Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1941
Hey freaks, er år og dager siden jeg hengte på forumene her. Men igjen finner jeg veien tilbake.

Er i en sur knipe, og tar gjerne imot råd. I går så terminerte exen forholdet vårt. Det har dog ligget i luften en stund. Men jeg ønsket å gi en effort på noen måneder. Om hun vil det, så er det en ærlig sak det altså, står ikke med foten i døra av den grunn.

Problemet da, er som følger. Er raka fant. Er så blakk at jeg ikke kunne gitt deg tiden en gang.

På toppen av det, så er har jeg bandasjert den domintante hånden min. Etter en heftig kuttskade. Så den er helt ubrukelig i noen uker til.

Uansett. Jeg må ut herfra. Og venner er langt imellom. Har vurdert telt, men med tanke på det åpne såret i hånden så blir ikke det sanitært nok.
Pengene begynner å rulle igjen om en månedstid. Men trenger en kåk. asap.

Er det noen institusjoner i dette langstrekte landet som hjelper til med sånt? Ser ikke for meg at NAV hjelper til med noe, før man faktisk står på bar bakke.

Eller bare har du ett råd for meg? Takk for tiden din.
Her er nok NAV den beste løsningen. Du har også diverse tilbud via f.eks kirkens bymisjon og tilsvarende tilbud forskjellige plasser i landet lokalisert til de største byene.

Alternativet er nok foreldre eller slektninger, hvis de ennå eksisterer =)
Tipsene over støttes. Eventuelt om du har en bil? Legg ned setene, kjøp en enkel madrass og sovepose - hvertfall en løsning med hardt tak og greit underlag.
Tror du har rett på midlertidig boligtilbud samt økonomisk sosialhjelp fra NAV som nødløsning en kortere periode.

Ta deg en rusletur til ditt lokale NAV kontor. Skader ikke og prøve
Kan du ikke bo med ex-en til du har penger til å kunne klare deg selv? Når du ikke har et sted å dra til og kanskje ender opp med å måtte sove i telt eller i bilen så vil nok sikkert ex-en hjelpe deg litt på vei, med mindre du så klart har vært hinsides jævlig og hun aldri vil se trynet ditt igjen. Det er rådet jeg har å komme med iallfall, jeg hadde gjort hva som helst for å kunne bo med ex-en frem til jeg kunne klart meg selv, eventuelt tatt kontakt med NAV og forklart situasjonen. Eventuelt rådført deg med familie eller slektninger, men regner med at det ikke er et alternativ siden du ikke har nevnt det.

Noen byer/steder har slike hjelpegrupper på FB. Du kunne kanskje henvendt deg der, om byen din har en slik gruppe. Mange som kan være behjelpelige der.
Sitat av Levitatoren Vis innlegg
Ser ikke for meg at NAV hjelper til med noe, før man faktisk står på bar bakke.
Vis hele sitatet...
Gjør du ikke det, da? Du har ingen penger, ingen sted å bo, og tydeligvis ingen venner/familie som kan hjelpe deg (ellers hadde du vel nevnt det), og du er skadet og kan ikke jobbe. Hvor mye barere kan bakken bli?
Sist endret av *pi; 5. juli 2021 kl. 18:11.
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Kan du ikke bo med ex-en til du har penger til å kunne klare deg selv?
Vis hele sitatet...
Vel, ja. Kan det. Så derfor blir hele denne greia ett rela

*Fortsettelse* ... -tivt luksus problem. Man vil gjerne ut og videre i livet. Og for nå så føles det som man er en gjest i sitt eget hjem.

Har desverre ingen bil, men førerkort. Så mulig jeg finner på noe der.

Ut over det, takk for alle tips, skal gå til verks og sjekke gjennom samtlige muligheter!
Sist endret av Levitatoren; 5. juli 2021 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det blir lett 60 grader + i telt så fort sola står opp om du har været vi har her.

Søk opp en billig hybel på facebook markedsplass, skriv en annonse, si du har mulighet å ta den med engang.

Skriv en enkel kontrakt fra å ta med til nav fortere en skogbrann da de kan være treg.

Legg frem d med handen å si det som det er.

Da får du nok iallefall 2-3 mnd vedtak å tid å slappe litt av.

Eventuelt kan du dra til lege å si at situasjonen sliter psykisk forøyeblikket.

Be om noen ord svart på hvit fra legen å gi til nav. Da blir det mindre gnell fra dem.

Søk livsopphold og nødhjelp også.

Begynn å jobbe å spare når handen er bra å du kjenner deg klar.

Lykke til.
lykke til kompis!, er i samme situasjon selv, heldigvis for min del så kunne familie stille opp, men ja livet ble snudd litt opp ned på hodet

dette klarer du!