Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2688
Hvorfor sier alle jeg kjenner at man må decarbe hasj for å få effekt av å spise det. Tilogmed deeleren min sier at å spise hasj er bortkastet

Men jeg ble så syyykt balle høy når jeg bare spiste en rå klump med hasj uten noe varming
Ei venninne av mæ blei åsså drit høy når ho spiste en klump, aldri gjort det sjøl tho
Anonym bruker
"Hatsk Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj fra plater er ofte naturlig deskarbonisert, da det blir utsatt for varme når det blir presset i plater.
Det er sykt forskjell når man decarber det, da holder 0,1g i sju timer og 0,2g slår meg rett ut for natten.


s
Hvilke næringsstoffer inneholder et gram med cannabis mest av? Fett, karbohydrater, proteiner?
Helt ut av det blå tenker jeg det kan ha noe med stoffskiftet (metabolismen) av produktet å gjøre, om du lager eddibels eller sluker'n hel.
Jeg har ikke så mye peiling på området.

Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren


Thc-a funker ikke, thc funker. Grunnen til at det har funka for deg er naturlig dekarboksylering
Takk for en som kan hva han snakker om!

s
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
spørsmålet som pirrer meg mest av alt: er ikke det meste av hasj du får allerede dekarbet gjennom at det er stekt, varmet opp, slik man tradisjonelt lager hasj? (varme, press)

mange fyrer jo opp hasjen når de mekker den, men er det en slags myte/vane, eller er det faktisk nødvendig for å sikre at "alt" er dekarbet

big question
Sist endret av meaculpaUIO; 1. mars 2020 kl. 04:44.
Takk for svar
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
spørsmålet som pirrer meg mest av alt: er ikke det meste av hasj du får allerede dekarbet gjennom at det er stekt, varmet opp, slik man tradisjonelt lager hasj? (varme, press)

mange fyrer jo opp hasjen når de mekker den, men er det en slags myte/vane, eller er det faktisk nødvendig for å sikre at "alt" er dekarbet

big question
Vis hele sitatet...

Kan ikke akkurat svare på spørsmålet om det er en myte, men for meg så er det en vane å heller bruke fingrene til å lage bittesmå biter, kontra å bruke lighter på hasjen før oppvarming. Funker MYE bedre, går aldri tilbake å fyre bønna med mindre den er så hard som det du får på grønland.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
mange fyrer jo opp hasjen når de mekker den, men er det en slags myte/vane, eller er det faktisk nødvendig for å sikre at "alt" er dekarbet
Vis hele sitatet...
Nei, det er helt unødvendig ettersom den blir decarbet samtidig som den røykes.
Dette med å brenne klumpen har nokk mer å gjøre med at den blir enklere å gni inn i tobakken når man mekker, slutta å brenne med lighter for lenge siden så nå legger jeg bare en tom tallerk i microen og varmer denne, legger klumpen på slik at den blir varm og myk og så knar jeg tobakken sammen med klumpen, blr prima hver gang ��
Sist endret av freebird; 2. mars 2020 kl. 02:46.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg

mange fyrer jo opp hasjen når de mekker den, men er det en slags myte/vane, eller er det faktisk nødvendig for å sikre at "alt" er dekarbet
Vis hele sitatet...
Grunnen til at man gjør det er for å mykne opp hasjen slik at den lettere smuldres opp og blandes med tobakken.

Når det gjelder å spise "rein" hasj så går det helt fint. Man blir absolutt ruset. Men det er lang mer effektivt å varme det opp sammen med fett. Effekten blir sterkere og man trenger mindre hasj for å oppnå samme effekt som ved rein hasj.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det at man hevder at opptaket er bedre med fett, er troverdig for meg, og det har vel med biotilgjengelighet å gjøre.
Mange medisinske brukere sverger fks til kokosfett.