Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 561
Sliter som f... her. Har en maskin uten cd-rom som skal ha Windows XP Pro installert.
Å sette inn en cd-rom er ikke et alternativ.
Spørsmålet er hvordan skal jeg få installert Windows XP?
Har prøvd med RIS, men det støtter visst bare Windows 2000, dvs at man kan legge inn SP3 og få støtte for Windows XP, men det hjalp ingenting å legge inn SP3, så jeg er like langt. Har en mistanke om at grunnen til dette er at den XP-versjonen jeg skal legge inn er en "crack", men dette er jeg absolutt ikke sikker på om er grunnen.

Maskinen som skal installeres har et nettverkskort med bootrom, Intel bootagent.

Jeg har søkt i flere timer på google og på Microsoft sine sider, uten noe større resultat.

Jeg har også en SMS (systems management server) tilgjengelig, men slik jeg forstår det kan det ikke brukes for å installere en ny maskin.

Så er det noen som har peiling på en framgangsmåte som funker?
Sette inn HD i en maskin med CD-ROM, kopiere hele skiva til disken og kjøre på etter at disken er satt i rett maskin igjen
Linuxnerd
Trådstarter
Sette inn HD i en maskin med CD-ROM, kopiere hele skiva til disken og kjøre på etter at disken er satt i rett maskin igjen
Vis hele sitatet...
Det er ikke remote-installasjon

Men jeg har kommet fram til en løsning. Fikk laget en bootdisk med nettverksstøtte, og jeg fant også ut at den i386-mappa jeg prøvde å lage en RIS-pakke ut av ikke var komplett. Så nå er kanskje RIS et alternativ også.