Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4312
Romkameraten min ble for et par timer siden hentet av politi og ambulanse for tvangsinleggelse. Er det slik at jeg kan forvente dem på døren min igjen? Eventuelt for å hente tingene hans/spørre meg spørsmål?
Tviler, det vanlige er at familien drar bort med det han eventuelt kunne trenge dagen derpå. Med mindre han er langt hjemmefra uten noen som kan eventuelt dra bort til han med klær og lignende, så pleier ikke det å skje.
Hva er grunnen til at noe slikt skjer egentlig? Det bør være rimelig alvorlig.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva er grunnen til at noe slikt skjer egentlig? Det bør være rimelig alvorlig.
Vis hele sitatet...
Det kan være et tilfelle av alvorlig psykisk lidelse. Vedkommende er en fare for seg selv eller andre eller at vedkommende er ute av stand til å ta vare på seg selv.

Vil tro det er alvorlig når en person blir henta slik.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Det kan være et tilfelle av alvorlig psykisk lidelse. Vedkommende er en fare for seg selv eller andre eller at vedkommende er ute av stand til å ta vare på seg selv.

Vil tro det er alvorlig når en person blir henta slik.
Vis hele sitatet...
Ja han hadde "bipolar schizophrenia" Kom to fra ambulansen først men han nekta å bli med. Senere hadde de med seg purken, dro ikke frivillig for å si det sånn
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva er grunnen til at noe slikt skjer egentlig? Det bør være rimelig alvorlig.
Vis hele sitatet...
Psykose hos meg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hva er grunnen til at noe slikt skjer egentlig? Det bør være rimelig alvorlig.
Vis hele sitatet...
Funny story, jeg leide en leilighet i mine yngre dager. Huseier var manisk depressiv som det het på den tiden. Han kunne få det for seg at radioen eller tv'en snakket direkte til han eller at det var skjulte beskjeder der..

Anyways, jeg satt en ettermiddag å supte i pipa, som jeg ofte gjorde på den tia i livet mitt.. Ante fred å ingen fare, så kom politiet og ambulansen, de var der for å eskortere huseier til lukka, fyren va rimelig funny da, og fant ut at det var langt fra første gang han blei henta, men han hadde tatt på seg en redningsvest og blåste i fløyta hele veien fra inngangsdøra og inn i sykebilen...

Husker jeg svetta godt med 4 snut 2 meter fra glass bongen den dagen
Nei politiet har ikke noe å gjøre hos deg igjen nå.
Håper at kompisen din blir bedre igjen og får hjelp!

Til deg som spør det er som oftest psykosepasienter som tvangsinnlegges fordi de er til fare for seg selv og andre.
Sist endret av MittBrukernavn; 16. september 2021 kl. 22:11.
Sitat av FreddyEddy Vis innlegg
Ja han hadde "bipolar schizophrenia" Kom to fra ambulansen først men han nekta å bli med. Senere hadde de med seg purken, dro ikke frivillig for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Men hva var det han gjorde for å komme i ambulansens søkelys? Regner med de ikke bare plutselig oppsøker og innlegger folk bare fordi de har visse diagnoser.
Sist endret av Bæbæbæ; 17. september 2021 kl. 05:01.
Han hadde vel egentlig litt flaks som fikk hjelp å ble innlagt. Det kunne gått mye verre, kunne skadet seg selv eller andre.
Bare ett par uker siden en psykotisk mann ble skutt og drept av politiet i Fredrikstad.
Er pårørende til en person. Der er det pårørende eller ansatte (om personen er et sted) som ringer. I sistnevnte tilfelle så har politiet blitt ringt maaaange ganger fordi ansatte på boliger o.l. ikke kan bruke tvang. Det har jo blitt så strengt nå at de kan jo ikke gjøre noe som helst. Så når personen er lagt inn, må vi eller de ansatte kjøre med alle personlige saker.