Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2234
God morgen.

Sitter å ser litt på de forskjellige matkassene og middagene man kan få levert på døra. Er egentlig mest interessert i ferdig middag.

Ser at spisriktig.no har 3/5 på trustpilot, hvor 30% mener dette er flotte greier og 37% mener det er helt søppel, utifra det jeg leser klager de fleste på dårlig kundeservice og upålitelig leveranse. De resterende 33% er stort sett positive om maten, men trekker ned karakter pga. kundeservice og leveranse.

Som noen kanskje har fått med seg så er jeg midt i studier, til tross så har jeg har relativt god råd, så det å få 3-4 middager levert på døra hver uke vil ikke sverte økonomien noe særlig mer enn hva de himla dyre glutenfrie grandisene gjør..

Og siden jeg ikke er så smart som mamma skulle ha det til
Så bruker jeg mye tid på enkelte emner, dagene fylles med 7,5timer skole, 3timer jobb, og når jeg kommer hjem så fortsetter man studie til det er leggetid.

Jeg spiser alt for sent, og alt for lite om dagene.
Ikke med vilje, men det blir ofte til at jeg skal bare gjøre meg ferdig, eller kan ikke spise enda for når jeg er ferdigspist så blir jeg så slapp at studie kan jeg se langt etter. Ellers så går det i havregryn, bare tanken om mere havregryn er til å bli deprimert av, noe studie allerede fikser veldig greit.

Noen som har erfaring med de forskjellige middags-tjenestene?
Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre utav trustpilot når det er så splitta mening.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Ser at spisriktig.no har 3/5 på trustpilot, hvor 30% mener dette er flotte greier og 37% mener det er helt søppel, utifra det jeg leser klager de fleste på dårlig kundeservice og upålitelig leveranse. De resterende 33% er stort sett positive om maten, men trekker ned karakter pga. kundeservice og leveranse.
Vis hele sitatet...
Prøvde 5 dager i uken for 2 uker. Ikke levering hverdag, men skulle få maten mandag første dag i uken, men den dukket aldri opp. Umulig å få noe svar på kundeservice og maten dukket ikke opp før på fredagen. Uke 2 leveringen var også forsinket noen dager. Maten var helt grei, ikke noe å si på den når jeg først fikk den. Er mulig det funker fint i Oslo, men i Rogaland var det noe dritt.
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Virker som om spisriktig er lite aktuell da.
Men det finnes flere leverandører, andre med erfaring?
Hadde Adams matkasse i 8 måneder. Bestilte ekspresskassen 3 dager i uka hvis jeg husker rett. Kjempegod mat, god kvalitet på det jeg fikk og lette og raske oppskrifter. Anbefales sterkt. Er litt dyrt, men er du glad i mat og har dårlig tid passer det perfekt
Jeg har også dårlige erfaringer med Spis Riktig. Maten er god, men leveransen er det ofte problemer med. Jeg orket ikke mer og sa opp abonnementet der.
Sist endret av Artic; 27. januar 2021 kl. 12:50.
Har prøvd flere matkasser. For min del var det altfor lite mat. Kassene jeg fikk skulle holde til en liten familie, men jeg spiste alt selv. Det er jo også kun middag, og bare 4-5 dager i uka, så man må fremdeles sørge for frokost, lunsj og kvelds på andre måter, pluss ekstra middag de 2-3 siste dagene.

Det jeg likte best med kassene var at de fikk meg til å lage middager jeg aldri ville laget ellers, og flere av (men ikke alle) oppskriftene var ganske gode. Men det var såpass dyrt, og ga meg såpass lite mat, så når jeg uansett måtte handle og lage så mye mat utenom matkassene, så ble det ikke verdt det for meg. Hadde jeg kunne fått alt jeg trengte, til alle måltider, 7 dager i uka, i en kasse, så hadde det vært perfekt, men det var det altså langt i fra, dessverre.

Totalt sett: helt OK, men for dyrt og for lite mat gjør at det ble tommel ned fra meg.
BRAND ∞ STRONG
Jeg har også vurdert dette tidligere.

Fra tid til annen dukker det opp en ide i hodet mitt om at jeg må få mer struktur på livet mitt.
Det å lage middag hver dag, og etter en oppsatt plan, faller jo litt inn under det.

Men som Realist1 nevner så syns jeg også det virker lite, selv om det skal rekke til flere en en.
Og når ikke alle måltider er inkludert, slik at mann i tillegg må gå i butikken...
Da blir det fort dyrt tenker jeg.
Ikke forsøkt matkasser, men omdu ikke allerede har gjort det blir havregryn velsig mye mindre ulidelig om du hakker opp mandler og hasselnøtter, og krydrer godt med kanel
Spis Riktig så ut som en svært enkel løsning. Opp til en ukes middagsmat levert på døren. Bare å stable i kjøleskapet og varme i mikroen. Da bør det bli enklere å styre unna kebab og pizza når middagen er ferdig på fire minutter. Menyene så helt greie ut, tror det er retter de fleste vil like.

Hvordan var Spis Riktig å forholde seg til når det ble problemer med leveransen? Ser at i Oslo så er det levering 3 dager i uken så da bør det vel være enkelt for dem å levere neste dag om de kløner det til? Her tenker jeg utelukkende feil eller mangler som skyldes Spis Riktig. Risikerer man å betale for matvarer som ikke leveres, også drar det ut i en lang krangel over flere uker via epost før en blir kreditert eller er de profesjonelle og rydder opp om det skjer feil?

Disse matkassene, feks Adams. Noen som kan si kort om hvorfor dere valgte dem og hvordan det har fungert for dere?
Min umiddelbare tanke er middager som må lages fra bunnen av kan jeg vel strengt tatt bare lage helt selv. Og er det tidsklemmen eller corona angst som gjør at jeg ikke ønsker gå i butikken så kan jeg jo bare få levert de varene jeg ønsker på døren fra kolonial.no, eller meny.no også lager jeg middager utifra de varene jeg har bestilt og det som finnes i skap og kjøleskap. Hvorfor gruser matkassene kolonial? Jeg ser ikke helt gevinsten?
Sist endret av _abc_; 27. januar 2021 kl. 22:35.
BRAND ∞ STRONG
Hvis formålet er struktur og besparelser, så kommer man langt med
å sette opp en ukes meny og gå i butikken kun 1 gang.
Mange småturer = mange småutgifter som regel. Ofte på usunne ting.

Skorter det på ideer så trenger det ikke ta mer en halvtime på en søndag om flere en ett hode går sammen.
Og om mann bor sånn til at det er mulig så er det enda mer å spare + givende om flere kan lage å spise middag sammen.
Jeg tror man lett kan utkonkurrere de kassen hvis man vil. I hvert fall på pris og særlig hvis flere går sammen.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg har også vurdert dette tidligere.

Fra tid til annen dukker det opp en ide i hodet mitt om at jeg må få mer struktur på livet mitt.
Det å lage middag hver dag, og etter en oppsatt plan, faller jo litt inn under det.

Men som Realist1 nevner så syns jeg også det virker lite, selv om det skal rekke til flere en en.
Og når ikke alle måltider er inkludert, slik at mann i tillegg må gå i butikken...
Da blir det fort dyrt tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Tittet litt på sidene til spis riktig, om du tenker porsjonstørrelse så er det jo mulig å bestille til feks 1 voksen og 1 barn. Så bare kjapt over kostnaden men det virket som ca halv pris for barn. Så du kryper over 1000 kr uken, men da får du halvannen porsjon og middag 7 dager i uken.

Eller du kan kanskje spise en litt større lunch slik at du blir mett av porsjonen som er beregnet til 1 voksen? Eller om du har smalt spisevindu og driver med intermittent fasting så kan du jo gå all inn og bestille doble porsjoner, men da runder 1400 per uke. Det er jo mye, men om alternativet flere dager i uken er takeaway mat, eller mat levert på døren av fedoora osv så er det ikke sikkert doble porsjoner spis riktig blir så galt. Og du kan jo bare fryse ned de dagene du kjenner at du ikke orker doble porsjoner.
BRAND ∞ STRONG
Jeg har vel egentlig ikke tenkt så veldig dypt, bortsett i fra at jeg av erfaring vet hvor mye ekstra
man ofte bruker hvis mann stikker innom butikken hver dag.
Ofte på brus, sjokolade og snaks.

Jeg liker både å lage å spise mat, men lever ofte sånn at jeg snur døgnet eller skipper rutiner.
Så for min del hadde det vært mest for å tvinge meg inn i en rytme.
Det vill funket enda bedre tror jeg hvis jeg hadde gjort det sammen med noen, men det er jeg for usosial til
Jeg har hatt kokkelørens matkasse i over 2 år nå. Grunnene til at vi fortsetter er:
- det er veldig god mat. Enkelte ting bedre enn jeg ville laget selv
- det er enkelt
- får spist mye variert, mange middager ville jeg aldri kjøpt på f.eks. kolonial men er nå blandt mine favoritter.

Mengden mat per måltid er som enkelte sier ikke stor. Men jeg vil si stor nok. Det er mer enn nok både næring og kalorier i middagen.
Sist endret av etse; 28. januar 2021 kl. 10:05.
Har brukt Adams Matkasse. Som regel ekspress. Funket relativt bra, maten dukket alltid opp og det var god mat!