Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2358
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har to forskjellige situasjoner:

1. Dealer lite på gata.

2. Gror weed selv og selger til en supplier.

Hva er forskjellen i straff? Hvilke er mest risky?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
3. dyrke weed, deale på deepweb :P
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
3. dyrke weed, deale på deepweb :P
Vis hele sitatet...
Er ikke dette veldig risky?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vet ikke, men jeg skulle ordne noen kjøpere, så mange du klarer å dyrke til, å så "stenge" sjappa.
man bruker jo bitcoins. og så lenge brukerne dine bruker så behøver du ikke "eksponere deg"
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
vet ikke, men jeg skulle ordne noen kjøpere, så mange du klarer å dyrke til, å så "stenge" sjappa.
man bruker jo bitcoins. og så lenge brukerne dine bruker så behøver du ikke "eksponere deg"
Vis hele sitatet...
Vet om en nettside på dark web som har gjort det drit bra (weed og hasj). Er jo helt klart noe.
Hold deg unna alt, er mitt tips. Blir du satt, er livet ditt ødelagt, du kommer garrantert til å bli tysta på før eller senere uansett.
Det er mye stress involvert. Å deale på gata er mad høy risk for relativt liten fortjeneste og å gro selv er vanskelig å holde på med i lengden for før eller siden kommer enten strømleverandøren din eller naboer til å bli nysgjerrige. Om du absolutt skal deale så bør du kun selge til folk du kjenner og kan stole på og kun bruke kryptert kommunikasjon.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Lite penger, mye jobb, risiko for ran, tysting, spanere. Bedre å bruke timene du bruker på å selge til å heller få en vanlig jobb. Da har du fast inntekt, faste arbeidstider og må ikke ut å treffe folk uansett vær og uansett humør, eller få trafikk inn i kåken din som fort fører til razzia. Og du slipper å få narko på rullebladet.

2. Dyrke selv spørs på mengde om det er veldig lønnsomt men det sier seg selv at det er tryggere å forholde seg til én annen enn mange hundre andre. Det er naturligvis mye høyere straff for å dyrke stort og selge stort enn å bare bli tatt på gata med 6 gram.

3. Darkweb blir du busta i det så får du en heftig dom. Frarådes!

Jeg har selv narko på rullebladet og mista reisemuligheter og jobbmuligheter pga det så vil egentlig fraråde alt.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror forresten det er en eldre tråd her inne med akuratt samme tittel eller lignende tittel. Søk i den og les om alle som angrer på at de deala..
Hvis du dyrker stabilt - dvs noenlunde fast mengde til forutsigbare tider - og har en eller noen ytterst få oppegående folk som tar unna produktet, så er nok det det sikreste (og mest lønnsomme).
Eventuell straff avhenger i stor grad av omfang.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desto flere transaksjoner du gjør desto høyere er risikoen for å bli tatt, på en annen side så vil du da bli tatt med mindre mengder så det hele koker ned til hvor høy risiko du er villig til å ta mot hvilken margin.

Å deale på gata gir høyere marginer dersom du har god innkjøpspris, å selge i bulk med egen dyrket cannabis vil gi deg lavere innkjøpspris men samtidig lavere pris pr. gram og en høyere potensiell straff mtp mengde du oppbevarer til enhver tid.

Det ender nok opp med en mattestykke hvor du må regne på timebetaling mot risiko, jeg skal forsøke å sette opp ett og det er ingen behov for å begynne å diskutere på tallene jeg bruker som feks "En auto gir 75g og ikke 100g", "jeg har gratis strøm så regnestykket er feil" osv, dette er bare for å vise litt hva som inngår av faktisk arbeid og kostnader.

Å dyrke 1 plante som gir 100g vil ta ca. 3mnd med en auto (ofte 4).
Du bør regne med ca. 1 time arbeid hver 3 dag (vanning, sjekk av tilstand, justere lamper, sjekke temperatur osv) pluss noen timer ved høsting (trimming, kontroll ved tørking osv).

Så dyrkingen vil koste deg ca 30 timer arbeid.

Så tar du en teoretisk bulk pris på 15 000kr for 100g god cannabis (det er høye priser for tiden men dette er bare et eksempel).

Du må trekke fra kostnader som strøm som lå på 87øre pr kilowatt første kvartal 2020 (https://www.ssb.no/elkraftpris).
Har du da 500w lys stående 24/7 vil det koste rundt 1000kr.
Frø av god kvalitet ca. 200 pr stk.
For enkelthetsskyld så plusser vi på 500kr for jord, næring, og andre småutgifter som strøm til vifter o.l.

Da vil du ende opp med 443 kr pr time (15 000 kr - 1700 kr / 30 timer) for 100g.

Så må du regne inn litt svinn (noen planter bare dør, noen gir mindre yield, noen har lavere kvalitet som gir lavere pris osv).

Så kommer risikoen, hvor mye synes du noen måneder i fengsel er verdt?
Om huset ditt brenner ned og de finner plantasjen så kan det bli et problem med forsikringen.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å legge til pris pr gram i regnestykket.

Du vil da sitte igjen med 133kr pr gram når de faste utgiftene er trukket fra.

Om du da dyrker 500g i samme slengen, vil for 66 00 kr (133kr pr g * 500g) være verdt å risikere ~3mnd fengsel + inndraging av beregnet fortjeneste dersom de ser at du har solgt tidligere ?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så kommer risikoen, hvor mye synes du noen måneder i fengsel er verdt?
Vis hele sitatet...
Men før jeg vurderer risiko må jeg vite svar på dette.

1: Hvor mange gram cannabis kan en forvente av hver plante?
2: Og hvor mange planter per kvm klarer man å få til uten at planter eller produksjon lider fordi plantene står for tett?
3: Vil et produksjonslokale med sluse og hygienekrav som maske, heldekkende drakt, hansker og friskluftfiltre sikre at en ikke får inn pest, skadedyr og sykdommer eller kan selve frøene være angrepet før planting?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Glemte å legge til pris pr gram i regnestykket.

Du vil da sitte igjen med 133kr pr gram når de faste utgiftene er trukket fra.

Om du da dyrker 500g i samme slengen, vil for 66 00 kr (133kr pr g * 500g) være verdt å risikere ~3mnd fengsel + inndraging av beregnet fortjeneste dersom de ser at du har solgt tidligere ?
Vis hele sitatet...
Profitten er ikke verdt det hvis du spør meg da. Trodde liksom jeg hadde sittet igjen med 200k eller mer.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men før jeg vurderer risiko må jeg vite svar på dette.

1: Hvor mange gram cannabis kan en forvente av hver plante?
2: Og hvor mange planter per kvm klarer man å få til uten at planter eller produksjon lider fordi plantene står for tett?
3: Vil et produksjonslokale med sluse og hygienekrav som maske, heldekkende drakt, hansker og friskluftfiltre sikre at en ikke får inn pest, skadedyr og sykdommer eller kan selve frøene være angrepet før planting?
Vis hele sitatet...
1. Gror du inne i jord kan du maksimum forvente 1 gram per watt fra lyset du bruker. Mest sannsynlig mindre en 1 gram.

Si 0,75 gram per watt da. (Bare for å regne ut sånn ca)
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men før jeg vurderer risiko må jeg vite svar på dette.

1: Hvor mange gram cannabis kan en forvente av hver plante?
2: Og hvor mange planter per kvm klarer man å få til uten at planter eller produksjon lider fordi plantene står for tett?
3: Vil et produksjonslokale med sluse og hygienekrav som maske, heldekkende drakt, hansker og friskluftfiltre sikre at en ikke får inn pest, skadedyr og sykdommer eller kan selve frøene være angrepet før planting?
Vis hele sitatet...
1. Mellom 30 og 250 gram.
2. Mellom 1 og 5.

Men for å være litt seriøs så:
1. Det er ekstremt mange faktorer som spiller inn her, men med autoer kan du forvente mellom 50 og 100 gram pr plante (noen får 30g og andre får 150g).
Helt i starten ligger det nok nærmere 50 enn 100.
2. Her er det også mange faktorer, skal du binde den ned så tar den mer plass.
Noen blir mer buskete enn andre.
Realistisk bør du få plass til 2-3 autoer på 1 m2.
Men her bør du heller tenke gram pr m2 og ikke planter pr m2, for jo flere planter du har under samme lyskilde jo mer skygge blir det og jo lenger unna lyskilden toppskuddene kommer jo mindre produserer de. Så av og til (avhengig av flere faktorer) kan du få flere gram/høyere kvalitet av 2 planter enn 3 planter under samme lyskilde.

Her har jeg 3 autoer på ca. 1.2 M2 (veldig cirka tall), disse ser i skrivende stund ut til å gi rundt 50g pr plante.
Men jeg bruker cob leds og har plassert 6 x 50 w over denne kvadratmeteren slik at lyset dekker jevnt.

Med 1 stk hps eller en singel led kilde vil det være vanskelig å spre lyset slik at de ytterste delene av kvadratmeteren vil produsere mindre buds enn midten.

Lysintensiteten svekkes ekstremt raskt, bare 10 cm fra en led lyskilde kan bety 20-30% mindre lysintensitet
Anonym bruker
"Pensjonert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Profitten er ikke verdt det hvis du spør meg da. Trodde liksom jeg hadde sittet igjen med 200k eller mer.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke store rommet for å kunne sitte igjen med mye mer enn det... Hvis du i tillegg bor i samme bolig, så bruker du allerede strøm. Ekstrautgiftene for en hydrogrow er ikke store. I tillegg til strøm og vann, så trenger du næring og noen sekker lecakuler i ny og ne.

Plantene vokser jo av seg selv, så du trenger ikke bruke mye tid på dem. Du trenger bare å forsikre deg om at de har det greit, at vann- og romtemperatur og luftsirkulasjon er i orden, og at de har næringen og lyset de skal ha. Det som tar tid er høstingen.

Utstyr:
Hydrosystem, 2 dyrkelys, vifter for blomst.
Hydrosystem, dyrkelys for mor
Hydrosystem, dyrkelys for stiklinger.

Så sørger du for at morplante og stiklinger har sitt eget område med eget lys og vifte. Et telt er ideelt. Første avling (fra feminiserte frø:)) høstes etter 4 mnd, deretter hver 3 mnd.
Hvis du går for 12 planter (i f.eks Ghe Panda Dps), kjører 1200w HPS i blomst og er alene, så regn også med å bruke 10-15 timer med saksen hver 3 mnd:D
Anonym bruker
"Pensjonert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
*Seff vifter til mor og stiklinger også..
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Profitten er ikke verdt det hvis du spør meg da. Trodde liksom jeg hadde sittet igjen med 200k eller mer.
Vis hele sitatet...
I tillegg er bulkprisen jeg brukte som eksempel ganske høy. I normale tider er det prisen du får om du hadde solgt det gram for gram og bulkprisen ville da vært rundt halvparten som hadde gitt deg mellom 70 og 100kr pr gram.

I tillegg er regnestykket mitt basert på autoer, du vil slite med å få den høyeste prisen for autoer da kvaliteten ikke alltid når helt opp til vanlige photo strains så regnestykket er ikke helt realistisk, det er mer for å vise at det faktisk ikke er så lukrativt som mange tror og det innebærer noe risiko samt utgifter og en del timer arbeid.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det ikke en slags finn.no på darkweb i norge dag?��
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du trenger ikke store rommet for å kunne sitte igjen med mye mer enn det... Hvis du i tillegg bor i samme bolig, så bruker du allerede strøm. Ekstrautgiftene for en hydrogrow er ikke store. I tillegg til strøm og vann, så trenger du næring og noen sekker lecakuler i ny og ne.

Plantene vokser jo av seg selv, så du trenger ikke bruke mye tid på dem. Du trenger bare å forsikre deg om at de har det greit, at vann- og romtemperatur og luftsirkulasjon er i orden, og at de har næringen og lyset de skal ha. Det som tar tid er høstingen.

Utstyr:
Hydrosystem, 2 dyrkelys, vifter for blomst.
Hydrosystem, dyrkelys for mor
Hydrosystem, dyrkelys for stiklinger.

Så sørger du for at morplante og stiklinger har sitt eget område med eget lys og vifte. Et telt er ideelt. Første avling (fra feminiserte frø) høstes etter 4 mnd, deretter hver 3 mnd.
Hvis du går for 12 planter (i f.eks Ghe Panda Dps), kjører 1200w HPS i blomst og er alene, så regn også med å bruke 10-15 timer med saksen hver 3 mnd
Vis hele sitatet...
Men 12 planter gir deg jo i snitt bare drøyt halvparten av de 200 000 som han du siterte snakket om.

I tillegg løper du en enorm risiko om du blir tatt med kiloen på loftet, så da kan du likegodt gå all in og leie et helt hus, kjøre ett enkelt opplegg og trekke seg tilbake.

1200w hps hørtes også ekstremt lite ut for 12 planter.
Anonym bruker
"Pensjonert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I tillegg er bulkprisen jeg brukte som eksempel ganske høy. I normale tider er det prisen du får om du hadde solgt det gram for gram og bulkprisen ville da vært rundt halvparten som hadde gitt deg mellom 70 og 100kr pr gram.

I tillegg er regnestykket mitt basert på autoer, du vil slite med å få den høyeste prisen for autoer da kvaliteten ikke alltid når helt opp til vanlige photo strains så regnestykket er ikke helt realistisk, det er mer for å vise at det faktisk ikke er så lukrativt som mange tror og det innebærer noe risiko samt utgifter og en del timer arbeid.
Vis hele sitatet...
Bulkprisen din er for lav (ditt første eksempel var for høyt).

Jeg mener at det kanskje er mer lukrativt enn mange tror, at det i småskala ikke nødvendigvis innebærer særlig stor risiko eller mye arbeid.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bulkprisen din er for lav (ditt første eksempel var for høyt).

Jeg mener at det kanskje er mer lukrativt enn mange tror, at det i småskala ikke nødvendigvis innebærer særlig stor risiko eller mye arbeid.
Vis hele sitatet...
Haha hæ?

Nå er det ikke lov til å diskutere priser her inne så jeg bruker ca. tall, men i dagens marked er 15 000 for 100g en realistisk pris. Jeg skal garantere at du kan presse det opp mot 20 000 også.

I et normalt marked er 75 - 100kr pr gram for 100g en realistisk pris.

Uansett så er ikke prisen det viktigste, som nevnt så var det mest for å illustrere hva det innebærer å dyrke en plante fra frø til høsting.
Anonym bruker
"Pensjonert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men 12 planter gir deg jo i snitt bare drøyt halvparten av de 200 000 som han du siterte snakket om.

I tillegg løper du en enorm risiko om du blir tatt med kiloen på loftet, så da kan du likegodt gå all in og leie et helt hus, kjøre ett enkelt opplegg og trekke seg tilbake.

1200w hps hørtes også ekstremt lite ut for 12 planter.
Vis hele sitatet...
Hvis han tenker månedlig inntekt på 200 000 så er det langt fra nok med 12 planter. Jeg gikk ut fra at det var snakk om årlig.

Det er alltid en risiko. Denne kan man minimere.

1200w (2x600w i store reflektorer) passer veldig bra til 12 planter som står på et lite område. Fordel å kle veggene med mylar.
Anonym bruker
"Pensjonert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha hæ?

Nå er det ikke lov til å diskutere priser her inne så jeg bruker ca. tall, men i dagens marked er 15 000 for 100g en realistisk pris. Jeg skal garantere at du kan presse det opp mot 20 000 også.

I et normalt marked er 75 - 100kr pr gram for 100g en realistisk pris.

Uansett så er ikke prisen det viktigste, som nevnt så var det mest for å illustrere hva det innebærer å dyrke en plante fra frø til høsting.
Vis hele sitatet...
Dagens marked, ja. Jeg snakket om normale tider.

Normalt marked varierer fra sted til sted. Sørlandet f.eks ligger en del høyere.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
i min erfaring så lønner det seg mer å ha en vanlig jobb selvom det bare er i kassa på rema... iallefall mtp. risiko. jeg må selge ca 400g hasj i mnden om jeg skal få samme lønn som kasse jobb og det høres jo greit ut hvis vi ser bort ifra hvor mye som kan gå gærent når jeg selger ulovlig narkotika.

Så jeg synes ikke det lønner seg og at man heller gjør det siden man liker sånn livsstil.. man skal selge ganske mye droger før man blir rik og det skal ikke mye til for at du feks blir stoppet med 1kg også får du bot og kanskje fengsel og om du feks har krita hasjen så er det et stort tap uten sikkerhet som gjerne kan føre til mer gjeld