Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2638
Heisann,

Med en spawnling som nylig har begynt i barnehage, og partner som jobber som lærer, så er det noe helt sinnsykt med sykdom i omløp her i huset. Har vært mer syk siden skolestart, enn ikke. Har et arbeide som i utgangspunktet jeg kan gjøre fra hjemme, men sliter med energi/motivasjon grunnet konstant redusert almenntilstand.

Finnes det noe som leger skriver ut som kan hjelpe med dette? Paracett+kaffe fungerer nogenlunde, men ikke optimalt. Jeg har selv ikke hørt om dette, men det skader jo ikke å spørre. Forventer å egentlig være syk det neste året, så alle tips tas i mot med takk.

I USA har de jo efedrin i hostemedisin, men jeg tviler på at dette er noe vi får i Norge.
Ikke det svaret du vil ha men det svaret du trenger.

Kalddusj på morran.
Ja det kan være ubehagelig, men du verden som det kvikker opp ++

Prøv det før du avfeier det.

Efedrin er meget ubehagelig å ha i seg. Anbefales ikke.
Eneste kjennskapen min til det er såkalte stackere man kjøpte i Sverige før i tida som pwo(pre work out)
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noe sånn medisin fins ikke men du kan jo begynne å ta vitaminer for å styrke immunforsvaret. Etter noen runder med sykdom blir du også mer resistent. Vær god på håndhygiene og sprit ungen før han setter seg inn i bilen når dere henter i bh
Jeg skulle til å nevne efedrin, men jeg ser nå at du allerede skrev om det.

Jeg vil likevel fortelle om en kollega som fikk efedrinmikstur av legen da han hadde en (kraftig) forkjølelse sist, så umulig er det nok ikke.

Efedrin blir jo gitt til barn, så tviler på leger anser denne medisinen som noe spesielt farlig
Fenylpropanolamin (Rinexin).

(Isbading og pusteteknikker ala Wim Hof er mye bedre da..)