Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2976
Tenkte jeg skulle spille litt Battlefield V i dag.

Allerede ved oppstart av spillet merket jeg at bildet ble snodig.
Det kan sammenlignes med når man setter på strømsparingsmodus på en laptop.
Bildet ble mørkere, fargene ble mindre pene å se på osv.
Etter at jeg lukket spillet ble alt normalt igjen.

Noen timer senere var det dags for en ny runde, men nå er dette problemet vedvarende.
Selv etter restart av maskin.

Jeg tenker selv at dette ser ut til å være noen instillinger som endres når man kjører spillet. Enten i GPU eller på skjermen, som er en Samsung odyssey g7 240 hz.
"Displayport HDR", står det på skjermen når spillet startes.


Noen som har en løsning på dette?


Informasjon om PC'en:


- AMD Ryzen 9 3900X Prosessor
- GeForce RTX 2080 SUPER ROG Strix Advanced Edition 8GB GDDR6
- G.Skill Ripjaws V DDR4 3600Mhz 16GB
- ROG STRIX X570-F GAMING
Nvidia game filter?
Spill har tilgang til å kjøre sine egne innstillinger av skjermkortet. Men du kan i software forhindre at dette skjer.
Har ikke gjort dette selv. Har bare sett at dette er en innstilling man kan huke av.
Kanskje du har forandret på noen innstillinger i desktop. Så forandrer det seg tilbake igjen når spillet kjører?
Sist endret av Arex_x; 11. oktober 2021 kl. 10:26.
Hvis spillet ellers virket som det skulle, så ville jeg gjettet på at det er skjermen som har en eller annen form for automagiske instillinger for spill.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvis spillet ellers virket som det skulle, så ville jeg gjettet på at det er skjermen som har en eller annen form for automagiske instillinger for spill.
Vis hele sitatet...
Du hadde helt rett.
Det var aktivert automatisk HDR-toning på skjermen.
Etter at dette ble deaktivert fungerte alt normalt igjen.

Takk for svar, folkens.