Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 12900
R.i.p 23.04.2021
Nso er vel puppetmaster her inne og de som ikke kjører på med hva som passer i hans agenda får smekk på fingeren.
Det diskuteres ganske mye kontroversielt på dette forumet. Så at innlegg fjernes pga de er off-topic eller inneholder bare oppgulp synes jeg er helt greit.

Hva slags "agenda" mener du nso har Tarm? Prøver ikke å provosere nå altså, bare nysgjerrig
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Hva slags "agenda" mener du nso har Tarm? Prøver ikke å provosere nå altså, bare nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Sitat av Tarm Vis innlegg
Nso er vel puppetmaster her inne og de som ikke kjører på med hva som passer i hans agenda får smekk på fingeren.
Vis hele sitatet...
Jeg er også litt nysgjerrig på hva du mener med agenda, og puppetmaster. Spør også av nysgjerrighet.
R.i.p 23.04.2021
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg er også litt nysgjerrig på hva du mener med agenda, og puppetmaster. Spør også av nysgjerrighet.
Vis hele sitatet...
Ehm har sagt for mye allerede
Sitat av Tarm Vis innlegg
Ehm har sagt for mye allerede
Vis hele sitatet...
Lame Har du sagt A, kan du like gjerne si B
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Fint om du oppklarer hva denne agendaen består i, slik at vi kan moderere bedre etter den.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Ehm har sagt for mye allerede
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si at jeg ble mindre nysgjerrig av den der. Gjør det, gjør det, gjennomfør det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi modererer som sagt aldri etter politisk mening, men en ting jeg har lagt merke til som kanskje ikke alle andre har: Det er idioter på "alle" sider, men trender jeg har lagt merke til er at folk med visse politiske orienteringer argumenterer så ræva dårlig og går så ned på barneskolenivå i kommunikasjon at innleggene slettes pga de mer generelle reglene som personangrep, mangler argumentasjon etc.
Enda et problem: folk som lenker til youtube videoer som argument, Tips: Om du må vise til hele youtube videoer for å fremme argumentet ditt bør du bare melde deg ut med en gang, et argument skal kunne presenteres i en relativt kort tekst, å be noen se en times lang youtube video er latskap og har ikke noe her å gjøre.

I korte trekk: Folk prøver å "diskutere" saker her inne på samme lavpanne-nivået som eksisterer i kommentarfeltene og blir helt i harnisk og raver om sensur når de ikke klarer å formulere en enkel tanke. Vi har standarder her på freak, mye høyere enn de fleste andre steder.
Sist endret av Dodecha; 9. april 2021 kl. 18:42.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Ehm har sagt for mye allerede
Vis hele sitatet...
Det har du ikke, for da hadde inlegget ditt vært fjernet allerede.

JA TIL YTTRINGSFRIHET!!
*Tarm forsvinner på mystisk vis*

"Nei, han har vi aldri hørt om"

Hahah, god helg folkens
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
*Tarm forsvinner på mystisk vis*

"Nei, han har vi aldri hørt om"

Hahah, god helg folkens
Vis hele sitatet...
Kari slenger dukken sin på gulvet. Per tar dukken til Kari. Kari slår Per. Per hyler. Mamma går etter lyden og trøster ham. Mamma forteller Kari at selv om Per har tatt dukken hennes er det uproporsjonalt å slå og dessuten hadde hun lagt den fra seg. Kari synes dette er blodig urettferdig og begynner å skrike. Mens mamma forsøker å ro situasjonen i land benytter Per anledningen til å geipe til Kari. Mamma refser Per for provokasjonen, men hun rekker ikke å fullføre setningen før Kari kaster en brio-skinne i skallen på Per. Per løper hylende ut av rommet. Mamma, som i løpet av de siste 24 timer har fått fire bolker med sammenhengende søvn på tre kvarter reiser seg brått og skaller hardt i skapdøra som nok en gang ikke var lukket. Samtidig hyler babyen, katta har bæsja i vuggen, papirsøpla har velta i vindværet slik at all søpla blåser inn i oppkjørselen til naboen og pappa har nok en gang "glemt" å komme hjem fra jobb tidsnok til å fikse de nye bremsene på bilen som blir avskilta snart om han ikke får den jævla eu-kontrollen på stell. Da ringer det på døra: Svigermor bestemte seg for å komme på overraskelsesvisitt for å si hei til barnebarna, men guuuuud hvor det ser ut i hagen!

OK. Noen forskjeller mellom freak og småbarnslivet kan muligens foreligge, men come on. Vi er ikke dunkle skyggemennesker med en skjult agenda. Vi er bare en gjeng overraskende lite unormale folk som på eget initativ forsøker å holde denne skuta her sånn noenlunde flytende og tilse at de som bor i den stort sett får sine basalbehov tilfredsstilt. Tidvis er det jævlig frustrerende. Stort sett er det veldig givende.

Jeg vil, i all ydmykhet, si vi klarer oss vesentlig bedre enn ganske mange andre plasser.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2021 kl. 01:06.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Kari slenger dukken sin på gulvert. Per tar dukken til Kari. Kari slår Per. Per hyler. Mamma går etter lyden og trøster ham. Mamma forteller Kari at selv om Per har tatt dukken hennes er det uproporsjonalt å slå og dessuten hadde hun lagt den fra seg. Kari synes dette er blodig urettferdig og begynner å skrike. Mens mamma forsøker å ro situasjonen i land benytter Per anledningen til å geipe til Kari. Mamma refser Per for provokasjonen, men hun rekker ikke å fullføre setningen før Kari kaster en brio/skinne i skallen på Per. Per løper hylende ut av rommet. Mamma, som i løpet av de siste 24 timer har fått fire bolker med sammenhengende søvn på tre kvarter reiser seg brått og skaller hardt i skapdøra som nok en gang ikke var lukket. Samtidig hyler babyen, katta har bæsja i vuggen, papirsøpla har velta i vindværet slik at all søpla blåser inn i oppkjørselen til naboen og pappa har nok en gang "glemt" å komme hjem fra jobb tidsnok til å fikse de nye bremsene på bilen som blir avskilta snart om han ikke får den jævla eu-kontrollen på stell. Da ringer det på døra: Svigermor bestemte seg for å komme på overraskelsesvisitt for å si hei til barnebarna, men guuuuud hvor det ser ut i hagen!

OK. Noen forskjeller mellom freak og småbarnslivet kan muligens foreligge, men come on. Vi er ikke dunkle skyggemennesker med en skjult agenda. Vi er bare en gjeng overraskende lite unormale folk som på eget initativ forsøker å holde denne skuta her sånn noenlunde flytende og tilse at de som bor i den stort sett får sine basalbehov tilfredsstilt. Tidvis er det jævlig frustrerende. Stort sett er det veldig givende.

Jeg vil, i alle ydmykhet, si vi klarer oss vesentlig bedre enn ganske mange andre plasser.
Vis hele sitatet...
Oi, må bare presisere at dette var en spøk og ikke hint om at Tarm har fått noen konsekvenser. Han er for feig tydeligvis til å begrunne den vage konspirasjonsteorien sin

Ellers forsto jeg lite av analogien, selv om jeg skjønner hvor du vil

Har selv fått fjernet innlegg jeg har postet, uten at jeg tror det er noen agenda bak! Da det jeg skrev rett og slett var i affekt og usakelig eller off-topic.

Synes dere gjør en god jobb, og dette er et meget bra forum! *tar på tinnfoliehatten*
Sist endret av Heimdall-; 9. april 2021 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg

Har selv fått fjernet innlegg jeg har postet, uten at jeg tror det er noen agenda bak! Da det jeg skrev rett og slett var i affekt og usakelig eller off-topic.
Vis hele sitatet...
Har selv fått og sett andres innlegg fjernet etter det jeg mener var dårlige vurderinger også, som gjorde diskusjonen mer rotete og uforståelig. Nesten så man skulle tro det var vanlige mennesker som modererte.
Sitat av *pi Vis innlegg
Har selv fått og sett andres innlegg fjernet etter det jeg mener var dårlige vurderinger også, som gjorde diskusjonen mer rotete og uforståelig. Nesten så man skulle tro det var vanlige mennesker som modererte.
Vis hele sitatet...
Heey, dette er freakforum. Her finnes ikke vanlige mennesker! :-D
Sitat av *pi Vis innlegg
Har selv fått og sett andres innlegg fjernet etter det jeg mener var dårlige vurderinger også, som gjorde diskusjonen mer rotete og uforståelig. Nesten så man skulle tro det var vanlige mennesker som modererte.
Vis hele sitatet...
Joda, men at de går under kategorien sensur betviler jeg litt. Selv om det kanskje har skjedd også er det nok heller unntaket enn regelen

Behandle folk som folk, så tenker jeg det meste får stå.

Hahah bra kommentar Ivar glis
Sist endret av Heimdall-; 9. april 2021 kl. 15:33.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Joda, men at de går under kategorien sensur betviler jeg litt. Selv om det kanskje har skjedd også er det nok heller unntaket enn regelen
Vis hele sitatet...
Ja, det var poenget. Det er vanlige folk som gjør dette etter beste evne på fritiden. At de av og til gjøre noe jeg synes er teit, trenger ikke bety at det er en skjult agenda om å kneble meg.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Heey, dette er freakforum. Her finnes ikke vanlige mennesker! :-D
Vis hele sitatet...
Det finnes vel egentlig ikke vanlige mennesker. Min erfaring er at de som er mest opptatt av å poengtere hvor unormale de er, ofte har ganske lite spennende å by på når det kommer til stykket. Stille vann er gjerne dypest.
Sist endret av *pi; 9. april 2021 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vi modererer som sagt aldri etter politisk mening, men en ting jeg har lagt merke til som kanskje ikke alle andre har:
Vis hele sitatet...
Det gjør dere konsekvent.Dere sperrer ute brukere på permanent basis. Uten begrunnelse. Du har selv begrunnet sletting med at synspunktet som ble ytret etter din personlige mening var feil. Skulle gjerne vist til innlegget men det er selvsagt slettet, i likhet med forrige tråd der dere møtte kritikk for modereringa deres. Habilitet er ikke noe man bastant erklærer at man har selv.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tips: Om du må vise til hele youtube videoer for å fremme argumentet ditt bør du bare melde deg ut med en gang, et argument skal kunne presenteres i en relativt kort tekst, å be noen se en times lang youtube video er latskap og har ikke noe her å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig at en youtube video inneholder nøyaktig den samme informasjonen som en bok, en vitenskapelig artikkel, eller forgyllet gulltavle gjemt i en hule på et fjell i tibet. Det er nesten så man skulle tro at motstanden mot å vise til youtube-videoer var skalkesjul for å sperre ute folk dere ikke liker eller er enige med. Heldigvis er dere jo fullstendig objektive i måten dere modererer og helt upåvirket av egne politiske oppfatninger, forholdet dere har til ulike medlemmer eller andre faktorer som bare er relevant i absolutt alle andre situasjoner der noen har maktposisjoner.


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vi har standarder her på freak, mye høyere enn de fleste andre steder.
Vis hele sitatet...
Det har dere og det har dere har full rett til å slette meninger dere ikke er enige i. Det hadde bare kledd dere litt bedre om dere ikke påsto at modereringa deres er helt uavhengig av de politiske synspunktene til de dere modererer.
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det gjør dere konsekvent.Dere sperrer ute brukere på permanent basis. Uten begrunnelse. Du har selv begrunnet sletting med at synspunktet som ble ytret etter din personlige mening var feil. Skulle gjerne vist til innlegget men det er selvsagt slettet, i likhet med forrige tråd der dere møtte kritikk for modereringa deres. Habilitet er ikke noe man bastant erklærer at man har selv.


Det er fullt mulig at en youtube video inneholder nøyaktig den samme informasjonen som en bok, en vitenskapelig artikkel, eller forgyllet gulltavle gjemt i en hule på et fjell i tibet. Det er nesten så man skulle tro at motstanden mot å vise til youtube-videoer var skalkesjul for å sperre ute folk dere ikke liker eller er enige med. Heldigvis er dere jo fullstendig objektive i måten dere modererer og helt upåvirket av egne politiske oppfatninger, forholdet dere har til ulike medlemmer eller andre faktorer som bare er relevant i absolutt alle andre situasjoner der noen har maktposisjoner.



Det har dere og det har dere har full rett til å slette meninger dere ikke er enige i. Det hadde bare kledd dere litt bedre om dere ikke påsto at modereringa deres er helt uavhengig av de politiske synspunktene til de dere modererer.
Vis hele sitatet...
Sammenlign forumet med ditt private hjem. Hvis noen diskuterer noe du ikke er enig i, eller ikke ønsker å diskutere, så står du fritt til å be dem dra derfra og holde dem unna hjemmet ditt. Dette er moderatorenes forum, og de avgjør selv.
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det er fullt mulig at en youtube video inneholder nøyaktig den samme informasjonen som en bok, en vitenskapelig artikkel, eller forgyllet gulltavle gjemt i en hule på et fjell i tibet.
Vis hele sitatet...
Det handler vel mer om at du bør sitere eller fremføre argumentene fra nevnte kilde, og ikke bare si "her, les denne boken så skjønner dere hva jeg mener". Kilder er fint hvis folk ønsker å ettergå påstandene dine, men det skal ikke være nødvendig å lese/se kilden for å kunne forstå argumentene dine.
Sist endret av *pi; 9. april 2021 kl. 18:14.
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det gjør dere konsekvent.Dere sperrer ute brukere på permanent basis. Uten begrunnelse.
Vis hele sitatet...
Nei, vi gjør ikke det. Vi oppgir stort sett alltid en begrunnelse. At du ikke er enig i begrunnelsen, betyr ikke at vi ikke begrunner handlingene våre.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Du har selv begrunnet sletting med at synspunktet som ble ytret etter din personlige mening var feil. Skulle gjerne vist til innlegget men det er selvsagt slettet, i likhet med forrige tråd der dere møtte kritikk for modereringa deres.
Vis hele sitatet...
Og beleilig nok kan du altså anklage oss for kollektiv sensur uten å måtte begrunne det noe videre. Dersom du gir meg litt informasjon å gå etter - navn på involverte brukere, tidspunkt og emne for tråden - så skal jeg kikke på det. Basert på oppførselen din nå mistenker jeg at problemet er deg og ikke Dodecha, men jeg skal kikke på saken med et åpent sinn.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Habilitet er ikke noe man bastant erklærer at man har selv.
Vis hele sitatet...
OK, men da kan ikke du heller bare erklære at du oppfører deg saklig og fremmer gode argumenter. Dersom den utestengte brukerprofilen din er den jeg mistenker, så ble du tuppet ut på grunn av dårlig oppførsel og bedriten argumentasjon.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det er fullt mulig at en youtube video inneholder nøyaktig den samme informasjonen som en bok, en vitenskapelig artikkel, eller forgyllet gulltavle gjemt i en hule på et fjell i tibet. Det er nesten så man skulle tro at motstanden mot å vise til youtube-videoer var skalkesjul for å sperre ute folk dere ikke liker eller er enige med. Heldigvis er dere jo fullstendig objektive i måten dere modererer og helt upåvirket av egne politiske oppfatninger, forholdet dere har til ulike medlemmer eller andre faktorer som bare er relevant i absolutt alle andre situasjoner der noen har maktposisjoner.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange gode youtubevideoer og det er et godt medium for å formidle noen former for informasjon. Det er også fryktelig lett tå misbruke: Du kan ikke forvente at jeg kaster bort tida mi med å se på timesvis med videotitting. Det er ikke nok å henvise til bøker heller, forresten, hadde du bare bedt meg om å lese hele Store Norske Leksikon hadde jeg behandla det på eksakt samme vis.

Vi krever at du argumenterer for saken din selv. En leser skal kunne lese innlegget ditt og se argumenter som i stor grad står på egne bein. Det skal ikke være nødvendig saumfare kildene dine for å ekstrahere noen mening. Kildene dine er der for de som måte betvile premissene argumentet ditt hviler på. Og nei, løse og usammenhengende påstander og fem timer med youtube innfrir ikke dette kravet.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det har dere og det har dere har full rett til å slette meninger dere ikke er enige i. Det hadde bare kledd dere litt bedre om dere ikke påsto at modereringa deres er helt uavhengig av de politiske synspunktene til de dere modererer.
Vis hele sitatet...
Dette er en tom anklage. Dette er sånt piss som egentlig burde bli sletta, for det tilfører debatten eksakt ingenting. Og jeg mistenker at det er akkurat det du ønsker å oppnå, sånn at du kan ikle deg martyrrollen og spille forfulgtkortet. Det at du tydeligvis oppretter nye brukere for å kunne forbli på forumet er et ganske tydelig tegn på at jeg har rett: Hadde du virkelig mistrivdes her hadde du funnet deg et annet forum å henge på.
Sist endret av Myoxocephalus; 27. juli 2021 kl. 01:11.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det gjør dere konsekvent.Dere sperrer ute brukere på permanent basis. Uten begrunnelse. Du har selv begrunnet sletting med at synspunktet som ble ytret etter din personlige mening var feil. Skulle gjerne vist til innlegget men det er selvsagt slettet, i likhet med forrige tråd der dere møtte kritikk for modereringa deres. Habilitet er ikke noe man bastant erklærer at man har selv.
Vis hele sitatet...
Jeg står bak det jeg har sagt tidligere, vi sletter ikke pga meninger, men vi kan godt slette pga elendig fremføring av gitte mening.
Jeg vil dra inn det andre har poengtert her: Vi er helt vanlige mennesker som prøver så godt vi kan.
Om jeg skal gjette nå så gjelder dette astrazeneca tråden? For jeg gjorde ganske mange sure med teppebombingen min der, fra alle hold, så som vi sier i crew: Om alle er sure så har man gjort noe rett.

Men, jeg kan også avsløre hvorfor slike tråder om moderering blir stengt og ofte slettet: For slike som deg kommer her med en agenda: Du har null bevis, men du bare VET at det er en konspirasjon på gang: Det er helt innenfor å være irritert på modereringen, men da bruker man de rette kanalene (løftebrudd av staben funksjonen).
Om man faktisk vil gjøre det rett bør man i det minste notere seg tråden det var snakk om og nickene til de involverte, slik at det er mulig å undersøke klagen. Du kommer med nedlatende kommentarer og teorier som skal underbygge at vi som modererer, vi er onde typer: Du hauser opp et stemning om opprør og ingenting vi prøver å besvare med hjelper på noen måte, nei du vil se hoder rulle..

Da er det ikke mye mer produktivt igjen å hente, så vår kjære eier bestemmer at slikt forsvinner.


Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det er fullt mulig at en youtube video inneholder nøyaktig den samme informasjonen som en bok, en vitenskapelig artikkel, eller forgyllet gulltavle gjemt i en hule på et fjell i tibet. Det er nesten så man skulle tro at motstanden mot å vise til youtube-videoer var skalkesjul for å sperre ute folk dere ikke liker eller er enige med. Heldigvis er dere jo fullstendig objektive i måten dere modererer og helt upåvirket av egne politiske oppfatninger, forholdet dere har til ulike medlemmer eller andre faktorer som bare er relevant i absolutt alle andre situasjoner der noen har maktposisjoner.
Vis hele sitatet...
Da har du misforstått hele poenget:
På samme måte godtar vi ikke som et argument at "Du må lese <tilfeldig bok>", for det er totalt tåpelig å legge byrden på motparten å skulle assimilere så mye informasjon som et argument i en diskusjon.

Så om du ikke klarer å formulere argumentet ditt selv, på en enkel måte som ikke krever alt for mye innsats, så bør du droppe å diskutere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det gjør dere konsekvent.Dere sperrer ute brukere på permanent basis. Uten begrunnelse. Du har selv begrunnet sletting med at synspunktet som ble ytret etter din personlige mening var feil. Skulle gjerne vist til innlegget men det er selvsagt slettet, i likhet med forrige tråd der dere møtte kritikk for modereringa deres. Habilitet er ikke noe man bastant erklærer at man har selv.
Vis hele sitatet...
No er ikkje eg moderator lenger, og kjenner på ingen måte den konkrete grunnen for dine påstander, men ei generell betraktning er at svært mange av dei som ryker ut for å oppføre seg som treåringer ikkje forstår, eller vil forstå, at dei oppfører seg som treåringer, og derfor framstår det som ugrunna for dei.
R.i.p 23.04.2021
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg er også litt nysgjerrig på hva du mener med agenda, og puppetmaster. Spør også av nysgjerrighet.
Vis hele sitatet...
Det var bare ment som en fleipp fra min side,siden det er så mye konspirasjons teorier på gang om kvalitets poeng og forum ledelsen
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det gjør dere konsekvent.Dere sperrer ute brukere på permanent basis. Uten begrunnelse. Du har selv begrunnet sletting med at synspunktet som ble ytret etter din personlige mening var feil. Skulle gjerne vist til innlegget men det er selvsagt slettet, i likhet med forrige tråd der dere møtte kritikk for modereringa deres. Habilitet er ikke noe man bastant erklærer at man har selv.
Vis hele sitatet...
La meg si det jeg sa forrige gang emnet var oppe til diskusjon: Dere som er så bastante på hva som slettes og hvorfor, kan ikke dere ta noen screenshots eller noe slik at dere har noe konkret å vise til? Det skjer jo "konsekvent", så det burde ikke være noe problem å gi resten av oss litt bevismateriale. Dere og crew vet hva som sto der. Alle vi andre har bare deres ord for det.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det er fullt mulig at en youtube video inneholder nøyaktig den samme informasjonen som en bok, en vitenskapelig artikkel, eller forgyllet gulltavle gjemt i en hule på et fjell i tibet. Det er nesten så man skulle tro at motstanden mot å vise til youtube-videoer var skalkesjul for å sperre ute folk dere ikke liker eller er enige med. Heldigvis er dere jo fullstendig objektive i måten dere modererer og helt upåvirket av egne politiske oppfatninger, forholdet dere har til ulike medlemmer eller andre faktorer som bare er relevant i absolutt alle andre situasjoner der noen har maktposisjoner.
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er en tidsinvestering du forlanger av folk. Å se en film tar tid. Å skumme tekst tar mindre tid. Det er ikke rimelig å anta at alle som ber deg om å utdype eller begrunne noe kan sette seg på Youtube den neste timen for å forhåpentligvis få svar på spørsmålene.

At du gjør et minimum av innsats i debatten er vel ikke urimelig? Hvis denne videoen inneholder ting du tydeligvis er interessert i å kommunisere videre, men du ikke gidder å ta fem minutter på å oppsummere den, hvor viktig kan den egentlig være?

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det har dere og det har dere har full rett til å slette meninger dere ikke er enige i. Det hadde bare kledd dere litt bedre om dere ikke påsto at modereringa deres er helt uavhengig av de politiske synspunktene til de dere modererer.
Vis hele sitatet...
Påstander om at crew har en politisk "agenda" er ikke verdt noe særlig i isolasjon - det blir påstått ganske ofte, men jeg har aldri sett noen utdype den noe særlig, eller komme med noen form for bevismateriale. Og jeg har spurt. Flere ganger.

(Det jeg har sett er at disse beskyldningene ofte kommer fra folk som har en litt annen debattstil enn man vanligvis setter pris på...)
Sitat av robhol Vis innlegg
La meg si det jeg sa forrige gang emnet var oppe til diskusjon: Dere som er så bastante på hva som slettes og hvorfor, kan ikke dere ta noen screenshots eller noe slik at dere har noe konkret å vise til? Det skjer jo "konsekvent", så det burde ikke være noe problem å gi resten av oss litt bevismateriale. Dere og crew vet hva som sto der. Alle vi andre har bare deres ord for det.
Vis hele sitatet...
Rettelse: Vi vet bare hvilke sletta innlegg det er snakk om hvis vi får noe informasjon å gå etter som lar oss grave de frem. Ca. tidspunkt? Trådens emne? Involverte brukernavn, underforum? Naaaah. "Dere sletta innleggene mine og sperra den forrige brukeren min ute uten grunn!"
Full stopp. Eller, gjerne ispedd anklager om at en konkret moderator står bak udåden, til tross for at brukerne i liten grad kan vite hvem som står bak. Det er fortsatt enkelte som klandrer vidarlo, formodentlig av gammel vane. Det er uhyre sjelden at vi får tilstrekkelig informasjon til å kunne pinpointe hendelsen med noenlunde pålitelighet. Nesten så man skulle tro de ikke er interesserte i å diskutere sak.
Sitat av robhol Vis innlegg
(Det jeg har sett er at disse beskyldningene ofte kommer fra folk som har en litt annen debattstil enn man vanligvis setter pris på...)
Vis hele sitatet...
Det var en meget presis oppsummering av fenomenet.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2021 kl. 00:15.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg

OK, men da kan ikke du heller bare erklære at du oppfører deg saklig og fremmer gode argumenter. Dersom den utestengte brukerprofilen din er den jeg mistenker, så ble du tuppet ut på grunn av dårlig oppførsel og bedriten argumentasjon.
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det. Jeg ble utestengt på grunn av bedriten argumentasjon altså. Ligger det ikke implisitt i den påstanden at grunnen for utestengelse er er at noen er uenig med det jeg sier? Jeg kan ikke huske at noen har vist til noen formelle logiske feilslutninger, eller andre nogenlunde objektive mål på dårlig argumentasjon.

Å erklære at jeg oppfører meg bra skal jeg ikke prøve på, men det kunne jo kanskje vært til hjelp om det ble vist til konkrete ufinheter når dere velger å permanent utestenge meg. Jeg husker bare å ha fått refs for å rapportere regelbrudd, noe dere oppfordrer til.


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det finnes mange gode youtubevideoer og det er et godt medium for å formidle noen former for informasjon. Det er også fryktelig lett tå misbruke: Du kan ikke forvente at jeg kaster bort tida mi med å se på timesvis med videotitting. Det er ikke nok å henvise til bøker heller, forresten, hadde du bare bedt meg om å lese hele Store Norske Leksikon hadde jeg behandla det på eksakt samme vis.

Vi krever at du argumenterer for saken din selv. En leser skal kunne lese innlegget ditt og se argumenter som i stor grad står på egne bein. Det skal ikke være nødvendig saumfare kildene dine for å ekstrahere noen mening. Kildene dine er der for de som måte betvile premissene argumentet ditt hviler på. Og nei, løse og usammenhengende påstander og fem timer med youtube innfrir ikke dette kravet.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt et godt poeng.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det at du tydeligvis oppretter nye brukere for å kunne foprbli på forumet er et ganske tydelig tegn på at jeg har rett: Hadde du virkelig mistrivdes her hadde du funnet deg et annet forum å henge på.
Vis hele sitatet...
Jeg mistrives med å bli kastet ut fra ett sted, men siden jeg kommer tilbake til stedet liker jeg egentlig at stedet kaster ut folk? Er det sånn jeg skal tolke deg? Slutningen følger bare av premisset dersom den eneste grunnen til å oppsøke et sted er at de har kastet ut alle de personene de har kastet ut til nå. Siden det kan være flere grunner til å oppsøke ett sted følger ikke konklusjonen av premisset. Du har med andre ord skrevet et dårlig argument og er vel sånn sett en kandidat for permanent utestengelse fra forumet du også?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
No er ikkje eg moderator lenger, og kjenner på ingen måte den konkrete grunnen for dine påstander, men ei generell betraktning er at svært mange av dei som ryker ut for å oppføre seg som treåringer ikkje forstår, eller vil forstå, at dei oppfører seg som treåringer, og derfor framstår det som ugrunna for dei.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at det å insinuere at jeg er like begavet som en treåring er å betrakte som god debatteknikk, oppførsel og tilfører debatten verdifull informasjon som gjør at innlegget burde få stå. Eller står det noe mellom linjene her som treåringer gjerne ikke får med seg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Stemmer nok det. Jeg ble utestengt på grunn av bedriten argumentasjon altså. Ligger det ikke implisitt i den påstanden at grunnen for utestengelse er er at noen er uenig med det jeg sier? Jeg kan ikke huske at noen har vist til noen formelle logiske feilslutninger, eller andre nogenlunde objektive mål på dårlig argumentasjon.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjer jo sjølvsagt ikkje det. At du vel å settje eit slikt likeheitsteikn er derimot bedriten argumentasjon. Så kort sagt oppviser du gjerne grunnen til resultatet her?
Det er godt kjent at freaks moderator-team er blodrødt når det kommer til politikk. Du skal trå svært varsomt, og selv saklige og gode innlegg blir slettet hvis det støter den venstreradikale følelsene/synspunktet til en av moderatorene.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av newuser Vis innlegg
Det er godt kjent at freaks moderator-team er blodrødt når det kommer til politikk. Du skal trå svært varsomt, og selv saklige og gode innlegg blir slettet hvis det støter den venstreradikale følelsene/synspunktet til en av moderatorene.
Vis hele sitatet...
Har du døme på slike innlegg? Brukernavn er truleg nok til at ein moderator kan finne det.

Eller forveksler du sakleg og ting du er einig med? Her på bruket har det vore folk som har forsvart nazisme og islamisme, som har møtt rimelig ramsalt kritikk, men ikkje fått innlegga sine sletta afaik.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, det gjer jo sjølvsagt ikkje det. At du vel å settje eit slikt likeheitsteikn er derimot bedriten argumentasjon. Så kort sagt oppviser du gjerne grunnen til resultatet her?
Vis hele sitatet...
Det hadde vært fint om du faktisk argumenterte for synspunktet ditt. Her kommer du bare med en påstand om at det er en selvfølge at jeg tar feil og insinuerer nok en gang at jeg mangler en evne til å skjønne noe som er helt selvsagt.

Når et argument ikke har en objektiv logisk brist, er en vurdering av argumentet som dårlig subjektiv. Når en moderator mener at argumentet jeg fremmer er dårlig, og jeg mener at argumentet er godt og ingen kan vise til en objektiv logisk brist har vi ulike meninger om noe som er subjektivt. Når jeg utestenges for mitt syn på et arguments kvalitet blir jeg altså utestengt for en mening.
Ser det kan være vanskelig å diskutere enkelte emner her inne om crew og moderatorer står på samme side.

Da vanker det ofte tusen motsvar og stakkaren som prøver å si meningen sin forsvinner i alle godt skrevne motsvar.

For ikke å snakke om KP klubben som bastant gir KP bare crew eller mods sier noe.
Rævslikker KP kan man gjerne kalle det.

Nå har ikke jeg fått slettet altfor mange innlegg selv men forstår hvorfor mitt fyllerør blir slettet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det hadde vært fint om du faktisk argumenterte for synspunktet ditt. Her kommer du bare med en påstand om at det er en selvfølge at jeg tar feil og insinuerer nok en gang at jeg mangler en evne til å skjønne noe som er helt selvsagt.
Vis hele sitatet...
Det du skreiv, og som eg reagerte på var følgjande:
Jeg ble utestengt på grunn av bedriten argumentasjon altså. Ligger det ikke implisitt i den påstanden at grunnen for utestengelse er er at noen er uenig med det jeg sier?
Vis hele sitatet...
Og svaret mitt er at nei, det ligg faktisk ikkje implisitt i det at argumentasjonen din er bedriten at nokon er ueinige med deg. Det trudde eg heilt ærleg var åpenbart. Dårleg (og usakleg argumentasjon) er dårleg, uavhengig av kven som ytrar den.

Mao. er det åpenbart ingen implikasjon, slik du hevder. Det kan tenkast at bedriten argumentasjon var vikarierande argument frå crew, men heilt ærleg underbygger din oppførsel i denne tråden at det ikkje var det
Dette er ikke tendenser jeg har sett noe særlig til, men mulig jeg er blind? Har derimot sett flere ganger at moderator engasjert diskuterer et tema hvor de er totalt uenige, og har ikke sett at tråden slettes av den grunn.

Nå ser jeg selvfølgelig ikke de trådene som slettes, men om noen brukere mener dette er bl.a. politisk motivert forventes det beviser da dette er en drøy påstand.

Har et tilleggsspørsmål; hva er forskjellen på autoritet og administrative muligheter hos Crew og Moderator?
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Da vanker det ofte tusen motsvar og stakkaren som prøver å si meningen sin forsvinner i alle godt skrevne motsvar.
Vis hele sitatet...
Mener du seriøst at det er synd på folk fordi de får godt formulerte argumenter imot seg?

Hvordan tenker du at en diskusjon helst bør foregå? Bør folk formulere seg dårligere for å ikke utmanøvrere meningsmotstandere? Eller er det antallet som er problemet, at det bør kvoteres inn folk i diskusjonene sånn at det er like mange som mener hver ting?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Ser det kan være vanskelig å diskutere enkelte emner her inne om crew og moderatorer står på samme side.

Da vanker det ofte tusen motsvar og stakkaren som prøver å si meningen sin forsvinner i alle godt skrevne motsvar.

For ikke å snakke om KP klubben som bastant gir KP bare crew eller mods sier noe.
Rævslikker KP kan man gjerne kalle det.

Nå har ikke jeg fått slettet altfor mange innlegg selv men forstår hvorfor mitt fyllerør blir slettet.
Vis hele sitatet...
Men hva forsvinner? Ting blir jo absolutt stående (når de ikke blir slettet, da, altså, men det er jo en annen sak). Er det et problem at motsvarene er godt skrevet? Kan man ikke bare skrive bra selv?

Når det gjelder KP-klubber... vel. I det aller minste finnes det ikke bare én. Noen backer hverandre basert på argumentasjon og debattskikk, noen på meninger. Jeg for min del har også lagt merke til at en bestemt gruppe synspunkter ofte har en tendens til å høste KP fra de samme personene. Det er tross alt ikke mer enn menneskelig psykologi. Men det er definitivt ikke en ting som er begrenset til én "camp" av meninger. Det kan man se i nærmest hver eneste politiske tråd her.
Sitat av Izeeyou Vis innlegg
Har et tilleggsspørsmål; hva er forskjellen på autoritet og administrative muligheter hos Crew og Moderator?
Vis hele sitatet...
Det er egentlig fire nivåer: moderatorer, crew, admins og nso.
  • Moderatorer kan slette, endre og gjenopprette innlegg, typisk i en begrenset mengde fora - en rusmod er en moderator i russeksjonen osv. I andre fora har de ingen utvidede fullmakter.
  • Crew har moderatorrettigheter i alle fora. Vi kan også utestenge brukere, endre signaturer hvis de er for enorme og slikt. Obs: Vi kan ikke endre brukernavn!
  • Administratorer kan gjøre alt det overstående og en del mer, deriblant å endre på selve forumet. Opprette, fjerne og endre underfora og slikt.
  • Eieren av nettstedet er nso og han er også forumets eneste utvikler og sysadmin. Brukeren hans er en vanlig adminbruker, men han har altså tilgang til serveren som hoster skuta, databasen og hele kostebinderiet.
  • Moderatorteamet omfatter alle de opplistede rollene.
  • Forumledelsen er admins og crew.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2021 kl. 00:38.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er egentlig fire nivåer: moderatorer, crew, admins og nso.
  • Moderatorer kan slette, endre og gjenopprette innlegg, typisk i en begrenset mengde fora - en rusmod er en moderator i russeksjonen osv. I andre fora har de ingen utvidede fullmakter.
  • Crew har moderatorrettigheter i alle fora. Vi kan også utestenge brukere, endre signaturer hvis de er for enorme og slikt. Obs: Vi kan ikke endre brukernavn!
  • Administratorer kan gjøre alt det overstående og en del mer, deriblant å endre på selve forumet. Opprette, fjerne og endre underfora og slikt.
  • Eieren av nettstedet er nso og han er også forumets eneste utvikler og sysadmin. Brukeren hans er en vanlig adminbruker, men han har altså tilgang til serveren som hoster skuta, databasen og hele kostebinderiet.
    Moderatorteamet omfatter alle de opplistede rollene.
  • Forumledelsen er admins og crew.
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende svar
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Ser det kan være vanskelig å diskutere enkelte emner her inne om crew og moderatorer står på samme side.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg diffuse anklager som egentlig ikke betyr noe som helst gjør det langt vanskeligere å diskutere. Hvilke saker sikter du til, for eksempel? At moderatorteamet er noenlunde samkjørte i moderatorlinja på forumet er noe du burde forvente og egentlig verdsette. Eller mener du kanskje at vi er enige om alle saker generelt? Det er i så fall ganske lett å finne moteksempler, men jeg gidder ikke å prøve før jeg vet hva du egentlig påstår. Å måtte dra meningene dine ut av deg for å finne ut hva du er misfornøyd med gjør det veldig vanskelig å kunne gi deg saklige tilbakemeldinger.

Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Da vanker det ofte tusen motsvar og stakkaren som prøver å si meningen sin forsvinner i alle godt skrevne motsvar.
Vis hele sitatet...
Det er jo hyggelig å høre at du synes vi argumenterer godt, men det er litt forstemmende å se det vinkla som noe negativt. Ønsker du at vi skal argumentere dårligere? Eller at vi skal holde kjeft og ikke legge oss opp i diskusjonene? Jeg kan forøvrig legge til at jeg var langt mindre diplomatisk og rundhåndet før jeg fikk ansvar for andre enn meg selv, hvis det er en trøst...
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
For ikke å snakke om KP klubben som bastant gir KP bare crew eller mods sier noe.
Rævslikker KP kan man gjerne kalle det.
Vis hele sitatet...
Det er forferdelig irriterende og det soleklart sterkeste argumentet for å skrote ordninga i sin helhet. Det bør dog bemerkes at det finnes en tilsvarende klubb som alltid gir KP til de som er uenige med oss også, uten at det gjør saken noe bedre.

Heldigvis kan du skru av visning av KP nå! Gå inn på brukerprofilen din og huk av for de aktuelle valgene. Du kan fjerne KP-gnålet helt eller delvis. Anbefales!
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Nå har ikke jeg fått slettet altfor mange innlegg selv men forstår hvorfor mitt fyllerør blir slettet.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis man selv forstår hvorfor innlegg blir sletta, så navigerer man seg gjerne frem til linja på egenhånd og slipper å tråkke regelmessig i salaten. Det krever et minimum av sosial intelligens, men vi ber ikke akkurat om månen. De som ikke skjønner disse tilbakemeldingene på egenhånd, men heller konstruerer seg et narrativ der de selv, i rollen som misforståtte og tragiske helter blir forfulgt av det dogmatiske og sneversynte moderatorteamet... De tilpasser seg vår tolkning av reglementet i svært liten grad og ser gjerne flere innlegg forsvinne med tiden.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. april 2021 kl. 00:33.
Forstår ikke helt problemet med at noen med kultstatus får ufortjent mange virtuelle lekepoeng. Det er ikke som om man kan kjøpe godteri for dem akkurat. Kan man ikke bare himle med øynene over det og move on?

Selv har jeg slått KP delvis av. Jeg synes det er relevant å se hvem som er enig med hvilke innlegg i en diskusjon (og et veldig godt alternativ til hundre "enig" - innlegg), men jeg har ikke noe behov for å holde oversikt over den totale subkulturelle kapitalen til folk jeg diskuterer med.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Og svaret mitt er at nei, det ligg faktisk ikkje implisitt i det at argumentasjonen din er bedriten at nokon er ueinige med deg. Det trudde eg heilt ærleg var åpenbart.
Vis hele sitatet...
Når noen mener at et argument er dårlig og en annen mener at argumentet er godt foreligger det en uenighet om argumentets kvalitet. En ulik mening. Det kan godt hende at synspunktet argumentet er ment til å underbygge deles av begge parter, men det forekommer allikevel en uenighet. Dette gjelder jo faktisk selv om argumentet som fremmes objektivt sett er en feilslutning. Å slå ned på formelle logiske feilslutninger synes jeg er rimelig, som gjentatte ubegrunnede påstander, eller å sammenligne meningsmotstanderes evner med evnene til treåringer, eller stråmenn. Når man derimot fjerner argumenter uten at det pekes på noe konkret som er objektivt dårlig med argumentasjonen fjerner man derimot perspektiver på et subjektivt grunnlag. Veldig mye , om ikke det meste av diskusjonen som foregår her inne er diskusjoner om hva som er dårlige og gode argumenter. Da blir det vanskelig å kalle en permanent utestengelse på bakgrunn av hva noen på subjektivt grunnlag mener om gyldigheten av et gitt argument for noe annet enn sensur.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dårlig (og usakleg argumentasjon) er dårleg, uavhengig av kven som ytrar den.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg vel ikke påstått at kvaliteten på et argument er avhengig av hvem det er som kommer med argumentet?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det kan tenkast at bedriten argumentasjon var vikarierande argument frå crew, men heilt ærleg underbygger din oppførsel i denne tråden at det ikkje var det
Vis hele sitatet...
Når lærer mann at passiv-aggressive smilefjes etter å ha antydet at noen ikke er i stand til å skjønne det du sier som god oppførsel til etterfølgelse? Fireårsalderen? For dumme lille meg kan det jo nesten virke litt småfrekt å komme med noe sånt. For jeg antar jo at du ikke bare stiller krav til oppførselen til andre og faktisk etterlever kravene til god oppførsel selv?
Uten og sitere noen av dere virker det som jeg traff nerven jeg sikter på ganske godt.

Forøvrig forsterkes alle mine poenger i denne tråden så jeg lar det bli med det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Når noen mener at et argument er dårlig og en annen mener at argumentet er godt foreligger det en uenighet om argumentets kvalitet. En ulik mening.
Vis hele sitatet...
Dette er hårkløyving og totalt uinteressant.

For å igjen plukke opp det du skreiv:
Ligger det ikke implisitt i den påstanden at grunnen for utestengelse er er at noen er uenig med det jeg sier?
Vis hele sitatet...
Nei, det er fortsatt ikkje implisitt at nokon er ueinige med meiningsinnhaldet i det du skreiv, men dei reagerer på presentasjonen din - og ikkje nødvendigvis ei ueinigheit. Om du vil tvære det ut til å konstruere ei ueinigheit ...

For all del. Men dette er hårsplitting. Det gidd ikkje eg. Eg trur alle som les diskusjonen vil forstå sånn nokonlunde kva eg forsøker å formidle.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er jo hyggelig å høre at du synes vi argumenterer godt, men det er litt forstemmende å se det vinkla som noe negativt.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke ha rett for å vinne en diskusjon. En kunnskapsrik og dyktig debattant som deg kan lett overkjøre noen med retorikk. Om man i tillegg går tre mot en har en gjennomsnittlig fyr null sjans selv om han skulle ha sannheten på sin side.

Merk at jeg ikke kritiserer noen her, jeg har ikke sett eksempler på dette selv. Men det er noe å tenke over.
New generation
colakork's Avatar
Jeg ble banna fordi jeg sa jeg ville ha en hundetype som kunne gjøre skade hvis den måtte :/

Ingen på freak som syntes noe om det da.

Og ja jeg langskjems admins. Det skal aldri skje igjen
Jeg ble bannet fra forumet for 6 år siden. Har sagt i fra om dette til en moderator, og det var greit, de er ikke ute etter å ta meg bare fordi jeg var ung og dum.

Nå er jeg bare gammel og dum. Har gjort mye rart på dette forumet. Skrevet mye rart. Skrevet ting i rus som kan være direkte farlig for en person i en viss situasjon å lese. Husker en gang jeg anbefalte en anorektiker å begynne med amfetamin. Har fått beskjed om å skjerpe meg fra både Dodecha, Ztaale og flere, og har enormt stor respekt for at de har tatt seg tid til å sende meg PM, forklare hva jeg gjør galt, slette innleggene mine i stedet for å bare banne meg fra forumet som mange andre ville gjort. Banning er en uting.Jeg fortjente det absolutt første gangen, og sannsynligvis også med denne brukeren.

Synes moderatorteamet på freak gjør en fantastisk jobb.

Og ztaale, unnskyld for at jeg kalte deg en normie i PM. Det var ekstremt cringy gjort av meg, lol.



Har alltid tatt til følge de beskjedene jeg har fått fra mods, spesielt i en periode. Jeg elsker freak.no, og har blitt beskyldt for trolling, men det er altså ikke min greie. Jeg bare er sånn under rus. Og likevel får jeg lov til å være her, det er fantastisk.

<3
Jeg har hørt at nso har laget et script som autogenererer kvalitetspoeng til hans egen bruker
Sist endret av Gamgee; 10. april 2021 kl. 13:31.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Har fått beskjed om å skjerpe meg fra både Dodecha, Ztaale og flere, og har enormt stor respekt for at de har tatt seg tid til å sende meg PM, forklare hva jeg gjør galt, slette innleggene mine i stedet for å bare banne meg fra forumet som mange andre ville gjort. Banning er en uting.Jeg fortjente det absolutt første gangen, og sannsynligvis også med denne brukeren.
Vis hele sitatet...
Bare for å oppklare: Det er bare spamboter og åpenbare nyregga troll som ryker permanent uten noen form for diskusjon. Alle marginalt etablerte brukere har fått PM'er og midlertidige utestengelser før vi finner frem hammeren. Det kommer til et punkt hvor vi går lei, men da de sakene blir alltid diskutert og vi har prøvd ulike sanksjoner først. Jeg skal ikke si at prosessen er feilfri eller forferdelig etterprøvbar eller forutsigbar, men det er ikke sånn at noen admins eller crew bare pælmer ut folk som ellers hadde sluppet unna med en advarsel fra andre. Vi kommuniserer en del sammen og er ganske samkjørte.

Sitat av Gamgee Vis innlegg
Jeg har hørt at nso har laget et script som autogenererer kvalitetspoeng til hans egen bruker
Vis hele sitatet...
Det har jeg også hørt!
Fra deg.
Jeg trodde nemlig selv at han bare ville ha stappet de rett inn i databasen hvis han ville ha flere. Ikke at han har så forbanna mange, da. nso, du burde slutte å poste møl og heller ta deg tid til å skrive noen gode innlegg, i alle fall innimellom!
Sitat av newuser Vis innlegg
Det er godt kjent at freaks moderator-team er blodrødt når det kommer til politikk. Du skal trå svært varsomt, og selv saklige og gode innlegg blir slettet hvis det støter den venstreradikale følelsene/synspunktet til en av moderatorene.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg jo enkelt avkrefte uten å snakke for noen andre enn meg selv. Jeg er ikke i nærheten av å være blodrød eller venstreradikal. Ikke har jeg inntrykk av at det er en tendens blant de andre heller.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Når lærer mann at passiv-aggressive smilefjes etter å ha antydet at noen ikke er i stand til å skjønne det du sier som god oppførsel til etterfølgelse? Fireårsalderen? For dumme lille meg kan det jo nesten virke litt småfrekt å komme med noe sånt. For jeg antar jo at du ikke bare stiller krav til oppførselen til andre og faktisk etterlever kravene til god oppførsel selv?
Vis hele sitatet...
Dette fremstår som kverulerende og tilgjort hårsårt. Du har alltid et valg mellom å dra diskusjonen mot det saklige eller å dra den mot det usaklige, og her synes jeg du har valgt feil.

Når det gjelder det faktiske poenget ditt blir det i min mening litt for meta, og i beste fall enn finurlig betraktning mer enn et praktisk poeng. Ja, det er i en del tilfeller en subjektiv vurdering hvorvidt noe er dårlig argumentasjon eller ikke. Det er ofte skjønn involvert. Likevel er det å slette et innlegg på grunn av dårlig argumentasjon ikke det samme som å slette et innlegg på grunn av meningene som fremmes.
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg vil bare gi cred til moderator/crew teamet som står i dette selv om dere vet at uansett hva dere sier så kommer dere ikke til å nå igjennom til folk som Hasjclowny.

Folk som lider av paranoid psykose trenger hjelp av en psykolog. Jo fler som står imot disse menneskene, jo større sannsynlighet er det for at de en gang ser det selv at de trenger hjelp.


Heia crew, heia vaksiner, og heia verden.
Jeg har selv fått slettet en haug med innlegg og fått en pause fra forumet selv. Det første jeg gjorde i sistnevnte tilfelle var å adressere gjeldende medlem av crew-et. Det tok ikke mer enn to minutter å få svar, med begrunnelse på hvorfor. Jeg ventet bare til kontoen min ble åpnet igjen, logget inn og noterte ned de forslagene jeg ble gitt.

Joda, litt sur ble jeg, men det ville jeg på ingen måte vise eller uttrykke fordi det er ikke jeg som bestemmer hva som er greit eller ikke. Det er mitt valg å delta i debatter her inne, og ved de tilfellene hvor jeg har tråkket over noen grenser så aksepterer jeg bare at her er jeg en 'gjest'.

Reglene er satt, jeg kan ikke gjøre noe med det. Og forklaringen fikk jeg jo, så enkelt var og er det.

La meg si det jeg sa forrige gang emnet var oppe til diskusjon: Dere som er så bastante på hva som slettes og hvorfor, kan ikke dere ta noen screenshots eller noe slik at dere har noe konkret å vise til? Det skjer jo "konsekvent", så det burde ikke være noe problem å gi resten av oss litt bevismateriale. Dere og crew vet hva som sto der. Alle vi andre har bare deres ord for det.
Vis hele sitatet...
Det blir vel litt vanskelig å skulle ta skjermbilde av innlegg som slettes, hvis en ikke er klar over at det kommer til å bli slettet. Skjønner hva du mener, og jeg backer idéen. Men sånn rent praktisk sett så lar det seg ikke gjennomføre med skjermbilder.

Kan også meddele at ved nesten hvert tilfelle hvor mine innlegg er blitt slettet, så har jeg fått en melding fra teamet med en forklaring om hvorfor. Enten tar man til seg de tipsene og retningslinjene som en får, eller så gjør en ikke det. Om en gjør det derimot, så slipper du å konstant bli satt i 'salty-mode'.