde også at internettet mitt sluttet å virke. Har en zyxel ruter hvor «jordklode» ikonet lyser rødt, altså at internettet ikke fungerer. Tok ut og inn stikkontakta til ruteren og det ga meg internett igjen i 10 min, før den begynte å løse rødt igjen. Forsøkte å ta ut og inn stikkontakta igjen. Nå har jeg internett i noen sekunder før «jordkloden» enten lyser rødt eller blinker gult. Så med andre ord kobler internettet seg hyppig av og på av seg selv. Noen som er gode på dette som vet om en løsning?
1: Hvem er leverandør? (Telenor?)
2: Zyxel ruteren, det er vel et multimodem? (Modem + wifi i ett)
3: Hvor får den nett fra? Kabel fra veggen?
Sist endret av Tysteren; 22. oktober 2021 kl. 14:53.
Hva med en reset av router? (Ofte en knapp på baksiden).
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva med en reset av router? (Ofte en knapp på baksiden).
Vis hele sitatet...
… som skal holdes inne i 30 sekunder. Knappen er ofte skjult i et bittelite hull, bruk binders.