Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1738
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yo, har vært clean i nesten et år for benzo/opiater og alt det andre drittet. Sluttet og røyke bønne for nesten to mnd siden for og bli helt rusfri slik at jeg kan begynne og jobbe å ta billappen. Men fyfaen og kjedelig det er og ikke minst vanskelig, får drit vondt i hodet og er i dårlig humør hele tiden når suget slår inn. Nå er det så ille at jeg har virkelig vurdert og kjøpe et brett oxy

Hva er det som hjelper? Spiser som faen og snuser som en helt men hjelper lite, tar gledelig imot tips
Kanskje kutte ned på snusen?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overhodet ingen stor ex rusbruker på opiater, men misbrukte tramadol litt i yngre tid. Husker det tok meg et par ÅR før savnet var borte. Jeg hadde ingen problem og kutte, men suget omg..

Bigger the battle, sweeter the victory!

1 år er kjempe bra, men det tar dessverre lenger tid. Hjernen må rekalib, og det tar jææævlig lang tid!
Hilsen en som sluttet med tobakk 1 år og 2 mnd siden, har enda anfall med kraftig sug.
Finne noe som kan distrahere deg når suget kommer kanskje?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En blowjob
Jeg skrev et langt innlegg, men innser at det kunne tolkes som å oppfordre deg til å ruse deg.

Skriver heller hva som har hjulpet meg i å gå fra tung rusmisbruker til praktisk talt ren.

Kutte kontakt med rusmiljøet. Spesielt det man primært oppholdt seg i. Kutt muligheten for kontakt.
Jeg byttet nummer og mobil.

Trening og sunt kosthold. Om jeg føler meg bra og har et positivt syn på kroppen min + livsstilen min matmessig er det både en ekstra bra ting å fokusere på og en mindre ting å ha det kjipt på grunn av.

Jobb. Man kan ikke ruse seg når man jobber, og man har virkelig ikke lyst til å være abstinent når man jobber.

Konsekvenstenkning. Hvis man har ansvar, forhold osv. ta vare på innser man fort at det ikke blir lett å sjonglere rus med alt det andre. Og det blir bare verre etter en liten stund når man blir hekta igjen.

Jeg tenker på rus hver dag. Jeg savner miljøet, jeg savner følelsen Benzodiazepiner, Opiater og Amfetamin gir meg, jeg savner å kunne justere formen i hvilken retning jeg vil. Jeg savner livsstilen, gata, folka og å pushe, for jeg var nok delvis avhengig av spenningen. Jeg savner å kunne bruke hver jævla dag på "hva jeg vil".
Jeg savner å gi faen.

Kjedsomhet er farlig, unngå det så langt det lar seg gjøre.

Jeg må daglig kjempe med masse irrasjonelt savn, og mange dager sliter jeg med å finne noen grunner til å ikke gå tilbake. Da gjelder det å bare klamre seg til.. et eller annet. Og hvis alt annet feiler er det bedre å ta en dag med kontrollert rus/selvmedisinering i moderasjon (hvis du er en som klarer) enn totalt tilbakefall.

Mange dager føler jeg at det bare er et spørsmål om tid eller én kjip hendelse eller bare noe jeg føler jeg kan bruke som unnskyldning for å gå tilbake til livsstilen som holdt på å ta knekken på meg flere ganger og som stjal flere år av livet mitt.
Sist endret av krystallkongen; 25. november 2021 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trening. Hard legday
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
bli helt rusfri slik at jeg kan begynne og jobbe å ta billappen.
Vis hele sitatet...
Hvis du begynner å ta ukentlige urinprøver for å få tilbake lappen har du en ekstra grunn til å holde deg unna rusmidler.
Legge til kaffe itillegg til snusen.

Kanskje du får til å lage en "greie" ut av det som kan gi en litt følelse av avbrekk fra hverdagen.

Eller noe i den duren.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Yo, har vært clean i nesten et år for benzo/opiater og alt det andre drittet. Sluttet og røyke bønne for nesten to mnd siden for og bli helt rusfri slik at jeg kan begynne og jobbe å ta billappen. Men fyfaen og kjedelig det er og ikke minst vanskelig, får drit vondt i hodet og er i dårlig humør hele tiden når suget slår inn. Nå er det så ille at jeg har virkelig vurdert og kjøpe et brett oxy

Hva er det som hjelper? Spiser som faen og snuser som en helt men hjelper lite, tar gledelig imot tips
Vis hele sitatet...
Aktivitet! Ha noe interessant å gjøre, som binder opp tiden din, slik at du ikke går å tenker på dop hele tiden. Bruk mat og godteri som belønning når du har vært flink! Ikke missbruk mat på samme måte som du missbrukte dop. Viktig med bra næringsinntak
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg slutta å røyke hasj måtte jeg slutte med alt som hjernen assosierte til hasj. Måtte slutte å se serie på kvelden, slutte å henge med folk jeg pleide å røyke med, kutte ut musikk jeg pleide å høre på fjern, slutte å spise sjokolade etc. og måtte finne på helt andre ting. Så i begynnelsen brukte jeg kveldene da jeg vanligvis pleide å sitte å fyre og slappe av til å trene istedet, det booster dopaminen som hasj vanligvis også bidrar til, og sette meg å tegne eller lese bok mellom trening og leggetid så jeg ikke skrudde på TVen og fikk "dødtid" og lyst på joint. De kveldene jeg ikke trente eller gikk tur brukte jeg på å handle inn masse ingredienser og lage fancy mat etter oppskrift, som var helt nytt for meg. Gikk fort 3 timer på det og det å da kunne sette meg ned sliten og nyte denne maten tror jeg ga hjernen en dopamin og tilfredsboost som gjorde suget etter hasj mindre.
Tok rundt 6 mnd før jeg hele tida hadde lyst på hasj lenger og når tida krøp opp mot 7-8 mnd begynte jeg å tenke at jeg kunne belønne meg og røyke litt, men så følte jeg meg så våken og ikke-deprimert lenger psykisk som jeg alltid hadde følt som stoner så da ble det en kjempemotivasjon til å ikke ruse meg igjen. Tida fløy og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke slutta tidligere.

Ikke erstatt hasjen med annen rus, hold ut den her fasen med sug og tenk på at når du har klart å slutte med piller så er du sterk nok til å slutte med hasj også! Bra jobba forresten og stå på