Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 721
Hei.

Jeg fikk tilsendt i posten 2 512 rambrikker til min bærbare pc. Men de passer ikke! Det er ikke snakk om mer en kanskje en millimeter feil størelse. Er det bare å trykke de inn selv om de er bittelitt for store, eller finnes det flere størrelser? Syns det er så rart, de ser helt like ut, det er jo bare snakk om max en millimeter
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Tror du skal sjekke opp nøyaktig hvilken ram det er, og så sjekker du opp hvilken type som laptopen din støtter. Lønner seg svært sjeldent med makt når det kommer til slikt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lukter som du har kjøpt DDR2 til en DDR1 maskin (eller omvendt).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
AtXbYeA: Har ikke DDR1 og DDR2 forskjellig plassering av det hakket / sporet, for å skille mellom ramtypene? Ny ram i nye slotter er ikke alltid like enkelt å få inn heller, må ofte bruke litt mer makt enn den vanlige mannen i gaten har lyst å bruke på ting han ikke forstår hvordan fungerer.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tias : Stemmer, derfor jeg forslo det mtp at han sier de ikke passer på noen millimeter.

SD-RAM kontra DDR-RAM tror jeg ikke ville passet ned i sporet engang.
De ser helt like ut, begge har dette hakket, men den ene har hakket litt (ikke mye, kanskje ikke en gang en millimeter) til siden.
Men da kanskje det er den lille forskjellen som skulle til? :S Men sjekk på pakka eller der du kjøpte det om det er DDR1 eller DDR2 og det skal nok stå et sted hva som passer til dataen din av DDR1 eller 2.. Om du har kasta alt av manualer osv, så søk på google, finn et sted hvor de selger den og se på spesifikasjoner? Det er det beste jeg kan komme på.
Nå hadde jeg faktisk både en ddr 1 og ddr 2 brikke liggende.
Ta en av brikkene som står inni maskinen og en av de du har kjøpt.
Legg brikkene inntil hverandre.
Er forskjellen i hakket ganske lik den på bildet jeg legger ved?
Forskjellen er lik ja. Da anntar jeg at jeg har fått feil ram.