Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1313
Brukt kokain siden onsdag. Service arbeidet blir digg.

Men er nå redd for å ha skadet hjertet. Forstår ikke hvorfor kokain er så skadelig når speed øker puls og blodtrykk 10 ganger mer for meg.

Leste om natriumkanaler i hjertet som blir blokkert eller noe?

Er redd nå. Har bestilt time hos fastlegen.
Kokain er skadelig for hjertet. Risikoen for arrytmier øker under påvirkning, og skadene ved lengre tids er kjipe. Forstørret hjerte etc.

Kokain er noe drit.
Ikke innrøm bruk hos legen, bare sørg for å få hjertet sjekket.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær så snill å prøv å forstå alvoret i å innrømme rusbruk til lege. Prøv å vurder om du kan feks. beskrive hva du føler uten å innrømme rusbruk, om du ikke føler det helt nødvendig og få hjelp angående rus seff. Dette kommer til å bli loggført for altid i dine papirer og det kan være fare for at det kan bidra til rettslige problemer på sikt om du en gang blir tatt med et gram hasj på byen siden denne innrømmelsen tidligere vil da bevise et vedvarende rusmisbruk (selvom det ikke stemmer), som kan føre til at du ikke blir vurdert edruelig.
I min erfaring så kan det tilogmed føre til at man ikke får den hjelpen man faktisk trenger siden legen blatant driter i alt annent du sier og hyperfokuserer på ditt "rusmisbruk".
Helsevesenet er ikke noe man har lyst til å komme i krangel med ovenfor noe slikt, du får på en måte ikke de samme rettslige rettighetene som du får om feks. snuten hadde funnet ut at du brukte kokain, der kan du hvertfall få en rettferdig rettssak.
Men et vedtak fra fylkeslege eller lege er betydeligere vanskeligere å bestride.
Nå har jeg nok litt forutsatte meninger rundt dette, men det har jeg fått ut ifra mine erfaringer.

Jeg vil selvfølgelig ikke fraråde deg å be om hjelp ang. rus om du mener du har et problem, men jeg vil virkelig anbefale deg å vurdere det sterkt, da i min mening, kan være mer skadelig å innrømme rusbruk til lege en det det faktisk er å ta et rusmiddel.
Jeg oppfordrer deg også til å lese om tråder på bruket her der folk som har hatt tillit til styresmakter og inrømmet et lett rusbruk, i håp om å bli hørt å få hjelp, men så ender det ofte i at det motsatte skjer, altså at du blir stemplet for livet og blir fratatt privilegium på vedtak uten rettssak hvor man ofte blir tvunget til å eksponere seg selv for en annen mann mens han inspiserer at du tisser i en kopp i 5 år.

tl;dr: prøv å forklar probleme uten å nevne kokain
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kokain er skadelig for hjertet. Risikoen for arrytmier øker under påvirkning, og skadene ved lengre tids er kjipe. Forstørret hjerte etc.

Kokain er noe drit.
Ikke innrøm bruk hos legen, bare sørg for å få hjertet sjekket.
Vis hele sitatet...
Slutter nå, men "skadene ved lengre tid", hvor lang tid snakker vi?
Mood disorders.
Cardiovascular disease.
Respiratory illness.
Gastrointestinal disease.
High blood pressure.
Poly-drug abuse.
Stroke.
Weight loss.
Seizures.
Altered sleep patterns.
Memory loss.
Slow reaction time.
Short attention span.
Shrinking brain size.
Nosebleeds.
Nose collapse.

https://americanaddictioncenters.org...reatment/risks

Sitat av TheBlackLodge Vis innlegg
Brukt kokain siden onsdag. Service arbeidet blir digg.
Vis hele sitatet...
Hvis du har brukt siden onsdag så overreagerer du. Det er et par dager mann, alt kommer til å gå bra
Den listen gjelder folk som var vært tungt avhengige i lang tid.
Sist endret av krystallkongen; 23. november 2021 kl. 09:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vær så snill å prøv å forstå alvoret i å innrømme rusbruk til lege.
Vis hele sitatet...
TS, dette her stemmer veldig! Kjenner ingen som har fått det bedre av å søke hjelp, utenom hardkokte narkiser (som er så langt nede, at det bare er en vei opp). Veldig trist at folk blir straffet, kjenner folk blant meg som ikke har turt å åpne om div problemer.

Du må gjøre egen vurdering, men du er advart.
Du burde få deg sjekket hvis du føler smerte men mest sannsynlig så er det bare angst så prøv å slapp av