Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2963
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ren nysgjerrighet: Når politiet tar en fyr med en halv kilo heroin, så er det jo en eller annen boss et sted som taper masse penger. Hva er da vanligvis kotymen i disse miljøene? Går det under svinn, liksom, eller må fyren selv må betale tilbake pengene?
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En venn av meg som tok inn varer for endel år tilbake sa at det kunne komme biler med 2-4mill verdt dop over grensa og om det ble tatt ble det bare sendt ny bil. Å lage styr/bruke vold tiltrekkte seg bare dårlig oppmerksomhet og i det tilfellet var 2-4m ikke all verden for de som sendte da de hadde enda større "kunder" igjen.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dokumenter det har blitt beslaglagt av politiet, få gratis penger og hva du måtte ønske innenfor visse grenser.

Slik ordning en bekjent hadde med de som solgte for han. Slik jeg forstod det, fungerte det utmerket.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjeld. Når man kriter er alt ditt ansvar samme hva som skjer
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanlig kotyme er at blir man tatt må man gjøre opp gjelda. I mange tilfeller ender det med trusler og torpedo men som oftest blir det til at de som ble busta ikke har noe annet valg enn å fortsette å jobbe for samme sjef så fort de slipper ut men da må gi fra seg all inntjening og jobber så å si gratis for å slette gjelda. De som har de mest risikofylte jobbene ingen tør å ta mot betaling er de jobbene en med mye gjeld kan bli tvunget til å ta.. Kynisk verden men trapped in the game! Kjenner bare en stor sak utenom småsaker der gjelda ble sletta. Det var fordi han tok på seg rolle som hovedmannen og sparte andre siktede for 5-10 år i buret. De hadde jobbet sammen i mange år og han hadde tjent bakmannen mange millioner fra før.
Anonym bruker
"Villig Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært sjåfør for ek som drev med litt større "småmengder" i den forstand, par kilo amf, kola og røykings i måneden.

Vi ble tatt en gang, og slik jeg forstod det, så lenge man kan bevise politiet hsr tatt det så forsvinner gjelda. Men er vel forskjellige ordninger hos folk
Har en bekjent som fikk inn flere kg. I gangen. Praksis der var at når varer forsvant av at folk under ble tatt av politi med større menger varer, var at det kom inn større partier i etterkant. Han fikk da innkjøpspris på varene som forsvant.
og det var et felles samarbeid om å få dekt tapet.
Alle parter er lønnet av å ha god dialog, og finne et system som funker, så alle får tjent pengene de skal.
Sist endret av sukkersyke; 19. juni 2021 kl. 11:11.
NZB's everywhere
crf21's Avatar
18 7
Jeg tipper en som får tilbudet om å feks kjøre en bil over grensa med masse drugs, å ender opp med å bli tatt i en rutinekontroll, ikke trenger å betale tilbake. Grunnen til at jeg tror det er fordi jeg har lest div nyheter gjennom tidene hvor sånne må i varetekt på ubestemt tid. Å når dem slipper ut av fengslet hvordan i all verden skal dem klare å betale tilbake flere milioner til en «boss» . Det vet sikkert bossen også. Med mindre denne uheldige sjelen har en rik familie, eller mulighet til å ta opp lån. Dette er bare noe jeg har tenkt meg fram til bare så det er avklart. Jeg er ikke mafia/gangster/kjeltring
Sitat av crf21 Vis innlegg
Jeg tipper en som får tilbudet om å feks kjøre en bil over grensa med masse drugs, å ender opp med å bli tatt i en rutinekontroll, ikke trenger å betale tilbake. Grunnen til at jeg tror det er fordi jeg har lest div nyheter gjennom tidene hvor sånne må i varetekt på ubestemt tid. Å når dem slipper ut av fengslet hvordan i all verden skal dem klare å betale tilbake flere milioner til en «boss» . Det vet sikkert bossen også. Med mindre denne uheldige sjelen har en rik familie, eller mulighet til å ta opp lån. Dette er bare noe jeg har tenkt meg fram til bare så det er avklart. Jeg er ikke mafia/gangster/kjeltring
Vis hele sitatet...
Tenker det samme. Hvis jeg hadde vært boss, og den som frakter blir tatt, så burde ikke jeg gjøre det enda vanskeligere for vedkommende.
BRAND ∞ STRONG
Det minsker vel sjansen for at folk tyster på bakmenn også, hvis man vet at
man ikke blir holdt økonomisk ansvarlig om man blir busta.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av crf21 Vis innlegg
Jeg tipper en som får tilbudet om å feks kjøre en bil over grensa med masse drugs, å ender opp med å bli tatt i en rutinekontroll, ikke trenger å betale tilbake. Grunnen til at jeg tror det er fordi jeg har lest div nyheter gjennom tidene hvor sånne må i varetekt på ubestemt tid. Å når dem slipper ut av fengslet hvordan i all verden skal dem klare å betale tilbake flere milioner til en «boss» . Det vet sikkert bossen også. Med mindre denne uheldige sjelen har en rik familie, eller mulighet til å ta opp lån. Dette er bare noe jeg har tenkt meg fram til bare så det er avklart. Jeg er ikke mafia/gangster/kjeltring
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du utallige kriminelle fortsetter å være kriminelle resten av livet selvom de egentlig vil ut av gamet å få et normalt liv? En annen forklarte det godt lenger opp.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor tror du utallige kriminelle fortsetter å være kriminelle resten av livet selvom de egentlig vil ut av gamet å få et normalt liv? En annen forklarte det godt lenger opp.
Vis hele sitatet...
La oss si at jeg er sjåfør. Da har jeg minst 2 muligheter som jeg kommer på i farta.

1. Jeg kriter fra sjefen, og tar risken om å smugle over et parti for egen vinning der alt jeg smugler over er mitt som jeg kan selge videre. Med høyere vinning, kommer høyere risiko.

2. Jeg tar på meg jobben å frakte X fra punkt A til B. Det er jobben jeg får betalt for, og hvis ting går til helvete er worst case fengselsstraff.