Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1715
Min datamaskin:

Elite Group Hovedkort
Celleron 1,4Ghz
RAM: 256 SD-RAM
Geforce 4 64 MB RAM (skjermkort)

Alt virker normalt under Windows ME, men så fort som jeg kjører XP PRO (Devils Own releasen) med de nyeste driverne installert opplever jeg:

- Maskinen fryser
- Maskinen restarter seg selv
- Windows klager over at kortet ikke klarer en tegne opprasjon.

Dette er veldig frustrerende, er det noen som har lignende opplevelser eller har noen råd om hvordan jeg kan fikse dette?

MVH
Gubbe
Har GF4 kort og Xp-Pro jeg, men har aldri hatt noen for for problemer...
Er du 100% sikker på at du har installert de nyeste "XP" driverene til gf4 kortet?
Ikke bruk de nye detonator 40 driverene, de bugger og er ikke whq verifisert.... dont use them


find siste drivere til alt, hovedkort, bios, skjermkort, skjerm, alt
Bruk 23.11 driverne fra Nvidia. Jeg har at problemer med mange versjoner av skjermdriverne, men denne har alltid virket smertefritt.
På mitt GF3 kort er det ingen versjoner etter 21.83 som virker
Som tore- sier, det er Detonator 40 som bugger.

Har samme problem med min maskin og disse driverne, heng + reboot i tide og utide.
@ elukS

Mail meg hvis du finner noe som virker under XP.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har nå:

- Nyeste versjon av BIOSen på hovedkortet
- Nyeste detinator driverne fra www.nvidia.com
- oppdatert AGP driverne til hovedkortet
- byttet Asus Geforce kortet til en ny revisjon. Det nye kortet
har ei kjølevifte ombord på kortet, det forrige hadde ei kjøleribbe.

Det jeg nå opplever er at maskinen ikke lenger fryser men heller
at bildet er ok litt ved bruk av IE, mIRC etc, men det blinker svart
skjerm ganske ofte også. Saken er altså en slaks loop:
ok bilde en stund, svart skjerm, repeter. Sånn holder det på hele
tiden.

Ved bruk av ett spill som heter Radical Driver opplever jeg at
spillet kjører glatt en stund, så slutter bildet å oppdatere seg selv
(ser ut som dataen har låst seg) for å så gjennoppta oppdateringen etter
en stund. Dette fører til at jeg taper og dette er helt uakseptabelt.

Dette er det siste gangen jeg forsøker å få fikse dette kortet, dersom ingen har løst problemet mitt til torsdagskveld så kontakter jeg butikken med krav om å få pengene mine tilbake for dette elendige kortet.
Gå inn i biosen skru ned 4x AGP til 2x. Funker det etter dette så bytt kortet.
jeg ahr samme problemet med at maskina rebooter hele fuckings tide, løsning: instalere win2k igjen.
hater win xp!!!!
Ikke gå på Nvidia sin side for å hente de riktige driverene, men prøv hjemmesiden til produsenten av GF4 kortet ditt. Jeg har nøyaktig samme problem med mitt GF3 kort, og ENESTE versjon som hittil har funka er... 21.83. Som produsenten har lagt ut (funker også med Nvidia sin, men måtte jo testa i dagesvis for å finne ut av noe sånt...).

Lykke til
@ LurveLeif

Jeg har forsøkt de driverne som fulgte med til kortet mitt. De var på driver CDen som kom med kortet. De fryser hele maskinen.

www.nvida.com sine nyeste detonator drivere er en smule bedre, men bildet bilnker svart og den jukser grovt med å oppdatere på spill.
Jeg fant problemet med detonator 40.* drivere...
1; Ikke bruk beta versjonen (40.71), bruk 40.41
2; Last ned de driverene, avinstaller de gamle, reboot
3; Når du har 16 farger, installerer du de nye, da funker alt flotters

Jeg bruker/har brukt 40.* beta driverene til XP uten problemer. Kortet er GF2 Pro.
99% sikkert så sitter feilen mellom stolen og tastaturet. søk litt på google om dette, og du finner MANGE mulige løsnigner på dette problemet.
Gubbe: Har du prøvd med de driverne som XP installerer selv for kortet ? Jeg har aldri oppdatert driverne, bare brukt dem som XP installerte selv, og jeg har aldri hatt noen problemer.
Better than thou.
Det veggiss sa.
@Gubbe: Drit i CD'en som følger med, den er utdatert lenge før den kommer i din nærbutikk uansett. Gå til hjemmesiden til produsenten av DITT kort, last ned drivere, avinstaller de gamle og reboot. SÅ legger du inn de nye. Hvis ikke det funker, blir det nok det veggis sa
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Windows XP finner noen defult drivere, dette fryser hele systemet, samme gjelder for de dreiverne som kommer til XP på driver CDen.

@ tore-

Jeg skal nå forsøke slik som du har fåreslått.
Prøv driverne som finnes på Windows Update... de pleier å fungere
Ikke prøv driverne som følger med windows update. De fungerer aldri.
Opprinnelig postet av duxo
Gubbe: Har du prøvd med de driverne som XP installerer selv for kortet ? Jeg har aldri oppdatert driverne, bare brukt dem som XP installerte selv, og jeg har aldri hatt noen problemer.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor ikke oppdatere driverene? Er du redd for å utnytte kortet bedre?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bare pes og installere nye drivere så lenge man er fornøyd og ting fungerer vel? Driver hysteriet er en anelse oppskrytt mener nå jeg iaffal.
Jeg fikk MYE bedre score i 3dmarks når jeg la inn detonator driverene. Når jeg så oppdaterte de igjen fikk jeg 600 i score bedre.
tja.. Man kan få ganske stor ytelse's økning... Men det er jevlig mye problemer med VIA, ATHLON, GEFORCE blandingen.
Ikke for å være pirkete eller noe sånn, men drivere er faktisk Alfa-Omega. Det er forskjellen mellom en bra installert PC og en mindre bra (type ustabil).

Si ifra når du har forsøkt forslagene her Gubbe
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Jeg får bytte kortet i ett annet kort hos butikken.
Jeg trenger en anbefalig på ett annet kort, da GEFORCE ikke har noe mere å gjøre i dataen min!
Jeg nekter og anbefale noe annet..
GUBBE!!!

Prøv følgende:

Gå inn på http://download.asus.com.tw/mm_alllist.asp, last ned drivere til DITT kort. Så avinstallerer du alle de gamle driverene som du har forsøkt, legger inn standard VGA og rebooter. SÅ legger du inn de nye driverene du akkurat lastet ned, rebooter igjen. VIPS!

Det fungerer.
Opprinnelig postet av LurveLeif
GUBBE!!!
Verdens fineste bikini underdel
Vis hele sitatet...

Bra tips.